Pro HappY Tips
woensdag 8 december 2010 om 23:59
Op dit onderdeel van het Forum worden vooral psychische problemen weergegeven en er zijn veel mensen die goede adviezen geven of gewoon luisteren.
Het lijkt mij een fijn plan om goede tips en adviezen te verzamelen.
Dus brand los,
wat maakt het dat jij blij(er) bent over de grond rolt van het lachen
dat je een vreugde dansje doet dat je zin krijgt voor cheerleader te spelen dat je de zon ziet schijnen dat je zin krijgt iemand een , een of een te geven of een liedje of een melodietje te zingen of te neurieën of.............................................
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ideeën hierover zijn. Alle suggesties zijn welkom mitst positief geformuleerd en een ieder in zijn waarde laat.
Voor iedere reactie alvast en voor ieder goed idee
Mijn eerste blijmaker: dieren, huisdier of een stel eenden die oversteken en een file veroorzaken
Tips van de medeforummers:
Knorrende kat in de file
aandacht voor anderen
wijntje
kat
chocola
mediteren
iets voor een ander doen
spa-en: bad, maskertje, scrubben etc daarna met thee op debank
onverwacht aandacht krijgen van een ander
sporten
financiele meevaller
zingen
dansen
lange wandeling
sauna
warme douche
samenzijn met geliefden
kop koffie met voeten op de verwarming
strand en zee
dieren
1e stranddag
zon
slapen in een fris schoon bed
vakantie
sushi
voorjaar
mooie natuur
lekker eten
uislapen
kat die bij je komt liggen
warm versgebakken brood
geur van pas gemaaid gras, hooi, wierook e.a.
zon op je hid
taarten bakken en snoepen van het deeg
flinke wandeling
samenzijn met vrienden en geliefden
superfood, zie lijst
uiteten met goed gesprek
flauwe grappen maken met collega's of vrienden
kruikje in bed
leuke dag op het werk
complimenten van collega's, leidinggevenden
uitslapen
wijn
oogcontacht met knappe man
sporten
thuiskomen als het koud is buiten
documentaire kijken
verdrinken in een mooi boek
'oude'artiest vinden die je geweldig vind
ubergezondesmoothie maken
brood of appeltaart bakken
foto's kijken van fijne tijden
in lente zon boek lezen
tuinieren
creatief bezig zijn
Dit zijn super blijmakers. We hebben zojuist bewezen dat geld niet gelukkig maakt, sterker nog geluk is gratis....
Het lijkt mij een fijn plan om goede tips en adviezen te verzamelen.
Dus brand los,
wat maakt het dat jij blij(er) bent over de grond rolt van het lachen
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ideeën hierover zijn. Alle suggesties zijn welkom mitst positief geformuleerd en een ieder in zijn waarde laat.
Voor iedere reactie alvast en voor ieder goed idee
Mijn eerste blijmaker: dieren, huisdier of een stel eenden die oversteken en een file veroorzaken
Tips van de medeforummers:
Knorrende kat in de file
aandacht voor anderen
wijntje
kat
chocola
mediteren
iets voor een ander doen
spa-en: bad, maskertje, scrubben etc daarna met thee op debank
onverwacht aandacht krijgen van een ander
sporten
financiele meevaller
zingen
dansen
lange wandeling
sauna
warme douche
samenzijn met geliefden
kop koffie met voeten op de verwarming
strand en zee
dieren
1e stranddag
zon
slapen in een fris schoon bed
vakantie
sushi
voorjaar
mooie natuur
lekker eten
uislapen
kat die bij je komt liggen
warm versgebakken brood
geur van pas gemaaid gras, hooi, wierook e.a.
zon op je hid
taarten bakken en snoepen van het deeg
flinke wandeling
samenzijn met vrienden en geliefden
superfood, zie lijst
uiteten met goed gesprek
flauwe grappen maken met collega's of vrienden
kruikje in bed
leuke dag op het werk
complimenten van collega's, leidinggevenden
uitslapen
wijn
oogcontacht met knappe man
sporten
thuiskomen als het koud is buiten
documentaire kijken
verdrinken in een mooi boek
'oude'artiest vinden die je geweldig vind
ubergezondesmoothie maken
brood of appeltaart bakken
foto's kijken van fijne tijden
in lente zon boek lezen
tuinieren
creatief bezig zijn
Dit zijn super blijmakers. We hebben zojuist bewezen dat geld niet gelukkig maakt, sterker nog geluk is gratis....

donderdag 9 december 2010 om 20:49
quote:beauty93 schreef op 09 december 2010 @ 19:38:
[...]
Wauw, dat is heel wat. Heb je dit zelf ontdekt en/of zijn dit voedingsmiddelen waarvan je lichaam serotonine oid eh..bakt.Ik wist altijd al dat havermout erg gezond is. Op de verpakking zag ik laatst staan dat het een zogenaamde superfood is. Toen ben ik gaan zoeken op internet. En ik vond twee lijsten, die je hier gecombineerd ziet. Het zijn voedingsmiddelen die boordevol gezonde bouwstoffen en/of antioxidanten zitten. En een gezonde geest huist nog altijd makkelijker in een gezond lichaam, dus... Ik merk ook echt effect. Anders zette ik het hier niet neer.
[...]
Wauw, dat is heel wat. Heb je dit zelf ontdekt en/of zijn dit voedingsmiddelen waarvan je lichaam serotonine oid eh..bakt.Ik wist altijd al dat havermout erg gezond is. Op de verpakking zag ik laatst staan dat het een zogenaamde superfood is. Toen ben ik gaan zoeken op internet. En ik vond twee lijsten, die je hier gecombineerd ziet. Het zijn voedingsmiddelen die boordevol gezonde bouwstoffen en/of antioxidanten zitten. En een gezonde geest huist nog altijd makkelijker in een gezond lichaam, dus... Ik merk ook echt effect. Anders zette ik het hier niet neer.
donderdag 9 december 2010 om 21:30
Hele foute of hele flauwe grappen met vriendinnen, zomaar oogcontact met een knappe man op straat (vandaag nog! ), sporten, het liefst in de buitenlucht en zo intensief mogelijk, door guur weer (storm, sneeuw) fietsen om thuis lekker warme kleding aan te doen, een mooie, inspirerende documentaire, 'verdrinken' in een mooi boek, een oude artiest ontdekken die je geweldig vindt, waardoor je meteen heel veel mooie liedjes hebt om naar te luisteren, een über-gezonde smoothie maken.
donderdag 9 december 2010 om 22:11
donderdag 9 december 2010 om 22:17
quote:Klontje schreef op 09 december 2010 @ 22:11:
Oh, dankje Ik heb daar echt harop zitten lachen om je opmerkingen, wat een topic zeg! )
Ik ook! Zelfs die zaterdag nog haha.
'Smurf'? ken ik niet, vertel.
Kan ook best een grammaticacorrectie gebruiken.
Dat vind ik zo mooi aan Frankie, afgezien dat ze slimme dingen zegt kan ze zo mooi, pakkend schrijven.
Soms '' zalvend" c.q. formeel, héérlijk, als een boek.
Oh, dankje Ik heb daar echt harop zitten lachen om je opmerkingen, wat een topic zeg! )
Ik ook! Zelfs die zaterdag nog haha.
'Smurf'? ken ik niet, vertel.
Kan ook best een grammaticacorrectie gebruiken.
Dat vind ik zo mooi aan Frankie, afgezien dat ze slimme dingen zegt kan ze zo mooi, pakkend schrijven.
Soms '' zalvend" c.q. formeel, héérlijk, als een boek.
donderdag 9 december 2010 om 22:26
quote:campari schreef op 09 december 2010 @ 22:18:
@ Klont, ben je dan dyslectisch dat je het checkt?Nee, helemaal niet hoor. Maar het is best handig als je snel iets wil typen en daarnaast vaak heel grappig, da´s het leukste er aan. En ´smurf´ is dan net zo´n handigheidje als ´loop´, qua wel of geen T. Goh, volgens mij smurft/loopt wordt het nu nog ingewikkeld
En ik ben eigenlijk nog nooit (dat ik het weet- me herinner) iets tegengekomen van Frankie, zal er eens op letten!
@ Klont, ben je dan dyslectisch dat je het checkt?Nee, helemaal niet hoor. Maar het is best handig als je snel iets wil typen en daarnaast vaak heel grappig, da´s het leukste er aan. En ´smurf´ is dan net zo´n handigheidje als ´loop´, qua wel of geen T. Goh, volgens mij smurft/loopt wordt het nu nog ingewikkeld
En ik ben eigenlijk nog nooit (dat ik het weet- me herinner) iets tegengekomen van Frankie, zal er eens op letten!
donderdag 9 december 2010 om 22:40
quote:campari schreef op 09 december 2010 @ 22:34:
@ Frankie, heb ze eruit getrokken
Opluchting als je van lichaamsvreemde objecten bevrijd bent, dat is ook Pro Happy.
Sommigen hebben een erwt of knikker in hun neus. Of hun tong zit vast in de vriezer. Of ze hebben een modelvliegtuigje aan hun voorhoofd. Dan ben je daarna heel gelukkig, elke dag dat je geen modelvliegtuigje aan je voorhoofd hebt.
@ Frankie, heb ze eruit getrokken
Opluchting als je van lichaamsvreemde objecten bevrijd bent, dat is ook Pro Happy.
Sommigen hebben een erwt of knikker in hun neus. Of hun tong zit vast in de vriezer. Of ze hebben een modelvliegtuigje aan hun voorhoofd. Dan ben je daarna heel gelukkig, elke dag dat je geen modelvliegtuigje aan je voorhoofd hebt.
donderdag 9 december 2010 om 22:40
Ga nog een poging wagen! Bij deze gelieve op te letten
Als je de zin: ´jij wordt blauw´ wil schrijven en je weet niet zeker of er wel of geen T achter moet, kan je dat controleren door ipv ´wordt´, een ander woord in te voeren. Bijvoorbeeld het woord ´loop´, of mijn favoriet ´smurf´. Als je dat woord in die zin gebruikt en er komt een T achter (jij smurft blauw), dan komt er bij ´wordt´ dus ook een T achter. Want ´jij smurf blauw´ klinkt natuurlijk voor geen meter.
Ps: ik denk dat het niet volgen van een PABO opleiding een zeer verstandige keuze is geweest.
Als je de zin: ´jij wordt blauw´ wil schrijven en je weet niet zeker of er wel of geen T achter moet, kan je dat controleren door ipv ´wordt´, een ander woord in te voeren. Bijvoorbeeld het woord ´loop´, of mijn favoriet ´smurf´. Als je dat woord in die zin gebruikt en er komt een T achter (jij smurft blauw), dan komt er bij ´wordt´ dus ook een T achter. Want ´jij smurf blauw´ klinkt natuurlijk voor geen meter.
Ps: ik denk dat het niet volgen van een PABO opleiding een zeer verstandige keuze is geweest.
donderdag 9 december 2010 om 22:41
quote:Frankie33 schreef op 09 december 2010 @ 22:40:
[...]
Sommigen hebben een erwt of knikker in hun neus. Of hun tong zit vast in de vriezer. Of ze hebben een modelvliegtuigje aan hun voorhoofd. Dan ben je daarna heel gelukkig, elke dag dat je geen modelvliegtuigje aan je voorhoofd hebt.Oké, ik ben fan! En helemaal waar, dan ben je zeker blij zonder extra ballast in/ aan je. edit: ik zie opeens een vrouwelijke versie van Nico Dijkshoorn voor me
[...]
Sommigen hebben een erwt of knikker in hun neus. Of hun tong zit vast in de vriezer. Of ze hebben een modelvliegtuigje aan hun voorhoofd. Dan ben je daarna heel gelukkig, elke dag dat je geen modelvliegtuigje aan je voorhoofd hebt.Oké, ik ben fan! En helemaal waar, dan ben je zeker blij zonder extra ballast in/ aan je. edit: ik zie opeens een vrouwelijke versie van Nico Dijkshoorn voor me
donderdag 9 december 2010 om 22:43
Brood bakken of appeltaart bakken.
Lekkere geuren zoals gras, hooi, sommige wierook, of het parfum dat mijn moeder altijd droeg toen ik klein was.
Foto's kijken van fijne tijden
Lachen met wildvreemden om iets stoms wat voorvalt op straat
In het lentezonnetje een boek lezen
Tuinieren
Lekkere geuren zoals gras, hooi, sommige wierook, of het parfum dat mijn moeder altijd droeg toen ik klein was.
Foto's kijken van fijne tijden
Lachen met wildvreemden om iets stoms wat voorvalt op straat
In het lentezonnetje een boek lezen
Tuinieren
The sun does not compare or judge. It shines for all life.
donderdag 9 december 2010 om 22:44
quote:Frankie33 schreef op 09 december 2010 @ 22:40:
[...]
Sommigen hebben een erwt of knikker in hun neus. Of hun tong zit vast in de vriezer. Of ze hebben een modelvliegtuigje aan hun voorhoofd. Dan ben je daarna heel gelukkig, elke dag dat je geen modelvliegtuigje aan je voorhoofd hebt.Er bestaat geen leuke smiley om te zeggen hoe leuk ik dit vind!
[...]
Sommigen hebben een erwt of knikker in hun neus. Of hun tong zit vast in de vriezer. Of ze hebben een modelvliegtuigje aan hun voorhoofd. Dan ben je daarna heel gelukkig, elke dag dat je geen modelvliegtuigje aan je voorhoofd hebt.Er bestaat geen leuke smiley om te zeggen hoe leuk ik dit vind!
donderdag 9 december 2010 om 22:46
quote:Klontje schreef op 09 december 2010 @ 22:40:
Volg je zowaar.
Maar ga je dat dan checken in Word?
Nou ja, ieder zijn ding Klont
Volg je zowaar.
Maar ga je dat dan checken in Word?
Nou ja, ieder zijn ding Klont
donderdag 9 december 2010 om 22:51