Plassen op het doucheputje

08-12-2010 19:59 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vanmorgen opstond met mijn gespierde lijf onder de warme douche stapte, deed ik wat ik iedere ochtend doe. Ik richtte een krachtige straal op het doucheputje. Even later bedacht ik me dat zoiets misschien onhygienisch is. Maar er stroomt daarna nog zoveel water langs de muren en over de vloer het putje in dat het allemaal wel weggespoeld zou zijn. Hoe zouden anderen dat doen, bedacht ik mij. Mannen kunnen gericht op het putje mikken. Zouden vrouwen het gewoon laten lopen? Of toch mikken? Of eerst gewoon naar de wc gaan? Maar dan kost doortrekken weer extra water.

Kortom, wie plast er ook onder de douche?
quote:xantippe schreef op 09 december 2010 @ 09:54:

U wordt op uw wenken bediend:

do 09 dec 2010, 06:44 (telegraaf)

Advies: plas onder de douche

Cancun - Met spreuken als ’Plas onder de douche met plezier, dat scheelt water en papier’, spoort een kalender van Nederlandse scholieren medeburgers aan zuiniger te doen met energie.

Ik vraag me dan af of de staatssecretaris zou kunnen zeggen dat hij ervoor is en dat hij het zelf ook doet?!
quote:winky1978 schreef op 08 december 2010 @ 22:37:

Een ex van me plaste onder de douche, ook als ik erbij stond. Och, mijn ex hing m wel eens in zijn wasbak. Als ik dan op het toilet zat. Nou ja, het was zijn wasbak :-)
En dan laat jij je tandenborstel er in vallen. :(
quote:willem1959 schreef op 09 december 2010 @ 13:36:

En dan laat jij je tandenborstel er in vallen. :(Die hield ik altijd krampachtig vast ja :-)
..
quote:Pompadoer schreef op 09 december 2010 @ 13:45:

Plassen jullie dan ook in het zwembad?Nee.
Plassen onder douche bespaart water

Gepubliceerd: woensdag 5 augustus 2009 11:58

Update: zondag 9 augustus 2009 16:57

Plassen onder de douche bespaart veel water. Een Braziliaanse milieuorganisatie probeert daarom met een campagne het publiek over te halen tot een golden shower.

Het idee is dat met het plassen onder de douche minder gebruik wordt gemaakt van de wc, en dat er dus minder wordt doorgetrokken. Als één huishouden een keer per dag minder doortrekt, bespaart het 4380 liter water per jaar.

In een tv-spotje van SOS Mata Atlantica zijn trapezeartiesten, basketballers en zelfs buitenaardse wezen te zien die onder de douche plassen. “Plas onder de douche en redt het Atlantische regenwoud!”

Filmpje!
Wasbak gaat ook wat ver ... vooral ook omdat je daar ook gewoon spettert en dat is helemaal niet de bedoeling lijkt me.

Plassen in he zwembad? Nope.
Ja. Weet je wel hoeveel liter water er in een 25 meter bad zit?

Even snel rekenen.

25 meter lang, 10 breed en gemiddeld 2 diep

Dat is 500 kubiekemeter water.

Dat is 500.000 liter.

Als jij een halve liter weet te plassen is dat al heel veel.

Dat is nog minder dan een druppel plas in een bierglas.

Plassen jullie dan ook in het zwembad?Overigens heb ik niet de illusie dat de andere zwemmers ook niet in het water plassen. Zeker waar kinderen zwemmen. Of ouderen die incontinent zijn. Of het gewoon gewoon niet meer op kunnen houden. Ik douche daarom dus ook heel goed voor ik me aankleed.
Aan een beetje urine ga je echt niet dood hoor. Een beetje op je voeten, of op je lijf (zoals ik het zwembad), of wat dan ook. Ik weet niet wat voor klein chemisch afval jullie uitplassen, maar mijn plas is gewoon verwarmd water. Niet zo panisch allemaal!
quote:willem1959 schreef op 08 december 2010 @ 20:21:

Maar waarom is andermans plas dan viezer dan je eigen plas?Je slikt je eigen slijm ook door als je slikt.. Dus volgens jou kun je dan ook gewoon iemand anders slijm doorslikkken.. Waarom zou dat viezer zijn?
Gatver plassen onder de douche???

Ranzig!! Sta je lekker fris in je sopje , komt er opeens zo'n pislucht doorheen..brrrrr
Het is ook meer het idee denk ik. Dat je net een hap zwemwater binnen krijgt. Dood ga je er natuurlijk niet van (één hap dan he?), maar het is wel een goor idee dat diegene die voor je zwom misschien net even wat geloosd heeft.

Plassen jullie dan ook in het zwembad?Alleen vlak voordat ik eruit ga, anders is het vies he...
quote:Angelaatje1970 schreef op 09 december 2010 @ 13:55:

[...]

Je slikt je eigen slijm ook door als je slikt.. Dus volgens jou kun je dan ook gewoon iemand anders slijm doorslikkken.. Waarom zou dat viezer zijn? Doe ik altijd in mijn sexspel met vriendin.
..
quote:americagirl schreef op 09 december 2010 @ 13:55:

Gatver plassen onder de douche???

Ranzig!! Sta je lekker fris in je sopje , komt er opeens zo'n pislucht doorheen..brrrrr

Niet onder je eigen douche.

Wel eens op een camoing meegemaakt. Met 1 afvoer voor een paar douches. Komt er opeens zo'n gele stroom voorbij vanonder het tussenwandje.
quote:willem1959 schreef op 09 december 2010 @ 13:58:

[...]

Wel eens op een camoing meegemaakt. Met 1 afvoer voor een paar douches. Komt er opeens zo'n gele stroom voorbij vanonder het tussenwandje.

Gelukkig hebben we op "onze" camping gescheiden doucheputjes. En ik sta op slippers.
quote:willem1959 schreef op 09 december 2010 @ 13:58:

[...]

Ik heb het weleens nog erger meegemaakt. Het was geen stroom, maar het kwam zeker wel voorbij drijven. En bedankt.

En in die omgeving deden de schoonmaaksters de doucheputjes gewoon met de blote vingers leegtrekken van haren en wat al niet meer .... :puke:

Niet NL dus hè!

Ik weet niet wat ik lees! Gatverdamme!!

Nog nooit van mijn leven heb ik onder de douche geplast en het is zelfs nog nooit in me opgekomen dat anderen dat wel doen. Driewerf BAH! Ik ben blij dat ik dit nog niet wist toen ik in mijn studentenhuis de douche met 6 anderen deelde.

Plassen jullie dan ook in het zwembad?

Oh really.. Het is bij mij nou weer nooit opgekomen dat anderen dat níet doen.

En yep, ik plas ook in het zwembad, maar daar schaam ik me dan wel weer voor.
..
quote:EarthlyMatters schreef op 08 december 2010 @ 21:39:

Iedereen weet toch dat je de douchestraal over je schouder op je voet moet richten en je voet boven het putje moet houden en dan tegen je voet moet plassen zodat de muren en de rest van de vloer niet ondergespat wordt.En bedankt he. Ik heb vanochtend de douchestraal op mijn voet gericht en met plassen op mijn schouder gericht. Krijg nu mijn ochtendurinegeur niet meer uit het douchegordijn.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
quote:EarthlyMatters schreef op 08 december 2010 @ 21:39:

Iedereen weet toch dat je de douchestraal over je schouder op je voet moet richten en je voet boven het putje moet houden en dan tegen je voet moet plassen zodat de muren en de rest van de vloer niet ondergespat wordt.

En het is milieuvriendelijk. Scheelt weer wc-water.Eenvoudiger is om het langs je been te laten lopen...
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven