Statisch geladen katten
donderdag 2 december 2010 om 15:29
Hallo allemaal,
Onze kittens zijn momenteel ontzettend statisch geladen. Het zal deels wel aan de tijd van het jaar liggen, maar ik vind het zo zielig. Telkens wanneer ze langslopen of op schoot zitten en ik aai ze, dan krijgen we allebei een schokje. Het is ook niet na één keer aaien over. Gister was ik er eentje aan het aaien en telkens wanneer ik met mijn hand van de kat afging en opnieuw begon met aaien gebeurde het weer.
Is er een manier om de katten te 'ontladen' ?
Het zijn trouwens kittens van 14 weken oud en ze komen dus niet buiten. Geen idee of dat nog van invloed is hoor, maar ik dacht ik meld het er even bij.
Onze kittens zijn momenteel ontzettend statisch geladen. Het zal deels wel aan de tijd van het jaar liggen, maar ik vind het zo zielig. Telkens wanneer ze langslopen of op schoot zitten en ik aai ze, dan krijgen we allebei een schokje. Het is ook niet na één keer aaien over. Gister was ik er eentje aan het aaien en telkens wanneer ik met mijn hand van de kat afging en opnieuw begon met aaien gebeurde het weer.
Is er een manier om de katten te 'ontladen' ?
Het zijn trouwens kittens van 14 weken oud en ze komen dus niet buiten. Geen idee of dat nog van invloed is hoor, maar ik dacht ik meld het er even bij.
donderdag 2 december 2010 om 15:42
donderdag 2 december 2010 om 15:43
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.kattenforum.be ... 1982-Statisch-geladen-kat
Ik heb even op google gekeken.
Ik ben ook een statisch persoon.
http://www.kattenforum.be ... 1982-Statisch-geladen-kat
Ik heb even op google gekeken.
Ik ben ook een statisch persoon.
donderdag 2 december 2010 om 15:50
Hmmm, dus het ligt aan mij? Zou eigenlijk best kunnen, want vriend heeft er geen last van. Heb de link even doorgenomen en we hebben hier laminaat liggen, dus het zal daar vast niet door komen. Moet ik dan maar zelf de vriezer in? Dat gaat niet passen hoor
Als je met ballonnen over de katten heen gaat, gaat de vacht dan niet omhoog staan? En hoe ontlaad ik dan zelf het beste, als het wel aan mij ligt...
Als je met ballonnen over de katten heen gaat, gaat de vacht dan niet omhoog staan? En hoe ontlaad ik dan zelf het beste, als het wel aan mij ligt...
donderdag 2 december 2010 om 15:54
donderdag 2 december 2010 om 15:56
quote:Pumps_italiaans schreef op 02 december 2010 @ 15:46:
Heel lang geleden gedaan: ballonnen erover heen strijken. Die nemen het statische over (* en kan je tegen het plafond hangen, maar ik weet niet of dat bij elk plafond lukt. *)ik zie het al helemaal voor me
Heel lang geleden gedaan: ballonnen erover heen strijken. Die nemen het statische over (* en kan je tegen het plafond hangen, maar ik weet niet of dat bij elk plafond lukt. *)ik zie het al helemaal voor me
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 2 december 2010 om 16:05
donderdag 2 december 2010 om 16:11
donderdag 2 december 2010 om 16:12
Mijn haar staat sowieso al omhoog door de wax... zonder gekheid, mijn haar is eigenlijk nooit statisch, maar ik krijg wel regelmatig schokjes van de oven en kraan. En vriend pakt mij altijd eerst vast, voordat hij me een kus geeft anders vliegen de vonken er letterlijk vanaf
Dan zal het toch wel aan mij liggen... Arme katten!
Dan zal het toch wel aan mij liggen... Arme katten!