Temperaturen, wie heeft ervaring?

08-12-2010 10:37 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds deze maand aan het temperaturen omdat ik zwanger wil worden, en ik vraag me af wat normaal is!

Voor m'n eisprong schommelde m'n temp tussen de 36.2 en de 36.6, en toen kwam er een piek van 36.9 op dag 27 (ik ben bekend met lange cyclus) en sindsdien schommeld de temp tussen de 36.7 en de 36.8, en vanmorgen was t 36,6.

Ik vind er maar weinig verschil tussen zitten, is het niet de bedoeling dat m'n temp hoger moet zijn? Ik verwacht pas dinsdag ongesteld te worden
Mijn ervaring met temperaturen is dat de gyn het hele schema'tje overbodig vond en het belangrijker vond om ovulatietesten te gebruiken. Was voor hem een veel duidelijker beeld
Nee hoor, zulke verschillen zijn normaal. Hou je een grafiek bij? Dan zie je wel heel duidelijk een kleine stijging erin, en daar gaat het om. Sowieso moet je dat wel een paar maanden bijhouden om het patroon te zien.

Bij mij was het een chaos, maar die ene keer dat mijn lijf (met hulp) wel deed wat het moest doen, kwam ik ook niet tot veel grotere verschillen (en toen bleek ik zwanger)
Goh Barba, mijn gyn was juist wel blij met mijn lijstjes omdat het zo mooi die chaos liet zien. Ovulatietesten wezen bij mij niets uit (klopte ook wel, geen eisprong is ook geen positieve test).
Haal ovulatietesten, veel makkelijker.
Stressed is just desserts spelled backwards
Waarom ga je in vredesnaam temperaturen? Wat een gedoe!

Bereken ongeveer je vruchtbare dagen of koop ovulatietesten.

En sex voldoende want anders wordt het nooit wat natuurlijk.
quote:wen schreef op 08 december 2010 @ 10:44:

Goh Barba, mijn gyn was juist wel blij met mijn lijstjes omdat het zo mooi die chaos liet zien. Ovulatietesten wezen bij mij niets uit (klopte ook wel, geen eisprong is ook geen positieve test).

Ik had hele mooie lijstjes gemaakt, hele excellijsten en grafieken enz enz. En hij legt het zo naast zich neer (nog net niet in de prullenbak). En zei: als je het niet op de minuut nauwkeurig tempt, dan heb ik er niets aan. Ga maar ovu testen gebruiken.

Welke bij mij logischerwijs wel goed werkten, want ik had gewoon een ei sprong.

(bij mij was er ook geen reden waarom ik niet zwanger werd, alles was goed)
Daar gaat dan al je werk van maanden vroeg wakker worden, lekker dan.

Ovulatietesten moest je volgens mijn gyn ook tamelijk precies gebruiken, minstens drie keer per dag. Duur grapje zonder eisprong en met een cyclus van 65+ dagen
Na je eisprong is je temperatuur 0,3-0,5 graden hoger dan daarvoor. Deze hogere temperatuur blijft de rest van de cyclus, tot een paar dagen voor de menstruatie, dan zakt de temp weer.

Blijft de temp hoog (en ben je niet ziek) dan ben je wss zwanger.

In jouw geval zou ik dus zeggen dat je niet zwanger bent, aangezien je temperatuur weer gedaald is.
quote:wen schreef op 08 december 2010 @ 10:53:

Daar gaat dan al je werk van maanden vroeg wakker worden, lekker dan.

Ovulatietesten moest je volgens mijn gyn ook tamelijk precies gebruiken, minstens drie keer per dag. Duur grapje zonder eisprong en met een cyclus van 65+ dagen

Bij mij viel dat wel mee. Ik heb een cyclus van 26 dagen en deed 1x per dag een test aan het einde van de dag als ik thuis kwam van mijn werk.

En inderdaad, was beetje pissig dat ik dat allemaal gedaan had, maar had het misschien ook beter even met hem kunnen overleggen voordat ik eraan begon. Maar ik moest een aantal maanden wachten voor de eerste afspraak en dacht dat ik dan maar wat voorwerk kon gaan doen
quote:_Barbabella_ schreef op 08 december 2010 @ 10:48:

[...]

Ik had hele mooie lijstjes gemaakt, hele excellijsten en grafieken enz enz. En hij legt het zo naast zich neer (nog net niet in de prullenbak). En zei: als je het niet op de minuut nauwkeurig tempt, dan heb ik er niets aan. Ga maar ovu testen gebruiken.

Welke bij mij logischerwijs wel goed werkten, want ik had gewoon een ei sprong.

(bij mij was er ook geen reden waarom ik niet zwanger werd, alles was goed)ECHT? Gvd. Ik zit al vier maanden te tempen (op aanraden huisarts) en het is behoorlijk stom. Tel erbij op de stress van een absurde grafiek...
Ik houd wel in excel mijn cyclus op hoofdlijnen bij. Dus wanneer ik een positieve ovulatietest heb en wanneer ik weer ongesteld werd. Dat is wel nuttige info leek me.
quote:sugarmiss schreef op 08 december 2010 @ 10:46:

Wat een geweldige tip

Tegen de tijd dat je je bezig gaat houden met temperaturen heb je wel voldoende sex wel geprobeerd lijkt me.
quote:Appelsientje schreef op 08 december 2010 @ 11:05:

[...]

ECHT? Gvd. Ik zit al vier maanden te tempen (op aanraden huisarts) en het is behoorlijk stom. Tel erbij op de stress van een absurde grafiek...Als je zo'n absurde grafiek hebt, lijkt het me toch niet nutteloos. Mijn absurde grafiek (leek op een Alpenlandschap met een paar diepe dalen erin) vertelde de gyn al voor de echo dat hij aan PCOS moest denken.
quote:Appelsientje schreef op 08 december 2010 @ 11:05:

[...]

ECHT? Gvd. Ik zit al vier maanden te tempen (op aanraden huisarts) en het is behoorlijk stom. Tel erbij op de stress van een absurde grafiek...

Heb je al een afsrpaak bij een gyn staan?

Dan zou je even een telefoontje er aan kunnen wagen of deze gyn het wel wil zien. Sommige vinden het wel een goede leidraad namelijk
En inderdaad wat Wen zegt. Als je grafiek zo absurd is, dan is het misschien niet zo absurd om bij te houden
Ik vond het zelf ook vooral wel prettig om al met info aan te kunnen komen zetten, ipv alleen maar te kunnen zeggen: goh volgens mij is mijn cyclus wel erg lang.

Nu was er iets concreets te zien.
quote:sugarmiss schreef op 08 december 2010 @ 10:46:

Waarom ga je in vredesnaam temperaturen? Wat een gedoe!

Bereken ongeveer je vruchtbare dagen of koop ovulatietesten.

Er zijn ook mensen met een hele onregelmatige cyclus. Simpelweg berekenen is niet altijd mogelijk en dan moet je heeeel veel ovultatietesten gebruiken. Misschien kan TO dat wel niet betalen ofzo.

En eens met Guinevieve: supertip
Hebben wij ook gedaan... viel werkelijk geen touw aan vast te knopen, nutteloze actie.
quote:spectral schreef op 08 december 2010 @ 11:22:

Hebben wij ook gedaan... viel werkelijk geen touw aan vast te knopen, nutteloze actie.------> juist als er geen touw aan vast te knopen is, en je daarna nog steeds niet spontaan zwanger wordt, kan het een goede aanwijzing zijn voor wat er aan de hand is
quote:wen schreef op 08 december 2010 @ 11:24:

[...]

------> juist als er geen touw aan vast te knopen is, en je daarna nog steeds niet spontaan zwanger wordt, kan het een goede aanwijzing zijn voor wat er aan de hand isWelnee... in ons geval lag het aan de man.
quote:spectral schreef op 08 december 2010 @ 11:35:

[...]

Welnee... in ons geval lag het aan de man.Ze schrijft toch ook kan. Dat dat het bij jou aan de man ligt, geldt niet voor iedereen natuurlijk. Dus het kan wel nuttig zijn
quote:Guinevieve schreef op 08 december 2010 @ 11:12:

[...]

Wat een geweldige tip

Tegen de tijd dat je je bezig gaat houden met temperaturen heb je wel voldoende sex wel geprobeerd lijkt me.

Zou je denken toch komen ze voor die mensen die alleen in het weekend vrijen want dan hebben ze tijd en dat schiet echt niet op als je eisprong bijvoorbeeld steeds op dinsdag is.

Maandenlang 3 maal in de week sex hebben werkt beter dan een ovulatietest kopen en het dan alleen op het moment doen dat de test positief is.

Bovendien op het moment dat je temperatuur stijgt is je eisprong al geweest en ben je dus eigenlijk al te laat. Hoewel een dag na de eisprong ook nog wel succes kan hebben.
quote:Poeszie schreef op 08 december 2010 @ 11:20:

[...]

Er zijn ook mensen met een hele onregelmatige cyclus. Simpelweg berekenen is niet altijd mogelijk en dan moet je heeeel veel ovultatietesten gebruiken. Misschien kan TO dat wel niet betalen ofzo.

En eens met Guinevieve: supertip

Maar dan heb je aan temperaturen nog niks. De temperatuur stijgt als de eisprong geweest is. Als je zou vrijen als je een stijging ziet vrij je dus te laat. Door te tempen weet je achteraf dat er een eisprong geweest is. Met een ovulatietest kan je zien dat er een eisprong aan komt en dat je dus moet gaan vrijen. Maar ze kunnen inderdaad duur zijn, afhankelijk van het merk.

Ik heb ook getemperatuurd. Je moet het ontzettend precies doen en alle bijzonderheden ook bijhouden. Het best kan je het meteen in de computer zetten want op papier is het haast te rommelig om bij te houden. Dingen waar je rekening mee moet houden:

- hoe laat ben je naar bed gegaan

-ben je verkouden

-heb je alcohol gedronken

-heb je een ander dekbed gebruikt (winterdekbed er op gelegd)

-heb je de verwarming aan gelaten

etc.

Als je het goed wilt doen zou je elke dag op dezelfde tijd naar bed moeten gaan en op dezelfde tijd moeten tempen en alle randvoorwaarden zouden ook hetzelfde moeten zijn. Dit is bijna niet mogelijk.

Ik moest het trouwens wel doen voor mijn gyn, 1 maand.
Ik heb ook getemperatuurd en vond het prettig inzicht te krijgen in de cyclus. Uit mijn grafiek haalde je duidelijk de eisprong. Ik heb nog een "discussie" gehad met de gynaecoloog over de zwangerschapsduur omdat ik dus precies wist op welke dag ik mijn eisprong had gehad en hun berekening via de echo dus zekersteweten niet kon kloppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven