Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Welkom DeWareJacoba (eensch een leuke afkorting verzinnen, want dit is wel lang typen zo )

Fijn zo'n baas... Geniet vooral van je tijd die je thuis kan doorbrengen (alhoewel de aanleiding natuurlijk kl*te is...

Ik heb mjin lijstje van vandaag zo goed als afgewerkt, morgen weer een dag... In ieder geval starten met Indisch koken en een kerstboom halen!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hallo DeWareJacoba,

Tjee, wat lullig zeg!

Als je aan de slag wilt, is het topic De Grote December Opruiming wellicht iets voor je?

Groetjes,

Wiz
Hallo DeWareJacoba (afkorting mag dat DWJ zijn?)

Morgen

-afwassen

-(weer) wasvouwen

-sporten
Goeiemorgen allemaal!

Ik heb er weer zin an!

- Kattenbakken uitscheppen

- Afwassen

- Afwas opruimen

- Kerstboom kopen en optuigen

- Kamer stofzuigen (de naalden he?)

- Logeerkamer stoffen en zuigen

- Begin maken aan Indisch koken

- Installatiebedrijf bellen (de radiator die ze pas hebben gemaakt, lekt water, waardoor de boiler om water blijft vragen... *zucht* )

En ik gok dat het dan alweer avond is....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
@ Hasse: weer een hele waslijst, hee! Heb je nog leuke kerstversiering gevonden? Tsja, die naalden. We vinden ze hier soms nog terug van de laatste kerstboom 5 jaar geleden...

Gisteravond de keukenkastjes doorgesneupt op wat weg kan maar het valt mee. En de volgende keuken wordt groter dus er hoeft niet perse veel weg.

Vandaag de dagelijkse dingen en ik denk dat ik de slaapkamer even ga aanpakken. De rest van de dag werken dus niet veel tijd voor het huishouden vandaag.

Groetjes en een fijne dag! Hoop dat MDF het fijn heeft op haar nieuwe werk. Zal wel bekaf zijn als ze thuis komt.
Hello

DWJ is prima hoor, zo noemen er meer mensen me

De kerstboom hebben we afgelopen weekend al neergezet. Die maakt me tenminste vrolijk. Ik kan echt genieten van die boom. Ik heb hem zo mooi ersierd. Ik ben best perfectionistisch, elke slinger moet onder elkaar gelijk hangen en er mogen niet teveel ballen op dezelfde plek hangen, alles goed verspreid dus. De takken moeten goed zijn uitgevouwen, (kunstboom, alles wat echt is qua groen gaat snel dood bij mij) en de lichtjes moeten goed verdeeld zijn.

Ik heb wel echte kerststerren in de vensterbank staan. Voor ¤1,- bij de c1000 durfde ik het wel aan. Ik moet ze vandaag wel even in een emmer water dompelen, die moet ook bij de lijst.

Ik moet ook nog even formulieren invullen en opsturen. Ik kan vandaag al bij een psycholoog terecht, op advies van m'n huisarts en met dank aan mijn baas en daar heb ik ook een lang formulier van. Ik ga denk ik een assertiviteitstraining aanvragen, daar kan ik nooit slechter van worden.

Dus things to do zijn:

Kerstpostzegels kopenArchiverenComputerkamer stoffenFormulieren invullen en opsturenKerststerren dompelen, niet verdrinken!!!Ongebruikte kerstballen terug naar de kelder brengen (liggen nog op tafel)Heul veul vlees en uien snijden voor Hachee, zo'n hekel aan maar o zo lekker!Rommel van m'n vriend opruimen, zoals elke dag

Ik ga eerst even een rondje hardlopen, even mijn lichaam en geest opfrissen

Tot later damez! En sopze!
DWJ, troep van je vriend opruimen?? Africhten die man!!!!!!!!!!

Doet hijzelf maar.

-afwassen

-was opvouwen

-sporten. doe ik straks nu eerst naar het koffie/theeuurtje hier in de wijk
Uuuuuuuh sja, ik weet het Steph, ik zeg het iedere dag weer. Hang je jas op de kapstok, doe je kisten in de kast (hij werkt bij defensie en iedere dag vind ik overal groene kleding) en op één of andere manier dringt het niet tot hem door. Ik blijf het zeggen hoor. Daarintegen heeft hij wel weer ontzettend veel goede kanten hoor dus het weegt wel tegen elkaar op

M'n boterhammetje is op, ik ga nu even sporten, samen met m'n hondje!
Ik dacht dat ze bij Defensie juist leerden om hun eigen spullen op te ruimen. Orde, structuur en discipline, toch?
quote:DeWareJacoba schreef op 08 december 2010 @ 09:57:

Uuuuuuuh sja, ik weet het Steph, ik zeg het iedere dag weer. Hang je jas op de kapstok, doe je kisten in de kast (hij werkt bij defensie en iedere dag vind ik overal groene kleding) en op één of andere manier dringt het niet tot hem door. Ik blijf het zeggen hoor. Daarintegen heeft hij wel weer ontzettend veel goede kanten hoor dus het weegt wel tegen elkaar op

M'n boterhammetje is op, ik ga nu even sporten, samen met m'n hondje!Mijn Hasseman was ook zo... (niet militair hoor, het idee alleen al... ). Tot ik stopte met de boel achter zijn kont op te ruimen (en dus zijn was ook niet meer te wassen) en gewoon alles aan de kant schopte... Toen had ie opeens geen schone was meer, kon niets meer vinden en ergerde zich aan de zooi. Tja, maar fijntjes uitgelegd dat ik niet zijn huishoudster of zijn moeder was, en dat die zooi toch echt zijn eigen verantwoordelijkheid was.... Werkte als een tierelier (tenminste, negen van de tien keer) en hij probeert het echt!
Wizziwik, ja inderdaad. Hij kán het ook wel maar hij doet het gewoon niet. Misschien op z'n werk wel maar thuis in ieder geval niet. Ik moet wel zeggen dat het sinds het afgelopen weekend beter is. Toen hebben we er nl. over gesproken. Es kijken hoe lang het goed blijft gaan. Vandaag staat er maar één paar schoenen onder de tafel en niet drie, da's al beter toch?

Mocht het niet gaan werken ga ik over op plan B, die van jouw Hasse

Sporten ging lekker, ik was bang dat m'n conditie naar beneden was gegaan. Door de gladheid heb ik bijna 2 weken niet meer hard gelopen.

Nu ff snel douchen en dan kijken wat ik van de lijst kan doen. Ik moet wel om 13.30 bij de psycholoog zijn.

Ik vind dit een leuk topic trouwens! Jullie zijn echt gezellig!
Ik wijs mijn man er ook wel eens op dat hij zijn spullen op moet ruimen, dan ik niet van plan ben om alles achter zijn kont op te ruimen...

Krijg ik de opmerking dat hij ook wel spullen van mij opruimt maar dat ik dan niet zie..

Chips, hij heeft nog gelijk ook!
DWJ, gewoon zijn troep niet meer opruimen zoals Hasse al zei.

Heb ik ook een week gedaan en meneer leerde het in één keer af. Gewoon doen.

Ik heb gesport, de vaat in de vaatwasser gedaan (straks uitruimen) en nu rusten. Lange avond te gaan met vriend en zijn collega's.
hallo luitjes daar ben ik ook weer.

Weer hard gewerkt vanmorgen en ook weer bezig geweest met inwerken.

Wanneer houdt dat een keer op zeg.

net klaar met:

Stoffen

Stofzuigen

Kattenbakken leegscheppen

Groene bak de tuin weer in rijden

Was in de machine gedaan

Nu effe uitrusten met een bakkie.

Straks nog de was ophangen en eten koken.

En natuurlijk ook weer afwassen en afdrogen.

en nog even naar de dokter tussendoor.

Vanavond weer relaxen.

Groetjes en tot later.....
Aaahhh,

Hier het huis ook weer schoon. Wat een heerlijk gevoel is dat altijd toch! Straks even bloemetjes halen als beloning voor mijn harde schoonmaken!
Hm hier nog geen schoon huis maar ik heb niet stil gezeten.

•Kerstpostzegels kopen

•Archiveren

•Computerkamer stoffen

•Formulieren invullen en opsturen

•Kerststerren dompelen, niet verdrinken!!!

•Ongebruikte kerstballen terug naar de kelder brengen (liggen nog op tafel)

•Heul veul vlees en uien snijden voor Hachee, zo'n hekel aan maar o zo lekker!•

•Rommel van m'n vriend opruimen, zoals elke dag
DWJ, jammer dat je die laatste regel wel gedaan hebt. Hopelijk vandaag niet.

Strijken

Kerstkaarten schrijven

koken
Steph, er ligt vandaag gewoon geen rommel van m'n vriend Ik geloof dat het de goede kant op gaat!

Vandaag staat er op het schema:

•Stofzuigen

•Dweilen

•Kerstpostzegels kopen

•Archiveren

•Computerkamer stoffen

•Formulieren invullen en opsturen

•Kerststerren dompelen, niet verdrinken!!!

•Ongebruikte kerstballen terug naar de kelder brengen (liggen nog op tafel)

•Heul veul vlees en uien snijden voor Hachee, zo'n hekel aan maar o zo lekker!

•Rommel van m'n vriend opruimen, zoals elke dag
Zeg DWJ, zo wordt je lijstje alleen maar langer!

Vandaag de vaste dingen en ik denk dat ik de bak met foto's uit ga zoeken en misschien de foto's uit mijn eerste boeken (baby-album enzo) ga inscannen.
Ja ik ga het doorgestreepte de volgede post weglaten Ik ben blij dat het gedaan is.

Ik wilde net de decemberzegels kopen, zijn de agenda's al op!! Grmbl, nu moet ik gaan bellen naar winkels hier in de buurt of ze hem ergens nog hebben. Balen.
Ah mooi! De primera heeft ze nog Hond weer mee en weer even aan de wandel. Het is trouwens heerlijk weer!
DWJ probeer is via de website van TNT?

daar kunnen ze misschien nog wel de postzegels met de agenda hebben.

ik hoor het van je.
zo als het vorige bericht te lezen is ik ben weer thuis.

Wat een hektiek weer vanmorgen op het werk zeg.

Gisteren naar de dokter geweest en ben begonnen met slaaptabletten en wat voor mijn schildklier want ik schijn depressief te zijn volgens de dokter.

Niet gek he met dat zooitje op het werk.

nu gelukkig weer thuis en straks einde van de dag weer terug voor een spoed vergadering.

lekker dan.

Zo stofzuigen, was draaien en was afhalen.

meer doe ik niet vandaag.

Ik haal straks wel even eten.

iedereen een fijne middag en tot later....

X
Stofzuigen

Dweilen

Kerstpostzegels kopen

Archiveren

Computerkamer stoffen

Koelkast en keukenkastjes aan de bovenkant + afzuigkap schoonmaken.

Tegen het archiveren zag ik erg op. Er lag een stapel van zo'n 20 cm! Maar die is nu weg. Ik neem me voor om dat wekelijks bij te houden. dat moet lukken, m'n strijkwerk hou ik ook altijd erg goed bij. Zo hoef ik nooit in één keer veel te strijken.

Zometeen komt m'n moeder mee eten van die heerlijke hachee die ik gisteren heb gemaakt. Lekker met aardappelen en rode kool. Misschien haal ik er zo nog een pot appelcompôte bij. Mjammie!
Oh ik heb een agenda kunnen scoren, de Primera hier in het winkelcentrum had ze nog wel. Bedankt voor het meedenken Jet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven