Klein kind op de ijsbaan
vrijdag 3 december 2010 om 15:23
Hallo allemaal,
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, laten jullie je (kleine) kinderen "los"lopen op de ijsbaan?
Mijn zoontje is ruim twee. Maar ik ben zo bang dat hij heel hard valt.
Is dit een overdreven gedachte?
Hij valt heel vaak op zijn hoofdje, ook als hij bv in huis te druk is en uitglijd of (schaammodus aan: van de bank valt schaammodus uit.)
Ik zie wel andere kleintjes op de ijsbaan, maar wil toch graag meer meningen horen.
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, laten jullie je (kleine) kinderen "los"lopen op de ijsbaan?
Mijn zoontje is ruim twee. Maar ik ben zo bang dat hij heel hard valt.
Is dit een overdreven gedachte?
Hij valt heel vaak op zijn hoofdje, ook als hij bv in huis te druk is en uitglijd of (schaammodus aan: van de bank valt schaammodus uit.)
Ik zie wel andere kleintjes op de ijsbaan, maar wil toch graag meer meningen horen.
vrijdag 3 december 2010 om 15:27
vrijdag 3 december 2010 om 15:36
HanZie, de ijsbaan bij ons is ook voor de gezelligheid, mn overdag, er spelen erg veel kinderen, ook kinderen die nog niet schaatsen.
Ik ben wel met je eens dat kindlief niet in de "schaatsbaan" moet. Rondom waar niet geschaatst wordt maar het wel glad is?
Mijn vraag is ook eigenlijk, laten jullie je twee jarigen loslopen op het ijs, of dit nou een ijsbaan is of wat mij betreft een andere ijsspeelplaats (voor kinderen) of zo.
Ik ben wel met je eens dat kindlief niet in de "schaatsbaan" moet. Rondom waar niet geschaatst wordt maar het wel glad is?
Mijn vraag is ook eigenlijk, laten jullie je twee jarigen loslopen op het ijs, of dit nou een ijsbaan is of wat mij betreft een andere ijsspeelplaats (voor kinderen) of zo.
vrijdag 3 december 2010 om 15:36
quote:hanZie schreef op 03 december 2010 @ 15:32:
Een ijsbaan is om op te schaatsen dus iedereen die niet schaatst hoort daar niet. Je zoontje dus ook niet.
Hier ben ik het dus mee eens.
Tenzij ze de baan (gedeeltelijk) hebben afgezet voor (kleine) kinderen zou ik er wegblijven met kleintjes.
Stel je voor dat hij zijn vingers onder een langs sjezende schaats krijgt.
Een ijsbaan is om op te schaatsen dus iedereen die niet schaatst hoort daar niet. Je zoontje dus ook niet.
Tenzij ze de baan (gedeeltelijk) hebben afgezet voor (kleine) kinderen zou ik er wegblijven met kleintjes.
Ja, dat vind ik echt.
vrijdag 3 december 2010 om 15:38
quote:jahoor schreef op 03 december 2010 @ 15:36:
HanZie, de ijsbaan bij ons is ook voor de gezelligheid, mn overdag, er spelen erg veel kinderen, ook kinderen die nog niet schaatsen.
Mijn vraag is ook eigenlijk, laten jullie je twee jarigen loslopen op het ijs, of dit nou een ijsbaan is of wat mij betreft een andere ijsspeelplaats (voor kinderen) of zo.Nee.
Mijn vraag is ook eigenlijk, laten jullie je twee jarigen loslopen op het ijs, of dit nou een ijsbaan is of wat mij betreft een andere ijsspeelplaats (voor kinderen) of zo.Nee.
vrijdag 3 december 2010 om 15:44
Ik ga met mijn kinderen op het natuurijs bij ons voor de deur. We zoeken een rustig stuk op. Gelukkig is het bij ons nooit zo heel druk, dus dat kan prima.
Als ik zou schaatsen op de ijsbaan dan zou ik het wel erg irritant vinden als daar hele kleine kinderen lopen. Niet alleen omdat dat het schaatsen bemoeilijkt, maar zeker ook de veiligheid. De kans op een aanrijding is best groot. Kinderen zijn immers onvoorspelbaar en tevens kun je zelf ook onderuit vliegen en in je val een klein kindje meenemen.
Als ik zou schaatsen op de ijsbaan dan zou ik het wel erg irritant vinden als daar hele kleine kinderen lopen. Niet alleen omdat dat het schaatsen bemoeilijkt, maar zeker ook de veiligheid. De kans op een aanrijding is best groot. Kinderen zijn immers onvoorspelbaar en tevens kun je zelf ook onderuit vliegen en in je val een klein kindje meenemen.
vrijdag 3 december 2010 om 15:45
Het vallen lijkt me nou niet zo'n veel erger probleem dan in de speeltuin of gewoon thuis op de plavuizen. Ik zou meer voor zijn veiligheid en die van andere schaatsers hem niet op de ijsbaan willen letten. Inderdaad voor het omverrijden of ineens een vinger kwijt zijn door een snelle schaats... brrr!
vrijdag 3 december 2010 om 15:47
Ik vergeet nooit mijn gymjuf van de middelbare school toen we met gym naar de schaatsbaan gingen; als je geen wanten of handschoenen aan had mocht je niet mee. Niet zozeer omdat je anders koude vingers krijgt, maar wel omdat het een hoop zoeken naar vingertopjes scheelt als er iemand over je vingers schaatst.
Ik zou persoonlijk zo'n klein kind alleen op het ijs laten als hij/zij mijn hand vast heeft, maar zeker niet zelfstandig op het ijs laten lopen. Er hoeft maar één onhandig ander persoon te zijn en ...
Ik zou persoonlijk zo'n klein kind alleen op het ijs laten als hij/zij mijn hand vast heeft, maar zeker niet zelfstandig op het ijs laten lopen. Er hoeft maar één onhandig ander persoon te zijn en ...
vrijdag 3 december 2010 om 15:57
Wat betreft het omvergereden worden, dat is wat mij betreft helemaal een wonder dat dat altijd nog goed gaat. De echte schaatsbaan is rondom, in het midden en rondom spelen veel kinderen, ook wel oudere kinderen. En dat loopt heen en weer van binnen naar buiten en dat terwijl er hard geschaats wordt.
Dus ook wat betreft oudere kinderen (en spelende ouders) vindt ik het doodeng.
Maar goed ik hoop niet dat jullie nu denken dat ik van plan was om zoontje lekker los te laten gaan over de ijsbaan, wilde alleen graag meningen horen voor wbt uitglijden etc.
Voor de rest ben ik zoals ik aangaf voor mijn gevoel al best een "angsthaas"en zie overal apen en beren lopen.
Dus ook wat betreft oudere kinderen (en spelende ouders) vindt ik het doodeng.
Maar goed ik hoop niet dat jullie nu denken dat ik van plan was om zoontje lekker los te laten gaan over de ijsbaan, wilde alleen graag meningen horen voor wbt uitglijden etc.
Voor de rest ben ik zoals ik aangaf voor mijn gevoel al best een "angsthaas"en zie overal apen en beren lopen.
vrijdag 3 december 2010 om 16:21
quote:Saaar schreef op 03 december 2010 @ 15:36:
[...]
Vorige week op de ijsbaan op het Rembrandtplein in Amsterdam, daar mag je niet eens zonder schaatsen op het ijs, niemand niet. En terecht.
En al mag het wel: zo'n loslopende peuter zou voor mij een enorme irritatiefactor zijn, veel te link. Wegwezen dus.
[...]
Vorige week op de ijsbaan op het Rembrandtplein in Amsterdam, daar mag je niet eens zonder schaatsen op het ijs, niemand niet. En terecht.
En al mag het wel: zo'n loslopende peuter zou voor mij een enorme irritatiefactor zijn, veel te link. Wegwezen dus.
vrijdag 3 december 2010 om 16:33
quote:jahoor schreef op 03 december 2010 @ 15:57:
Je kan hem een helmpje opzetten als hij met vallen eigenlijk altijd op zijn hoofd terecht komt. ( dan mag je hem wel op tuimelen doen, als hij altijd zo valt; daar leren ze je kind namelijk " goed " vallen ).
Waar je vast nog niet over nagedacht hebt is dat van hem aan een handje nemen hij weer een " Zondagsarm/ wandelarm " ( arm uit de kom ) kan oplopen als jij te hard trekt om hem overeind te krijgen of te houden.
Op sommige schaatsbanen hebben ze hulpmiddelen, waarachter kinderen het kunnen leren.
Je kan hem een helmpje opzetten als hij met vallen eigenlijk altijd op zijn hoofd terecht komt. ( dan mag je hem wel op tuimelen doen, als hij altijd zo valt; daar leren ze je kind namelijk " goed " vallen ).
Waar je vast nog niet over nagedacht hebt is dat van hem aan een handje nemen hij weer een " Zondagsarm/ wandelarm " ( arm uit de kom ) kan oplopen als jij te hard trekt om hem overeind te krijgen of te houden.
Op sommige schaatsbanen hebben ze hulpmiddelen, waarachter kinderen het kunnen leren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 3 december 2010 om 16:38
Zo leuk lijkt het me ook niet voor je peuter.....ter vergelijk: mijn toen 9 jarige dochter is twee jaar geleden gevallen op zo'n mini-ijsbaantje. Ook zo een van voor de gezelligheid. En zij kon al best wel schaatsen, had wanten en muts aan maar doordat er iemand (een stevige volwassene) tegen/over haar arm schaatste, had ze wel mooi een gebroken pols. Dat risico wil je toch niet lopen met een twee-jarige? Op de slee mee of aan de hand, okee, maar niet los.