Kat en kerstboom

07-12-2010 22:47 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen wereldprobleem, maar hoe laat ik mijn (5 maanden) jonge katertje 'omgaan' met de kerstboom?
Ik heb hier 2 katten die nooit naar mijn kerstboom hebben omgekeken. Niet zonder en niet met ballen. Jouw kat vindt de boom nu ook nog niet interessant? Hopen dan maar dat dat zo blijft als de ballen erin hangen! Succes!
Nog geen 5 minuten stond mijn kerstboom of mijn kitten hing er in. Dus ik loop al de hele dag rond met een plantenspuit en nu kijkt hij er niet meer na om.
quote:vlinder72 schreef op 07 december 2010 @ 23:42:

Nog geen 5 minuten stond mijn kerstboom of mijn kitten hing er in. Dus ik loop al de hele dag rond met een plantenspuit en nu kijkt hij er niet meer na om.wacht maar tot je wegbent. Plantenspuit is trouwens zielig, het helpt niet en de kat snapt het ook niet. Hij schrikt zich alleen een ongeluk iedere keer, en niet vanwege die boom maar vanwege jou met die spuit. Of vanwege jou, ligt eraan hoe slim de kat is. Je krijgt er een bange/ schuwe kat van
onbreekbare ballen en geen vogeltjes met veren.. mijn beest is in de boom geklommen om het leuke glimmende dingetje met veren te pakken... en dat terwijl het toch een dame op leeftijd is.
Anti katten spray (Mispoes) en plantenspuit.... mijn katten namen mij in de maling! Deden heel even alsof zij onder de indruk waren maar als ik weg was vierden zij feest!

Ik heb het simpel en snel gewoon op gegeven, geen gestress om een kerstboom!

Zij zijn heerlijke katten en ikke enkel personeel....
Apart toch.

Mijn kat is één van de stoutste katten die ik ken toch boeit die hele kerstboom haar niet.

Nou ja 2 dagen nu
Hmm, mijn kat vindt de boom heel erg leuk en interessant, maar dan om onder te zitten, en dan te kijken alsof hij een heuse jaguar in de jungle is.

Gelukkig nog nooit iets uit de boom gemept.
quote:pantalaimon schreef op 08 december 2010 @ 00:21:

Hmm, mijn kat vindt de boom heel erg leuk en interessant, maar dan om onder te zitten, en dan te kijken alsof hij een heuse jaguar in de jungle is.

Gelukkig nog nooit iets uit de boom gemept.Ja dat doet de mijne ook. Alsof het de koningin in de jungle is
Hier al tig jaar 1-3 katten en altijd gewoon een flinke boom met glazen ballen en vogeltjes mèt veren gehad. Zijn ze altijd vanaf gebleven. Heb wel een kat gehad die aan de onderste musketkransjes likte, maar dat was op te lossen door ze hoger te hangen.
Zolang ik alleen woon begin ik er niet meer aan. Mijn oudste kat vind die sliertjes leuk en kon er nog net eentje op tijd aan het eind van het sliertje uit zijn keel trekken. Toen die rooie kitten. Ik dacht ik begin niet meer aan een boom, ik doe stukjes op tafel en ballen in schalen met lichtjes. En van die verlichte takken. Hij pikte iedere keer ergens een bal vandaan om mee te spelen. Toen nog een kitten erbij en heb ik ook maar alle kerstdingen in de box gelaten.

Verder gelukkig ook geen geld om iets te kopen en ik weet niet of ik dit jaar in de stemming ben om al die troep uit de box te halen. Misschien doe ik wel helemaal niets. Scheelt een hoop werk.

Dit was 2 jaar geleden toen ik nog zin had om het gezellig in huis te maken, heerlijk met alle katten bezig geweest;

Oh ik kijk morgen even op mijn externe geheugen. In de centrale hal hebben we kerstbomen en neppakjes. s'Avonds laat ben ik daar wel eens op het bankje wezen zitten en de katten laten klooien tussen de pakjes en de echte bomen. Daar heb ik dacht ik nog foto's van.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Goh, mijn kat was totaal niet geïnteresseerd in de boom vorig jaar. Was ook de eerste keer in haar 7 jarig bestaan dat ze er 1 zag....

en.... de laatste voorlopig

me hate tradities :-)
Hier wonen 3 "volwassen" katten rond. Rond de kerst samen met een kunstkerstboom met plastic ballen, geen sliertjes slingers, maar kralenslingers en een plastic piek.

Op zich blijven ze er tegenwoordig wel vanaf maar tijdens hun gekken uurtje willen ze hem nog weleens bestormen en dan valt hij om. Dan pak ik hem weer op, zet hem neer en wacht tot het volgende gekken uurtje en doe dan hetzelfde.

Meestal hebben ze na 2 dagen door dat er wat in hun looppad staat en lopen ze eromheen.

Ik zet de lampjes, slingers en de ballen wel vast in de boom, scheelt ook enorm in het eruit proberen te hengelen.
Volgens mij is hier maar 1 keer een kerstbal gesneuveld... En dat was mijn eigen schuld, want die had ik wel heel laag in de boom gehangen en niet al te stevig. Kat loopt eronder door en beng! Ik geloof dat ze net niet het plafond haalde van schrik... Ze vinden het gewoon niet interessant genoeg....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Vorig jaar had onze boom onderin geen ballen vanwege twee nieuwsgierige katertjes... De ballen die te laag hingen zijn er allemaal uitgemept

Ik hoop dat ze het dit jaar minder interessant vinden
Onze katten hebben het eerste jaar de boom omver getrokken. Daarna nooit weer. Ik denk dat ze zich rot zijn geschrokken! Nu gaan ze er alleen nog onder liggen.
Vanaf kitten af aan hebben ze nog nooit naar de boom omgekeken. Het optuigen was wel leuk. Het lichtsnoer weer uit de knoop halen (hoe netjes je het ook in de doos doet, het jaar er op zit alles weer in de war) was wel leuk, lekker achter aan rennen en aanvallen. Het zelfde met de slingers.

Een kat vond de doos waar de boom in zit véél leuker dan de boom zelf. Die stond dan ook de hele kerstperiode in de woonkamer. Kat gelukkig, ik gelukkig.

Ballen zijn er ook nooit gesneuveld. Nu kunnen we geen boom meer hebben. We hebben nu een grote enthousiaste hond. En geen ruimte voor een boom. Waar de boom zou kunnen staan staat nu de bench.

Feeks, laat die foto's een zien?
onze kat heeft nooit echt interesse getoond in de boom. Hij dronk alleen uit het bakje waar de boom instond. Hadden we natuurlijk niet door dus boom stond al snel droog en viel uit. Onze kat kwam volledig onder de naalden eens onder die boom vandaan en toen was het al te laat.

Dit was de laatste keer dat we een echte boom hadden. Verder hebben we onbreekbare ballen (maar dat is meer voor de kinderen).
Onze katten vinden de boom ook niet echt interessant.

Af en toe tikken ze een keer tegen een bal aan en soms tikken ze er ook wel eentje uit.

Dus ik hang onderin alleen maar onbreekbare ballen.
quote:marsmellowwww schreef op 07 december 2010 @ 23:00:

Als het even kan, de boom met een touwtje ergens aan vast maken. Vooral onbreekbare ballen onderin de boom. Mocht je kerstballen hebben, waar je nogal aan gehecht bent, deze vooral in de doos laten zitten. Zorgen dat de zak van de stofzuiger leeg is/nieuw is. Kat geregeld heel voorzichtig uit de boom vissen.

Op het eerste een volmondig ja, want hij gaat ballen uit die boom meppen.

Op het tweede:

Succes TO!

edit: Het is een tijdelijk probleem want als ze ouder worden is zo'n boom een stuk minder interessant.
Wat een leuke foto's MV!
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een kerstboom met allemaal breekbare ballen opgezet. Onze 2 katten vonden het wel reuze interessant.....maar dan eerder het verpakkingsmateriaal

Sluitstrips vlogen door de kamer, en van die plastic touwen die om dozen zitten vielen ook erg in de smaak. Net als de dozen en de tasjes. De boom hebben ze naar gekeken en vinden het erg lekker om er onder te liggen (boom staat op klein tafeltje), meer niet. Gaat gelukkig helemaal goed en alle ballen leven nog
Ik heb sinds drie maanden een kat en vier dit jaar voor het eerst met hem kerst. Ben van plan komend weekend de kerstboom op te gaan tuigen en vraag me ook heel erg af hoe dat zal gaan!

Kat houdt wel van spelen, maar is niet zo bezig met planten. hopelijk ziet ie de kerstboom ook als een grote plant

*noteert wel onbreekbare kerstballen op boodschappenlijstje*
Zet een hond naast de boom.
Zo hadden wij een paar jaar geleden de ideale kerstboom combi, 2 kittens van 4 maanden en een net kruipende dreumes

Ik heb dat jaar voor het eerst plastic ballen in de boom gehad.

Die heb ik onderin gehangen en bovenin gewoon echte.

Ze hebben er een maar een paar uitgemept maar een lol dat ze samen hadden !

De boom is niet omgevallen o.i.d.

Misschien kan je hem op een tafetje zetten ?
Wij hebben sinds 3 weken een poesje....nu precies 6 maandjes jong.

De kerstboom hebben wij 2 dagen geleden in de woonkamer gezet en het gaat super goed.

Nu hebben wij van die onbreekbare ballen (ooit gekocht vanwege de kids) maar ze zit er niet aan.

Toen we de boom aan het versieren waren zat ze wel aan alles te snuffelen maar zodra ze ergens aan wilde gaan zitten riep mijn zoontje al tegen de poes dat het niet mag.

Als wij niet thuis zijn zit ze ook gewoon in de woonkamer en alles zit nog netjes in de boom.

Hopen dat het met jouw poesje ook zo goed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven