Belgrado

02-12-2010 17:09 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand in Belgrado geweest?

Ik heb een overstap van 6 uur op het vliegveld.

Beetje lang om op het vliegveld rond te gaan hangen.

Hoe duur is een taxi naar de stad? Hoelang doet die erover?

Wat is het aller leukste om te doen of te bezichtigen?

Alle tips zijn welkom!
Kalamegdan Park en de daarbij gelegen winkelstraat zijn erg leuk om te zien. Wat taxi betreft heb ik geen tips helaas. Veel plezier en pas op dat je er niet blijft steken want Beograd rocks, de leukste stad uit die regio!
Kosten ca 10 euro met de taxi, reistijd ca 20 min

en ja Kalamegdan park is een aanrader
Oke, klinkt goed!

Dat gaan we doen.

Ik kom er net achter dat ik nog een overstap in Brussel heb, dus ik heb 'maar' 4, 5 uur in Belgrado.

Maar dan ga ik gewoon een kop koffie drinken in Kalamegdan Park en dan weer terug

Ik heb toch echt niks beters te doen!

Bedankt voor de tips!
Ja hier al 3 x!

Een van de leukste steden van Europa!

Uitgaan tot diep in de nacht, eten in de zigeunerbuurt, met traditioneel eten en zigeunerorkestjes (skadarska heet die buurt geloof ik?)

Winkelen, flaneren, en overal lekker eten.

Een stad die op zich Europees aandoet, maar toch zo anders is. Je zult 1 van de weinige toeristen zijn, wat op zich al een aparte ervaring is in een stad met 2 miljoen inwoners.

Daarnaast ervaar ik het als een verademing dat je als vrouw niet continue wordt lastiggevallen door "donkere types" wat ik in andere steden zo vervelend vind.

Je vindt er veel goedgeklede en goed verzorgde mensen.

Ander voordeel is dat alles erg goedkoop is. Grote bier op nr 1 terras: 1 euro. Eten uitgebreid met veel drank: 20 euro. Keerzijde is wel soms zichtbare armoede en hoge werkloosheid. Bedelaaars daar geef ik altijd wat, want ik weet dat ze vaak echt niks hebben.

Een boottochtje op de Donau is ook leuk.

Een goed restaurant op een drijvend ponton is Male Villa, meestal met live musik.

Autorijden overdag is ok, na 12 uur wordt het wild west op de wegen en met drank op rijden is de normaalste zaak van de wereld. Dus kijk daarmee uit.

Veel plezier!
Het klinkt allemaal erg leuk.

Ik ben verder wel bekend in deze regio van Europa, en ik spreek een paar woordjes Servisch, dus ik zal me wel redden.

Ik denk dat ik gewoon een kop koffie in dat park ga drinken, beetje rond wandelen en weer terug naar het vliegveld.

Ik heb mischien in April wat meer tijd, als ik het echt leuk vind.
In het park zit een koffietentje, ik weet niet of dat open is in de winter. Hoop voor je dat je in april meer tijd hebt, de stad is zeker de moeite waard om vaker te bezoeken. Ik kom regelmatig in de regio, Beograd is veruit mijn favoriete stad daar!
Ik vind vast wel ergens een leuk koffie tentje om op te warmen en mijn tijd te verdoen.

Ik weet dat de winters behoorlijk streng kunnen zijn, maar op het moment is het daar nog behoorlijk warm voor deze tijd van het jaar.

Ik zal me vast wel vermaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven