Vader-issues en een begravenis

07-12-2010 14:31 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lezers

(Lang verhaal)
Gaan en je als volwassen mensen gedragen.
quote:biebelien schreef op 07 december 2010 @ 14:34:

Gaan en je als volwassen mensen gedragen.Zou dat eerder tegen die pa zeggen..lijkt me niet het probleem voor TO.
Tsja, de oom is dood, die heeft er geen baat bij. Normaliter ga je naar een begrafenis om de rest van de familie bij te staan. Die zullen echter wel begrijpen dat dat niet gaat vanwege je gewelddadige vader.
Idd Gaan zoals biebelien al zegt en mocht hij daar zelfs op de begrafenis van zijn eigen broer zich niet kunnen gedragen dan zou het de laatste keer zijn geweest dat hij aandacht van mij kreeg.

Dan zou ik alle contact voorgoed verbreken.!!
Ik zou dat nou juist op een begrafenis niet gaan uitproberen.

Niet gaan dus, en je familie laten weten dat je meeleeft, misschien nog even bellen van tevoren en binnenkort op bezoek gaan.

Maar niet naar de begrafenis, met het risico dat het uit de hand loopt. Want zoals Johnny Cake zegt: Normaliter ga je naar een begrafenis om de rest van de familie bij te staan.

En die hebben niets aan een rel.
quote:superstar_2 schreef op 07 december 2010 @ 14:40:

Idd Gaan zoals biebelien al zegt en mocht hij daar zelfs op de begrafenis van zijn eigen broer zich niet kunnen gedragen dan zou het de laatste keer zijn geweest dat hij aandacht van mij kreeg.

Dan zou ik alle contact voorgoed verbreken.!!Ik zou dat risico niet lopen eigenlijk: de andere nabestaanden (vrouw, kinderen van broer bijvoorbeeld) wil je het toch niet aandoen als hij een scene op de begrafenis zou schoppen!
quote:Doi schreef op 07 december 2010 @ 14:37:

[...]

Zou dat eerder tegen die pa zeggen..lijkt me niet het probleem voor TO.

Dan belt ze hem toch voor die tijd om eens wat uit te praten....zoals volwassen mensen dat kunnen.

we horen het verhaal nu alleen van één kant hé.

wie weet wat er allemaal aan vooraf gegaan en wat die vader er NU van vindt.

verder eens met JohnnyCake
quote:sharra schreef op 07 december 2010 @ 14:42:

[...]

Ik zou dat risico niet lopen eigenlijk: de andere nabestaanden (vrouw, kinderen van broer bijvoorbeeld) wil je het toch niet aandoen als hij een scene op de begrafenis zou schoppen!

Dit was het eerste wat in me opkwam,maar je hebt gelijk het is natuurlijk geen verjaardagfeestje wat je nog een keer over kunt doen.

Ik zou dan iig oom en familie van tevoren nog eens bezoeken en in de dagen voor de begrafenis in de aula afscheid nemen als die mogelijkheid er is.
Ik zou niet gaan. Onlangs is een oom van mij overleden en zijn ex wilde komen om haar kinderen te steunen. Aangezien er heel veel in de familie is gebeurd en zij haar kinderen jaren lang de ergste leugens over hem verteld heeft en haar kinderen bij hem weggehouden heeft hebben we haar laten weten dat ze niet welkom was.

Ga op zo'n dag geen spanningen opzoeken. Mensen moeten in alle rust afscheid kunnen nemen van een geliefde, vader, zoon etc. Dat moet niet verstoord worden door ruzie in de familie.
Ik heb al 1x met hem gebeld maar met hem valt niks uit te praten. hij kan vandaag doen alsof er nooit iets is gebeurd en morgen begint hij over problemen van 3jaar geleden..

Ik weet dat hij afgelopen jaar langs een psychiater is geweest maar of hij daar mee door is gegaan dat weet ik niet.

Ik denk dat er een steekje los bij hem zit..omdat hij eerst doet dat er niks aan de hand is ., dan uitbarst , en dan het slachtoffer is.
gaan.

Misschien een idee je vader van te voren een mail te sturen dat jullie ook waardig afscheid willen nemen en dat jullie er niet van gediend zijn als hij op die dag contact zoekt met jullie?

sterkte met de situatie
Het is de begrafenis van de broer van de vader van TO. Die heeft het daar waarschijnlijk erg zwaar mee. Het zal waarschijnlijk een hele emotionele dag voor hem zijn. Een aantal reacties geven aan dat vader zich maar moet gedragen, maar een plotselinge confrontatie op zo'n moeilijke dag lijkt me erg heftig voor een ieder, laat staan als je al moeite hebt met zelfbeheersing.

Oom is nog niet overleden, dus het is nu speculeren: als de rouwkaart in de bus valt en jullie worden uitgenodigd voor de begrafenis dan weet vader daar vast van, kan hij zich voorbereiden en zijn jullie welkom.

Misschien zijn jullie niet uitgenodigd, dan kun je hooguit bellen en aangeven dat jullie graag het laatste respect willen betuigen en als dat niet kan dat respecteren.
quote:JohnnyCake schreef op 07 december 2010 @ 14:38:

Tsja, de oom is dood, die heeft er geen baat bij. Normaliter ga je naar een begrafenis om de rest van de familie bij te staan. Die zullen echter wel begrijpen dat dat niet gaat vanwege je gewelddadige vader.Ik ben het met je eens.
Ja, dat vind ik echt.
quote:mimootje schreef op 07 december 2010 @ 14:51:

gaan.

Misschien een idee je vader van te voren een mail te sturen dat jullie ook waardig afscheid willen nemen en dat jullie er niet van gediend zijn als hij op die dag contact zoekt met jullie?

sterkte met de situatie

Volgens mij waren ze ook niet helemaal gediend van de laatste scene.

En alle bedreigingen en zo.
Ja, dat vind ik echt.
Rouwen, afscheid nemen en mensen steunen kun je ook op afstand.

Het is de broer van je vader. Hoe naar je vader ook doet, het is zijn broer en ik vind dat jullie hem die ruimte moet geven om op een rustige manier afscheid te kunnen nemen van zijn broer.

Het beste lijkt mij als jullie niet gaan.
quote:bommi schreef op 07 december 2010 @ 15:08:

Rouwen, afscheid nemen en mensen steunen kun je ook op afstand.

Het is de broer van je vader. Hoe naar je vader ook doet, het is zijn broer en ik vind dat jullie hem die ruimte moet geven om op een rustige manier afscheid te kunnen nemen van zijn broer.

Het beste lijkt mij als jullie niet gaan.Eens, dat vader de ruimte moet krijgen in dit geval maar misschien vindt vader het wel belangrijk/verwacht hij wel dat TO en moeder hun laatste respect komen betuigen aan zijn broer. Het is in mijn ogen een beetje op de zaken vooruit lopen om al je zorgen te maken over mogelijke scenes op de begrafenis van oom, terwijl hij nog leeft. Als de uitnodiging komt/niet komt dan is er toch nog tijd genoeg om te overleggen en na te denken?
Ik zou ook niet gaan. In een normale situatie zou je gaan om je vader te steunen. Dat is in dit geval niet aan de orde.

Hij valt jullie nu niet meer lastig. Houden zo.
Dat is inderdaad wat mij ook tegenhoud om niet te gaan, hij valt ons nu niet lastig.. mischien als hij ons maar vooral me moeder weer ziet dat hij dan weer door gaat.

Maargoed mischien verwacht de familie ons wel daar want daar hebben we nog normaal contact mee.

Ik ben afgelopen zondag bij mijn oom/tante op visite geweest en ik zie mijn tante ook vaak genoeg gewoon in de stad ofzo omdat ze heel dichtbij woont. Dus denk dat het inderdaad de "veiligste" manier is bij hun thuis ons respect betuigen en hopen dat ze begrijpen dat wij er niet bij gaan zijn.
Bel hem op en vraag of hij het fatsoen kan opbrengen om normaal tegen jullie te doen. Vraag anders of een ander familielid goed op hem wil letten en hem eventueel wat wil afleiden. Als het uit de hand loopt, kun je beter weggaan.

Misschien kunnen jullie anders beter naar de condoleance gaan?

Sterkte met de begrafenis, maar ook in eventueel toekomstig contact met je vader. Hij is echt een beetje te ver gegaan...
Ik zou niet gaan, inderdaad om het risico dat hij daar een rel trapt of dat de hele ellende weer opnieuw begint. Van tevoren bellen om het uit te praten vind ik wel erg naïef bedacht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven