Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel slim van je Mandy, om vandaag thuis te blijven. Ik vind de harde buiken ook eng, ook al zegt de VK dat het geen kwaad kan zolang je er maar geen 6 per uur hebt.

Gewoon lekker rustig aan doen, dan verdwijnen de harde buiken vanzelf weer.
Hoi allemaal,

Hier ben ik ook weer eens.

Geen nieuws, is goed nieuws hoor...

Het gaat dus lekker met mij, al ben ik het zwanger zijn eerlijk gezegd af en toe wel een beetje zat... Vooral op momenten dat ik worstel met golven maagzuur en mijn lijf niet meewerkt zoals ik het wil ;) Maar ik klaag niet hoor...

Vorige week hebben we weer een echo gehad (3D/4D) en dat was echt zo gaaf! Heerlijk om dat jochie weer te zien, met alles erop en eraan. Zo gek, dat hij in mijn buik groeit en bloeit. Heel bijzonder, maar voor mij nog altijd erg moeilijk te bevatten. Ook nadat ik het dvd'tje al zo'n 11 keer heb bekeken ;).

Ben ondertussen toe aan mijn verlof. Gelukkig nog maar een kleine drie weken werken! Dan heb ik kerstvakantie en daarna gaat meteen mijn verlof in. Heb dus 2 weken cadeau. Heerlijk! Kijk er echt naar uit...

Ik voel de kleine de laatste tijd trouwens -gelukkig- veel meer, ondanks dat m'n placenta aan de voorkant ligt. Merk ook dat ie steeds vaker reageert op muziekjes, heel grappig.

Sta nu op het punt om naar de mondhygienist te gaan.. Mijn tandvlees is normaal al niet al te best, maar nu is het vast helemaal rampzalig... Ben benieuwd.

Het allerbeste voor iedereen!

Liefs, Lucybelle
anoniem_52088 wijzigde dit bericht op 04-12-2007 14:29
Reden: kleurtje vergeten ;)
% gewijzigd
Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer eens.nogal druk gehad de laatste weken. Ik lees trouw mee maar kom er maar niet toe om te schrijven. full-time werken en daarnaast een opleiding (had gisteren een tentamen waarvoor ik veel moest leren) en een verbouwing van de badkamer is toch best veel al met al. Ook nog sinterklaas tussendoor gehad waarvoor natuurlijk de nodige cadeautjes gekocht moeten worden enzo.

Maar... nog 9 diensten werken in 10 dagen tijd en ik ben minstens 18 weken vrij! Met een beetje pech veel meer want mijn contract loopt op 1 januari af en wordt niet verlengd. dat zou sowieso al niet, het was altijd al een tijdelijke baan, heeft niets te maken met de zwangerschap. Daardoor heb ik wel twee weken langer voor de bevalling, 8 weken maar liefst! (of 5, of 10...) mag ook wel, want we moeten nog beginnen met de babykamer. Staat nog steeds helemaal vol met verbouwingstroep en wastafels enzo. Daarnaast is het nog steeds de computerkamer dus het moet nog helemaal leeggeruimd worden. Zal nog wel goed komen allemaal.

Gelukkig voel ik me lichamelijk best goed, ik heb eigenlijk geen kwaaltjes. Slaap perfect, 10 uur op een nacht als er geen wekker staat en ik heb nog geen last van maagzuur en bekken enzo. Alleen harde buiken heb ik regelmatig en ik merk nu dat dingen wel zwaarder worden en moet wat vaker gas terug nemen.

Wel hebben we inmiddels het kraampakket in huis en is er maandag een mevrouw van de kraamzorg geweest die toch wel lichtelijk moest fronzen bij het zien van de "babykamer"

Gisteren liep ik langs een babywinkel waar ik een maxi-cosi heb gekocht die in de aanbieding was en de bijpassende voetenzak er gratis bij had! Ook de kinderwagen kunnen we ophalen en de wieg is in de juiste kleur geverfd. De commode/ladenkast staat keurig in zijn IKEA-doos te wachten tot hij in elkaar gezet gaat worden en er ruimte voor hem is en de stapel babykleertjes groeit gestaag (de uitverkoopt begint!)

Phoenix, wij hebben misschien interesse in een geboortjekaartje van je site. Zou je daar nog tijd/ruimte voor hebben? Je hebt een kaartje wat helemaal in de stijl van ons kamertje is (zoals ik het in gedachten heb dan) en die we erg leuk vinden.

Mandy en Linda en Phoenix, ik heb jullie uitgenodigt voor hyves. Mandy, is die countdown tot 14-02? Dan hoef ik er namelijk alleen maar een dag bij op te tellen voor mijn aantal dagen. Leuk

Ik ga even boodschappen doen en dan om 3 uur weer werken.

Sterkte allemaal!
Judat als je even een mailtje stuurt naar info@gribbeltje.com met je precieze wensen omtrent het kaartje dan kunnen we even op die manier overleggen oke?

Groetjes,

Phoenix
Phoenix, Is goed, kan nog een paar daagjes duren want ik moet nog even met mijn vriend overleggen wat we precies willen maar dan laat ik het per mail wel weten.
Ook vanuit deze hoek weer een berichtje.

Ook ik lees wel mee maar niet altijd wat te melden of er ff geen puf voor.

Vorige week moest ik bloed laten prikken voor de suiker.

Gisteren belde de vk me op dat ik om 15.00 uur bij de gyneacoloog moest zijn omdat het gehalte vrij hoog was/is (8.1)

Was behoorlijk schrikken en zat ook gelijk best wel in de rats.

Nu moet ik a.s. maandag opnieuw bloedprikken en de week erop 18e krijg ik een echo om te kijken of de baby niet "te" groot is.. en krijg ik de uitslag van het bloed.

Is nu dus ff afwachten nog.

Hoop maar dat het goed is..

Voel me verder goed en de gyneacoloog (wat een woord zeg..maar jullie begrijpen me wel..)zei dat mijn buik niet dikker was als "normaal".

Zoals jullie ook al schrijven herken ik het hier ook hoor..

Harde buiken soms weet ik niet of ik nou het beste kan gaan liggen of gaan zitten of een stukje lopen.

Maar we houden vol..!!

's nachts ook veel kramp in mijn benen..(herkennen jullie dat?)

Zit in de ziektewet en kan redelijk mijn eigen tempo bepalen (als zoonlief het toelaat)..

Kamertje is zo goed als klaar (wat kleine dingen nog zoals plinten).

Van het weekend maar eens het lijstje van de kraamhulp afwerken wat ik allemaal in huis moet hebben dan kan ik zo af en toe eens wat meenemen.

Meisjes naam hebben we maar jongensnaam wil maar niet lukken.

Wat ik leuk vind, vindt mijn man weer niks en andersom..zucht..

Geboortekaartjes ben ik vorige week voor op pad geweest.

We willen graag een foto op het geboortekaartje.

Erg afgezaagd ik weet het, maar we willen een foto van mijn buik laten maken en als de baby er dan is die erin laten verwerken..

Ik vroeg het na bij de drukker en hij vroeg voor 50 kaartjes al ¤230,-

Vind ik een beetje te gek.

Nu wil mijn zus ze wel maken en dat kan ze heel goed dus heb er alle vertrouwen in.

Ik ga zo lekker naar bed.

Het lijkt wel of de vermoeidheid van de eerste maanden nu weer terug komen.zucht...
Net weer bij de Babyplanet geweest.

Zucht, moet toch wat doen om de dagen door te komen. Voordeel is dat je daar voor de deur kunt parkeren, aangezien ik niet ver kan lopen, is dat ideaal voor mij.

De maxi cosi heb ik opgehaald. De kinderwagen komt pas eind januari binnen!! Maar we krijgen zolang een leenwagen, die kunnen we volgende week gaan ophalen. Dan krijgen we eind jan. de Joolz. Toch belachelijk, die levertijden. Maar ja, ter compensatie krijgen we er een boodschappennetje gratis bij. (hadden we niet eens besteld omdat ik zoiets had van: wat moeten we daarmee, maarja)

Kon de verleiding ook niet weerstaan om nog wat kleertjes bij te kopen. Heb maar een lijst gemaakt van alles wat ik al heb, want het is al behoorlijk veel.

Lucybelle, leuk dat je de kleine steeds meer voelt en dat ze reageert op muziek. Dan wordt het weer wat echter he.

Babbelbaby, wat balen van die suikermetingen zeg. Maar ja, ze kunnen het beter té goed in de gaten houden, toch? Hopelijk valt het allemaal mee, want al dat prikken wordt je ook niet vrolijk van natuurlijk.
Hier eindelijk ook weer eens een berichtje van mij. Drie weken geleden is mijn opa overleden en de afgelopen weken heb ik erg veel last gehad van mijn hormonen / humeur en vermoeidheid. Ik had echt even geen energie om hier te reageren. Niet de leukste weken van mijn zwangerschap dus. Bovendien ben ik afgelopen week 2x flauwgevallen. Een keer 's nachts en toen nog een keer de volgende ochtend op mijn werk. Daar waren ze zo geschrokken dat ze 112 hadden gebeld en er een ambulance kwam. Behalve een veel te lage bloeddruk was er verder niets aan de hand. IJzergehalte was prima, zelfs hoger dan aan het begin van de zwangerschap. Ik heb 2 dagen in bed gelegen en veel geslapen. Afgelopen dagen heb ik wel weer heel veel last van brandend maagzuur gehad, vannacht de badkamer ondergekotst, getver!Nu begin ik weer een beetje op te krabbelen, maar het wordt echt tijd voor verlof. Het einde komt in zicht. Nog twee weekjes werken en dat is het zo ver. Deze week hoef ik gelukkig maar 3 dagen, donderdag en vrijdag ben ik vrij. Dan gaan we de laatste babyspullen kopen, naar de drukker om een proefdruk van het kaartje te laten maken. Maar alles op het gemakje, rustig aan.

