Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Hoi MDF, gefeliciteerd! Kun je meer vertellen?

Angenita: Gewoon weer bij het begin beginnen. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om een inhaalslag te maken, maar probeer niet te denken aan alles wat je nog moet doen. Hup meid!

Ik heb nog geen pepernoot of chocoladeletter gehad dit jaar... Nou ja, chocolade mag ik niet hebben en pepernoten is er gewoon nog niet van gekomen. Het duurt toch nog een paar weken voordat het zover is???
Thanxx voor de vele felicitaties, ik ben er ook erg blij mee dat ik maandag fulltime aan het werk kan. Het werk is bij een groot bedrijf en ik ga eerst daar een interne opleiding doen om te snappen hoe het precies werkt. Daarna ga ik de telefoon beantwoorden (iets callcentre achtigs, maar geen verkoop).

@ Angenita, hup even je schouders eronder en je bent een heel eind hoor. Radio hard, meezingen en dan gaat het bijna vanzelf!

@ de rest, hier ook nog weinig sint-snoepgoed in huis hoor; sinds gisteren 1 chocoletter. Gisteren wel stuk roomboterstaaf gekocht en samen opgegeten. Vanmiddag nog wat lekkers halen voor mijn man en mij.

Morgen Sinterklaas vieren, zondag rustig aan doen en dan maandag weer volledig aan het werk.

Liefs MDF
Morgen??? Is het al zo ver? Is het dit weekend al?

Heb echt nog helemaal niets voorbereid...

Ach, die 'nieuwe' keuken is al een geweldig cadeau. Lief werkt morgen dus ik weet niet of we zaterdagavond of zondagavond even de gelegenheid zien om gezellig samen te gourmetten. Het is dit jaar echt heel snel gegaan.
surprise staat nu klaar.

Ik klikte op verstuur bericht en dat gaf een nu-moet-ik-echt-iets-gaan-doen-want-anders-gaan-die-meiden-voor-niets-reageren-gevoel.

Even een kopje koffie en dan door naar de auto.

Een schop onder de kont had/heb ik zeker nodig, fijn dat er zo snel gereageerd word, dat werkt erg motiverend!

MDF: gefeli met je baan, succes maandag!
MDF gefeliciteerd ermee.

Super zeg.

Succes maandag.

ik heb weer gewerkt vanmorgen.

thuis gekomen en me vent aan het werk gezet met opruimen van zijn spullen en nu is tie boos.

Laat maar effe gaan.

Hij moest wat doen daar kan je zomaar moe van worden.

Huis gezogen en de rest opgeruimd.

Morgen weer een dag.

Nu effe wat telefoontjes plegen en dan nog effe een frisse neus halen buiten.

Iedereen een fijn weekend.

En tot horens.

gr
Even een kleine update:

- Afwassen

- Kattenbakken schoonmaken

- Gang en keuken dweilen (ook hier sneeuwvoetjes binnen)

- Kamer stoffen en zuigen

- Elastiek in leggings naaien (heb grote maat nodig voor kont, maar niet voor middel, dus ze zakken af.....)

- Plank boeken in LibraryThing zetten

- Koken

Dweilen ga ik zo doen, koken hoeft pas over een paar uur en vanavond ga ik elastiek in leggings naaien, lekker bij de tv... Dus nu lekker even een beetje pauze en een boekie met een kop thee...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Goed idee, ik drink een kopje thee mee.

- Opruimen

- Stoffen

- Stofzuigen

- Beetje dweilen want er ligt sneeuw in mijn huis (?)

- Wassen

- Afwassen

- Toilet schoonmaken

- Was opvouwen

- Werk van twee dagen
En de laatste update:

- Opruimen

- Stoffen

- Stofzuigen

- Beetje dweilen want er ligt sneeuw in mijn huis (?)

- Wassen

- Afwassen

- Toilet schoonmaken

- Was opvouwen

- Werk van twee dagen

Weekend!!!!
Ik heb voor vandaag alles gedaan. De glazenwassers zijn geweest voor de buitenkant, nu zie ik dat de binnenkant ook nodig moet.

Morgenmiddag, benedenverdieping doen icl de ramen (aargghhh)
Ik heb van de week net andersom gedaan. Kattensnuitjes van de binnenkant gepoetst maar de buitenkant is zo vuil dat het weinig zoden aan de dijk zet!

Vandaag op het programma:

- Twee of drie wasjes

- Afwas en aanrecht

- Vuilnisbak/papierbak/plastic

- Koffiedrinken met de schilder

- Studeerkamer opruimen

- Administratie bijwerken

- Sinterklaaspresentje voor de schilder klaarmaken

- Was opvouwen

- Hopelijk boodschappen doen voor een Heerlijk Avondje als manlief op tijd klaar is met werken (en anders morgen, leve zondagsopeningen).

Zo, dat is eerst alweer heel wat.

Hoe gaat het bij jullie?

Groetjes,

Wiz
Afwassen

Was vouwen

Begane grond poetsen
Goedemorgen!

Hier nog een duffe ochtend, vreemde dingen gedroomd vannacht. Nu tijd voor het ontbijt.

Vandaag doen we het rustig aan;

- was afwerken

- brood halen

- cadeautjes inpakken

- gedichtjes erop plakken

Dan bij ouders eten en sinterklaas vieren! Erg gezellig altijd!

Morgen zien we wel weer verder, zal ws ook een wat luie dag worden. Maandag aan het werk (daarna de boodschappen nog doen).

Liefs MDF
zo daar ben ik ook weer.

uitgeslapen en daarna:

Huis gezogen

gestoft

Opgeruimd

gedweild

was gedaan

bed verschoont

wc gesopt

Vuilniszak geleegd

Straks nog effe boodschappen doen in de sneeuw en vanavond naar een verjaardag gezellig.

Geniet iedereen lekker van het sinterklaas weekend.

tot later......
Huiskamer, keuken gestoft/gezogen/nat afgedaan. Nu alleen nog wachten totdat de keuken en eetkamer ruimte droog zijn.

Daarna alleen nog de was, een beetje, opvouwen.
Gister niet alles op het lijstje kunnen doen dus hopelijk vandaag de rest...

- Studeerkamer opruimen

- Administratie bijwerken

- Was opvouwen

- Hopelijk boodschappen doen voor een Heerlijk Avondje als manlief op tijd klaar is met werken (en anders morgen, leve zondagsopeningen).
Dit weekend doe ik lekker helegaar niets! (nou ja, op koken, afwassen en kattenbak na natuurlijk) Vind dat ik wel even wat pauze verdient heb
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zo lekker weer wakker na lang uitslapen.

Feestje gehad gisteren.

was erg gezellig.

Nu stofzuigen, stoffen, was draaien, strijken, betalingen doen en straks eten koken.

Voor de rest lekker computeren, krant lezen, muziek luisteren en puzzelen.

Ook even mijn rust nemen voordat de drukte weer begint morgen.
Ik ga zo de douche schoonmaken, is gisteren gekit en moest eerst drogen.
@Steph: lekker klusje op Sinterklaasavond, zeg! Of heb je het gisteren al gevierd?

Het is ons gelukt om vandaag boodschappen te halen en met een tafel vol lekkers te gourmetten.

En, jullie kunnen trots op me zijn, ik heb zelfs alles opgeruimd, voorgespoeld en in de vaatwasser gezet!

Nog even werk voorbereiden voor morgen en dan lekker mijn nieuwe van Sinterklaas gekregen DVD kijken...

Supercalifragilisticexpialidocious...

Supercalifragilisticexpialidocious...!
Leuk! Mary Poppins! Veel plezier ermee!

Hier word het een drukke dag:

- Boodschappen doen

- Afwassen

- Kattenbakken uitscheppen

- Bed verschonen

- Was draaien

- Was ophangen

- Kamer stoffen

- Kamer zuigen

- Boeken in LibraryThing zetten
MDF, heel veel succes vandaag op je nieuwe werk!

Mary Poppins was heel erg leuk! Ik kwam erachter dat ik niet eens de hele film ooit gezien had. Nu eindelijk zelf in huis...

Lijstje nog steeds niet af dus op herhaling:

- Was opvouwen

- en een was opnieuw want vergeten in de droger te doen en nu stinkt 'ie.

- Lijstje met kleine dingetjes te doen afwerken

- En opnieuw een werkdag vandaag...
Oja MDF, have fun.

Wizzik, omdat mijn vriend met twee collega's moet werken die kinderen (zeer gelovige) hebben en wij niet. Heeft hij met de een op zaterdag gewerkt en met de andere op zondag. Zo hebben die mannen sinterklaas kunnen vieren. Wij vieren dat met vriend's moeder zaterdag, sinterklaas komt dan terug!!!

Mary Poppins, wauw wat een liedje zeg.

Ik had de was niet opgevouwen, kwam ik vanochtend pas achter, verder niets doen. Heb genoeg gedaan dit weekend.

Hasse, succes vandaag met die lijst.
Oei, vergeet ik helemaal MDF geluk te wensen! Succes vandaag! En laat je even weten hoe het was?
zo daar ben ik weer.

Het zweet staat weer op mijn rug, het is tenslotte weer maandag.

Gezogen

Gestoft

Dweil door het hele huis gehaald

Wc en douche gedaan

Vuilniszak geleegd

Kattenbakken leeggeruimd

Opgeruimd

gewassen

Nu alleen nog effe boodschappen doen en de was ophangen.

En dan nog effe genieten van mijn vrije middag.

ben benieuwd hoe MDF het bevalt vandaag.

We horen het wel.

Gr weer van mij....
Pfoe, wat ga jij hard jet! Ik ben zo'n beetje op de helft...

- Boodschappen doen

- Afwassen

- Kattenbakken uitscheppen

- Bed verschonen

- Was draaien

- Was ophangen

- Kamer stoffen

- Kamer zuigen

- Boeken in LibraryThing zetten

Bedacht me net overigens dat ik nog eiersalade moet maken... dus die komt ook nog op het lijstje....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven