Teleurgesteld in vriendschap

04-12-2010 23:54 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik twijfel of het hier thuis hoort of bij relaties maar ik heb gekozen voor Psyche. Vriendschap vind ik dan toch iets anders dan een relatie aangezien ik een heteroseksuele man ben.

Ik moet mijn ei kwijt over een vriend van me. Ik ben al een jaar of 8 bevriend met 4 jongens die ik ken van de sportclub. Met 1 van die 4 jongens kon ik altijd het beste opschieten (eigenlijk nog steeds) maar ik merk de laatste tijd dat de vriendschap maar van 1 kant lijkt te komen.

Een actueel voorbeeld:

Woensdag bijvoorbeeld smst ie me nadat ik hem gevraagd had of ie mee ging naar de voetbal vrijdag van ey ja is goed ik ga denk ik wel mee naar de voetbal vrijdag. Het wordt wel afzien :P Zin om zaterdag nog naar ons cafe te gaan?

Ik sms terug ja is goed. Zie je vrijdag. Donderdagavond laat zo'n 22 uur voor de wedstrijd smst ie me: Ey ik denk dat ik toch niet mee ga want ik heb geen zin om naar zo'n klote wedstrijd te gaan in die kou. Op zich begrijpelijk dacht ik maar zeg dan niet eerst min of meer dat je wel mee gaat. Aangezien de wedstrijd uiteindelijk werd afgelast kon ik er niet zo mee zitten.

Dan stond nog het cafe open voor de zaterdagavond. Maar meneer smst zo'n 2 uur geleden: 'Met die ijzel ga ik niet naar de stad fietsen (zo'n 6 a 7 minuten voor hem). Ik kon zowiezo al niet lang blijven door schoolwerk'.

Dus het is niet eens de dingen die ik voorstel waar ie nee op zegt maar zelfs de dingen die hij een paar dagen eerder zelf voorstelde blaast ie uiteindelijk af. Ik had al wat anders afgezegd om met hem vandaag naar het cafe te gaan en nu gaat beide dingen niet meer lukken.

Hoe moet ik hierop reageren? Moet ik hem met rust laten en meer met andere vrienden dingen afspreken? Ik weet het ff niet meer...
Komt dit vaker voor dan? Ik bedoel, nu met de sneeuw enz. vind ik het best een gegronde reden.
Heb je het wel met hem besproken? Aangegeven dat je dit niet waardeert?

Als je weet dat hij zo is en dat het niet snel zal veranderen, dan zou ik zelf niets afzeggen voor hem. Trek je eigen plan, spreek dan met mensen af waarvan je weet dat ze hun afspraken nakomen.
@ klontje in mijn opinie wel maar ik zou zo snel even geen wat oudere situaties kunnen opnoemen.
Gezien de weersomstandigheden, helemaal geen gekke reactie van vriend, tenzij hij regelmatig met dit soort antwoorden komt, en dit soort smoezen ook in de zomer gebruikt.
quote:Christiana schreef op 05 december 2010 @ 00:01:

Gezien de weersomstandigheden, helemaal geen gekke reactie van vriend, tenzij hij regelmatig met dit soort antwoorden komt, en dit soort smoezen ook in de zomer gebruikt.

Oh, en eens.
@ medatative_rose ja ik heb gezegd in een smsje dat ik het een beetje lullig vond van hem waarop ie zei van ja ik nooit echt gezegd dat ik mee zo gaan naar de voetbal maar ik begrijp wel dat jij het zo opving enz.
Komt er op neer dat je vriend een watje is...
quote:Christiana schreef op 05 december 2010 @ 00:01:

Gezien de weersomstandigheden, helemaal geen gekke reactie van vriend, tenzij hij regelmatig met dit soort antwoorden komt, en dit soort smoezen ook in de zomer gebruikt.Hij doet het vaker maar meestal gebruikt ie schoolwerk als reden. 9 van de 10x komt hij dan zelf met een voorstel waarna hij het zelf afblaast door te zeggen 'dat ie het toch niet gaat halen' 'of dat het niet zo veel zin meer heeft'.
quote:rotterdammer77 schreef op 05 december 2010 @ 00:05:

[...]

Hij doet het vaker maar meestal gebruikt ie schoolwerk als reden. 9 van de 10x komt hij dan zelf met een voorstel waarna hij het zelf afblaast door te zeggen 'dat ie het toch niet gaat halen' 'of dat het niet zo veel zin meer heeft'.

Nogmaals, trek je eigen plan.

Het heeft geen zin om het te blijven proberen, is het wel een vriendschap die je wil houden?
Vraag me echt af waar je je druk om maakt. Je lijkt wel een vrouw!

Als hij het vaker doet..tsja. Op zoek naar een andere vriend.
quote:Medatative_rose schreef op 05 december 2010 @ 00:09:

[...]

Nogmaals, trek je eigen plan.

Het heeft geen zin om het te blijven proberen, is het wel een vriendschap die je wil houden?We hebben dezelfde hobby's interesses en kunnen goed samen ouwehoeren. Vind ik persoonlijk genoeg om de vriendschap te behouwen. Ik weet dus dat ie vaker dat soort dingen af zegt maar nu het 2x in 1 week gebeurt vind ik het toch wel frustrerend worden zeker als je iets anders ervoor hebt afgezegd.
Even wat anders: Natuurlijk hoort dit eigenlijk bij relaties, ook al ben je hetero. Dat heeft namelijk niks met elkaar te maken. Je hebt namelijk met iedereen waar je mee omgaat een relatie, de liefdesrelatie is daar een van, maar in dit geval gaat het om de vriendschappelijke relatie.

*Dat ik dit serieus aan het uitleggen ben zeg...*
Misschien heeft ie het gewoon druk met zijn schoolwerk?

Weet je, geloof wat hij zegt. Waarom zou je als een jonge meid alles gaan analyseren? Als je denkt dat het allemaal van kant komt dan bespreek je dat boven een pot bier, kort en bondig. Zoals mannen betaamt.
Ik heb ook 2 dingen afgezegd vanwege dit kutweer.
Ik vind het gezien het weer alleen maar verstandig dat hij de afspraak af heeft gezegd. Ook met zes a zeven minuten fietsen kan je nu flink onderuit gaan en je nek breken.

En waarom kan je geen oudere situaties opnoemen? Het gevoel dat je opzij wordt gezet is ergens door ontstaan en ik denk niet omdat hij nu i.v.m. het slechte weer twee afspraken heeft afgezegd.

Is het wel gezellig als jullie elkaar zien? Of zijn er dan ook dingen die je opvallen waardoor je het gevoel hebt dat de vriendschap niet goed verloopt?
Reactie op je laatste zin: Nee

Erboven: Oneens maar dat leek me duidelijk
Nou ja, als hij dit nou in het voorjaar of de zomer zou doen, maar ik kan het me eigenlijk wel voorstellen hoor, dat hij afzegt. Had hij natuurlijk geen 2 uur van te voren moeten doen, maar misschien al s'ochtens ofzo. Ik zou me er niet zo druk over maken hoor. Brand is erger.
Je lijkt me een zeur Rotterdammer. Je analyseert elk gedrag van elke willekeurige vrouw en nu sla je door naar het gedrag van je vrienden?

Waar slaat dat op? Waarom niet normaal je leven leven en je niet druk maken over dingen die vanzelf duidelijk worden?
ik heb nog niet gecheckt waar rotterdammer allemaal nog meer mee zit maar wat dit topic betreft geld gewoon wat altijd geld:

Je bent geen prioriteit voor je vriend

Oftewel, jij vind tijd doorbrengen met hem belangrijker dan hij tijd met jou doorbrengen belangrijk vindt... dat zit dus scheef.

Ik zou het contact met hem anders in gaan schatten en voortaan mijn tijd en aandacht aan mensen besteden die het meer verdienen... succes!
Je miept. Wie heeft er nu zin om met dit weer weg te gaan.
Djies, waar maak je je druk om! hij is eerlijk waarom ie geen zin heeft! En ik heb ook zo vaak geen zin. vooral met dit weer en deze winrter! maar ik heb geweldige vrienden die dat accepteren van mij.... Ook al zie ik ze maanden niet, zit het nog goed. Dus ik snap echt niet waar je je druk om maakt! Als je je verveelt, moet je ze gewoon bellen. Bij echte vrienden maakt dat nl echt niet uit, ook al bel je teveel!!
Als het meerdere keren voorkomt dat ie op het laatste moment afzegt zou ik ook geirriteerd raken en mijn conclusies trekken.

Ik krijg het idee dat je er helemaal niets van zegt (op een lauwe opmerking na), waardoor hij denkt dat ie dit soort streken dus wel bij jou kan leveren.

Zeg hem dat je er goed van baalt, en dat je geen concrete afspraken meer met hem maakt. Hij kijkt maar of hij komt, en ondertussen kan jij dan gewoon je eigen ding doen.
Ik heb geen motto.
Hij zegt netjes af om begrijpelijke redenen. Wat is het probleem? Als hij je nu voor Jan Lul laat zitten wachten ergens in de kou...
Ja ja, nu weet ik het wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven