Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Sardegna wauw 11 jaar en koken, zelfstandig meiske hoor.

Hm ja je hebt gelijk, het gaat vanzelf minder worden maar tot die tijd ga ik het ootje en mij wat gemakkelijker maken, hoe weet ik nog niet... meer plannen het eten.. misschien overdag koken. En het simpel houden. Ja ik ga het anders doen. Ik heb ook het boodschappen systeem veranderd, nml voor 3 dagen halen in het weekend, dus tot woensdag. Dan hoef ik niet perse boodschappen aan te slepen met de wandelwagen.

Zal ik een iets leuks vertellen: ik heb echt zin in mn werk. Hoe het gaat als ik er ben weet ik niet, zal niet leuk zijn om ootje te missen maar ik vind het echt fijn om mijn vak straks uit te oefenen hoor. Ik bof ook dat het een dag is denk ik. Dat is even een dag mn vak en dan ootje weer hele week. Ik vind dat een groot geluk. Ik ben mn man (klinkt stom) ook heel dankbaar voor. Naast het gezin dat we samen hebben vind ik dat ook een groot geschenk dat ik veel bij de kinderen kan zijn. Het is best een discussie punt geweest maar ik heb duidelijk kunnen maken hoe belangrijk het voor mij was en hij heeft dat echt serieus genomen. Nu vond ik dat bij mviool en dvciool ook heel belangrijk (ik werkte met mviool de halve week) maar dat had ook als reden dat ik mn energie in het gezin wilde steken.Of liever: het niet bestaande gezin, dat moet groeien, de regels, de onderlinge band. En een kind dat net zn moeder kwijt is door de scheiding en kinderen die er broers bijkrijgen, tja dat is heel wat, mn energie moest ook gewoonweg daarin. Het is nu weer anders. Ik denk dat ik misschien vanzelf qua werk zal gaan inspelen op de harmonie in het gezin. Soms baal ik daarvan. Denk ik: waarom is het mijn werk dat die plek heeft. Maar het zit in mezelf. Ik was altijd best een streber, wilde goed doen wat ik deed en me ook in evenwicht voelen met wat ik deed. Haha bijna onmogelijk. Maar toen ik een gezin kreeg, wilde ik dat dus met mn kind. Ik had dezelfde houding als in mn werk. tja daar ging ik al, het werd een weegschaal effect en ik bleef gewichtjes links en rechts bijplaatsen. Ik kan niet als een man, om 6 uur de wekker zetten, het schip verlaten, om tien uur thuiskomen en zeggen "hohoho nu even niet" ik BEN de kinderen en ik BEN het gezin, dus ik kan het ook niet stopzetten of zo..

Maar ik vind het wel heel leuk om te merken dat mijn werk dus echt wel bij mij past, want hoe zat ik het ook dacht te zijn, ik kan het ook niet stopzetten en naast me neerleggen! Het blijft ook gewoon doorspelen in mn achterhoofd maar gewoon op een eervolle volgende plaats.

Het is EN het hebben van een eigen ding, en het hebben van wat eigen geld en het kunnen richting geven aan mijn eigen en andermans creativiteit en stiekum in mn achterhoofd ook dat ik hopelijk de jongens en later de kleine dame meegeef dat je als vrouw meerdere gezichten hebt, lijkt me gewoon leuk of dat invloed zal hebben. Niet dat ik thuismama zijn niet geweldig vind. Ik vind het prachtig. Maar ondanks dat is het ook voor mij weggelegd om voorlopig in elk geval wat te betekenen in het werkveld.

Nou dat wilde ik kwijt. Toch leuk positief geluid? Nu de praktijk nog..haha.. stiekum dus al mn afspraken i p v begin januari eind januari gepland
goedemorgen!

Fijn viool dat je weer zin hebt in je werk! je doet natuurlijk ook hartstikke leuk werk haha

Amalia al aangekomen?

J is alweer wakker... dan gaan we nu de was opvouwen later meer! (zo'n ochtend vliegt voorbij 2 kids op school!)
Fijn viool, dat je zin in je werk hebt. Je doet volgens mij echt iets dat heel erg bij je past. En goed dat de gezinssituatie nu zo kan zijn dat je veel bij oviooltje kan en mag zijn, en straks een klein beetje werk erbij.

Ik ben ook heel positief hierover. Ik werk minder dan in de babytijd van de jongens. dichterbij huis ook, dus korter weg. Ik vind het heerlijk veel thuis te zijn. En dat wordt oa mogelijk gemaakt doordat vriend erg hard werkt in z'n eigen praktijk. Want.... voor het eerst hebben we GEEN geldzorgen. Niet dat ik nu uitgebreid zomaar kan gaan shoppen hoor, maar er is gewoon geld op de lopende rekening. Ook aan het eind van de maand. Dat is echt nog NOOIT gebeurd. En alle studieschulden zijn afbetaald

RW ben benieuwd naar je leuke kerstkleding voor de kinderen! Fotootje misschien? Die foto's van jouw drietal in hun witte kleertjes vond ik ook zo leuk! Hoe oud was J daar eigenlijk? Ik denk zoiets als Lmeisje nu? Ze is 5 maanden vandaag
Het wollen slaapzakje en pyamaatje liggen trouwens schoon in de kast. Precies nu de nachten weer warmer worden, ha ha. Ik denk dat ik de pyama toch aandoe vannacht, bewaren we de slaapzak even tot na het weekend, dan wordt het weer koud.

O ja, nog even over werk: ik ben ook wel erg blij met mijn vak. Hoewel ik het heel moeilijk vond en vind om me van meisje los te maken past mijn werk goed bij me. Het is ook een knetterdrukke praktijk waar ik nu werk, dus ik ben ook echt flink aan de slag. En dat helpt ook om me weer meer mijn normale zelf te voelen. Ik ben gewoon blij dat ik heb kunnen regelen dat de creche dag maar kort is, dat geeft een beter gevoel. Woensdagavond en donderdag overdag en 's avonds is ze gewoon lekker thuis bij vriend, dus dat is OK.
Over geldzorgen: fijn dat ze er nu niet zijn, maar de praktijk moet wel zo blijven draaien, anders hebben we juist dubbel zo veel geldzorgen In die vorm blijft het spannend, zo'n eerste jaar eigen zaak vooral. Ik ben wel trots op vriend, hoe hij het allemaal aangepakt heeft en hoe hard hij werkt, met plezier. Goh, dat had ik me een half jaar geleden niet voor kunnen stellen, dat ik zo positief over 'm zou praten. Blijkbaar heelt tijd idd veel wonden. Dat geeft veel hoop voor de verdere toekomst.
Oh, wat ben ik weer veel aan het ouwehoeren. Jullie zullen wel blij zijn dat ik weer werk, schrijf ik tenminste niet meer iedere dag een stuk of 10 postings hier
Wat ik me nog bedenk viool over koken: ik deed vaak ovenschotels (nog steeds soms). Die kun je maken op een moment dat het je uitkomt en een half uur voor je aan tafel wilt hoef je de boel alleen maar in de oven te schuiven. Dat kan met ootje op de arm Ook handig is dat je de keuken dan al voor het eten weer schoon kunt hebben.

Vaatwasser is kapot, heb vanmorgen erg lang staan afwassen: afwas van giteren de hele dag zat er nog vuil in + de afwas van het ontbijt. Dat ding is pas anderhalf jaar oud, ik snap er niks van.
Zwaai! Kan me niet meer herinneren wanneer ik hier voor het laatst was... van het weekend geloof ik, toen het hier thuis niet zo lekker liep

En ik vermoed daar nu wel een reden voor gevonden te hebben... Gisteren bij de fysio geweest, die gaf aan dat ik wellicht wat oververmoeid ben. Kan wel kloppen, het zijn hier weliswaar weinig gebroken nachten, maar toch wel regelmatig korte nachten Eigen schuld wel, maar toch. Het verklaart de gezelligheid ook wel wat in ieder geval. Fysio vertelde dat het op dit moment weinig zin heeft om actief te gaan trainen, omdat er weinig herstel mogelijk is voor het lichaam. En dat het een keertje ophoudt

Die was van de week wel een heel stuk beter. Er lijkt ergens wel een knopje om te zijn, ik ben me in ieder geval een stuk bewuster van situaties, en hoef gewoon een stuk minder te mopperen. Het helpt ook wel om van sommige dingen een grap te maken, of het net even anders te doen. Vanmorgen bijvoorbeeld had ik oudste binnen 2 tellen uit zijn bed: ik wilde een knuffel van hem. Dus hij lachend overeind, rechtop op zijn bed, geeft mij een knuffel, ik knuffel hem, draai om en zet hem op de grond. Klaar om zijn pyjama uit te trekken

Verder even snel bijgelezen, las dat Sardegna weer druk aan het werk is (hier ook, vermoeiend wel), Amalia inmiddels aan de andere kant van het water zit, Viool goede gesprekken met mviool heeft, Roze Wolk druk is met kerstkleren (hier inmiddels ook wat nieuwe feestkleren) en nog veel meer dat even niet meer doorgekomen is

Hoofd is hier een beetje vol met alles, inclusief een lekkere verkoudheid die niet meewerkt. Dus ga nog even mijn best doen op mijn werk...
Leuk Viool, dat je toch alweer zin in werken begint te krijgen. En super geregeld zo allemaal natuurlijk. Lekker veel bij ootje zijn, maar ook nog je eigen dingen doen. Fijn hoor, dat het zo kan.

Geen geldzorgen meer is goed, Sardegna! En geld over aan het eind van de maand is helemaal lekker. Gelukkig, dat het harde werken van je vriend zijn vruchten begint af te werpen. Het is toch altijd spannend en onzeker een eigen onderneming.

Bevalt jou nieuwe baan ook helemaal?

En baaaaalen van de vaatwasser...

R is trouwens super relaxed. Ik durf het bijna niet op te schrijven, want het is natuurlijk de goden verzoeken..., maar ze slaapt nog steeds super! En overdag is ze ook zo lief en makkelijk. Een flesje, beetje knuffelen, veel lachen en dan weer een paar uurtjes slapen. Zo'n schatje!

Oudste is gelukkig alweer redelijk opgeknapt. Middelste is nog behoorlijk hangerig. Hij loopt zichzelf in de weg en er is echt geen land mee te bezeilen...Hij ligt nu alweer even te slapen. Hopelijk doet dat hem goed.
anoniem_52797 wijzigde dit bericht op 10-12-2010 22:27
Reden: -
% gewijzigd
O Tieger, crosspost.

Bah, wat rot, die oververmoeidheid....
Oh ik moet bijlezen. We zitten in de bus. Eindelijk. Ik was vergeten dat ik weekendjes weg haat. Dit haat ik. Man zn wetk liep uit, file, ik moet nog wat halen want dacht dat we half 3 zouden vertrekken
Ok we hebben nu alles hehe.

En 4 kinderen achterin wauwie, lief, ootje stil.

@sardegna super dat t zo goed gaat, bij ons gaat het ook die kant uit. Nu nog het huis. Maar mn man heeft qua wetk slimme stappen gezet en ook onze taakverdeling is gebruik maken van talenten
Veel plezier, Viool! Lekker genieten met en van elkaar!
veel plezier viool!!!!! tja weekend weg, je neemt altijd zoveel mee he ju kan dan net zo goed 3 wk wegblijven haha maargoed heerlijk met zijn allen veel foto's maken he!

zo net een uur gezocht naar de kerstboomversiering maar gevonden! Dus straks alles erin hangen, het is altijd een bonte verzameling, I love it, roze, oranje, rood, paars helemaal leuk!

Kerstkleding foto's komen met kerst ok? o nee ze mogen het volgende wk ook al naar school aan, zoon heeft kerst diner en dochter kerstontbijt schattig!
Rw al een versierde boom in huis, leuk leuk leuk! Amalia zal NY wel in kerstsfeer zien denk ik, superromantisch met z'n tweetjes. Misschien wel sneeuw daar, zou helemaal geweldig zijn...

Viool, heerlijk, wat een rijkdom met man en 4 kinderen in de bus. Veel plezier dit weekend, ik hoop dat jullie gaan genieten van elkaar en een beetje rust. Gefeliciteerd met dviool.

Hier is het heerlijk rustig, ik heb alle kinderen schoon gebadderd in bed liggen, lekker slapen. Meisje heeft haar wollen pyamaatje aan. Viool, speciaal voor jou een wolfoto genomen! Straks vriend thuis van werk, even lekker een kopje thee en the voice kijken.
Oh, had ik maar wollen ondergoed voor mijzelf! We zitten al voor de derde keer in twee weken zonder verwarming en dan ben ik ook nog manloos dint weekend. Lekker bibberen in mijn eentje in bed. Misschien pluk ik wel een kind uit bed en leg die naast mij als een soort kacheltje

Rikst, heb je familie/vrienden in de buurt of sta je er echt helemaal alleen voor als je man weg is? Ik vind het best pittig hoor! Ik ben hier twee nachten alleen. Vind het niet heel erg, maar ben niet zo 'ontspannen' als anders en slaap vooral veel lichter. Fijn dat je kleine poppetje het zo goed doet!

Tieger, bah zeg dat je je zo voelt. Vind het wel heel goed van je dat je bewust bent van de situatie en er zullen nu steeds vaker momenten komen waarop je dat om kunt buigen, let maar op!

Wat ik nog tegen Viooltje wilde zeggen: ik heb voor mijn babytje ook een in fairtrade handgemaakte knuffel van PEPPA, biologisch katoen, hoofdje met vulling van 100% wol (dat snel geurtjes opneemt, bijv jou geur en dat is dan vertrouwd voor je baby). Hij is hier al twee keer (per ongeluk) de wasmachine ingeweest en hij leeft nog. Echt een heel leuk ding.

Ik heb de boom net binnengehaald. Hij had een dagje opgewarmd in de garage. Morgen ga ik hem versieren, wordt wel gezellig in huis weer.

Sardegna, ik wilde nog tegen jou zeggen dat je (en met name je laatste paar) zo enthousiast klinkt in je berichtjes. Ik vind het heel dapper van je dat je nooit opgegeven hebt en nu uiteindelijk weer op de goede weg zit.

dat is lief aapje.

leuke knuffels!
Rikst er staat een naam in je post van 14.08 uur!

Morgen of zondag meer van mij. Ben heel erg moe en ga nu al slapen. Heb wel alles gelezen. Gezellig veel posts van Sardegna, gnagna.

Fijn weekend iedereen
Zeg meiden het is maandag al 2 weken geleden dat Uma hier voor het laatst was. Moeten we ons zorgen maken? Meestal laat ze tussendoor nog wel wat horen.
Oooo, bedankt, Bengel! Heb het gewijzigd!

Rot, dat je zo moe bent...

Ja, idd, Uma...ik vroeg het me ook al af...Hopelijk alles ok...
Uma waar ben je???

Zucht man is aan het werk... wel thuis maar toch, en volgensmij gaat dat het hele weekend door...

Ik ga J een fles geven, hij was zo moe, alle kinderen trouwens, om 16.30 stond ik al pannenkoeken te bakken, om 17.00 gingen we eten, daarna in bad, J een fles om 18.00 lag hij in bed ik kon het niet meer rekken. Maarja dan is de nacht wel lang denk ik dus maar even een fles.
Even kort, ik mis mn huis !! Ik vind het reisledikant niks ( zo diep ) dus maak maar een bedje van de bugaboo maar ik vind het eigen wiegje beter ohhhh wat een tut ben ik en amalia zit hip in NY. Man is nu in het sportcafe met een berg mannen op de achtergrond zo te horen. En hier spelen de kinderen (nog) ze moeten ze maar slapen. Ik ben benieuwf hoe het hier met daglicht is. Man zei super blij te zijn dat we er even tussen uitzijn. Alle bedden zijn opgemaakt en gekookt en alle kinderen grdouched en in pyama.... Nu ben ik te gaar om te douchen. Ik had boeken mee, een maskertje en een tijdschrift maar nee ik wil toch even hier vertellen dat dit huisje niet normaal zoooo lelijk is man ziet het niet! Beton met dievenlicht.

Rare gordijnen. Nouja weet je een tent is nu zeker geen optie maar jee welke wanstaltige figuur heeft dit zo ingericht ?haha ik ga echt afschuwelijke foto s maken

man belt me net hij komt eraan maar ik ben zzzzzzz dus aan mij heeft hij vanavond niks.

Morgen lekker zwemmen, even naar Belgie en vlaaien eten in het dorp !

Ootje slaapt al ( in wandelwagen
Okee misschien ben ik verwend tot nu toe altijd luxe huisjes en nooit op park maar kinderen willen ook wat, tropisch zwembad etc.. Ik ga nog even naar l meisje in wol kijken
Hey meiden!

Even wat nieuws melden, allereerst, met manlief en mij gaat het de goede kant op. We zijn lekker op de goede weg. Loop nog wel vaak tegen het feit aan dat manlief geen prater is en soms wat aan de negatieve kant (in tegenstelling tot mij) maar misschien heeft dat ook wel te maken met de zorgen van het afgelopen jaar. Verder gaat de opleiding gaat niet door (dat is dan wat minder) maar het is qua geld en tijd gewoon echt niet in te passen. Bovendien wil ik mijn huidige opleiding nu eens afronden. Wat ik wel ga doen is een hele gave cursus (ook op dansgebied), deze lente. Echt superleuk en een prima alternatief. Deze cursus duurt een week, wordt in Belgie gegeven en leidt op voor dansanimator. Ben wel een week van huis, maar ik heb het gevoel dat ik dat gewoon moet doen. Is ook veel beter in te passen dan een 2,5 jarige opleiding. Evt zijn er ook vervolgcursussen (dansdocent 1 t/m 3) die duren ook ieder een week. Deze wil ik uiteindelijk ook gaan doen maar dat heeft minder haast. We hebben allebei namelijk het gevoel dat we volgend jaar rond de zomer (na afloop van de eerste cursus) toch eerst voor een derde kindje willen gaan. Dan is zoonlief alweer bijna 3 en we moeten toch maar afwachten hoe snel het zwanger worden gaat, zeker met de 2 miskramen in ons achterhoofd.

Kortom, het word een jaar vol leuke plannen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven