Geurtjes in huis
zondag 5 december 2010 om 12:36
Elke keer als wij gekookt hebben, ruikt het hele huis naar eten. We hebben geen afzuigkap en ook geen geld om er 1 te installeren. Alle deuren en ramen tegen elkaar open zetten helpt ook niet erg goed, zoveel waait het hier namelijk niet. (Woon in het buitenland.)
Ben zelf erg geinteresseerd in een Lampe Berger, maar heb daar echt het geld niet voor. Doordat we in het buitenland wonen is een huisparfum van Rituals ook niet echt een optie.
Hebben jullie tips (van die grootmoeders-andijvie-achtige) waardoor het huis wat frisser zal gaan ruiken?
Alvast vriendelijk bedankt.
Ben zelf erg geinteresseerd in een Lampe Berger, maar heb daar echt het geld niet voor. Doordat we in het buitenland wonen is een huisparfum van Rituals ook niet echt een optie.
Hebben jullie tips (van die grootmoeders-andijvie-achtige) waardoor het huis wat frisser zal gaan ruiken?
Alvast vriendelijk bedankt.
zondag 5 december 2010 om 12:38
Bakjes met spiritus neerzetten.
Ik ben zelf een stugge roker en heb in de huiskamer 2 bakjes spiritus staan, die nemen een heel groot deel van de (ranzige) rooklucht weg.
Edit: ik ben ook een fan van wierrook, je zou ook af en toe een (zuiverend) kegeltje in de fik kunnen steken.
Ik ben zelf een stugge roker en heb in de huiskamer 2 bakjes spiritus staan, die nemen een heel groot deel van de (ranzige) rooklucht weg.
Edit: ik ben ook een fan van wierrook, je zou ook af en toe een (zuiverend) kegeltje in de fik kunnen steken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 5 december 2010 om 12:52
Wij hebben overlaatst een dampkap gekocht van 39 euro waarbij we de keuze hadden om het via een gat in de muur naar buiten te laten gaan, of een koolstoffilter te gebruiken. Ik weet dat je zegt dat je het geld niet hebt om een te kopen, maar ik wil je gewoon maar even zeggen dat het helemaal niet duur hoeft te zijn.
En anders werken de andere tips waarschijnlijk ook wel!
En anders werken de andere tips waarschijnlijk ook wel!
zondag 5 december 2010 om 13:14
Zo duur zijn afzuigkappen toch niet?
Ik heb een hele sjieke en die was 99 euro....
Op deze site staan er al van 47 euro>
http://www.kieskeurig.nl/ ... fzuigkap&min=115&max=5935
Maar goed,kan niet in je portemonnee kijken.
Wierook is ook altijd goed om geurtjes te verdrijven...
Ik heb een hele sjieke en die was 99 euro....
Op deze site staan er al van 47 euro>
http://www.kieskeurig.nl/ ... fzuigkap&min=115&max=5935
Maar goed,kan niet in je portemonnee kijken.
Wierook is ook altijd goed om geurtjes te verdrijven...
zondag 5 december 2010 om 13:20
Ik heb zo'n ding van Brise die elk half uur een puf met lekkere geur geeft, mits er beweging word gedetecteerd.
Je kan hem zelf ook tussentijds indrukken, dan geeft hij ook een puf met geur af.
Ik vind het erg lekker.
Ik heb ook geen afzuigkap, alleen een beetje vreemd afzuigsysteem wat niet heel geweldig werkt.
Als ik gefrituurd heb blijft die baklucht ook hangen (bah) en dan wil ik nog weleens sprayen met gewone luchtverfrisser.
Ramen en deuren open helpt hier wel, ook al waait het niet. Gewoon frisse lucht die binnenkomt.
Ik heb ook (in badkamer) mottenballen liggen, ik vind die geur erg lekker.
Boven en in de gang van die kartonnetjes die anderen in de auto hebben, ook wel lekker fris.
Je kan hem zelf ook tussentijds indrukken, dan geeft hij ook een puf met geur af.
Ik vind het erg lekker.
Ik heb ook geen afzuigkap, alleen een beetje vreemd afzuigsysteem wat niet heel geweldig werkt.
Als ik gefrituurd heb blijft die baklucht ook hangen (bah) en dan wil ik nog weleens sprayen met gewone luchtverfrisser.
Ramen en deuren open helpt hier wel, ook al waait het niet. Gewoon frisse lucht die binnenkomt.
Ik heb ook (in badkamer) mottenballen liggen, ik vind die geur erg lekker.
Boven en in de gang van die kartonnetjes die anderen in de auto hebben, ook wel lekker fris.
zondag 5 december 2010 om 15:05
quote:Puck9 schreef op 05 december 2010 @ 14:55:
Essentiële olie van lemongrass verdampen zou ik doen. Pepermunt of citroen is ook lekker fris. Ik doe soms een paar druppels op de leiding van de cv, hoef je geen brandertje te gebruiken.
Hahahaha, ik woon in een tropisch land! Hier geen verwarmingen, maar airco's...
(Kon je overigens ook niet weten, maar is wel grappig!)
Essentiële olie van lemongrass verdampen zou ik doen. Pepermunt of citroen is ook lekker fris. Ik doe soms een paar druppels op de leiding van de cv, hoef je geen brandertje te gebruiken.
maandag 6 december 2010 om 10:08
quote:Triviality schreef op 05 december 2010 @ 15:05:
[...]
Juist in tropische landen kun je veel wierrook vinden.
Je hebt ook olie die je boven een brandertje verdampt.
Met zoiets is je probleem voor een paar euro opgelost.
[...]
Juist in tropische landen kun je veel wierrook vinden.
Je hebt ook olie die je boven een brandertje verdampt.
Met zoiets is je probleem voor een paar euro opgelost.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 6 december 2010 om 10:20
In mijn vorige (studenten)huis hadden we ook geen afzuigkap en daar werd alles in de keuken zo onvoorstelbaar GOOR door het vet dat dan in de lucht blijft zweven, lijkt mij in een huis met een open keuken zo onwenselijk, zeker als google me vertelt dat die dingen er al voor 4 tientjes zijn. Kan me haast niet voorstellen dat het onhaalbaar zou zijn om zo'n ding binnen afzienbare tijd bij elkaar te sparen.
maandag 6 december 2010 om 10:24