Klein kind op de ijsbaan

03-12-2010 15:23 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, laten jullie je (kleine) kinderen "los"lopen op de ijsbaan?

Mijn zoontje is ruim twee. Maar ik ben zo bang dat hij heel hard valt.

Is dit een overdreven gedachte?

Hij valt heel vaak op zijn hoofdje, ook als hij bv in huis te druk is en uitglijd of (schaammodus aan: van de bank valt schaammodus uit.)

Ik zie wel andere kleintjes op de ijsbaan, maar wil toch graag meer meningen horen.
klein stoeltje mee naar de ijsbaan (maar alleen als er niet keihard geschaatst word en zo'n kind risico loopt omver geschaatst te worden)? Zo heb ik het ook geleerd, maar ik gok dat ik wat ouder was... *Ziet het weer helemaal voor zich: kleine Hasse met friese doorlopertjes en een klein stoeltje schuifelend over het ijs op de bosvijver....*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
In de buurt blijven, kind een fietshelm en hele dikke handschoenen aan doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mijn kind, 2,5, HAAT ijs, sneeuw en buiten zijn op dit moment. Net als ik. Gelukkig.

Geen sleetjes en schaatsgedoe hier.

Maar als ze het wel leuk zou vinden zou ik haar lekker mee op de slee nemen. "Loslopen" absoluut niet. De fanatiekelingen schijnen massaal de racefiets voor schaatsen te hebben verruild, veuls te eng. En ik zou het ook eng vinden om haar uit het oog te verliezen en dat ze op een wak (zonder het bord te kunnen lezen) afstiefeld.
anoniem_52265 wijzigde dit bericht op 03-12-2010 17:09
Reden: Net als wie? Als ik natuurlijk!
% gewijzigd
Die van mij hebben, zodra ze konden lopen en er ijs lag, geschaatst. Eerst voor de deur om het te leren ( achter een stoel ) en daarna tussen de menigte in.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het vooral gevaarlijk voor de mensen die daar schaatsen.

Zo'n baan is om op te schaatsen, hou je kind er van af.
Gewoon even wachten. Dan ligt er genoeg natuurijs.
quote:StabiloBoss schreef op 03 december 2010 @ 17:10:

Ik vind het vooral gevaarlijk voor de mensen die daar schaatsen.

Zo'n baan is om op te schaatsen, hou je kind er van af.Je hebt ijsbanen en ijsbanen. Van die ijsbanen die speciaal aangelegd worden in de kerstvakantie , midden in een druk centrum, daar ga je als volwassene nou eenmaal niet heen om kilometers te maken. Daar doen kleintjes een poging het te leren en pubers hopen er vooral te kunnen leren hoe je moet tongzoenen.
quote:Liv schreef op 03 december 2010 @ 17:11:

Gewoon even wachten. Dan ligt er genoeg natuurijs.Ijs is niet goed; dan had het niet moeten sneeuwen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 december 2010 @ 17:13:

[...]

Je hebt ijsbanen en ijsbanen. Van die ijsbanen die speciaal aangelegd worden in de kerstvakantie , midden in een druk centrum, daar ga je als volwassene nou eenmaal niet heen om kilometers te maken. Daar doen kleintjes een poging het te leren en pubers hopen er vooral te kunnen leren hoe je moet tongzoenen.

Dat is wat anders inderdaad.

Ik dacht aan zo'n baan met mannen in van die pakken waar je te veel in ziet.
Is het zo'n speciaal voor de winter opgezet ijsbaantje, dan wel. Is het een ijsbaan waar men echt komt om te schaatsen, dan niet. Tenzij daar een kinderhoekje is.
quote:StabiloBoss schreef op 03 december 2010 @ 17:17:

[...]

Dat is wat anders inderdaad.

Ik dacht aan zo'n baan met mannen in van die pakken waar je te veel in ziet.Daar mag je helemaal niet eens op als je geen rondjes schaatst. En dan nog zijn er bepaalde banen voor de échte snelle schaatsers.
quote:Botervliegje schreef op 03 december 2010 @ 17:19:

Is het zo'n speciaal voor de winter opgezet ijsbaantje, dan wel. Is het een ijsbaan waar men echt komt om te schaatsen, dan niet. Tenzij daar een kinderhoekje is.Maar goed, op die op het RP kom je echt niet zonder zonder schaatsen op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven