Statisch geladen katten

02-12-2010 15:29 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Onze kittens zijn momenteel ontzettend statisch geladen. Het zal deels wel aan de tijd van het jaar liggen, maar ik vind het zo zielig. Telkens wanneer ze langslopen of op schoot zitten en ik aai ze, dan krijgen we allebei een schokje. Het is ook niet na één keer aaien over. Gister was ik er eentje aan het aaien en telkens wanneer ik met mijn hand van de kat afging en opnieuw begon met aaien gebeurde het weer.

Is er een manier om de katten te 'ontladen' ?

Het zijn trouwens kittens van 14 weken oud en ze komen dus niet buiten. Geen idee of dat nog van invloed is hoor, maar ik dacht ik meld het er even bij.
Een tijdje in de vriezer stoppen, helpt ook bij statische kleding.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Haha vriezer
heb dat ook een paar keer met mijn katten gehad ik vond het owel grappig als zielig maar op een gegeven moment is dat statische weer wegdenk ik
Ze zijn nog klein, dus het zou moeten passen
Ze rennen nog niet weg ofzo, wanneer ze een 'schokje' krijgen, maar ze hebben er al wel paar dagen last van. Vind het zelf ook zo vervelend.
quote:himalaya schreef op 02 december 2010 @ 15:36:

dan ga jij zeker ook met je hoofd in het vriesvak staan als je haar statisch is??

Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Misschien heb je hier iets aan?

http://www.kattenforum.be ... 1982-Statisch-geladen-kat

Ik heb even op google gekeken.

Ik ben ook een statisch persoon.
quote:lichtbron schreef op 02 december 2010 @ 15:42:

[...]

dan ga jij zeker ook met je hoofd in het vriesvak staan als je haar statisch is??

Nee, dan ga ik een blokje om
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heel lang geleden gedaan: ballonnen erover heen strijken. Die nemen het statische over (* en kan je tegen het plafond hangen, maar ik weet niet of dat bij elk plafond lukt. *)
Ja klopt, dat doet mijn broer altijd.

Ook over zijn eigen haar en dan ergens aan hangen, mijn zoontje vind het geweldig.
Hmmm, dus het ligt aan mij? Zou eigenlijk best kunnen, want vriend heeft er geen last van. Heb de link even doorgenomen en we hebben hier laminaat liggen, dus het zal daar vast niet door komen. Moet ik dan maar zelf de vriezer in? Dat gaat niet passen hoor

Als je met ballonnen over de katten heen gaat, gaat de vacht dan niet omhoog staan? En hoe ontlaad ik dan zelf het beste, als het wel aan mij ligt...
Draag je wel goede rubberen zolen?
quote:himalaya schreef op 02 december 2010 @ 15:36:

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Pumps_italiaans schreef op 02 december 2010 @ 15:46:

Heel lang geleden gedaan: ballonnen erover heen strijken. Die nemen het statische over (* en kan je tegen het plafond hangen, maar ik weet niet of dat bij elk plafond lukt. *)ik zie het al helemaal voor me
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Siem, kijk even op ons topic. Je kunt het altijd proberen.
Rubberen zolen? In huis loop ik op teenslippers of blote voeten. Ben eigenlijk niet van plan om op schoenen te gaan lopen om de katten te kunnen aaien.
Krijg net nog een tip om natte doeken op de verwarming te liggen ivm evt droogte in huis. Valt natuurlijk altijd te proberen!
ik was gisteren in een hotel en iedere keer als ik de hond aaide knisperde het ook! ik liep daar op tapijt en ik denk dat we daardoor statisch werden. thuis heb ik er geen last van (tegels). jij hebt laminaat zag ik. wat raar heb je het alleen met de poezen of merk je het ook aan jouw eigen haar?
Ik wilde laatst mijn zoontje een kusje geven en toen knetterde het ook.

Hij schrok eerst en moest daarna keihard lachen.

Is alleen een beetje OT, sorry.
Hi hi die van mij ook, zielig is dat hé? Wat ik zelf wel doe is eerst even mijn hand "ontladen" tegen de muur ofzo.

Heb trouwens maandag omdat ik zo statisch was een enorme schok van mijn telefoon gekregen (vaste telefoon) en die was door de kortsluiting kaduuk
Mijn haar staat sowieso al omhoog door de wax... zonder gekheid, mijn haar is eigenlijk nooit statisch, maar ik krijg wel regelmatig schokjes van de oven en kraan. En vriend pakt mij altijd eerst vast, voordat hij me een kus geeft anders vliegen de vonken er letterlijk vanaf

Dan zal het toch wel aan mij liggen... Arme katten!
Hier op dit moment ook! Kat van 3 maanden.

Vind het ook echt zielig, schud hij helemaal met zn koppie als hij een schok krijgt. Oplossing nog niet gevonden.
Echt?! Je telefoon kapot? Maar goed dat het de kat niet was...

Handen tegen de muur... Ik ga het eens proberen! Maar niet nu, want dat vind ik zo zielig voor de slapende dame bij mij op schoot
Onze hond was van de week ook statisch maar dat kwam volgens mij door het kleed waar hij op ligt, zo'n fleecekleed. Was maar eventjes en was zo weer over. Wel zielig voor de katten, straks worden ze er bang voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven