Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
Thanks liefies,

Morgenochtend weet ik meer (en wie weet ga ik wel weer even de wc opzoeken haha).

@Pipo

O meid, ik hoop het zo! Ik duim HEEL HARD voor je!

@Assie

En voor jou ook. Want niet iedereen voelt niets, dus eigenlijk is er geen pijl op te trekken.

En Romo

Datzelfde geldt natuurlijk voor jou!
Oh, zou het Pipo? Duimerdeduim!! Wanneer weet je meer, komend weekend, toch?

Frutje, ben je er al uit wat je precies wilt zeggen, en hoe? Ik kan zelf altijd al hele gesprekken in mijn hoofd uitspelen, met alle mogelijke opties die ik maar kan bedenken. Waarna het gesprek vervolgens natuurlijk heel anders verloopt

Janine, hoe is het vandaag met je gegaan?

En de andere wachtbankmeiden: uiteraard duim ik ook hard voor jullie! Nu Orchid bevallen is, en Janine volgende week gaat bevallen, is het hoog tijd voor nieuwe zwangeren!

Gisteren heb ik toch nog maar niet de kerstspullen opgezocht. Er belde een vriendinnetje, dus ik ben met de kinderwagen gaan wandelen en een kop thee gaan drinken. Nog leuker dus!

Vandaag ben ik op nagesprek bij de gynaecoloog geweest. Hij was zo lief en nam zoveel tijd voor me! Tijdens mijn bevalling, erna en tijdens de bloeding/operatie had hij geen dienst op de ok en verlosafdeling. Viavia was hij aardig op de hoogte, maar hij heeft alles rustig met me doorgenomen en alle vragen beantwoord. Ik had heel wat vragen over een tweede kindje, of dat wel verantwoord is en of er voorzorgsmaatregelen genomen kunnen worden. Maar wat ik vooral heel fijn vond, was de erkenning dat de bevalling heel pittig was en het begrip dat ik nog best bang ben na dit alles. Hij zei letterlijk dat mijn bevalling geen kinderspel was en dat ik wel alles wat mogelijk was voor mijn kiezen heb gekregen. Dat voelt dan toch alsof ik geen aansteller ben, en ook nog geschrokken mag zijn.

Een tweede kindje (en evt. een derde/vierde) is verantwoord, al zullen ze me dan nog beter gaan volgen dan nu. En vooraf al starten met medicatie. Mocht de bloeddruk weer zo gaan stijgen, is een keizersnede ook zeker een mogelijkheid. En om de bloeding te voorkomen, kan op dag 2 of 3 na de bevalling een echo worden gemaakt om te kijken of mijn baarmoeder leeg is. Maar het kan ook dat ik bij een volgende zwangerschap/bevalling overal doorheen fiets.
@ Verkademeisje: Wat super fijn voor je!! Je hoort nog wel eens verhalen over artsen, maar dit bevestigt gelukkig dat er ook genoeg goede begripvolle artsen zijn! En natuurlijk heb je je totaal niet aangesteld.. kom op ik kreeg echt de rillingen van je verhaal hoor!! Echt een horrorbevalling, wat dat betreft kan een volgende bijna niet erger zijn... en al die extra controles/medicatie etc... Nou, nu eerst maar lekker genieten van je zoontje!! Gaat het goed met hem ook?!

@ Janine: ben ook benieuwd!! Hoe is het met jou en de meisjes vandaag?!
Lief van je Romo! Mijn gyn is niet altijd heel sterk in zijn communicatie, maar gelukkig nam hij vandaag echt super de tijd voor me, terwijl hij al 40 min. uitliep.

En met Verkadezoon gaat alles prima. We krijgen voorzichtig een beetje een ritme, en we hebben een prima nacht achter de rug. Hij eet en groeit super goed. 't Is soms een enorm driftkikkertje, kan echt hard brullen, terwijl er niets aan de hand is. Dat pruillipje, daar moet ik dan weer hard om lachen. Maken jullie allemaal maar heel snel babies, dan kunnen we gaan praten over eerste lachstuipjes, gebroken nachten, voedingen, op pad gaan met je baby enz!
Fijn dat hij deze keer lekker de tijd heeft genomen dan, dat had je ook wel verdiend lijkt me zo!! Aahw ik smelt echt van die verhalen... !! Lekker als er een beetje ritme in komt!! Geniet maar lekker, maar volgens mij doe je dat wel!!
En Frutje??? Hoe is je gesprek gegaan vanochtend?

Verkademeisje: fijn dat de gyn goed de tijd heeft genomen om de hele bevalling na te bespreken en alvast over de toekomst te praten. Lijkt me dat dat jullie ook wel rust geeft en je tzt met een gerust gevoel, wetende dat er veel begeleiding komt, aan een nieuwe zwangerschap kan beginnen.

Ik denk trouwens dat ik ongesteld ga worden. Zo voelt het in ieder geval......ondanks dat er nog niets te zien is.

Dat zou dan vroeg zijn, zodat de nieuwe ronde ook weer snel kan starten Moet het maar positief bekijken......maar vooralsnog eerst nog even afwachten.
Frutje: Hoe is het gesprek gegaan?

VKmeisje: Wat fijn dat je gyn je heeft kunnen geruststellen, en dat hij de tijd voor je heeft genomen. Ik kan me voorstellen dat je heel wat vragen had over een tweede kindje, gezien hoe het deze keer is gegaan. En natuurlijk heb je je niet aangesteld, ik schrok me kapot van je verhaal!

Assie: en, weet je al wat meer, of is er nog steeds niets te zien? Ik blijf duimen!

Romo: ik had nog niet op jou gereageerd, sorry! Maar stiekum op het wachtbankje gaan zitten he?!? Jij durft! Wel spannend hoor, ik duim ook voor jou (en voor Pipo, Frutje en Moimoi)!

Enne, we hebben wel een tweede slaapkamer, dus 1 kindje kan best (vind ik dan...). Ach, ik werk samen met iemand die 3 broers en 3 zussen heeft en die hadden ook maar 3 slaapkamers, dus je kunt ook best meerdere kindjes op 1 kamer leggen, in geval van nood...

Pipo:
Pipo: hoe is het met jou?? Niet dat ik je niet serieus nam hoor.....je kan natuurlijk ook echt zwanger zijn! Nu voelde ik me de week na de vruchtbare week alleen ook echt wel anders en de week erna voelde ik dat eigenlijk al niet meer.....en omdat ik mezelf niet gek wil lopen maken, doe ik het af als "ik wil het graag voelen, maar waarschijnlijk is het niets".

Ik ben trouwens nog niet ongesteld, maar zo te voelen kan het elk moment komen.

Moet zeggen dat ik er van te voren tegen op zou zien om ongesteld te worden, maar nu vind ik het eigenlijk helemaal niet erg. Het zou natuurlijk te mooi zijn geweest om waar te zijn....direct de eerste maand raak. Ik heb er het volste vertrouwen in dat onze tijd echt komt, ben nu doordat we bewust ermee bezig zijn gewoon al heel vrolijk en gelukkig....dan komt de zwangerschap vanzelf wel.

Maar als ik nu ongesteld word, verpest ik bij deze de "familietraditie" van het direct de eerste maand zwanger worden. Dat is dan wel weer jammer haha
hee meiden

weer even snel een berichtje via mijn tel. Gesprek ging goed, ik heb mijn zegje gedaan en t kwam er best goed uit. Jammer van het bord voor de kop van mijn baas... Het is iig duidelijk dat ik niet happy ben en dat mogen ze wat mij betreft best weten. Ik ben opgelucht.

De volgende keer reageer ik weer op jullie! X
@Assie: oooh wat spannend is het toch. Er is nog helemaal niks duidelijk, tot je ongesteld wordt!

Hier houden de 'klachten' aan. Vandaag heb ik begrafenis gehad dus hou het verder even kort. Ben helemaal geradbraakt daardoor. Pfffff. Zoveel verdriet gezien.

@Frutje: fijn dat je eerlijk geweest bent. Hopelijk wordt het nu beter? Of is daar geen sprake van? Je hoeft iig niet de schijn op te houden nu.

Fijne avond allemaal...!
@ Pipo: Allereerst even een dikke na deze ongetwijfeld onzettend zware en verdrietige dag! Ik hoop dat je vanavond een beetje bij kunt komen, want dat het heel erg verdrietig was dat kan niet anders! Sterkte !!

@ Frutje: Fijn dat je alles gezegd hebt! Jammer van dat bord voor zn kop maar wie weet gaat er wel ergens een lampje branden! Als jij maar alles hebt kunnen zeggen waar je mee zit, dat lijkt me wel een fijne opluchting voor je!!

@ Assie: en en?

@ Janine: Alweer even niets van je gehoord? Hoop dat alles goed gaat?!

Hier vandaag even goed geschrokken.. voelde me al paar dagen beetje dizzy en niet zo lekker.. Nu ging ik met een vriendinnetje lunchen vanmiddag en zij had zin in friet.. Ik vond het best en ging dus mee, maar moest echt niet aan die friet denken (werd bij het idee al misselijk...). Dus zij zit zo te eten en van t een op t andere moment krijg ik me toch een buikpijn... sloeg echt helemaal dubbel van de pijn en werd helemaal licht in mn hoofd. Ben zo snel mogelijk naar de dichtsbijzijnde wc gegaan, maar het trok maar heel langzaam weg.. Net toen zij vroeg of ze hulp moest gaan roepen/halen ging het wel weer een klein beetje maar ik zat zo te shaken echt.. Brr wordt er nog naar van als ik er aan denk! Dacht dus 'nou dan zal ik wel ongesteld zijn/worden' en dat bleek uiteindelijk nu begin van de avond ook zo te zijn... Bah, maar ik mag me nu ook even naar voelen en ga zo lekker even douchen en dan mn bed in want ben doodop!! Sorry voor dit egobericht...!! Oh en ik stap dus van t bankje af... naar de rest!!

Fijne avond!!
Jeetje Romo wat een verhaal! Ben je altijd zo ziek van je menstruatie? Klinkt wel heftig hoor...

@Assie: en? any news yet?

@Janine: hmmm, weer even niks van jou. Ga me dan ook direct zorgen maken. Hoop dat alles goed is met jullie.

Ik voel me nog steeds niet top vandaag. Ik weet niet wat 'normaal' is bij sterfgevallen, maar deze raakt mij toch wel heel diep. Ik ben uit voorzorg al thuis gaan werken maar om nou te zeggen dat ik productief ben, nee. En dan kan ik me gelijk weer zo gefrustreerd voelen over mezelf. Zucht. (hormonen ??!!)

Hoe gaat het met de rest? Rustig hier.

Boefje lees jij nog mee? Wanneer moet je weer aan het werk en ben je er al klaar voor? Hoe bevalt het moederschap?
He dames,

Pipo: lijkt me niet meer dan normaal dat je erg geraakt bent door dit sterfgeval!!! En dat is zeker niet in 1 dag "over". Het hakt er toch altijd meer in als het iemand van je eigen generatie is.

Sterkte en geef er gewoon aan toe hoor!!! Werk komt wel weer.

Tjee Romo: dat je zo'n last kan hebben van een komende menstruatie! Heb ik gelukkig nooit....

En wat betreft mijn menstruatie....vanochtend toch even een zwangerschapstest gedaan, deels om eens uit te vinden hoe het precies werkt Ik wist eigenlijk wel dat ie negatief zou zijn.........en inderdaad. Voelt ook wel zo, maar nog geen bloed te ontdekken. Laat het dan maar wel vandaag doorzetten, kan ik weer sneller naar de volgende ronde
hoi,

hier alles nog goed.. wel moe. Minder goed geslapen door spanning. Bloeddruk is wel aan de hoge kant maar geen eiwit in urine. Maak me wel zorgen... en dat in de laatste week!

assie: hmmmm, negatief... maar je weet het maar nooit he.

@pipo: het is niet gek dat je zo bent geraakt wat een ontzettend vreselijk verhaal... rustig aan he.

ga zo maar even een dutje doe
Janine: kan me voorstellen dat je je zorgen begint te maken. Straks zijn de meiden er en vooral de kleinste is natuurlijk ook nog wel erg klein. Hoe zal dat gaan, zijn ze gezond, mogen ze snel naar huis, etc.......heeel spannend. Nu zitten ze nog veilig in je buik en worden ze elke dag wat sterker, maar straks moeten ze het 'alleen' doen.

Is het nu helemaal zeker dat ze maandag worden gehaald?

Ik heb het zwanger zijn deze ronde helemaal uit mijn hoofd gezet, maar wel raar dat ik nog steeds niet ongesteld ben.....niets roods te ontdekken nog. Wat dat betreft houdt mijn lichaam me wel een beetje voor de gek. Het voelt namelijk echt als ongesteldheid qua krampen/gevoeligheid baarmoeder (of hoe je dat ook moet beschrijven).

Ook nu helaas niets anders te doen dan afwachten.
nou, vaak is het de grote waar men zich zorgen over maakt.. omdat zij nog zo relaxed in mijn buik zit... en die kleine weet dat het minder krijgt, heeft daardoor meer stress en ontwikkelt een soort van versnelde overlevingsmechanisme... voor de grote is uit de buik worden gehaald een verrassing.

Dit weekend weer longrijpingsspuiten.. en dan maandag.. tada!

Ben zo benieuwd!!! die kleine meisjes...! Draag nu mutsjes van ze onder mijn bh, schijnt goed te zijn voor de geur als ze straks in de couveuse liggen.

Assie: ik weet niet hooor... maar ik denk dat er geen bloed komt...
Aaah Janine: wat schattig van die mutsjes Vermaak je je nog een beetje daar? Hoe laat staat het maandag allemaal gepland?

@Assie: toch maar vroeg getest dus Goed nu weet je dus nog niks... Tot er bloed is, kan het nog steeds. Op het andere topic was een meisje die een week moest wachten op een pos test en toen toch zwanger bleek. HCG aanmaak duurt soms even.

Hier nog steeds van tralalalalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaah!

Frutje: zijn jullie goed bezig geweest deze ronde? Wanneer is eigenlijk je NOD?
Tja, het was geen vroege test, dus dat was misschien sowieso weggegooid geld

Maar omdat het echt al voelt als ongesteldheid, dacht ik dat dat wel kon....haha......gewoon om uit te sluiten dat het geen zwangerschap is. Snappen jullie het nog? En ook niet echt goed met ochtend urine.....moet vaak 's nachts naar de wc en ik heb pas 's ochtends met het restant beetje plas de test gebruikt.

Tja, ben nog steeds overtuigd dat het helaas nog niet raak zal zijn.

Ik zie janine al liggen met haar "kipfiletjes" in d'r BH! haha Maar heeeel goed, alles om de binding goed te laten verlopen.

Ja Frut!! wanneer is jouw nod? En het uitgebreide verhaal van je functioneringsgesprek hebben we ook nog te goed

En Nukje: hoe is het met jou??? Gaat de zwangerschap nog helemaal goed?
O meiden, hier ben ik weer, maar wéér eigenlijk geen tijd.

Beloof plechtig morgen wel eens op anderen te reageren!

@Pipo

Shit, ik wilde je nog iets liefs en opbeurends sturen voor woensdag, maar ben veels te laat. Ik kan me voorstellen dat je er ondersteboven van bent. Het is ook nogal wat. Sterkte meid.

@Janine

Houd vol daar!

Hier alles goed. Morgen uitgebreid verslag van mijn gesprek. Vandaag heb ik een uitje van mijn werk (bah, laat thuis). Maar gisteren kreeg ik een telefoontje nav een open sol. Ik mag op gesprek komen. Ik verwacht niets concreets, maar het is hoe dan ook hoopgevend. We zullen zien.

NOD is 21 dec (dan is deze post niet helemaal offtopic).

Morgen meer!
Hihi Frutje, als je straks een baby hebt, zien we je zeker helemaal nooit meer ! (Grapje!!)

Gister even in het Zwanger Worden boek gelezen en die krampen die ik heb, schijnen dus wel echt een symptoom te zijn. Bij mij is het echt een beetje pijnlijk dus gister een kruik (laten maken door man ) hij kwam hem brengen en zei 'hier voor ons kind ' Ik zei ' jij denkt ook dat ik het ben he?' En ja, hij dacht het ook... Nuchter as hell die man van mij, dus voor mij zegt het wel iets. Nouja, eigenlijk is er natuurlijk nog helemaal niks duidelijk tot woensdag, zucht. Maar ik ga zondag al testen. Ik kan me NU echt niet inhouden. Laat het jullie uiteraard weten dan!
dames! nog 1 weekend..en dan; zo spannend!

Pipo: maak je jezelf niet helemaal gek?? haha...

Frutje: ben benieuwd naar je verslag..

Bloeddruk is hier weer een beetje gezakt, das geruststellend. Gisteren kwam vriendlief met de mededeling dat hij weer verder weg wordt uitgezonden. Met couveuse kinderen is het zo lastig te plannen wanneer hij nu vrij moet nemen.. Dus maandag heeft hij calamiteitenverlof, dinsdag/woens vrij.. en dan gaat hij donderdag/vrij weer werken. Ik vind het denk ik toch leuker als hij vrij is als de kinderen thuiskomen.

Maar goed, gisteravond dus even een flinke jankbui gehad.... en dat luchtte op! Je kunt je dus niet de hele tijd sterk houden.. soms moet het er even uit.
@Janine: maak je over mij maar geen zorgen hoor! Maak mezelf zeker niet gek, ben alleen heul nieuwsgierig. Zou het gelukt zijn...? Hoop het zo!

Wat vervelend dat janineman weer verder weg zit. Dat wil je natuurlijk helemaal niet in zo'n periode! Krijg je verder nog wel hulp de eerste tijd thuis? Die kun je wel gebruiken dunkt me! Hoe is het eigenlijk met zijn sollicitatie afgelopen?
hij is het niet geworden.. dus op naar een volgende..

eerste tijd thuis... tja, dan liggen de babyś nog in het ziekenhuis he. En dan brengen mijn schoonouders me naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk liggen de kleintjes wel een paar weken.. daarna krijg ik kraamzorg na couveuse tijd.
Hee meiden, hier is nog even samengevat mijn bevallingsverhaal:

Mijn bevalling begon van donderdag 2/12 op vrijdag 3/12 middernacht, met weeen die meteen al frequent en regelmatig waren (om de 5-6 min) en pijnlijker werden. Na 3 uur arriveerde de vk en bleek dat ik al 4 cm ontsluiting had. Best snel dus, dus we hadden goede hoop dat het een snelle bevalling ging worden en we mochten direct naar het zkh. Daar bleef m'n ontsluiting uiteindelijk helaas steken bij 9 cm. Balen dus, ik werd overgedragen aan de gyn. Met het aanbrengen van het infuus werd vervolgens behoorlijk geklungeld, incl. ctg-banden, katheter en slangetjes voor weeenopwekkers duurde dat wel een uur, erg frustrerend! De laatste centimeter ontsluiting duurde ook nog wel een tijdje, maar uiteindelijk mocht ik eindelijk gaan persen. Tijdens de persfase bleek het volgende probleem; baby zat nog steeds hoog en kon nauwelijks langs m'n schaambeen komen. Er werd al een vacuumpomp of een keizersnee voorgesteld, maar het baby'tje leek heel langzaam toch iets te zakken. Ik mocht dus op eigen kracht verder gaan met persen, en na 2 uur (!) werd dan eindelijk ons zoontje geboren. In totaal heeft de bevalling zo'n 15 uur geduurd en heb ik het er zonder pijnstillers van afgebracht. (ondanks de helse pijn ...sorry dames die nog moeten bevallen, ik wil jullie niet bang maken). Al met al best een zware bevalling dus, maar wat ze zeggen is echt waar; na afloop is je pijn meteen verdwenen! :-). Heb nog 1 nachtje in het zkh doorgebracht en toen mochten we naar huis.

Straks nog even een mailtje met hoe het nu gaat!
Jammer! Hopelijk vindt hij snel iets anders...

Wat is het hier trouwens rustig? HALLO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven