Kat en kerstboom

07-12-2010 22:47 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen wereldprobleem, maar hoe laat ik mijn (5 maanden) jonge katertje 'omgaan' met de kerstboom?
Haha... katertje gaat een leuke kerst krijgen.

Ballen uit de boom meppen!

Waarschijnlijk zijn enige kerst dat ie de kans krijgt want volgend jaar wil jij geen boom meer voorspel ik.

Sorry, geen serieuze tips. Jonge kat opvoeden en glimmende ballen in een boom gaat slecht samen.
.
Ik hou hier inderdaad rekening mee lieveranoniem. Ik heb momenteel de boom nog kaal in de kamer staan, daar is hij inmiddels op uitgekeken. Morgen gaat de versiering erin
Als het even kan, de boom met een touwtje ergens aan vast maken. Vooral onbreekbare ballen onderin de boom. Mocht je kerstballen hebben, waar je nogal aan gehecht bent, deze vooral in de doos laten zitten. Zorgen dat de zak van de stofzuiger leeg is/nieuw is. Kat geregeld heel voorzichtig uit de boom vissen.
Ik heb onderin plastic ballen gehangen. Het is niet zo erg als die eruit geslagen worden

Maar tot nu toe vindt ze de kerstboom niets aan.

Hopen dat dat zo blijft
Hou je hart maar vast .

Dit pubertje zo opvoeden dat hij zeker weten niets met de boom gaat doen gaat niet lukken, dus hou de onderste takken ballenvrij, laat hem nooit alleen met de boom en doe een schietgebedje.
dubbel
Hmmm.. niet alleen laten gaat niet lukken Iris. Wordt dus iedere keer een spannende verrassing hoe ik het in huis aantref.
geen priegeldingen erin zoals sliertjes en geen glazen/breekbare ballen en verder de stofzuiger bij de hand. Of zet de kerstboom in de badkamer
Hang je boom ondersteboven aan het plafond.

Het kan trouwens ook heel gezellig zijn zonder kerstboom maar ook kerststukjes zijn niet veilig voor (jonge) katten. Denk eraan dat al dat kerstgroen ook nog eens giftig is en dat engelenhaar gemene oogontstekingen kan veroorzaken..
verba volant, scripta manent.
Ik zeg juist tegen mijn vriend dat ik de kat de rest van dit jaar maar in de badkamer zet.
Marianne, we hebben een nepboom. Er zitten m.i. straks ook geen rariteiten in de boom wat schadelijk zou kunnen zijn.
Er zijn onbreekbare ballen te koop, die zou ik maar nemen
Hang de kat als decoratie in de boom. En geef 'm af en toe een kerstkransje.
1 jaar geprobeerd. Boom met touwen vast gezet, plastic ballen onderin en vooral geen sliertjes in de boom.

Totdat ik beneden kwam en twee katten als "engeltjes" in de boom zag hangen en de ballen er uit aan het meppen waren..

Boom was voor Kerst al weer afgetuigd!

Nooit weer. Al jaren guirlandes die lekker hoog voor de ramen hangen en versierde kerstboom buiten!
Ik heb zulke leuke foto's van mijn katten in de boom hangend
Mijn kerstboom komt ondersteboven aan het plafond, zoals de laatste jaren. We hebben 5 katten, en een paar jaar geleden deed ik het nog 'gewoon': een boom met onnbreekbare ballen. Maar elke dag kon ik alles weer terughangen (ook de slingers) en na een week zag mijn kerstboom eruit alsof ik 'm uit de vuilnisbak gevist had

Mijn katten vinden het volgens mij wel jammer, geen kerstboom meer waar ze bij kunnen. Maar die mogen als goedmakertje met de proppen papier van de sintkadootjes en kerstkadootjes spelen.
quote:Claudia2010 schreef op 07 december 2010 @ 23:11:

Marianne, we hebben een nepboom. Er zitten m.i. straks ook geen rariteiten in de boom wat schadelijk zou kunnen zijn.O dat maakt het al minder ingewikkeld, onbreekbare ballen zag ik al voorbij komen. Als je de boom stevig vastzet en er geen slingers in hangt (als hij die eruit trekt wordt het een puinhoop) kan hij alleen nog maar verstrikt raken in het snoer van de lampjes.
Hoe bevestig je die boom dan Carlien?
En zo'n anti katten spay? Zou dat wat zijn?
quote:feeks schreef op 07 december 2010 @ 23:16:

Ik heb zulke leuke foto's van mijn katten in de boom hangend

Lache, die zou ik wel eens willen zien

Mijn kat heeft in zijn 16-jarige leven maar 1 bal uit de boom gemept. Daar was ie zo van geschrokken, dat hij het nooit meer gedaan heeft. Het kán dus goed gaan!
quote:Potjethee schreef op 07 december 2010 @ 23:19:

Hoe bevestig je die boom dan Carlien?'t Is een nepboom, en het is wel wat gepriegel, maar onderhand kunnen we het redelijk snel
http://www.jacquielawson. ... n=0&pv=3149886&path=83563
quote:Claudia2010 schreef op 07 december 2010 @ 23:20:

En zo'n anti katten spay? Zou dat wat zijn?Ik lees net op een ander topic dat er Mispoes spray bestaat, ja, ruikt naar citronella. Je kan het eens proberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven