Gezondheid alle pijlers

Slecht slapen

02-12-2010 08:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al maanden slaap ik slecht in/door. Eerst doordat ik teveel piekerde, toen omdat ik wekenlang hoestte ( 's nachts het meeste) en nu heeft mijn man dat stokje overgenomen en lig ik weer wakker van zijn gehoest. Ook slaapt onze jongste de laatste tijd niet altijd meer door. Ik heb geen klok meer in de slaapkamer, en m'n telefoon (met wekkerfunctie) ligt ver genoeg weg. Maar desondanks slaap ik gewoon niet goed. Vanochtend schrok ik wel een beetje van mezelf, ik kon zien dat ik al tijden niet best slaap. Het is de laatste weken ook meerdere malen tegen me gezegd dat ik er moe uit zie. Verder merk ik het ook aan mezelf, ik voel me moe, mijn huid verslechterd, mijn concentratie is weg. Hoe kan ik zorgen dat ik weer wat beter ga slapen, heeft iemand tips?
Ik herken je probleem, heb geen tips. Hoe erg het ook is, en fout e.d. neem ik af en toe een slaappil. Anders lukt het me gewoon echt niet.

Ik lees wel even mee.
Als je een logeerkamer hebt, man daar heensturen. Of er zelf gaan slapen. Heb je iig geen last meer van gesnurk/gehoest. Deur dicht doen!

Je kan ook melatonine proberen. Dat is verkrijgbaar bij kruidvat/etos enzo. Dat neem je een uur voordat je gaat slapen in. Helpt je om in te slapen.

En als je echt slaapproblemen hebt zou ik eens naar de huisarts gaan. Mocht het bovenstaande advies niet helpen.
Oordoppen.

Dat helpt bij mij als manlief weer eens met veel geluid slaapt.
En als je een nacht gaat slapen op een plek waar je je man niet hoort en de jongste uit logeren/of door je man laten verzorgen, hoe slaap je dan?
Die logeerkamer annexeren en een paar avonden heel vroeg naar bed met kruidenthee en een kruik? Zou dat kunnen helpen, evt icm een warme douche voordat je er in gaat, of misschien een uurtje sport/ yoga eerder op de avond?
Sporten 's avonds doe ik al een paar keer per week. We hebben geen logeerkamer, of mijn man moet bij de kinderen slapen. Ik denk dat ik idd maar oordopjes ga proberen. Melatonine heb ik nog niet geprobeerd. Thanks voor de tips!
Waar het eerst om gaat, is dat je kijkt of je echt sláápproblemen hebt, of dat je door de begrijpelijke omstandigheden op dit moment slecht slaapt. Dat is best een groot verschil namelijk!
Wat heel goed tegen het hoesten helpt, zijn codeïnetabletjes. Je wordt er ook een beetje slaperig van, dus dat is in dit geval ook wel fijn. Ik neem er eentje voor het naar bed gaan en dat voorkomt dat ik de hele nacht lig te hoesten.
quote:5x5 schreef op 02 december 2010 @ 09:25:

Sporten 's avonds doe ik al een paar keer per week. We hebben geen logeerkamer, of mijn man moet bij de kinderen slapen. Ik denk dat ik idd maar oordopjes ga proberen. Melatonine heb ik nog niet geprobeerd. Thanks voor de tips!

Heb je een beetje een fatsoenlijke bank? Dan kan man daar mooi op slapen. Jij in de echtelijke sponde en tot rust komen. Kind in het weekend uit logeren sturen naar wie dan ook kan ook helpen. Jij of man in kinderkamer. Heb je iig 2 nachten die je een beetje kan doorslapen.

Mijn man slaapt, door omstandigheden, al maanden op de bank. Gaat prima en hij slaapt nu weer beter. Ik denk dat wij het ook zo houden. Ik boven, hij beneden. Hebben we geen last van elkaar en komen we iig aan onze welverdiende rust en slaap toe.
Mijn man is te lang om echt lekker te kunnen liggen op de bank. Dit weekend gaan de kinderen wel voor het eerst sinds tijden weer uit logeren 1 nachtje.
He Ratteke, wat ongezellig. Na een tijdje wil je toch weer lekker samen naast elkaar in bed?
Hoi, ik ben ook al heel mijn leven een slechte in-slaper (als ik eenmaal slaap niks aan de hand dan kan ik overal doorheen slapen) maar dat komt bij mij ook door het piekeren. Ik heb al jaren dezelfde oplossing: een leuk tv programma in bed kijken met het geluid heel zacht en bij de tv in slaap vallen op die manier pieker je niet. Zo doe ik het dat en ik lig altijd zó te slapen;-) Maargoed dit is natuurlijk niet voor iedereen een fijne oplossing.

Ik heb ook een tijdje via de huisarts een homeopatisch middeltje gebruikt (toen ik een jaar of 17 was hoor dus inmiddels 10 jaar geleden) iets met melatonine van VSM dat werkte echt super fijn! Kun je gewoon in bij de drogist halen word je lekker ontspannen en slaperig van en het kan absoluut geen kwaad.

Ik hoop dat je iets aan m`n tip(s) hebt. `Sterkte`!

Groetjes!
quote:Appelsientje schreef op 02 december 2010 @ 09:42:

He Ratteke, wat ongezellig. Na een tijdje wil je toch weer lekker samen naast elkaar in bed?

Ik mis hem maar heel af en toe in bed hoor. Ik moet in alle eerlijkheid toegeven dat ik het heerlijk vind dat ie niet meer naast me ligt. Hij vindt dat ook hoor.

Ik ben niet zo lief en leuk om naast te liggen. Ik draai, ik praat, af en toe krijgt ie een trap of elleboog van me. Hij snurkt af en toe.

Dus zijn we in goede verstandhouding overeen gekomen dat we niet meer bij elkaar slapen. Hij vind het erg prettig op de bank, slaapt er prima. De hond vind het ook gezellig dat de baas beneden slaapt. Als hij 's nachts wakker wordt, wat nogal eens voorkomt, kan hij tenminste even tv kijken, wat drinken, sigaretje roken.

En hij wordt niet wakker van mij als ik weer naar de wc moet 's nachts.
Het is zo herkenbaar! Ik heb van alles geprobeerd. Wat mij totnogtoe redelijk helpt is: slaapthee (een half uur voordat ik naar bed ga), oppassen met cafeine en theeine overdag en even relaxen voordat ik naar bed ga (met joga of lekker relaxt boekje lezen). En inderdaad ook al de wekker weg, alles wat mij eraan herinnert hoe lang ik al wakker lig... En 's morgens gebroken.

Als ik nu echt lang wakker lig (voor mijn gevoel) neem ik een aspirine (125 mg zo'n hele lichte) en met een half uur val ik heerlijk in slaap, maar dat is echt alleen als ik wanhopig word.

Veel sterkte!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik begin met

Daarna maak ik mijn hoofd leeg en ogen moe met het volgende

“Don’t look back – you’re not going that way.”
oh zo herkenbaar zeg hier ook slaapproblemen, er hoeft maar iets te gebeuren of ik ben zo een hele nacht wakker.

ik gebruik rode valeriaan of het echt helpt? mischien helpt het jou wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven