Dorpsstraat revisited

16-09-2010 09:40 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren

In alfabetische volgorde: werk in uitvoering en "under construction"

C2'tje

D2'tje

L2'tje
Vanaf half 2 al?

Wel lekker zeg! Die zal wel trek hebben straks!

Tsja, ze stapt wel langs de bank, maar niet van de bank naar de stoel bijvoorbeeld. Maar dus weer wel langs de muur, en langs de keukenkastjes... En ze heeft eindelijk ook haar loopwagen door, ineens is het helemaal leuk. Als ze van de keuken tot aan de bank gestapt is met dat ding hijgt ze helemaal van de inspanning (en we hebben het over hooguit 10 meter )
Ik had van nop*pies een skinny jeans (ja echt ) voor kriebeltje gekocht, stond heel stoer, maar wat een ellende met verschonen zeg
Meestal slaapt Jeetje 2,5 uur...dus dit vind ik ook wel lang duren hoor...zal zo nog eens naar binnen gluren

Haha ik zie Kriebeltje al helemaal lopen en hijgen van inspanning
Meis ging van langs meubels lopen naar aan twee handjes lopen naar los in de kamer staan naar los lopen. Ze heeft ook nooit overgestoken tussen meubels dus!

Het sneeuwt hier nu opeens heel hard! Net sneeuwde het een beetje, dus ik dacht: "Ik ga Meis gauw halen voor het erger wordt." Maar toen we thuis waren werd het weer droog. Nu ben ik wel blij dat ze al thuis is, hoef ik lekker niet meer naar buiten. Ik heb ook boodschappen gehaald vanochtend, door de sneeuwderrie ploeterend met mijn fiets en 130 kilo aan boodschappen (ongeveer ) torsend. Was best een beetje trots op mezelf toen ik weer thuis was.
Stoere urban mama mien!
Haha, not really. Maar whatever. We doen gewoon alsof.

Meis heeft op het kdv een handpop gekregen, een eendje. Dus ik had hem net op mijn hand gezet en deed alsof ik met het eendje aan het knuffelen was. Komt Meis naar me toe gelopen, trekt aan die eend, gooit hem weg en zegt met een boos gezichtje: "Mammam mij neenee." En toen wilde zíj opeens met me knuffelen. Lekker jaloers ding.
Aw Minimeis en ook al doe je alsof, dat hoeft toch niemand te weten
Minimeis

Is jee al wakker?
Aaaaaaw Meis. Wat schattig van haar Mien.

Is Jeetje al wakker? Of slaapt ie ondertussen weer?

Pienmini ligt in bed maar is nog een beetje onder de indruk van de middag geloof ik. Hij heeft bij wel 3 pieten gezeten en bij de Sint natuurlijk. De Sint ging hem zelfs helpen met het uitpakken van zijn cadeautje. Het was zoooo leuk. Al die kindjes, klein en wat groter. Ach ik ben ook zo'n ontzettend weekdier. Ik had al een brok in mijn keel toen ik door het raam keek. We waren fashionably late omdat Pienmini nog lag te slapen toen ik hem ging halen van het kdv.

Ik ga even kijken of ik het filmpje in elkaar kan flansen vanavond.
Caat, veel plezier met de Sint, klinkt erg leuk allemaal!

Beng, ik heb Sproetekind ook in de winkelwagen gezet zodra hij goed zelfstandig kon zitten. Vond het een verademing, was het gedoe met een wagen en mandjes zo zat!

Mien, jij hebt dus ook een lekker bijdehandje, maar wel een heel lieve zo te lezen

Laal, ik denk dat ik Jeetje ook zo mee naar huis zou willen nemen hoor!

En skinny jeans voor die lieve, schattige Kriebeltje?

Wat leuk trouwens al de slee-verhalen! Ik heb er nog niets over nagedacht om een slee aan te schaffen dit jaar, maar dat is natuurlijk hartstikke leuk! Denk inderdaad wel dat ik er ook eentje met een riempje nodig heb, anders kruipt Sproetekind er zo vanaf als ik even stil sta.

Oh, trouwens, z'n gegil is gestopt. Pfiew! Hij laat nog steeds wel duidelijk merken als iets hem niet bevalt, maar dat hele harde gillen doet hij al een week of 2 niet meer. Was dus weer eens een faaaase (en zo komen we die 18 jaar wel door ).

Heb verder niet veel te vertellen eigenlijk. Ga zo nog maar eens aan wat nieuwe t-shirtjes werken, maat 92 alweer (Beng, ik zie die dame van jou trouwens Sproetekind nog wel eens inhalen, die gaat echt hard!)

Kindje van vriendin dat vorige week geboren is, woog trouwens 2550 gram bij 42 cm en dat keurig rond de uitgerekende datum
Vergeet ik nog helemaal te juichen voor het kruipen van Pienmini Nog even en je kunt hem overal achterna zitten! (en kom je er achter dat je toch écht wat vaker moet stofzuigen )

En Kriebeltje is dus lekker aan het lopen? Sproetekind deed ook niet aan 'oversteken' hoor. Dat deed hij pas toen hij z'n eerste losse stapjes had gezet. Maar het zal nu inderdaad wel hard gaan bij Kriebeltje. Volgens mij zaten er maar 2 weken tussen los staan en los lopen bij Sproetekind. Dat los staan hebben we toen wel een beetje gestimuleerd door heel enthousiast te gaan tellen iedere keer, vond 'ie erg leuk!
Ik mag toch hopen dat Bengelien Sproetekind niet gaat inhalen Bengelien is zo'n beetje hetzelfde formaat als K van DD volgens mij.

Kindje van je vriendin is dan wel echt eenkleintje zeg!

Wat lief, kleine jaloers meis. En Pienmini die het zo naar zijn zin heeft gehad bij de Sint

Ik heb een paar schattige schoentjes gekregen van de buurvrouw Donkerblauw met een strikje. Ze zijn een tikje degelijk/tuttig maar zo ouderwetsch dat het weer leuk is. En ze waren gratis, dus dat is helemaal fijn Maat 18, te schattig. Kind heeft straks meer paren schoenen dan ik.

Bengelien heeft vanmiddag en vanavond pangasius gesmuld. Ze vond het heerlijk. Voortaan elke vrijdag bij opa en oma vis eten. Zelf eet ik nooit vis (houd er echt niet van) dus dat kan ze dan mooi daar eten bij de lunch en een restje als diner. Ideaal! Evt. ook nog bij andere opa & oma op maandag en dan krijgt ze iig voldoende dierlijke eiwitten binnen.
voor kruipende Pienmini inderdaad! Ging ik zomaar aan voorbij inderdaad, goed dat je me er even aan herinnert Sproet
Ik heb Jee om 17:00 uur uit bed gehaald...toen was hij net wakker. Nu gaat hij over een half uurtje weer...wat een leven hebben die kinderen zeg

Pien wat klinkt dat leuk! Ik zie Pienmini al helemaal zitten

Fijn dat het gegil over is Sproet en ik moest wel gniffelen om je opmerking...zo komen we die 18 jaar wel door

En wat een kleintje...dat kindje van je vriendin! Is dat dezelfde vriendin die jou kwam opzoeken? Heb je al foto's gezien? Wel jammer dat je er nu niet zo snel naar toe kunt

Beng gratis = goed En het klinkt inderdaad wel heel schattig!
Kan wel eens gebeuren Sproetje! Mijn moeder beviel van mij met 39 weken precies en ik was 2600 gram en 44 cm. Er werd ook meteen 'dysmatuur' geschreeuwd en ik werd in een couveuse gepleurd (volgens mijn moeder, gek genoeg weet ik er niet zoveel meer van ). En zoals je gezien hebt is het helemaal bijgetrokken.

Beng, jouw meiske heeft inderdaad echt heel veel schoenen! Meis heeft 2 paar die ze niet meer past (puma's maat 16 en die witte schoentjes met bloem maat 18) en twee paar die ze wel past. Paarse soort van gympies van Shoes*me (20) en zwarte lakgympies van de Bris*tol (ook maat 20). Morgen worden als het goed is haar sneeuwlaarzen bezorgd, maat 21.

Wel leuk dat Bengelien vis eet! Meis lust het ook graag, maar ik gruwel er ook van. Dus maken we wel eens vissticks voor haar en peuteren het korstje eraf, of kibbeling van de visboer. Het is niet alsof ze dat beetje extra vet niet kan hebben.

Net nog wat leuks trouwens: Ik had Meis een flapjesboekje voorgelezen voor het naar bed gaan en zette haar na het tandenpoetsen op de grond. Ze loopt meteen naar haar Jip en Janneke boek en komt het me brengen. Dat was al Maar daarna ging ze met haar pamperbipsje op het boek zitten en sloeg al onze vingers/handen/voeten weg, terwijl ze riep 'Mijmijmijmij!' We moesten stiekem echt heel erg lachen om haar hebberigheid.
Oh ja! En inderdaad voor Pienmini en Kleinezus!
Ik wil Mirena laten plaatsen. Moet ik dus eerst een afspraak maken voor 'een gesprek' met de gynaecoloog en als ik dan dus blijkbaar goedgekeurd ben, kan ik een afspraak maken voor de 'behandeling'. Mensen die NL willen verlaten omdat ze de bureaucratie zo zat zijn, moeten maar goed bedenken waar ze dan wél willen wonen!

Ja, Laal, zelfde vriendin. Ze had ook een heel beschaafd buikje. Erg jammer dat ik haar nu niet kan opzoeken, maar ik heb wel vandaag een doos cadeautjes op de bus gedaan, had ze anders ook niet gekregen, zo'n feestpakket
Minimeis...Smelt! En een echte meid als het om spullen gaat hihi...

Jemig Sproet, dat is inderdaad wel omslachtig...wat moet er gekeurd worden dan haha... toetsenbord doet vreemd, dus ik type even zonder smilies.

Maar voorlopig dus nog geen tweede...

Oh GTST begint weer...
Nee, voorlopig nog geen tweede. We hebben het er laatst nog over gehad en kwamen tot de conclusie dat we ons harmonieuze gezinsleven voorlopig nog even niet willen laten verstoren . We hebben zo'n lekker ritme nu, zijn veel flexibeler dan een jaar geleden en daar genieten we gewoon nog even van .

Weet je wat ik trouwens de laatste tijd best wel eens mis? Gewoon lekker tv kijken tijdens het eten We keken vóór Sproetekind eigenlijk altijd DWDD of het Journaal tijdens het eten (we zaten wel aan tafel hoor). Vind het soms wel vermoeiend om altijd het goede voorbeeld te moeten geven. Al zal er ook heus wel weer en tijd komen dat we lekker met pizza of patatjes voor de tv gaan zitten.
Meisjes heel lief al dat gejuich voor Pienmini maar hij kon al als de beste tijgeren he! Dus dat ik vaker moet stofzuigen is me al vaker duidelijk geworden.

Die Meis met haar spullen inderdaad. Kan me voorstellen dat je dan heel hard moet lachen.

Sproet wat een klein kindje. Hier is er in de kennissenkring een jongetje geboren, heel standaard 7 pond.

Oh en VK, Pienmini heeft ook een skinny jeans. Hij past hem alleen nog niet maar hij is heel cool!
Hmm das niet heel veel Sproetje. Maar luubje was bij bijna 42 weken 3025 en 46cm. Voor 42 weken ook niet veel of lang.

Een mirena Sproetje. Ze kunnen 5 jaar mee, maar wat hebben jullie een beetje in gedachten? Wel een heerlijk ding hoor! Ik neem hierna weer een mirena (zeker als die ongesteldheid zo heftig blijft, man o man).

Duik weer op de bank bij luusman en the voice.
Hier geen skinny jeans voor luba... Vindt dat dus echt helemaal niks voor jongens.
Ja maar dan heb je die van Pienmini nog niet gezien Luus.

Het sneeuwt hier enorm, echt van dat dikke watten sneeuw op de grond. Ik wil bijna alle fietsers/wandelaars/auto's wegsturen zodat het zo mooi blijft.

Mijn filmpje is zoooo leuk maar ik kan nergens Sinterklaasliedjes downloaden.
Niet te downloaden? Wat raar!

Bengelien is klaarwakker Ze tijgert de hele kamer door en heeft praat voor tien. Wil echt niet meer slapen en is ook totaal niet moe. Hopelijk is ze straks wel afgepeigerd en wil ze plat voor de nacht want ik ben wel een beetje aan m'n end zo op de vrijdagavond....
Wat een leuke lieve verhalen vandaag, en wat veel geschreven zeg.

Ik lig nu op bed Harry Potter te kijken. Vanmiddag even snel op en neer naar Pienstad naar Expat winkeltje. Hadden ze geen Minced Pies. Ach, volgende week nog een keer dan, wel wat andere lekkere dingen mee. Pien misschien kunnen we dan wel een koffie doen of zo. Leuk om je even te zien, en je bent lekker bezig vrouw!

Wij vieren trouwens morgen Sinterklaas schoonfamilie. We hebben al overlegd dat we volgend jaar lootjes gaan trekken voor de volwassenen en verder echt voor de kinderen houden. Dan wil ik wel graag dat we een gedicht of surprise doen, want dat mis ik echt van vroeger.

Film is weer begonnen, doei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven