Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Stressed is just desserts spelled backwards

.
Lieve IBI,

Tranen met tuiten hier. Wat oneerlijk!! Ik zou zo graag iets anders schrijven.... geniet van de tijd die je nog samen hebt. Ik denk aan jullie!

denk aan jullie..
Lieve IBI en HIH,

in mijn hart branden ze allemaal voor jullie. Was het maar anders... Ik wens jullie samen nog een hele tijd met veel licht en liefde.

Hierboven stond ergens geschreven dat iemand graag een stukje van je zorgen en verdriet zou willen overnemen. Ik denk dat heel veel lieve forummers dit ook zouden willen. Het zou mooi zijn als dit werkelijk zou kunnen. Ik denk aan jullie.
En ik ook...

Vanmiddag om 14.00 gaat hij naar huis. Heb alsnog iets kunnen slapen.

Heb de mensen geïnformeerd die nodig zijn incl. mijn werk en dat van hem.

Zijn net klaar zijn kamer leeg te ruimen. Ziekenhuisbed staat al in onze woonkamer.

Net wilde hij zowaar mijn hand hebben en vroeg hij om mij. Deze momenten beleef ik nu zo intens en ben ik zo dankbaar voor!
Ibi geniet van elkaar...en sla alle liefdevolle momenten op in je hart! Heel erg veel sterkte toegewenst....
Nog iets meer dan een uurtje,IBI.. en dan is HIH weer thuis bij jou en de familie..

Ik hoop echt dat je ondanks alles nog een fijne tijd met hem samen hebt..

Al kom ik hier niet veel,je bent vaak in mijn gedachten..

Groetjes,Lichtbron
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Blijf genieten, lieve IBI.

Wat zou ik graag willen dat de situatie anders was.

Ik denk aan jullie.
Hopelijk is HIH snel thuis en krijgen jullie nog de kans om van de kleine dingen en elkaar te genieten...
Blijf dicht bij elkaar en koester elk moment lieve schat....
IBI, ik hoop dat er thuis nog veel mooie momenten komen, waaruit jullie liefde voor elkaar blijkt. sterkte voor jullie beiden en voor de familie
Stressed is just desserts spelled backwards
Jij kunt met recht trots op jezelf zijn, wát een kanjer...

Wat fijn dat hih thuis komt!

Hoop dat jullie nog vele mooie momenten hebben samen, zoals net dat ie om je hand en om jou vroeg....

Verder heel, heel veel sterkte!

Dit is zoooo moeilijk, te snel, te jong....

Knuf!
Ik wens je nog meer van dat soort mooie momenten samen toe.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Jemig IBI wat fijn dat hih over een half uurtje met je mee mag naar huis. Geniet van elkaar. Ik hoop dat jullie nog een mooie tijd samen mogen beleven.

Zal best wel moeilijk zijn geweest om iedereen in te lichten.... Denk ook aan je zelf hoor IBI, want jij bent ook erg belangrijk. Iemand had al geschreven dat ze wou dat ze een stukje van je pijn kon overnemen en ik wou dat ik dat ook kon doen, maar dat gaat helaas niet.

Heel veel sterkte.
Oeh Ibi, je laatste post raakt me erg. En wat ontzettend bijzonder dat je daar zo intens van kan genieten. Ik wens voor jullie dat jullie kunnen genieten. Sterkte lieve Ibi
Oh Ibi toch. Ik hoop dat er thuis nog veel momentjes komen waarbij je intens van hem kunt genieten.
geniet van het samen zijn thuis.

liefs van mijx
jouw hand

ligt veilig

in de mijne

voel jouw adem

op mijn wang

die de harmonie

aan mij terug geeft

van intense liefde

die ik voor

je heb

en dat gevoel gaat

nooit meer over

fladderen de vlinders

verder in mijn

hart en ziel

die door jou

worden geleid

en geliefkoost

Ik hoop dat jullie handen net zolang in elkaar verstrengeld mogen zijn als nodig is.....

Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven