Kosten bouw- en constructietekening

01-12-2010 20:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan een verdieping op ons huis zetten.

Weet iemand wat ongeveer een constructie- en bouwtekening kost?
Lastig te bepalen. Is o.a. afhankelijk van het aantal m2, en hoe de verdieping eruit gaat zien. Ik schat zo ongeveer tussen 500 en 800 euro. Het kan in ieder geval lonen meerdere offertes op te vragen of zet je opdracht bijv. op werkspot.nl.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Dank je wel voor het antwoord.

Moeilijk te bepalen idd. Op internet lopen de prijzen ook erg uiteen.
bouwtekening 250 constructie 450.

beide zwart, dus geen btw

voor een aanbouw van 5x3m
Zijn er buren die al een soortgelijke ingreep bij hun huis hebben gedaan? Want dan zou ik eerst bij hen informeren. Dan kun je in veel gevallen zelfs de constructie- en bouwtekening 'overnemen'.
Die zijn er wel alleen maar geen enkel huis is hier hetzelfde, dus daar heb ik niet veel aan.

Bedankt voor de info verder.
Als alle huizen er bij jullie anders uitzien zal het waarschijnlijk niet om een nieuwbouwhuis gaan maar om een wat ouder huis. Let in dat geval goed op de draagkonstruktie (of ide de opbouw kan hebben) en laat dit berekenen door een goed bouwkundig adviesbureau. Ga ook eens bij de gemeente vragen wat er allemaal verplicht is bij de aanvraag (tekeningen, berekeningen, rapporten e.d.) Er zijn bureau's die het hele pakket voor je kunnen verzorgen en ook voor je naar de gemeente gaan, maar dan ben je wel meer kwijt (weet niet precies hoeveel echter). En natuurlijk of het volgens het bestemmingsplan wel mag.
Het hangt er vanaf naar wat voor bedrijf je gaat. Vaak zijn architecten (architectenbureaus) duurder dan ZZP'ers. Aan de andere kant hebben ZZP'ers minder aansprakelijkheidsrechten. Tekeningen op zich kan je vaak goed via ZZP'ers laten maken en scheelt vaak enorm in prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven