Gehoorbescherming
donderdag 2 december 2010 om 17:45
Sinds september dit jaar werk ik bij een poppodium in Hilversum. Ik werk daar ongeveer ieder weekend als backstage manager en concertfotograaf. Daarnaast ben ik regelmatig te vinden bij andere concerten en festivals. Ik merk dat mijn gehoor hier onder te lijden heeft en ben op zoek naar goede, beschermende oordoppen. Het liefst de op maat gemaakte variant voor muzikanten, zodat de klanken van de muziek niet vervormen. Weet iemand een goed bedrijf of een goede winkel waar ik deze kan vinden? De prijs maakt niet echt uit.
donderdag 2 december 2010 om 17:50
Waarom wil je perse dat de klanken niet vervormen? Ben je zelf ook musicant? Dan snap ik het wel. Zo niet, dan kun je beter gaan voor oordoppen waarbij alle lagen evenveel gedempt worden ivm bescherming. Gehoorbescherming waarbij klanken niet worden vervormd haalt niet het schadelijke weg en dus zul je uiteindelijk toch een gehoorbeschadiging oplopen

zaterdag 4 december 2010 om 15:38
Een setje otoplastieken van Alpine kost je ±¤140, ze plaatsen dan een filter naar jouw wens voor jouw doel.
Had zelf een setje voor in de cabrio; geen geruis van de voorruit, maar wel de radio op normaal volume hoorbaar.
Later de filters laten vervangen door een setje voor machine-werk omdat ik de cabrio verkocht had.
En toen na een getrokken kies 1 kant niet meer goed sloot die laten vervangen onder de verzekering.
Kostte me destijds 10% meer, maar was het dus dubbel en dwars waard. Gewoon bij mijn opticien/audicien laten maken.
Had zelf een setje voor in de cabrio; geen geruis van de voorruit, maar wel de radio op normaal volume hoorbaar.
Later de filters laten vervangen door een setje voor machine-werk omdat ik de cabrio verkocht had.
En toen na een getrokken kies 1 kant niet meer goed sloot die laten vervangen onder de verzekering.
Kostte me destijds 10% meer, maar was het dus dubbel en dwars waard. Gewoon bij mijn opticien/audicien laten maken.