Sorry voor het egoberichtje, maar ik moest het even kwijt. Ik ga zo alles van de laatste weekjes even bijlezen en dan ga ik binnenkort ook weer gezellig op jullie reageren!

Babbelbaby alvast een tip voor jou: als je 's nachts veel last hebt van kramp in je kuiten moet je een blokje zeep in je bed leggen(bij je benen)! Geen dure, PHneutrale, maar gewoon de goedkoopste. Daar zitten stoffen in die de verzuring van je spieren tegengaat. Probeer het maar eens, bij mij helpt het erg goed, ik hoop bij jou ook.

Fijne zondag,

groetjes, san
Jeetje san, dat klinkt idd niet leuk! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen! Ik weet hoe raar en eng flauwvallen kan zijn dus hoop voor jou dat het bij die 2x blijft.....droppies eten?? ;)

Ik heb gister mijn vrijgezelledag gehad en ze hadden een mevrouw geregeld die buikpainting deed! Een hele leuke herinnering! Foto bij hangmoeders geplaatst!

Tuurlijk zal ik straks ook wat fotoos daar van de bruiloft plaatsen!

Fijne zondag verder!!
Hoi, daar ben ik ook weer eens!

San, wat ellendig dat je opa is overleden. Was het onverwacht? Sterkte voor jou en je familie.

Wauw, Cin, jullie trouwdag nadert ook al met rasse schreden zeg. Ik ben erg benieuwd naar de foto's en hoe het is enzo. Hmm, bedenk me net dat ik me eens eindelijk bij Hangmoeders moet gaan aanmelden. Is er nog niet echt van gekomen.

Balen van dat bloedprikken Fenne. Weet je al wat meer ondertussen?

Hier gaat het ook met pieken en dalen. Vooral het werken kost me momenteel veel energie: na een werkdag kun je me echt opvegen. Ik laat tegenwoordig het badderen van de kinderen ook maar aan vriend over, want dat trek ik echt na een dag werken en reizen niet meer. Gelukkig kan ik aftellen, ik werk nog tot 9 jan, dus dat schiet op. Helaas geen vrije dagen meer, dus ik werk gewoon tussen de kerstdagen door.

Vriend is nu een paar dagen naar Zweden voor zijn werk, dus ik hoop maar dat de kinderen zich een beetje gedragen . Gisteren weer bloedgeprikt om te kijken of mijn Hb zich een beetje hersteld heeft na het slikken van veel ijzer.

Verder ben ik lui vanmorgen. Dochter moest eigenlijk naar de Kindergarten vanmorgen, maar omdat ze vannacht een pseudokroepaanval had,heb ik haar maar thuisgehouden. Ook een beetje eigenbelang, want ik had niet zo veel zin om met 2 kinderen op de fiets door de kou te fietsen .
Hallo dames,

Jee San, wat erg voor je...sterkte met het verlies van je opa. Jammer dat hij jullie kindje niet meer heeft mogen zien.

Cindy: spannend je trouwdag...voor mij alweer zo lang geleden, maar wat een superdag (wij zijn heel traditioneel uit huis getrouwd; ik was pas 21, maar wist dat Marc de ware was, hihi).

Fenne: hoe is het bij jou? Prikken valt wel mee, als de uitslag maar goed is. Denk je een beetje aan jezelf en natuurlijk aan baby? Veel belangrijker nu als de rest van de wereld.

Anke: Lekker even luieren vandaag...Jammer dat je dochter zo ziek is. Wat is pseudokroep? Klinkt niet erg lekker in ieder geval en dat zeker voor zo'n klein meisje....

Hier heb ik me officieel ziek gemeld bij de baas. Gisteren heel nerveus gebeld en gezegd dat het echt niet meer ging. Ben 's morgens blij als ik de jongens in bad heb gezet (inderdaad Anke...heel fijn die klus), aangekleed, de boterhammen heb gesmeerd en naar school ben gelopen. Jack is zo lui dat hij nog in de wagen wilt en dat komt nu wel lekker uit omdat ik dan op de terugweg lekker rustig als een oma aan de wagen kan hangen.

Hebben jullie ook zo het gevoel dat de baby heel erg op de onderkant drukt? Voel het zelfs (ja sorry, weet even niet hoe ik het subtiel moet uitdrukken) aan de achterkant... heel akelig in ieder geval. Ik heb het idee dat hij elk moment eruit kan vallen. De jongens zijn nooit ingedaald, dus ik weet niet hoe dat voelt. Eigenlijk kan het niet, want hij ligt dwars in mijn buik, maar het idee is gek.

Tot gauw....liefs Mandy

PS Jammer dat er zo weinig geschreven wordt de laatste tijd!!!!
He mandy, Grappig mijn ware heet ook Marc.....Liefde op het eerste gezicht!!
Cin...als het maar niet dezelfde is!!! Hahaha....Bij ons ook liefde op het eerste gezicht...dacht altijd dat dat flauwekul was, maar je ziet maar....
Ik kom de dagen best wel door, maar ik kan niet zo goed vertellen met wat. Beetje in huis aanrommelen, beetje internetten, beetje werken, lange baddersessies (met flair en viva, en de libelle en margriet die ik van mijn schoonmoeder krijg).

En as vrijdag komt de vaste trap naar de zolder. Eindelijk! Kunnen daarna de schotten geplaatst worden voor de schuine wanden, de vloer gelegd worden, en spullen naar boven verhuisd naar de plek achter de schotten. Dan is de kamer die nu een beetje vol staat, ook weer leeg, en kunnen we daar onze kledingkamer van maken. Kantoren kunnen weer naar zolder toe. Ik hoef niet zoveel te doen, alleen maar delegeren. Best jammer want eigenlijk ben ik zelf iemand die graag aanpakt, maar wat niet is, dat is niet.

San, allereerst gecondoleerd met het verlies van je opa. En ook heel veel sterkte met de vervelende kwaaltjes. Kan me voorstellen dat je je rot voelt. Eerst het verdriet om je opa, je hormonen die opspelen, en dan ook nog zoveel last van je maag dat je ervan moet overgeven. Hoop dat het snel wat beter met je gaat meid.

Mandy, heel goed van je dat je je hebt ziekgemeld. Kan me voorstellen dat je daar tegenop zag, en het moment uitstelde, maar ik kan me ook voorstellen dat je nu wel opgelucht bent. Je hebt nog genoeg om handen in ieder geval met je 2 andere kids. Mijn baby drukt trouwens ook erg op mijn onderkant. Vroeg gisteren nog aan de VK of dit normaal is, maar dit is inderdaad normaal. (wat niet wil zeggen dat het altijd even prettig is)

Anky, heet je dochter vaak van die aanvallen? Lijkt me best wel naar. Is dat een soort hele heftige hoestaanval met vastzittend slijm ofzo?

Cin, ik ga eens even de foto's op hangmoeders bewonderen. Wat origineel zeg, je buik bodypainten nu. Echt superleuk.

Phoenix, het is 22 januari volle maan!!! Misschien worden onze babies dan wel geboren.

Leuk verhaal over liefde op het 1e gezicht. Was ook altijd de nuchterheid zelve, vond het maar onzin. Tot ik mijn huidige vriend tegenkwam.
Oh Linda wat klinken jouw dagen heeeerlijk

Ik zit hier zelf met knallende hoofdpijn en keelpijn mijn nog ziekere zoon proberen beter te krijgen.

Het gaat niet echt lekker momenteel. ik ben zoooo moe en ik zit er echt zwaar doorheen en heb het ondertussen helemaal gehad met zwanger zijn...

Oh jee 22 januari volle maan dat is wel heeeeel dicht in de buurt van mijn eigen verjaardag (de 23e)!

San geconcoleerd met je opa.

Oh ja en mijn geboortekaartje is ein-de-lijk af! Ik was lekker op dreef dus heb meteen ook de poster voor op het raam getekend. Dus dat kan ik weer afstrepen.

Nu die stomme rotverbouwing nog... Zucht die ben ik onderhand echt wel zat. Ik wil gewoon weer een schoon opgeruimd huis met kamers die klaar staan voor als ik ga bevallen. Het duurt nog wel een week of 7, maar aan de andere kant. Vandaag is een vriendin met 38 weken bevallen en dat zou betekenen dat ik nu ineens nog maar 5 weken heb *AAAAHHHH*

Goed ik ga weer mijn zoon op schoot houden. Die is echt niet lekker, heeft 2 virussen tegelijk wat betekend dat ie moet braken, aan de diarree is, koorts heeft en keelpijn. Het arme ding... Dus Linda mocht je je nou een keer een dag vervelen dan wil ik wel een keer met je ruilen en in jouw plaats in bad gaan liggen met die stapel tijdschriften
Het is wat met die onderkanten van ons... Ik heb sinds zaterdag ook enorm veel last, alsof mijn schaambeen doormidden breekt. Volgens de VK inderdaad hartstikke normaal. Ondertussen lijkt het erop dat ik minder maagzuur heb, dus indalen is goed mogelijk volgens haar.

San, gecondoleerd met je opa. Het is toch een bijzonder forum, februari 2008. In het begin viel nogal op dat relatief zoveel dames een miskraam kregen. Helaas. En nu valt het mij op dat er behoorlijk wat opa's en oma's overlijden. Mijn oma is ondertussen ook overleden.

Hier is de babykamer trouwens bijna af! Ik word er helemaal blij van. Gelukkig nog maar anderhalve week werken en dan verlof. Kan ik verder met babygepruttel. Wassen enzo. Weet iemand trouwens wat de 'regels' zijn als het gaat om spulletjes wassen? Ik lees soms iets over beter geen wasmiddel gebruiken en soms niet strijken. Ben benieuwd of iemand hier het fijne van weet.

Cin, klinkt als een gave vrijgezellendag! Ik ga straks weer eens op hangmoeders kijken.

Mandy, goed dat je je hebt ziekgemeld! Kan me voorstellen dat je hartstikke zenuwachtig was, maar je moet nu gewoon alleen maar dingen doen die goed voor je/jullie zijn.

LH, wat kom jij je dagen lekker door... Dat wil ik ook! Stiekem ben ik een beetje bang dat ik me enorm ga vervelen tijdens mijn verlof, maar dat zal wel meevallen...

Phoenix, balen dat het niet lekker gaat. Zieke zoon en zieke zelf is natuurlijk ook irritant! Even rustig aan, dan komt het allemaal goed. En zo gaat het vast ook met de verbouwing. Leuk dat je geboortekaartje in ieder geval af is! Ik ben benieuwd. Twee vriendinnen van mij zijn druk bezig om die van ons te ontwerpen. Leuk hoor!

Doei!
Ohh verlof, ik wil ook!

Ik ben elke keer zo kapot van een dag werken dat ik besloten heb om volgende week een dag vrij te nemen. Dan zijn de kinderen onder de pannen en heb ik even de handen vrij. Heerlijk, ik ben me er nu al op aan het verheugen (de voorpret is zo mogelijk nog beter dan de pret zelf).

Vriend komt gelukkig vanvond weer terug van dienstreis van een paar dagen. Blij toe, omdat hij de kinderen wegbrengt en ophaalt (ik red dat niet met mijn werk-en reistijden) moet ik altijd ontzettend veel regelen als hij er niet is. Gelukkig is vanavond mijn moeder er, scheelt weer een keer stress en regelen. Dochter heeft nog steeds last van nachterlijke benauwheidsaanvallen, het is relatief onschuldig, maar ze is dan heel benauwd en in paniek. Heel zielig.

Nellebelletje, groot gelijk dat je je ziek meldt als het niet meer gaat.Ik herken het wel, het is gewoon ontzettend lastig tegenover werk en baas, maar je moet nu aan jezelf denken!

Wou nog meer schrijven, maar kinderen worden wakker. Dus ik stop er mee.
San, gecondoleerd met het verlies van je opa.

Cin, je trouwdag komt al erg snel dichterbij! Spannend, ik ben benieuwd naar wat je aan hebt dan met die grote buik!

Ik zag trouwens de foto van je buik op hangmoeders. hebben jullie dat delfts blauwe ook nog ergens als thema? Of is dat meer toeval? Wij gebruiken dat namelijk in de babykamer, samen met rood-wit geblokte ruitjes stof.

Made in Holland zou bij ons ook erg toepasselijk zijn, ik ben namelijk zwanger geworden op de eerste weer in eigen bed na een reis van 7 maanden door Latijns-Amerika. we hebben dus aardig wat vragen gekregen waar babyontstaan was

Phoenix, jij ook heel erg veel sterkte, arme jij... Ik leef met je mee... In ieder geval heb je je geboortekaartje klaar!

Anky, kun je je niet gedeeltelijk ziek melden? Je klinkt zo moe en dan ook nog eens je dochtertje ziek... wel aan jezelf denken hoor! Gelukkig komt je vriend vanavond weer. Moet hij nog vaker op dienstreis tijdens je zwangerschap?

Lucybelle, wat heerlijk om de babykamer bijna klaar te hebben! Kun je straks echt genieten van je verlof!

Linda, wat balen van die wandelwagen. Wel een extreem lange levertijd inderdaad! ik had gehoord dat de prenatal hem daarom nog niet verkocht, omdat ze steeds problemen hebben met de leverancier. Wij hebben nog nagedacht over de Urban Jungle maar daar bleek ook 20 weken levertijd op te zitten en tegen de tijd dat wij besloten hadden wat we wilden waren we de 20 weken al voorbij. Die we nu hebben had een week levertijd.

Nelletjebelletjes, goed dat je je toch ziekgemeld hebt!

Babbelbaby, ik hoop dat alles goed blijkt met de baby en je suiker. De 18e weet je pas meer?

Hier gaat alles prima, ik kom net bij de verloskundige vandaan en volgens haar heb ik een zwangerschap volgens het boekje! Bloedruk blijft keurig, ijzer was prima, baby ligt keurig met haar hoofdje omlaag en alle afmetingen ook prima. Natuurlijk heb ik wel de nodige lichamelijke ongemakjes, maar het valt allemaal nog reuze mee dus ik geloof dat ik echt in mijn handjes mag knijpen!

Verder is het deze week nog even aanpoten qua drukte maar... vrijdag is mijn laatste werkdag al. Ik ben dan precies 31 weken en heb dus nog maar liefst 9 weken tot de uitgerekende datum! Ontzettend luxe natuurlijk. dan kan ik eindelijk gaan beginnen met de babykamer en het huis mag ook wel weer eens schoongemaakt worden
Ben ook nog steeds "rond en gezond" hoor. Heb het alleen zo vreselijk druk dat ik haast geen tijd heb om alles bij te houden...

Vandaag heb ik een zieke zoon (het snot komt onderhand uit zijn oren, zielig), dus maar even vrijgenomen van werk.

Heb 'm net lekker in bad gedaan, althans ik dacht dat dat lekker zou zijn voor hem, maar hij dacht er na 3 seconden toch anders over. Dus snel even lekker wassen en er uit maar weer. Daarna was ie zo op, dat ik het bed verschoont heb, schone pyama aan en terug zijn bedje in. Nu ligt ie weer op apen gapen. Even bijtanken voor het mannetje. (En heb ik zomaar een uurtje voor mezelf).

Hoe is het met mij? Heb net even snel teruggelezen, lees dat sommige het werken werken hebben moeten opgeven. Ik ben nog wel aan het werk, dat kost me ook niet zo veel moeite, alleen een vreselijk middagdip maakt het 's middags wel lastig. Verder zit ik aan de staalpillen, HB gehalte was ver onder peil. Energie moet ik dus weleens zoeken en hijg als een 180 jarige.

Maagzuur komt opzetten zodra ik mijn oor op het kussen leg, heel vervelend.

Verder mag ik niet klagen, dus doe ik dat ook maar niet!

Heb wel veel zin in de kerstperiode, lekker bijna twee weken vrij. Daar kijk ik wel naar uit. Daarna nog 4 weken werken, en dan is het voor mij ook gedaan.

Het "project bovenverdieping" hebben we verschoven naar de kerstvakantie. Dan gaat zoonlief over naar zijn nieuwe kamer, en kan de babykamer in orde gemaakt worden. Lekker, want boven is het nu een grote puinhoop.

Begin ook nesteldrang te krijgen merk ik tot mijn eigen verbazing. Alles moet plotseling schoon. Heb afgelopen zondag ramen staan zemen, echt belachelijk. Maar ja, geeft me wel een goed gevoel. (En ben daarna ook wel helemaal op hoor...)

Ga maar eens een lunch voor mezelf regelen.

Sterkte allemaal met de laatste weken voor verlof!

En voor San; heel sterkte met het verlies van je opa.
Het is weer even bijlezen...

San gecondoleerd met het overlijden van je opa!

Anky, is je dochter weer van haar pseudokroep af. Op zich is dat iets wat je normaal wel aan kan denk ik, maar als zwangere kost het je toch wel veel energie. Bij ons heeft het 2/3 slapeloze nachten gekost. Vooral met het zeehondengeblaf van mevrouw. Wat doe je met je dochter als ze zo'n aanval heeft?? Wij (manlief) gaat met haar naar buiten of voor het open raam staan en binnen mum van tijd is ze weer rustig en is haar ademhaling weer normaal, zij slaapt daarna zo en ik zit hyper in bed.

Judat, ik moest wel lachen om je laatste stukje van je tekst. Hier mag ook wel eens weer goed schoongemaakt gaan worden en die babykamer.......

Lucybelle, over de kleertjes heb ik verschillende dingen gehoord, van het wassen met zwitsal tot het niet gebruiken van wasverzachter. Bij ons gaat alles de machine in en aan de waslijn, niet de wasdroger in. Na de geboorte (klinkt eigenlijk heel stom) gaat alles wel de wasdroger in als mevrouw een grootverbruiker blijkt te zijn, maar nog steeds geen wasverzachter. Ik zie wel hoe ze reageert op het wasmiddel.

Phoenix, ik zal je wat van mijn energie van mij en de kinderen naar je toesturen. Het laatste wat je aan het einde van je zwangerschap wilt is je beroerd voelen. Sterkte met opknappen van jou en je zoon en de verbouwing!!

Voor de rest lees is dat de verloven en de trouwdag van Cin ook al in de buurt komen. Ik pas met 4 weken van te voren met verlof (heb geen werk, dus daar hoef ik dit keer geen energie in te steken).

De zwangerschap gaat hier vooralsnog volgens het boekje (in hoeverre dat kan en is). "Pien" ligt nog wel in een stuit en we moeten na de kerstdagen maar eens gaan bekijken of ze dat nog steeds de meest prettige houding vindt. Ik voel me op het moment nog steeds heel fit en kan nog bijna alles. Het enige wat wat moeizaam gaan is de fiets op en af stappen dan voel ik me net een oud wijf. Vooral met 2 kinderen erop.

Op het moment heb ik heel sterk het gevoel dat ik 40 weken niet ga halen. De andere 2 kwamen pas met 41 weken. Manlief mag dan ook gaan opschieten met het verven van de babykamer. Deze wordt tegen alle vroegere princiepes, roze.

Met mijn moeder gaan alles ondanks de kuren goed. Ze is met de 2de kuur bezig en heeft bij deze kuur geen last van bijwerkingen (dankzij een oplettende oncoloog). Ze heeft nog voordat ik moet bevallen een aantal scans. Dat worden weer spannende weken in januari 2008. Het enige waar ze echt zichtbaar last van heeft is dat ze niet meer een hele dag de hort op kan, maar de dag heel bewust moet indelen. Daarna valt ze ondanks dat ze heel goed eet wat af, maar vooralsnog komt dat door de medicijnen en de reacties daarop.

Voor de rest geniet ik van elke trap in mijn buik (behalve als ik 's nachts wil slapen) en ga ik me voorbereiden op het optuigen van de kerstboom.

Meiden denk goed aan jezelf en de uk in je buik!!!!!
Hallo allemaal,

ik sluit me aan bij degenen die zoooooo moe zijn. Niet leuk voor jullie, maar wel fijn om te lezen dat mijn 'problemen' zo herkenbaar zijn. Ik ben 's ochtends al moe (na een nacht van 10 uur slapen) na het ontbijt, kind aankleden en mezelf douchen en aankleden. Ben ook heel blij dat ik niet zoals sommigen hier dan ook nog voor een bepaalde tijd 2 kinderen weggebracht moet hebben. Op crechedagen brengt mijn vriend in prinicipe. En als dat eens niet uitkomt dan breng ik hem gewoon lekker laat.

Phoenix en Petrol, wat sneu dat jullie zoontjes zo ziek zijn nu. Het is er de tijd van het jaar voor, maar het is voor het kind erg sneu en voor de ouders zo vermoeiend. Gelukkig gaat het hier alweer een paar weken goed, alleen wat snotterig.

Phoenix, ik voel me bijna schuldig dat je nu ook nog zo nu en dan bezig 'moet' met ons geboortekaartje. De komende dagen even geen vragen hoor!

Petrol, jij hijgt dus ook zo enorm? Ik heb normaal gesproken een goede conditie, maar baal nu al als ik een trap op moet omdat ik dan boven eerst even uit moet hijgen. Belachelijk toch. Fijn dat het je nog lukt om hele dagen te werken!

Judat, wat grappig dat je precies na thuiskomst zwanger bent geraakt. Zijn er hier meer die weten wanneer ze zwanger zijn geworden? Van onze zoon weet ik dat niet, maar deze keer was het bij ons in Duitsland waar we precies een jaar na het overlijden van mijn vader een paar dagen waren. In het gebied waar hij het gelukkigste is geweest en waar we zijn as ook naartoe hebben gebracht. We hadden net die dag voor het eerst ons zoontje meegenomen naar die plek en gevoelsmatig ook mijn vader zijn kleinzoon geshowt. Ontstaat er diezelfde avond dus nog een kleinzoon, haha. Alsof mijn vader zich ermee bemoeid heeft.

Anky, ik sluit me aan bij Judat. Kan je die laatste weken niet iets minder gaan werken? Ik zit zelf al een hele tijd gedeeltelijk in de ziektewet. Helemaal ideaal is het natuurlijk niet, maar op die manier kan ik in ieder geval nog net zowel werk als prive volhouden. Mijn verloskundige waarschuwde me gisteren nog voor het over grenzen heen gaan en zo te lezen ben jij daar druk mee bezig.

Verder vond diezelfde verloskundige het trouwens helemaal goed gaan met zowel de baby als mij. Bloeddruk, hartslag e.d. allemaal prima. En ondanks dat ik dacht dat de baby nog vrolijk door mijn buik kon draaien (ik voel 'm soms echt overal tegelijk) ligt hij volgens haar al keurig op de kop en zelfs al iets ingedaald. Heel weinig kans dat hij nog kan draaien, alleen om zijn as..

Lucybelle, wat ik me van wassen en stijken e.d kan herinneren is dat je voor de geboorte het beste alles een keer in de neutral kan wassen (zonder wasverzachter). Dit omdat pasgeboren baby's nog niets gewend zijn aan hun huid en soms geirriteerd kunnen reageren op stoffen in wasmiddelen. Zelf heb ik na de geboorte het pak leeggewassen en ben ik vervolgens weer mijn gewone wasmiddel gaan gebruiken. Zonder problemen.

Het idee achter strijken is volgens mij het doden van bacterien, geen idee wat je wel en niet zou moeten strijken. Zelf strijk ik nooit wat en heb ik dat voor de baby dus ook niet gedaan. Met hydrofiele luiers moet je even opletten dat die minder goed vocht opnemen als ze gestreken zijn.

Voor zover de huishoudelijke tips.

Ik moet nog even aan het werk...

groetjes,

Branca
Hallo,

iedereen met zieke kindjes: sterkte.

San, gecondoleerd met het verlies van je opa.

Ukse, sterkte voor je moeder.

Mandy: onze zwangerschapsgymjuf zei dat het normaal is druk van onderen te voelen, zeker bij een tweede of derde kind en zeker aan het eind van de dag. Ik moet zeggen dat ik ook wel eens dacht: als ik nu voel, voel ik vast zo het hoofdje... wat dan gelukkig niet waar was ;).

Hier gaat het hectische leven verder: maandag een huis gekocht aan de andere kant van Brabant (per 1 oktober) en man deze week gesolliciteerd en aangenomen voor een baan per 1 juni aan de andere kant van Brabant. Ik schrok wel toen ik hoorde van 1 juni (hij gaat dan beginnen aan een nieuwe opleiding en het was niet duidelijk wanneer hij precies zou kunnen beginnen als hij zou worden aangenomen). Ik vind het heerlijk dat hij nu maar 24 uur werkt en dadelijk dus weer 32 uur met extra reistijd als we dus TWEE kindjes hebben. Het is een mooie kans en op de langere termijn helemaal geweldig, maar het komt eigenlijk wat te vroeg.

We moeten nu snel aan de slag om de hypotheek te regelen en weer gezamelijk tijd vinden om het koopcontract te tekenen, enz.

Gelukkig gaat het met mij en het kindje in de buik goed. Ook moe, maar niet heel erg. Op het werk mag ik het redelijk rustig aan doen en werk dan ook nog 32 uur. Nog tot 28 december, dat is mijn laatste werkdag (hoera). Verder wat kleine klachtjes, maar niets heel ergs. Fijn zo.

Toen ik jullie berichtjes las, dacht ik: o ja, ook nog bloedprikken voor de 24e.... wanneer dat dan weer.. ach.

Ik hoop voor iedereen op een mooi laatste stuk van de zwangerschap, heerlijk genieten van het bewegende kindje in je buik (zooooooo bijzonder, zeker omdat ik net als Phoenix toch wel een beetje op zie tegen de kraamtijd).

Veel groeten, Mir
ahahah you didn't say the magic word
Hallo,

Sooo Mir, wat een veranderingen allemaal. Woon je niet dicht bij je familie of heb je er geen moeite mee? Wij zijn nogal redelijk honkvast en wonen op loopafstanden van onze ouders....

Even grappig die vraag over het ontstaan van onze baby...

Bob: gemaakt bij de gynaecoloog

Jack: stiekem gemaakt tijdens een weekje weg met de hele familie van Marc (4 broers en zussen met partners en kids), toen Bob eindelijk eens even doorsliep (deed hij tot dan Nooit!!! en hij was 2.5 jaar).

En nu deze baby: Lekker op Pinkpop (onze favo bands waren er: Linkin Park en 30 Seconds to Mars). Regen als een gek en even naar huis (we wonen er 5 minuten vandaan, dus op de fiets) om droge kleding aan te trekken en een dutje te doen. Daar is dus niet veel van gekomen.....

Zo, dat was even mijn "ego" berichtje tussen alle minder leuke dingen door.

Groetjes Mandy

PS Nog even het kleertjesverhaal: ik heb alleen de hydrofiele luiers, rompers, badcapejes en lakentjes gewassen zonder wasverzachter (met vloeibaar wasmiddel). De bovenkleding laat ik gewoon zo. Is bij de jongens in ieder geval goed gegaan....

Strijken doe ik wel, omdat ik het mooier in de kast vind uitzien (haat strijken, maar strijk zelfs mijn keukenhanddoeken en zorg dat ze in setjes van 3 bijelkaar in de kast liggen....aaarrggghhhh).
Hee meiden,

Dank voor jullie lieve reacties. Ik ben inmiddels al weer aardig opgeknapt en ben nu al van mijn weekend aan het genieten. Morgen moet ik weer naar de verloskundige. Ik hoefde trouwens niet op suiker geprikt te worden, want de kleine was niet nog meer voor gaan lopen. In plaats van 2 weken was het vorige keer nog 1 week en 5 dagen.

Kleertjes en lakentjes wassen moet hier ook nog gebeuren. Ik gebruik maar gewoon ons eigen wasmiddel en inderdaad geen wasverzachter en niet in de droger.

Phoenix, wat fijn dat je kaartje nu naar je zin is. Kijkt me lastig om dat voor je eigen kindje te "moeten" maken.

Wij hebben vandaag een drukproef van de drukkerij gehad, helemaal leuk!

Petrol, herkenbaar dat buiten adem zijn en hijgen. Heb ik al als ik een trap neem. En dat maagzuur is echt vreselijk. De afgelopen week heb ik elke nacht bijna zittend geslapen.

Ukse, ik hoop dat je moeder snel opknapt en dat jullie goed nieuws gaan krijgen.

Judat, wat heerlijk dat jij morgen al met verlof gaat. Luxe hoor, 9 weken van tevoren. Ik moet nog een weekje en dan begint de kerstvakantie. Aan het eind daarvan begint mijn verlof officieel (4 weken voor de datum), maar ik ben dus wel 6 weken van tevoren vrij.

Cin, nog een weekje en dan is jullie grote dag. Heel veel succes met de laatste voorbereidingen! Ik ga zo ook even de foto's bewonderen... Het klinkt allemaal wel erg leuk.

Nou meiden, doe het rustig aan allemaal. Niet te veel hooi op die vorken en gewoon genieten van alle mooie dingen die bij de zwangerschap horen!

Groetjes

San
Even een vraagje tussendoor: waarom mogen de kleertjes niet in de droger? Mogen ze dat dan nooit, of alleen de 1e keer niet?

(moet volgende week ook gaan beginnen met wassen, en las her en der dat ze niet in de droger mochten, maar heb geen idee waarom niet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven