Geen tijd...

04-12-2010 15:22 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Graag wil ik even mijn probleem met jullie delen. Ik weet namelijk niet meer of ik me aanstel, of dat dit niet de 'normale' gang van zaken is..

Ik heb drie jaar een relatie met mijn vriend. In die drie jaar is het eigenlijk altijd zo geweest dat hij zijn vrienden heel erg belangrijk heeft gevonden. Dat kan ik begrijpen, en ik heb nooit van hem verwacht om zijn vrienden op te geven o.i.d. Maar het contrast tussen de tijd/aandacht die hij aan mij besteedt, en die hij aan zijn vrienden besteedt, is naar mijn mening heel groot. Het laatste jaar zien we elkaar 1 à 2 keer per week. Dit terwijl we wel dichtbij elkaar wonen. Zijn vrienden ziet hij vrijwel elke dag. We zijn nog nooit samen op vakantie geweest, of een weekend weg. Maar met zijn vrienden gaat hij iedere zomer minimaal 3 weken weg.

Mijn grootste issue is het weekend. Vrijdag zie ik hem nooit, omdat hij vrijdagavond werkt en zaterdagochtend. Daar heb ik begrip voor. Maar de zaterdag is altijd voor zijn vrienden. Dat heeft hij ook duidelijk al meerdere keren gezegd. Op zondagavond wil hij dan wel naar me toe komen, maar doordat hij zaterdag uitgaat of laat gaat slapen, is hij dan altijd moe. We doen dus eigenlijk niets samen in het weekend.

Ik verwacht niet dat hij iedere week bij mij op de bank komt zitten. Maar ik vind het wel vervelend dat het nooit gebeurt. Ik snap dat je je eigen leven wilt behouden, dat doe ik ook. Alleen vind ik dit wel heel erg ver gaan.

Wat vinden jullie hiervan?
Lijkt me niet echt een gezellige relatie, als je elkaar zo weinig ziet. En de zaterdag voor zijn vrienden..? Hij kan het toch afwisselen? Ik zou het niet pikken hoor.
Het komt op mij over dat jij geen prioriteit bent, ik zou zeggen kappen met de hele handel aangezien jij er niet gelukkig van word.

Er zijn zat leuke mannen die wel tijd willen maken voor hun lief
Klinkt niet heel gezellig. Ik heb onlangs een topic geopend over mijn (inmiddels ex-) vriend, die ik 1 á 2 keer in de 2 weken zag en die nooit bij mij langskwam, terwijl we nog geen 20 km bij elkaar vandaan woonden. Er werd me toen gezegd dat dit misschien voor hem gewoon voldoende was, maar dat ik me moest afvragen of het voldoende voor mij was.

Dus dezelfde tip aan jou: is het voor jou voldoende? Nee, want anders had je dit topic niet gestart. Probeer er met hem over te praten, vertel hem wat jouw behoeften zijn. Heb je dat wel eens gedaan? Misschien denkt hij wel dat je het allemaal prima vind.

Ik snap jou helemaal, dat terzijde.
Jij wilt meer, hij niet. Ik zou dus op zoek gaan naar iemand die zo over een relatie denkt als jij.

En jij zit dus de hele zondag op je paasbest met een niksnut op de bank te hangen? Kan ook wel leukere dingen bedenken!
Ik denk inderdaad ook dat het probleem is dat hij mij niet als een prioriteit ziet. En het heeft geen nut om iemand te dwingen om langs te komen. Als hij niet wil, dat wil hij niet. Blijkbaar heb ik gewoon diepere gevoelens voor hem dan hij voor mij. Het is alleen een beetje zuur dat ik dat pas na drie jaar inzie..
Maar hoe is hij dan als jullie bij elkaar zijn? Hebben jullie lol, gezelligheid, knuffelen, genegenheid etc. Of is dat er ook allemaal vanaf?
Wat doen jullie dan wél samen (behalve seks)?
Missfortune, misschien heb je iets aan mijn bijdrage.

Ik heb 3,5 jaar een relatie gehad met een jongen waarbij ditzelfde speelde.

Ik wilde graag veel met hem samen zijn en leuke dingen doen, al dan niet met anderen erbij, maar gewoon gezellig, sowieso met ons 2 erbij.

Mijn vriend echter, hechtte heel veel waarde zijn 'eigen' wereld.

Zijn eigen sport, etc, ik mocht wel altijd mee te kijken, maar we hadden zulke verschillende levens en ritmes, ik had daar ook niet altijd zin in...

Het frustreerde mij het meest dat hij nooit specifiek aandacht voor MIJ had, hij gaf mij altijd het gevoel dat hij zijn eigen dingen belangrijker vond.

Daar had ik het ook wel met hem over, maar dan zei hij dat ik juist wel het belangrijkst voor hem was, maar dat hij het belangrijk vond om juist ook zijn eigen dingetjes te houden, en dat ik ook meer 'eigen' dingetjes moest creeeren, zodat ik niet zo afhankelijk van hem was.

Maar voor mij werkte dit gewoon niet, dus ik heb het uitgemaakt, ondanks dat ik gek op hem was en hij op mij.

Als ik jouw topic lees, moet ik hier heel erg aan denken.

En ik denk inderdaad dat jij zelf moet beslissen of jij hier wel mee kunt leven en zo niet, maak het dan bespreekbaar, dan kan hij er wellicht iets mee.
Ik vind dat je duidelijk moet maken wat jij wil.
quote:toffifee schreef op 04 december 2010 @ 15:31:

Jij wilt meer, hij niet. Ik zou dus op zoek gaan naar iemand die zo over een relatie denkt als jij.

En jij zit dus de hele zondag op je paasbest met een niksnut op de bank te hangen? Kan ook wel leukere dingen bedenken!Eens.
tijd voor een goed gesprek, vertellen wat jij wilt.

Wil hij niet hetzelfde dan is het kiezen of delen.

(bij mij zou hij een schop onder zijn kont krijgen, maar jij bent mij niet)
Misschien heeft hij er wel een vriendin bij, waar hij wel de zaterdagavond mee doorbrengt? Sorry dat was mijn eerste gedachte die in mij opkwam, sterkte en snel gaan praten.
Misschien heeft hij er wel een vriendin bij, waar hij wel de zaterdagavond mee doorbrengt? Sorry dat was mijn eerste gedachte die in mij opkwam, sterkte en snel gaan praten.
En je bent bij hem omdat???????????
En wat zegt hij op het moment dat jij er een gesprek over aangaat?

Want als jij niets zegt denkt hij misschien dat jij het ook wel prima vindt

Weer dat woord hè....communicatie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Boxje schreef op 04 december 2010 @ 15:28:

Klinkt niet heel gezellig. Ik heb onlangs een topic geopend over mijn (inmiddels ex-) vriend, die ik 1 á 2 keer in de 2 weken zag en die nooit bij mij langskwam, terwijl we nog geen 20 km bij elkaar vandaan woonden. Er werd me toen gezegd dat dit misschien voor hem gewoon voldoende was, maar dat ik me moest afvragen of het voldoende voor mij was.

Dus dezelfde tip aan jou: is het voor jou voldoende? Nee, want anders had je dit topic niet gestart. Probeer er met hem over te praten, vertel hem wat jouw behoeften zijn. Heb je dat wel eens gedaan? Misschien denkt hij wel dat je het allemaal prima vind.

Ik snap jou helemaal, dat terzijde.Eens met Boxje, goeie post!
Als we samen zijn doet hij heel lief, knuffelen, en dan is er eigenlijk niets aan de hand.

Nee, hij heeft geen zaterdagavondvriendin, hij is echt met zijn zaterdagavondvrienden. Ik ken wel iedereen, maar ze gaan voetbal kijken of gamen, hoef ik ook niet bij te zitten. Helemaal niets mis mee, maar ELKE zaterdag vind ik wel ver gaan.

Als ik hem hierop aanspreek, dan reageert hij op een van deze twee manieren: 1) hij zegt dat het niet zo is en dat hij genoeg tijd maakt voor mij, of 2) hij wordt boos en zegt dat ik teveel aandacht vraag.
Dat laatste zegt toch eigenlijk al genoeg meid, laat hem gaan er zijn er zo veel die zoveel leuker zijn.
quote:missfortune schreef op 04 december 2010 @ 16:45:

Als ik hem hierop aanspreek, dan reageert hij op een van deze twee manieren: 1) hij zegt dat het niet zo is en dat hij genoeg tijd maakt voor mij,

of 2) hij wordt boos en zegt dat ik teveel aandacht vraag.Hij ziet jou meer als een scharrel dan als een serieuze relatie.

Ben je weleens voorgesteld aan zijn familie als vriendin?

Zoals eerder geschreven: Laat hem gaan. Er zijn genoeg leukerds die jou leuk genoeg vinden om samen op vakantie te gaan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Zou het trouwens ook niet pikken ook,dat mijn vriend elk jaar 3 weken met zijn vrienden weg ging.... en nooit met mij

Vind dat jij veel te veel met je laat sollen,en die zgn vriend van je vind het wel goed zo...

Waarom pik je dit allemaal?

Als hij echt into you was,wou hij wel vaker bij je zijn,en met je gezien worden,klinkt als mijn relatie met een getrouwde vent,die bestond ook alleen maar binnenshuis.....
Hij heeft dus wel tijd, alleen niet voor jou.

Ik zou op zoek gaan naar een vriend die zijn prioriteit wel bij jou legt!
Het frustreert me onwijs dat ik er niet over kan praten. Ik heb zoveel tijd hierin gestoken, en dat blijkt uiteindelijk voor niets te zijn..
quote:missfortune schreef op 04 december 2010 @ 18:07:

Het frustreert me onwijs dat ik er niet over kan praten. Ik heb zoveel tijd hierin gestoken, en dat blijkt uiteindelijk voor niets te zijn..Misschien schrikt hij als je het hierom uitmaakt. Vaak willen mannen dan opeens wel praten over de dingen die ze al die tijd af doen als "gezeur".
@ februari: ik heb al geprobeerd om dat te doen, maar dan krijg ik loze excuusjes en uiteindelijk verandert er niets. En als hij boos is en ik zeg dat, dan vindt ie dat ik maar moet opdonderen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven