Mode & Beauty alle pijlers

Kerstkledij

02-12-2010 10:35 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat trekken jullie aan tijdens kerst? Ik ben er nog niet uit..
Een comfortabele broek met wat speling en 'n lekkere trui. Kerst is cocoonen met hapjes en drankjes en bij goed weer 'n boswandeling wat mij betreft.
Broek met wat speling

Ik snap hem.
Stressed is just desserts spelled backwards

da's lekker voor 't uitbuiken
niets bijzonders.

Ik moet beide dagen werken.

Gewooon een broek met een trui (of iets anders met lange mouwen).

Heb ook geen geld over voor nieuwe kleding.
Van 2e kerstdag maak ik een pyama-dag. Eerste kerstdag komt mijn moeder eten. Uiteraard trek ik dan wel wat leuke kleren aan. Maar gewoon iets wat ik heb en me goed staat. Speciale kerstkleding vind ik grote onzin.
Hier niet echt op sjiek hoor.

Eerste kerstdag zijn we bij mijn ouders, daar eerst brunchen en dan later gourmetten. Tussendoor is het voornamelijk bankhangen en lekker met elkaar kletsen. Voorheen kocht ik elk jaar iets nieuws voor de kerst, met glimmers en blingbling, met als resultaat dat het de rest van het jaar in de kast bleef hangen. Laatst een mooie skinny gekocht, met een erg leuk tuniek erop, dus ik denk dat dat mn kerst outfit word, skinny heeft elastische taille, dus ik doe net als Elninjoo, haha
Ik gok op thermo-ondergoed, skisokken, moonboots en fleecetrui
Ik heb een heel leuk rokje gekocht met een schattig truitje. Maar niet echt kerst. Denk wel dat ik het draag met kerst. Zit ik toch de hele dag binnen. 2e kerstdag is traditioneel open huis bij ons, mits je in joggingbroek komt. Dusssssssssssssss! Heel makkelijk!
Volg je hart. Dat klopt.
Wat bedoel je met kerstkledij? heb je een bijzonder feest, wat ga je doen? Ik trek gewoon kleding aan.
Al mijn feestkleding, zomerkleding en schoenen die voor nu toch te koud zijn zitten momenteel in een doos ergens halverwege Zweden ofzo, dus ik hou het bij een simpele spijkerbroek, lekker warme laarzen en een warme trui.
Eerste dag schoonfamilie, tweede dag eigen familie. Maar iedereen dost zich altijd behoorlijk uit.. vroeg me af hoe anderen dat doen. Ik trek meestal een leuk rokje en truitje aan, maar geen speciale kerstoutfit. Vind het ook zonde om wat ervoor te kopen wat je verder niet meer aantrekt.
Vorig jaar zijn we eerste kerstdag gaan eten in 'n sterrenrestaurant. Dan vind ik het wel geoorloofd om wat netter gekleed te gaan, maar gewoon in huiselijke kring? Heb dan echt geen zin om er opgedoft bij te moeten zitten. Gewoon lekkere bankhangkleding dus!
Wat ik normaal ook aan trek. Geen speciale dingen gekocht / of ga ik kopen. Het gaat om het gezellig samenzijn met mijn familie, en dat wordt niet (nog) gezelliger als ik in een opgeflufte outfit kom.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zie kerst als de gelegenheid bij uitstek om weer een fijn jurkje te scoren. Al moet ik toegeven dat ik die gelegenheid ongeveer nog 200 keer in jaar zie, maar goed.

Ga eerste kerstdag heerlijk uitgebreid uiteten dus dan hou ik wel van een chique verkleedpartijtje
Voor mijn moeder wil ik er eerste Kerstdag leuk opstaan, dat vind ze leuk. Ze houd van een traditionele Kerst. Maar koop er niets nieuws voor.

Kerstavond vier ik met mijn nieuwe vriend, dus dat zal wel iets met kousen en sexy ondergoed zijn.
quote:elninjoo schreef op 02 december 2010 @ 10:37:

Een comfortabele broek met wat speling en 'n lekkere trui. Kerst is cocoonen met hapjes en drankjes en bij goed weer 'n boswandeling wat mij betreft.

Helemaal goed.
Skikleding!
quote:Pink2510 schreef op 02 december 2010 @ 10:47:

2e kerstdag is traditioneel open huis bij ons, mits je in joggingbroek komt. Mag ik bij jullie langskomen? Ik heb een hele mooie (groene!) joggingbroek en dan hoef ik niet naar mijn schoonouders....
quote:BarbaraAnn schreef op 02 december 2010 @ 10:54:

Kerstavond vier ik met mijn nieuwe vriend, dus dat zal wel iets met kousen en sexy ondergoed zijn.

Hoe vier je dat? Ik hoor wel vaker dat mensen iets met kerstavond doen en ik weet dat het in andere landen ook iets gevierd wordt. Maar wat dan? Kerstavond is voor mij eigenlijk niet zo gewoon als andere avonden in de week en is alleen 1e Kerstdag echt Kerst.

(Tweede kerstdag heb ik voor mezelf afgeschaft. Begrijp nog steeds niet waarom er een tweede gevierd wordt. Soms heb ik het idee dat die tweede dag is ingelast zodat je twee dagen hebt, 1 voor je eigen familie en 1 voor schoonfamilie. En dan maar uitvechten wie welke dag krijgt )
quote:Pink2510 schreef op 02 december 2010 @ 10:47:

Ik heb een heel leuk rokje gekocht met een schattig truitje. Maar niet echt kerst. Denk wel dat ik het draag met kerst. Zit ik toch de hele dag binnen. 2e kerstdag is traditioneel open huis bij ons, mits je in joggingbroek komt. Dusssssssssssssss! Heel makkelijk! Die is leuk... een open dag als je in joggingbroek komt. Orgineel
Ik ga lekker in (comfortabele) feestverpakking. Kerstavond bij mijn ouders, 1e kerstdag bij schoonouders en 2e kerstdag groot diner bij vrienden. Ik vind het gewoon leuk om me lekker op te doffen. En dochter van dan 11 maanden trek ik ook een feestjurk aan :D

Maar ik koop er niets nieuws voor. Denk ik.
kerst vind ik juist zo een periode dat je je feestelijk kleed. Maar ik koop er niks nieuws voor dit jaar. TRek gewoon een mooi strak zwart jurkje aan met mooie holdups eronder met zwarte pumps. Feestelijk en de jurk is van rekbare stof dus geen geknel.
Alhoewel, misschien wel leuk om te kijken hoe mijn schoonouders reageren op mijn joggingbroek op 2e kerstdag.
Kerstavond naar de kerk, dus dan iets netjes. Eerste kerstdag niets bijzonders. Tweede kerstdag een hok vol visite, dus dan wordt het iets tussen netjes en niets bijzonders in. Ik denk een spijkerbroek met een leuke blouse.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven