Help...aankomende griep
zondag 5 december 2010 om 22:29

zondag 5 december 2010 om 22:42
Een flinke verkoudheid is aanzienlijk beter te verdragen met neusspray. Niet te lang gebruiken, lees de bijsluiter. Maar er s geen enkele reden om 's nachts wakker te liggen wegens zuurstofgebrek aangezien er gewoon neusspray bestaat.
Aan de echte griep, mocht je dat krijgen, is weinig te doen. Uitzieken, rustig aan doen en goed voor jezelf (laten) zorgen. genoeg vitamines, genoeg eten en drinken.
Beterschap!
Aan de echte griep, mocht je dat krijgen, is weinig te doen. Uitzieken, rustig aan doen en goed voor jezelf (laten) zorgen. genoeg vitamines, genoeg eten en drinken.
Beterschap!

zondag 5 december 2010 om 22:58
jaaaaaaaaaah, een ui kreeg ik ook. Voelde altijd heel speciaal, alsof je echt dood en doodziek was. Ging ik fantaseren over 'een ziek zielig meisje dat in bed lag'............. ja ja ja, ziekelijk ik weet het. Dat was vroeger. Nu durf ik me niet eens ziek te melden op m'n werk als ik de hele nacht in de weer geweest ben met ziek zijn en me helemaal beroerd voel. Bah, ziek zijn is niet leuk!
zondag 5 december 2010 om 23:18
quote:pimpelmeesje67 schreef op 05 december 2010 @ 22:59:
[afbeelding]
Niet uit grootmoeders tijd, maar werkt als een tierelier
Ik wilde dat ook aanraden, maar ik zie dat je me voor was
Werkt inderdaad heel goed. 't is wel duur, maar het werkt!
Middeltje met de naam die niet uit te spreken is, Occilococcinum.
Ampulletje met allemaal hele kleine bolletjes, die moet je onder je tong laten smelten. Smaakt gewoon een beetje suikerig, dus niet vies. Volgens mij is het homeopathisch.
Verkrijgbaar bij drogist en zelfs bij AH.
[afbeelding]
Niet uit grootmoeders tijd, maar werkt als een tierelier
Ik wilde dat ook aanraden, maar ik zie dat je me voor was
Werkt inderdaad heel goed. 't is wel duur, maar het werkt!
Middeltje met de naam die niet uit te spreken is, Occilococcinum.
Ampulletje met allemaal hele kleine bolletjes, die moet je onder je tong laten smelten. Smaakt gewoon een beetje suikerig, dus niet vies. Volgens mij is het homeopathisch.
Verkrijgbaar bij drogist en zelfs bij AH.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

zondag 5 december 2010 om 23:18
Wat bij mij altijd helpt is paracetamol slikken! Ik slik het nooit, dus bij mij slaat het altijd wel aan. 's ochtends 2 en voor het slapen gaan 2. Het is ontstekingstemmend, dus werkt prima voor verkoudheid en hoofdpijn natuurlijk. Was vrijdag beroerd en ben er mee begonnen en voel me nu weer goed. Geen opgezette klieren of pijn bij het slikken meer!
Maar ook veel rusten/slapen
Maar ook veel rusten/slapen
zondag 5 december 2010 om 23:30
Voor een goede weerstand tegen verkoudheid of griep kun je het beste vitamine C slikken. Potjes / busjes kun je overal krijgen.
Ben je toch de klos en voel je de verkoudheid of griep aankomen neem dan een een paar dagen achter elkaar een flinke dosis vitamine C.
Je krijgt het dan wel, maar veel minder erg en je ben veel sneller weer opgeknapt.
Ben je toch de klos en voel je de verkoudheid of griep aankomen neem dan een een paar dagen achter elkaar een flinke dosis vitamine C.
Je krijgt het dan wel, maar veel minder erg en je ben veel sneller weer opgeknapt.

zondag 5 december 2010 om 23:55
Ik kreeg als kind ook altijd een ui naast mijn bed. En dampo, hooguit. Zo deed ik het nog steeds als volwassene. Wanhopig mijn hele kop met dampo insmeren, met een kortstondig resultaat. Totdat een collega me voeg waarom ik, aangezien ik niet kon ademen en de zo'n beetje de hele nacht wakker had gelegen, niet gewoon neusspray gebruikte. Nooit aan gedacht, nu doe ik niet meer anders. Lang leve neusspray.

maandag 6 december 2010 om 00:00