zit even ergens mee...
maandag 6 december 2010 om 17:42
Ik zit even ergens mee.... ik kwam vandaag de moeder van mijn vroegere beste vriendin tegen (van 10 jaar geleden), even gekletst enzo, maar ik zat toch ergens mee. Waarom onze vriendschap destijds was overgegaan, kwam doordat zij destijds mij de schuld van iets had gegeven wat eigenlijk de schuld was van haarzelf en een andere vriendin van haar (waar ze destijds heel close mee was). Haar moeder was dus achter iets gekomen waardoor zij de schuld op mij had afgeschoven onder het mum mijn moeder houdt het wel geheim, wil je niks tegen haar zeggen.
Ik vond het vervelend dat de schuld op mij werd geschoven om haarzelf en die andere vriendin te beschermen, maar goed ik zei er maar niks over. Daardoor was voor mij de vriendschap dus ook klaar. Ik dacht vandaag zal ik het wel of niet zeggen. Dus gewoon gedaan, ik zei van ik moest er af en toe opeens aan denken en wil het toch kwijt. Dus verteld aan haar moeder, die was wel even verbaasd, was het ook vergeten (zegt ze...).
Ik heb het vandaag maar gezegd omdat ik het niet fijn vind dat ik zo ben voorgespiegeld. Het was weliswaar toen we pubers waren maar goed. Zij zei ook van ja dat is in het verleden allang vergeten etc. Vind ik ook, maar ik wilde het wel uitgesproken hebben, maar voel me nu toch wel beetje raar na het gezegd te hebben, mijn moeder vond het overigens ook raar/onnodig. Is dit nu zo raar??!!!
Ik vond het vervelend dat de schuld op mij werd geschoven om haarzelf en die andere vriendin te beschermen, maar goed ik zei er maar niks over. Daardoor was voor mij de vriendschap dus ook klaar. Ik dacht vandaag zal ik het wel of niet zeggen. Dus gewoon gedaan, ik zei van ik moest er af en toe opeens aan denken en wil het toch kwijt. Dus verteld aan haar moeder, die was wel even verbaasd, was het ook vergeten (zegt ze...).
Ik heb het vandaag maar gezegd omdat ik het niet fijn vind dat ik zo ben voorgespiegeld. Het was weliswaar toen we pubers waren maar goed. Zij zei ook van ja dat is in het verleden allang vergeten etc. Vind ik ook, maar ik wilde het wel uitgesproken hebben, maar voel me nu toch wel beetje raar na het gezegd te hebben, mijn moeder vond het overigens ook raar/onnodig. Is dit nu zo raar??!!!
maandag 6 december 2010 om 17:45
Weet ik niet want ik heb geen idee waar het overgaat. Als het iets onbenulligs was, en het is al zo lang geleden is het misschien onnodig geweest.
Maar blijkbaar was het voor jou wel iets groots en moest jij het kwijt. Je hebt geen contact meer met die vriendin, dus zie ik het probleem niet zo.
Jij hebt je zegje gedaan....
Maar blijkbaar was het voor jou wel iets groots en moest jij het kwijt. Je hebt geen contact meer met die vriendin, dus zie ik het probleem niet zo.
Jij hebt je zegje gedaan....
maandag 6 december 2010 om 17:46
maandag 6 december 2010 om 17:50
Dus je hebt iets waar een puber over liegt (zoiets als die sigaretten/wiet/condooms zijn niet van mij, ik bewaar ze alleen voor rather) 10 jaar later aan haar moeder verteld. Tsja het is wat lastig zeggen zonder informatie waar je dan de schuld kreeg maar op het eerste gezicht: ik vind het ook een beetje raar.
maandag 6 december 2010 om 17:52
Ja ik vind het best raar. Jij denkt dus blijkbaar dat die moeder een bepaald beeld van je heeft en dat ga je na 10 jaar alsnog even rechtzetten. Maar wat blijkt, die moeder heeft helemaal geen raar beeld van jou. Het zat slechts in je hoofd. Je zou je kunnen afvragen waarom het zo belangrijk voor je is wat mensen van je vinden
maandag 6 december 2010 om 17:53
maandag 6 december 2010 om 17:54
Oh, ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik werd uit een groepje gegooid om mee te gaan met een vakantie, tegen mij werd het ene gezegd, maar tegen hun ouders iets heel anders, anders zouden ze daar nooit mee wegkomen (we waren nog jong, jaar of 17) want alles was al afgesproken en geregeld. Om hun ouders een goede reden te geven hebben ze toen gezegd dat ik veel blowde en dronk en dat ik in het rond neukte.
Wat niet waar was, ik had ooit eens een keer geblowd, dronk niet bovengemiddeld veel (de rest zoop zich helemaal klem) en ik was idd de enige die ontmaagd was, maar had al jaren hetzelfde vriendje, terwijl de rest álles deed behalve penetratie met zo'n beetje elke kerel die ze tegenkwamen. (geen seks voor het huwelijk was in die kringen nogal een issue).
Ouders vonden het nogal logisch dat ik dús niet mee zou mogen op vakantie, want slechte invloed op hun brave dochters. Die vakantie is zuipend, blowend en neukend doorgebracht door de overige dames En ik heb het tot op de dag van vandaag nooit rechtgezet. Geloof ook niet dat ik dat zou doen als ik ze nu tegen zou komen.
Maar snap het wel dat jij het wél gedaan hebt, want het is niet leuk wanneer dat soort dingen over je geroepen worden.
Wat niet waar was, ik had ooit eens een keer geblowd, dronk niet bovengemiddeld veel (de rest zoop zich helemaal klem) en ik was idd de enige die ontmaagd was, maar had al jaren hetzelfde vriendje, terwijl de rest álles deed behalve penetratie met zo'n beetje elke kerel die ze tegenkwamen. (geen seks voor het huwelijk was in die kringen nogal een issue).
Ouders vonden het nogal logisch dat ik dús niet mee zou mogen op vakantie, want slechte invloed op hun brave dochters. Die vakantie is zuipend, blowend en neukend doorgebracht door de overige dames En ik heb het tot op de dag van vandaag nooit rechtgezet. Geloof ook niet dat ik dat zou doen als ik ze nu tegen zou komen.
Maar snap het wel dat jij het wél gedaan hebt, want het is niet leuk wanneer dat soort dingen over je geroepen worden.

maandag 6 december 2010 om 17:56
maandag 6 december 2010 om 18:00
maandag 6 december 2010 om 18:02
ja na dat gebeuren ging ik ook niet meer veel met d'r om en heb het gewoon maar zo gelaten. Was waarschijnlijk te schijterig (eerder verlegen) om het te vertellen als puber zijnde. Maar eens in de zoveeeeeeel tijd kwam het in m'n gedachten, maar kreeg er wel altijd een naar gevoel van, met name omdat onze ouders elkaar kennen, ondanks dat ik het gewoon aan mijn moeder heb verteld gaf het een naar gevoel. Als ik en mijn ouders haar en haar ouders nooit meer zouden zien, zou het me allanggg niets meer schelen.
@ Solveig, wat naar zeg! Ja als je ze nu toch niet meer kent, maakt het ook niet uit, hoef je ook niets recht te zetten, maar als puber zijnde is dat wel erg vervelend.
@ Solveig, wat naar zeg! Ja als je ze nu toch niet meer kent, maakt het ook niet uit, hoef je ook niets recht te zetten, maar als puber zijnde is dat wel erg vervelend.

maandag 6 december 2010 om 18:45
Goed dat je het gezegd hebt. Al was het maar om dit van je af te kunnen zetten. Wat die moeder ermee doet, moet ze zelf weten...
Wat ik wel raar vind is dat die moeder niet verhaal is gaan halen bij jou, of bij je ouders toen dat over jou verteld werd... Wij wisten dondersgoed dat wij zoiets niet hoefden te flikken, want mijn moeder ging altijd wederhoor halen bij de andere partij (*herinnert zich nog een pakje sigaretten in mijn tas die mijn moeder ontdekte, waarvan ik zei dat die van mijn vriendin waren.... right... De straf die ik heb gehad was vooral zo streng omdat ik gelogen had....*
Wat ik wel raar vind is dat die moeder niet verhaal is gaan halen bij jou, of bij je ouders toen dat over jou verteld werd... Wij wisten dondersgoed dat wij zoiets niet hoefden te flikken, want mijn moeder ging altijd wederhoor halen bij de andere partij (*herinnert zich nog een pakje sigaretten in mijn tas die mijn moeder ontdekte, waarvan ik zei dat die van mijn vriendin waren.... right... De straf die ik heb gehad was vooral zo streng omdat ik gelogen had....*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor