Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijk nieuws. Ja fijn dat HIH bij jou weer kan zijn maar de behandeling helemaal stoppen? Djees. Wat een schok.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh mijn God, wat een nachtmerrie. De rillingen lopen over mijn rug. Ibi, ik denk aan je, sterke vrouw! Ieb, dit afscheid kun je niet meer over doen, doe dus waar JIJ je goed bij voelt. En heb schijt aan de rest. Als jij niet zit te wachten op (bep.) mensen die ineens allemaal afscheid willen nemen, zorg er dan voor dat ze dit niet komen doen. Bewaak je grenzen.
Zorg goed voor jezelf IBI. Alleen jij en HIH zijn nu belangrijk. De rest van deze keiharde wereld moet maar even wachten. Zoveel verdriet. Ik word er stil van.
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte lieve IBI en lieve HIH
Heel erg veel sterkte in deze enorm zware tijd
Sterkte IBI
Zit met kippenvel over m'n hele lijf... wat vreselijk.

Heel veel sterkte
Lieve Ibi,op deze momenten besef je pas hoe weinig je kan zeggen.

Probeer ook een beetje aan je zelf te denken meis,deze periode vraagt zo enorm veel van jou.

We denken hier aan jullie,dikke knuffel.

I don\'t need an excuse for being what I am.
Woorden schieten te kort...

Heel veel sterkte:hug:
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Veel sterkte IBI
Heel veel sterkte Iebs
sterkte lieverds.

wat een klote nieuws zeg.

x
Lieve IBI en HIH,

Ik vind het hartverscheurend om te lezen dat jullie, nog aan het begin van jullie leven samen, al uit elkaar gerukt worden. Het enige wat ik nog voor jullie kan wensen is dat HIH op een menswaardige manier mag wegglijden en dat jij en je naasten op een mooie manier afscheid kunnen nemen.

Herinner HIH zo als hij was, gewoonweg perfect als man, zoon, vriend en broer!

Liefs, ik denk aan jullie...
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Sprakeloos.....

Ik had jullie zó graag zo veel meer tijd gegund.

Met heel m'n hart en ziel heb ik gehoopt op een wonder.

Wat hartverscheurend en oneerlijk dat het niet zo mag zijn.

Ik vind het zo ontzettend erg voor jullie...

De kaars blijft hier branden voor jullie liefde, vechtlust en kracht.

HIH komt thuis, dat is fijn. Dan zijn jullie dicht bij elkaar. Hou elkaar vast, hou elkaar heel erg lang en stevig vast. Omarm elkaar.

.
Ikbenik, hijishij maar nu vooral samenissamen: geniet daarvan en voor jou en je familie: heel veel sterkte!!
Pfoe zeg... Dit hebben we onlangs van heel dichtbij mee gemaakt. Ik heb gezien en ervaren wat het teweeg heeft gebracht bij de partner, familie en vrienden in kwestie. Zo veel verdriet en machteloosheid. Ik wens jullie alle sterkte en liefde en steun van je omgeving en van elkaar.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Nee...hoe kan dit zo snel gaan...
voor jullie...
Arme ibi, ik denk aan jullie
The time is now
Een paar dagen niet gelezen en dan weer eens kijken hoe het met HiH is... En dan lees je dit...

Wat een verschrikking, wat een pijn en verdriet...

Heel veel sterkte voor jullie allemaal, weet dat er aan jullie gedacht wordt!

Lieve, lieve IBI,

Arme jij, arme hij, arme jullie. Ik huil om jullie verdriet.

Ik zei het elders al eens: ik wens jullie veel liefde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven