Gezondheid alle pijlers

Ontstoken vinger

06-12-2010 23:04 21 berichten
Ik heb al een aantal dagen een ontsteking aan de zijkant van mijn duim. Het is heel erg pijnlijk. Het is niet zo dat de ontsteking helemaal onderhuids zit maar aan de zijkant is een stukje huid wat omhoog staat en daaronder zit de ontsteking.

Ik weet het, het klinkt smerig en raar maar het is echt heel pijnlijk. Ik heb al een aantal Soda badjes genomen en ben al een paar dagen pleisters aan het plakken met Betadine. Net weer en de wond bijt en klopt.

Ik weet niet of het de moeite is om langs de dokter te gaan? Is dat niet heel overdreven? Het is echt een wondje van niets. Ik heb net even Gegoogled en het enige "advies" wat ik kan vinden is dat men langs de dokter maakt die dan een sneetje kan maken zodat het pus eruit kan maar ik heb als het ware al een "sneetje" en het pus loopt er bij mij zo uit.
Alle reacties Link kopieren
Als je er zelf alles aan gedaan hebt en het niet helpt, moet je inderdaad bij de dokter zijn.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ik zou even bellen met de huisarts en aan de assistente vragen of je langs moet komen of niet, en zo niet, wat je er zelf aan kunt doen.
Niet afplakken hielp een tijdje terug bij mij. Bleef maar vervelend en toen ben ik gestopt met de pleisters. 2 à 3 keer per dag een sodabadje en dan een druppel ontsmettingsmiddel erop en en aan de lucht laten drogen. Toen was het na 3 dagen over, terwijl ik er al een week mee liep.
Ow, dit heb ik een jaar of 10 geleden gehad en ik ging iets te laat naar de huisarts - gevolg: operatietje gehad incl verdoving en enorm veel pus eruit (ik word nu nog misselijk als ik eraan denk), zei ik al dat het veel was?

Bij mij was het ineens van de ene op de andere dag heel erg gezwollen en was m'n nagel ook half erin verdwenen en die viel vervolgens ook uit

Dus mijn advies: bel de huisarts en overleg even of je langs mag komen!

Succes!
Ik heb wel eens zoiets in de onderkant van mijn voet gehad en dat mondde twee keer uit in bloedvergiftiging, dus kijk daar wel voor uit. Als je bloedvergiftiging hebt dan krijg je snel heel hoge koorts dus dat is niet echt te missen.

De huisarts kan denk ik niet zo veel voor je doen als het al open is. De huisarts kan namelijk je wond open maken en schoonmaken en je een antibiotica-kuur voorschrijven, maar ik weet niet of dat nodig is (bel hem/haar?). Zoals je het beschrijft kun je je wond zelf wel schoonmaken want openen hoeft niet. En persoonlijk vind ik dat je best terughoudend moet zijn met antibiotica.

Volgens mij kun je je wond beter niet afdekken met pleisters, binnen een paar minuten is een betadinepleister namelijk veranderd van een "medicijn" tot een bacteriebron. Laat het gewoon luchten en laat je lijf het werk doen.

Zodra je verhoging krijgt naar de huisarts gaan, afspraak of niet.

Zorg dat het niet dicht gaat zolang er pus uit komt, als dat wel gebeurt dan is de kans groot dat je huisarts het zonder verdoving open snijdt. Geloof me, met of zonder verdoving maakt dan echt niet meer uit.
Bedankt voor de tips.

Vooral jouw opbeurende, Choca haha ...

Ik bel morgen de assistente idd wel even.
Vlinder: het is al open zeg maar. Het is echt pijnlijk.

Aan de zijkant zit een soort velletje (wel "dik" en ik vermoed tenminste dat het huid is) ... en dat heb ik al eraf proberen te trekken met een pincet en een schaartje maar dat lukte niet omdat het heel erg veel pijn deed.

Ik dacht dat dan misschien de bron weg was want op dat "velletje" zit ook veel pus.
Sorry Kate!

Dat van die bloedvergiftiging was ik nog vergeten te vermelden, had huisarts bij mij ook aangegeven dat dat kon voorkomen
Even de huisarts bellen voor advies lijkt me.

En let ook goed op of er geen rode streep vanaf je duim omhoog naar je arm loopt. Dat is een teken voor bloedvergiftiging en dat wil je niet.
het klinkt als iets wat ik ook wel eens heb. Pijnlijk inderdaad, maar het gaat ook wel weer over niet teveel aan zitten pulken en schoonhouden.
Het klinkt of de bron van de infectie zich nog in je vinger bevindt. Als je lang genoeg wacht dat lost zich dat vanzelf op - de splinter of wat het ook is wordt er vanzelf uitgewerkt.

Dat duurt een poos en je lijdt al die tijd voor niks, terwijl de arts het binnen enkele minuten kan oplossen.
oh nee laat maar ;) mijn reactie is overbodig
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 december 2010 @ 23:20:

Even de huisarts bellen voor advies lijkt me.

En let ook goed op of er geen rode streep vanaf je duim omhoog naar je arm loopt. Dat is een teken voor bloedvergiftiging en dat wil je niet.

Dat werd mij ook gezegd toen ik zoiets had, in mijn voet, maar ik heb zulks nooit kunnen ontdekken. De koorts kwam eerder zeg maar. En dat is niet koorts die bij grieperigheid hoort, zo begint het wel maar dat duurt maar een half uur, daarna is het serieuze koorts.

Bij koorts van bloedvergiftiging ben je niet misselijk, heb je geen snotneus, heb je geen spierpijn, etc. Bij koorts van bloedvergiftiging ben je echt niet meer in staat je eigen temperatuur te beheersen maar voel je je voor de rest niet ziek. Binnen een paar uur lig je te ijlen.

Als je bang bent voor bloedvergiftiging kun je beter niet alleen zijn. Ik ging naar mijn moeder toe, tuuk.
quote:sweetcandy schreef op 06 december 2010 @ 23:21:

het klinkt als iets wat ik ook wel eens heb. Pijnlijk inderdaad, maar het gaat ook wel weer over niet teveel aan zitten pulken en schoonhouden.Ik ben een pulker wat betreft mijn nagelriemen dus ik herken het ook wel, maar dat duurt niet een paar dagen.
In het verzrogingshuis waar ik werkte ging je niet in de soda,maar in de groene Badedas.

Teringduur,maar werkte wel

Als het al zolang duurt toch effe naar de huisarts lijkt me...
quote:daffyduck schreef op 07 december 2010 @ 06:16:

In het verzrogingshuis waar ik werkte ging je niet in de soda,maar in de groene Badedas.

Teringduur,maar werkte wel

Als het al zolang duurt toch effe naar de huisarts lijkt me...Inderdaad, wij gebruiken ook groene Badedas (ook zorg)
quote:Vl43inder schreef op 06 december 2010 @ 23:28:

[...]

Dat werd mij ook gezegd toen ik zoiets had, in mijn voet, maar ik heb zulks nooit kunnen ontdekken. De koorts kwam eerder zeg maar. En dat is niet koorts die bij grieperigheid hoort, zo begint het wel maar dat duurt maar een half uur, daarna is het serieuze koorts.

Bij koorts van bloedvergiftiging ben je niet misselijk, heb je geen snotneus, heb je geen spierpijn, etc. Bij koorts van bloedvergiftiging ben je echt niet meer in staat je eigen temperatuur te beheersen maar voel je je voor de rest niet ziek. Binnen een paar uur lig je te ijlen.

Als je bang bent voor bloedvergiftiging kun je beter niet alleen zijn. Ik ging naar mijn moeder toe, tuuk.Goede aanvulling. Mijn zus kreeg bij een ontsteking van een vinger wel zo'n streep. Een paar keer goed schoonmaken en de streep en ontsteking verdwenen.
een plekje aan je vinger en ontstoken is 'feit', zo heet dat.

Ga naar dokter want misschien moet je nagel er wel af, kan een zeer akelige ontsteking worden.

Antibiotica zal je nodig hebben.
Kan Feit zijn / worden.

Ga naar de huisarts. Die geeft daar een heel klein sneetje in en de "pus" komt er uit. Klaar.

Indien het erg gevoelig is krijg je van tevoren een verdoving.

Niet een ingreep om je druk om te maken.

Is zo gebeurt en het doet geen pijn.

Door blijven lopen (kan) gevaarlijk zijn. Ontsteking gaat dan op je bot zitten en ben je "verder van huis".
En TO, hoe is het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven