Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
@Assie: klinkt goed hoor, mmmm!

Ja misschien ben ik wel zwanger als we op gaan passen. Gek idee dat zich op dit moment misschien wel een bevruchting in mij voltrekt. Je moet er niet te veel over nadenken, I know but I can't help myself !

Wij gaan ook een rustige O&N tegemoet. We gaan het wel met vrienden vieren, knus bij iemand thuis. Maar ik ga al jaren niet meer naar externe feesten, te druk en te duur als je het mij vraagt.

@Nukje: voel je je alweer beter?
@ nukje ja ha ha dat zeggen er wel meer! Maar nee even serieus dat zou ik nooit doen. Ik ben wel gestopt met de pil, ook half met de gedachte dat ik het dan niet per ongeluk expres kan vergeten, dus de verantwoordelijkheid ligt wat dat betreft nu compleet bij magzman. En hij is daar heel strikt in, ook :( Alhoewel, hij is dan wel consequent, maar niet echt voorzichtig. lekker tegen elkaar aan liggen bijvoorbeeld, of, oeps, het condoompie zit verkeerdom, en dan alsnog die gebruiken... Das toch ook niet mega super veilig. Maar je hoort mij niet klagen hoor!

Soms denk ik wel eens dat hij een ongelukje niet erg zou vinden, al is het alleen maar omdat hij dan zelf geen grote beslissingen hoeft te nemen... ;) ach... mannen!
Hallo! Ik kom ff snel naar iedereen zwaaien!

Hier nog geen ongesteldheid... Voel van alles...

Ik verwacht er maar niet teveel van. Waarschijnlijk deze keer weer een langere cyclus. Tot snel weer! Dan reageer ik weer meer.
Moimoi; spannend!!!! Wanneer mag je van jezelf testen? Ik duim heel hard dat het deze keer raak is!

Magz: daar begint het wel.....laksheid met condooms en vooral het minder lekker vinden dan zonder Misschien binnenkort eens aan Magzman vragen wat hem tegenhoudt om binnenkort te beginnen? En opmerkingen als "dat jij er aan toe bent" en "dat je vertrouwen hebt dat jullie het samen aan kunnen" doen het meestal ook goed. Succes!!
pffft ik heb hem gister voorgesteld om bij wijze van goed voornemen per 1 januari de condooms maar de deur uit te doen. Was hij niet bepaald enthousiast over. Maar misschien zet het hem wel aan het denken :-)

Hij is wel altijd ook zo superlief als hij ziet dat ik er verdrietig over ben... Laatst zei hij: 'ik doe mijn uiterste best om er zelf ook zo snel mogelijk klaar voor te zijn'. Echt zo schattig :-)

En de laatste tijd is het alleen ' geduld, lieverd... geduld...'.
@ Pipo: Haha, jij kan het altijd zo lekker onder woorden brengen: "er is zich een bevruchting in mij aan het voltrekken" .

Het gaat hier al wel weer wat beter. Nog steeds niet heel goed geslapen, maar goed, dat lijkt een gewoonte te worden (ik zit vast al in de voorbereidende fase...).

@ Magz: Herkenbaar, hoor, Nukkeman heeft dat ook wel eens gezegd. Dat het zo'n grote beslissing is dat het moeilijk is om die zelf te nemen. Als het 'spontaan' of 'per ongeluk' zou gebeuren lijkt het meer alsof het lot het heeft bepaald en je niets anders kunt doen dan je erbij neerleggen. Alhoewel ik dat natuurlijk flauwekul vind .

En die uitspraak 'er klaar voor zijn'... misschien moet je Magzman toch echt eens zeggen dat dat gewoonweg niet bestaat. Of je doet het, of je doet het niet. Je kunt niet klaar zijn voor iets waarvan je niet weet wat het uiteindelijk met je zal doen. Want dat is (blijkbaar, hoor ik steeds om me heen) toch altijd anders dan je dacht. Is hij misschien ergens bang voor? Denkt hij dat hij ineens aan huis gekluisterd is als er een kind is? Of waar draait het bij hem vooral om?
Ja, als ik dat eens wist, dat krijg ik er gewoon niet uit!

Ik denk dat het hem emotioneel zwaar lijkt, ofzo... Hij is sowieso heel slecht in praten over gevoelens en zo. Nou ja, praten over zijn eigen gevoelens, dan.

Maar hij weet precies hoe ik er in sta, alleen het emotionele aspect van mijn gevoel snapt hij niet. Logisch ook, het is een man :-)
Magz: als ik het zo hoor, is hij echt bezig aan het idee te wennen. Ben je toevallig binnenkort jarig? Dan kan je de Assie-truc toepassen en zeggen dat dat het mooiste cadeau zou zijn

Assieman is ook niet bepaald een prater over zijn gevoelens en heeft toch "ineens" een hele grote vooruitgang geboekt. Ik had vorig jaar gezegd wel in 2011 te willen beginnen om hem ook de tijd te geven aan het idee te wennen en eerst nog tijd voor ons twee te hebben. Maar zo'n jaar duurde voor mij erg lang....uiteindelijk ging hij redeneren "als we in november beginnen, heeft zij het cadeau wat ze graag wil en heeft ze het gevoel wat tijdswinst geboekt te hebben". Vond ik zo lief
Spannend moimoi, het is je zo gegund!

Assie, ik voelde het aan mijn buik en borsten. Ik wist het ook al voor ik testte, voelde me gewoon anders dan anders. Kan het niet duidelijker omschrijven, het voelde gewoon anders.

Oh, en zalm met roomkaas, hmmm! Ik mag ook weer gewoon een broodje zalm bij een broodjeszaak bestellen! En van de kraamverzorgster mag ik best een wijntje. Als je het na het voeden doet, is het allang uit je lichaam bij de volgende voeding, zei ze. Wanneer zal ik dat doen?

Met oud en nieuw gaan wij trouwens ook naar vrienden. Gezellig, en ook fijn dat we dan geen oppas hoeven regelen. Lekker met z'n drieën er naartoe.

En er helemaal klaar voor zijn, nee dat ben je volgens mij nooit. Het is toch heel anders dan je had gedacht, veel mooier, overweldigender, vermoeidender, en ook zoveel meer genieten dan je je kunt voorstellen.

Nukje, ik reageer ook lekker fel, he? De zwangerschapshormonen, die me milder maakten, zijn duidelijk aan het verdwijnen Of zijn het toch die tweeëneenhalf uur slaap waar ik op leef... Maar goed, het is dus nogal een issue bij ons. We weten niet zo goed waar we goed aan doen. Zoon had een waardeloze nacht, heeft tussen 01.00 en 07.00 maximaal een uurtje geslapen. Veel huilen, maar zodra je hem oppakt, is hij stil. Dus we willen hem niet iedere keer oppakken, want zodra je hem weer neerlegt, begint hij weer. We hebben dus vanalles geprobeerd, in slaap wiegen, tegen praten, over zijn buikje aaien. En dat helpt allemaal, tot je ermee stopt...

Vandaag had ik bedacht dat ik hem maximaal tien minuten zou laten huilen, dan haalde ik hem uit zijn bedje. Dat werkte op zich wel tijdens het rustuurtje, heb hem er maar één keer uit hoeven halen. En heb dus zelf nog even een uurtje slaap meegepakt. 't Is dat we de meest lieve zoon ter wereld hebben, anders had ik dit slaaptekort wel slecht getrokken
Moimoi: En???? Al nieuws?
Ja moimoi! we zijn erg nieuwsgierig!

Hebben/hadden jullie trouwens ook dat je, hoewel je weet dat het niet kan, toch ineens allemaal zwangerschapskwaaltjes denkt te voelen? En dat je dan toch weer gaat wegdromen van 'misschien ben ik wel zwanger.... *zwijmel*'

Ikzelf heb het bijna elke maand. Dan denk ik weer zus of zo te voelen in mijn buik. Dan ga ik ineens hard snurken, en heb ik gelezen dat sommige vrouwen daar spontaan last van krijgen als ze zwanger zijn. of, wat ik de laatste paar maanden heb (maar wat er volgens de HA niets mee te maken heeft) er komt een melkachtige substantie uit mijn tepel. Of het idee dat je borsten groter zijn, je tepels donkerder, je buikje boller... Of als je een beetje hoofdpijn hebt, een beetje misselijk bent, trek hebt in iets raars...

De wens lijkt wel de vader van de gedachte....

Dat gedoe kost me elke keer toch weer een zwangerschapstest, met name ook omdat ik (blijkbaar) een lange cyclus heb, iets van 31-33 dagen in plaats van 28. Ja ik weet het, test dan niet... Maar dat kan ik dan ook weer niet laten!
Oh ja, en gister had mijn lievie speciaal omdat ik een beetje down was een hele bak ben en jerry's chunkey monkey voor me meegenomen... En ik mocht hem helemaal alleen opeten! :D

Lief toch he
haha Magz, zoveel kwaaltjes heb ik nog nooit gehad

Maar ik moet wel zeggen dat ik deze maand af en toe wel dingen denk te voelen, voel me net even anders een beetje een misselijk/zenuwachtig gevoel wat ik vaker heb........maar tegelijkertijd wint mijn ratio het meestal van gevoel. Zo van "is het echt anders dan normaal, of "wil je het gewoon voelen", "je kan ook een beetje ziekig/verkouden zijn en je net even anders voelen" en "omdat het niet de hele tijd zo voelt, zal het wel niets zijn"

haha.....ik mag mezelf niet gek maken, maar soms krijgt het wel de overhand.

Zwangerschapstesten heb ik nog nooit gebruikt.....dat zal wel weer een hele nieuwe ervaring zijn
Trouwens, heeft iemand van jullie enig idee of er ook 'hoera, jullie zijn zwanger!'-achtige kadootjes zijn?

Mijn schoonzusje en zwager hebben namelijk net vorige week verteld dat ze hun eerste kindje gaan krijgen, als alles goed gaat, in mei. En ik wil ze voor sinterklaas zo graag iets leuks geven.....
Ik geef meestal een leuke knuffel met kaartje, ofzo. Ik weet niet of er speciale cadeautjes voor zijn.
@ Magz: Ik zou eens op sites kijken als deze , daar vind je vast en zeker iets leuks dat je ook persoonlijk kunt maken.

@ Assie: Ik had juist helemaal geen kwaaltjes, dat was het rare. In de week voordat ik ongesteld moest worden voelde ik me alleen héél erg goed, blij en rustig. Dat was ik in de maanden daarvoor niet geweest. Het is makkelijk om het achteraf te zeggen, maar diep vanbinnen denk ik dat ik een voorgevoel had dat ik zwanger was.

@ VKM: Maakt niet uit, hoor, ik drukte me ook een beetje raar uit, dus ik snap wel dat je in eerste instantie dacht 'waar bemoeit ze zich mee' . Ik las pas geleden ergens zo'n zelfde verhaal als dat van jou en toen werd er aangeraden om het kindje dan niet meteen helemáál op te pakken, maar eerst gewoon aan het bedje te blijven staan en het aan te raken of te aaien, zodat het voelt dat je wel in de buurt bent. En dat dan totdat het ophoudt met huilen. Misschien is dat een optie? Ik weet het ook niet, hoor, maar het lijkt me erg lastig als je zelf helemaal niet meer aan slapen toekomt.

Iemand een leuke tip voor het (zelf) maken van een geboortekaartje? Ik heb wel wat websites gevonden, maar vind het dan toch best wel duur (of misschien wil ik voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...). We hebben zelf 2 plaatjes die we heel leuk vinden en de tekst willen we ook zelf verzinnen. Maar dan moet het er wel een beetje leuk uit komen te zien natuurlijk...
Nukje: de tip --> schakel een van onze forumdames in, zoals janine Er zijn een aantal creatievelingen die dat heel goed kunnen!

Bij mij moet je daarvoor helemaal niet zijn....haha....ik ben meer van de inhoud; het schrijven van teksten en weergeven van tabellen moet vooral functioneel zijn en ben niet goed in het echt mooi maken.
Bijzonder om zo'n voorgevoel te hebben dat je zwanger bent. Lijkt me echt mooi...

Ik heb jullie ivm herkenbaarheid even een persoonlijk (niet zo'n leuk) bericht over de mail gestuurd.

@VKM: lastig hoor dat slaap gebrek, ik ben na 1 slechte nacht al gebroken... Misschien helpt het om te denken dat ook dit over zal gaan... Gelukkig is het van tijdelijke aard...
*neemt plaats op het wachtbankje* Ha Assie en Moimoi, ook een pepernoot? Gezellig hier
Heel gezellig op het wachtbankje! Hopelijk komen we elkaar niet al te vaak meer tegen

En de pepernoot was heerlijk!! haha
Ik kan van het wachtbankje af.... :(

Helaas...... maar ben er deze keer heel relaxed weer onder. Het went eigenlijk wel en bovendien wist ik gewoon eigenlijk dat ik niet zwanger kon zijn omdat we dus niet gesekst hebben in de juiste periode (was zelf een paar dagen weg en daarna vriend dus ja...zaadjes zijn toch nog steeds nodig).

Maar toch heb ik wel weer van alles gevoeld. Eigenlijk toch ook wel grappig dat je je zelf zo "zwanger" kunt voelen en het dus gewoon helemaal niet bent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die zelfbedachte illusie ook wel prettig vond. Daarom had ik ook nog niet aan testen gedacht.

Maar goed, toch allemaal bedankt voor het duimen en deze maand willen we weer actief aan de slag!

Succes andere meiden op het wachtbankje!
Goedenavond! Zo, even tijd voor een kleine update, wordt wel een beetje ego.. sorry! Morgen/overmorgen kom ik wel even wat uitgebreider reageren!

@ moimoi: wel even knuffel voor jou, ook al had je er niet op gerekend... op naar de volgende ronde, doe jullie best!!

@ janine: en hoe is t met jou en de meisjes?

Nu even egodeel... ook hier is nl. misschien wel iets aan de gang... maar dat weet ik dus niet zeker... Heb volgens mij (aan flinke buikpijn in onderbuik aan een kant afgelezen zegmaar..) zaterdag eisprong gehad... Nu hebben vriend en ik t zondagmorgen heeeeel gezellig gemaakt, we hadden nog wat in te halen zegmaar... en aangezien ik dus volgens mij mn eisprong had gehad hebben we er niets bijgepakt... wilde vriend trouwens ook niet... Nu heb ik de afgelopen dagen af en toe ineens kleine steekjes in mn onderbuik (jaja ik weet t... ik kan t me ook inbeelden, maar ik was er juist echt niet mee bezig en toen voelde ik het ineens...) dus nu denk ik 'wie weet...' en wordt deze cyclus ineens erg spannend?! Wat denken jullie ervan?! Zou het kunnen of is dit echt onzin?!

Daarnaast kwam vriend vanavond thuis vertellen dat hij had gekeken voor de zorgverzekering van 2011 (ik moet nl. een nieuwe uitzoeken..) en hij had ergens een offerte aangevraagd 'maar voor mij wel met kraamzorg etc. want dat konden we wel eens nodig gaan hebben in 2011' ... Eeuhm wat is meneer er ineens mee bezig?!! Ik durf niet te vragen of ik onze 'startdatum' bij mag stellen, maar ik wacht dit rustig af!!

Goed, egomodus uit.. Fijne avond allemaal en ik kom later uitgebreid terug!! Ik vind jullie berichtjes trouwens wel echt vermakelijk haha ik lees af en toe mobiel bij in de bus! Wie gaat er dit weekend iets aan Sint doen?? Ik moet nog dichten... pff morgen op werk maar kijken of ik wat tijd/inspiratie heb!!
Een voor Pipo! Pff, heftig verhaal. Veel sterkte voor jullie allemaal!

Jammer, moimoi. Je was toch van plan ovulatietests te gebruiken? Succes deze maand!

En Nukje, goede vraag. Ik ben ook benieuwd hoe je dat nou een beetje goedkoop kan laten doen, zelf een geboortekaartje maken. Misschien eens vragen bij een copyshop? Of heb jij dat al eens gedaan?

Janine, ik ben benieuwd naar je boom!! Heb al wel eens een plaatje gezien,maar ben benieuwd naar hoe hij in het tweelingkamertje staat. Hoe was het de afgelopen dagen met je? Je houdt het maar goed vol!!

En Wohman, ook vandaag aan je gedacht....Een dikke knuffel voor jou.
*zwaait moimoi uit* jammer hoor... nieuwe ronde nieuwe kansen dan maar ook al is het een dooddoener.

Bedankt Saartje, enneh: wohman zit op het andere topic

Verder voel ik me nu een beetje leeg... Pman is gelukkig heel lief. We hebben net ook een huis bekeken samen. Veel te duur en niet geschikt, maar toch: de blik is op de toekomst gericht zullen we maar zeggen...
@Romo: in theorie zou het kunnen (misschien was dit wel je innesteling!) en welkom to the wereld die zwanger worden heet, want het enige wat je nu kunt doen, is afwachten. Heel frustrerdend, dus. (grrrrrrr)

@Frutje: hoe is het daar? Nog te doen werktechnisch enzo? Aan t opmaken voor een nieuwe ronde?

Mocht ik deze ronde trouwens niet zwanger worden, dan is mijn volgende vruchtbare periode met kerst... Ik zeg: romantisch !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven