Mode & Beauty alle pijlers

Vrouwen en overgewicht...

11-12-2007 16:37 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik had het er laatst met iemand over, dat het wel lijkt alsof je niet gelukkig of tevreden kunt zijn met jezelf wanneer je overgewicht hebt, ongeacht hoeveel. Maar ik zit toch best goed in mn vel... Denk ik... Ik vroeg me af hoe anderen daar over denken. Hoe denken jullie over je lichaam en over vrouwen en overgewicht?
Nee Blaadjes,

Je haalt nu Sarah en mij door elkaar. Ik ben 181 en heb maat 40 nu....Ik kom van de 46-48 af. Nog 11 kilo, dan hoop ik klaar te zijn en maat 38 te hebben, onder... boven gaat dat nooit lukken, passen mn boobies niet in ben ik bang...

Floes
hou op over boopies!!

Ik ben van onderen heel slank, en dan zie ik een leuk satijnen bloesje, passen die boopers er niet in, balen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kunnen ze niet wat meer ruimte daar creëren voor de kleinere maten.!!
Hahaha! Dat is echt stom van me..Excuses. Uit de verhalen had het kunnen kloppen Ik had bij voedingscentrum gekeken, zou net te licht zijn, maar ik dacht met lichte botten en heel tengere bouw, zou het kunnen..

Floes, wat goed van je! De kans op ouderdomssuiker lijkt me enorm verkleind. (net als je benen, ik lees het net: 11 cm per been!!!!) Ik kan het mis hebben, maar volgens mij staat 11 kilo niet gelijk aan 1 kledingmaat. Of je raakt een paar kilo borst kwijt 8D .

Mijn streefgewicht is toch wel 53 Maar ik ben niet gezegend met jullie lengtes. Ik ga het proberen te bereiken door regelmatig te joggen. Ik wist dat het een goede sport was om mee af te vallen, maar dat het nr 1 is, dat is nieuw voor me.
Nee ik weet het blaadjes, maat durf er niet goed op te rekenen ooit eens een maatje 36 aan te kunnen...

Ik hoop idd ook dat de kans op ouderdomssuiker een heel eind is teruggezakt.

Ik zit nu nog op een BMI van 27,2.... dat gaan we verkleinen naar 24,1 Dan heb ik mn best gedaan!

Enne, blaadjes.... laat mn boobies maar lekker zitten waar ze zijn, ze zijn vrouwelijk,ik ben er blij mee, en mijn man is er gek op. Haha, liever wat kilo's van mn buik, dan van mn Boobs!!!

Jeetje, 53 kilo..... ik heb ruim het dubbele gewogen, weet je dat? en dan nog + 11kg...

Hoeveel wil jij afvallen dan, enne hoe lang ben jij?

Floes
Hmm, dit begint een beetje te veranderen in dieettopic... niet helemaal het idee. Daar zijn toch al topics voor?

Maar ik krijg het idee dat voor een aantal voor jullie overgewicht of gewoon wat groter/langer zijn ook onpraktische kanten kent, afgezien van gezondheid en schoonheid. Kleding, sportbeha's, schoenen. Of zijn dit maar bijzaken?
Het begint inderdaad een beetje op een dieettopic te lijken.. Maar afvallen heeft wel heel veel te maken met vrouwen en overgewicht. (gevolg ervan..? en wat afvallen met je zelfbeeld doet).

Ik ben 1,60 m en ik zou me heel prettig over mijn lichaam voelen als ik 8 kilo kwijt zou zijn, maar 6 kilo zou al heel fijn zijn. Het zijn niet zoveel kilo`s als jij kwijt bent.. Met meer joggen moet het wel lukken, maar ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk.
Vandaag heb ik kleding gekocht. 4 maanden geleden paste ik nog net in maat 44. Nu pas ik in maat 40. Goed. Echt geweldig! Zoals ik al eerder zei val ik vooral af om gezondheid, maar dit was wel enorm kicken.

Je ziet nu toch wel dat bepaalde kleding mooier staat als je wat slanker bent, ik heb een jurkje gekocht en dat zou ik nooit dragen toen ik nog 14 kilo zwaarder was dan nu. Nu ben ik nog steeds niet superslank, maar staat het mooi (vind ik in eider geval zelf hahahah). Ik merk dat ik nu ik wat slanker ben, het leuk vind om wat apartere kleding te dragen. Ik mag er wezen (en dat mocht ik 14 kilo meer ook hoor!) en dat mag ik dus ook laten zien!

Ik heb een kanten bloejse bij Didi gehaald. Maat S (valt ruim hoor). Ik heb de verkoopster gevraagd of ze nog een keer wilde vertellen welke maat het was, en toen heb ik heel hard gelachen. Was wel een gaaf moment :-).

Past wel bij het topic, toch?

Kastanje
ah, leuk voor je, goed gevoel he, tis zeker een antwoord op de stelling, vind ik wel!!!!!

En zo hoorde ik via via vandaag dat mijn zus die ik al 15 jaar niet gezien heb en 10 jaar ouder is (is nu 56) 4x per dag insuline moet spuiten, die heeft namelijk haar gewicht wel verslonsd met pinda rotjes.

Erg toch.
Hallo allemaal,

Om weer even op het 'hoofdonderwerp' van vrouwen en overgewicht terug te komen een persoonlijk verhaaltje van mij.

Ik ben de afgelopen maanden 12 kilo afgevallen. Was eerst mollig,niet echt dik, een beetje overgewicht. Nu ik ben afgevallen ben ik nog steeds niet heel slank, maar gewoon zeg maar. Maat 38 ongeveer.

Ik ben zooo blij dat ik ben afgevallen (als ik had geweten hoe makkelijk het was, had ik het al veel eerder gedaan). Ik zit nu veel beter in mn vel, kan veel betere kleding kopen en over de aandacht van mannen heb ik helemaal niet te klagen. Mijn conclusie is dus dat je veel beter slank dan dik kunt zijn. Slanke mensen hebben een betere kans op de huwelijks en arbeidsmarkt, etcetera. Merk ook dat ik sindsdien over het algemeen veel beter benaderd wordt. Slank zijn is tegenwoordig inderdaad de maatschappelijke norm, en mensen die zeggen zich daar niets van aan te trekken geloof ik eerlijk gezegd niet zo.

Ik ga ook om met een meisje van mijn leeftijd (24 jr), echt een vriendin is ze niet, die wel echt heel dik is. Aan haar zie ik ook hoezeer het dikzijn je in de weg kan zitten. Echt veel vrienden heeft ze niet, wellicht mede daardoor. Als we uitgaan, krijgt ze ook nooit mannelijke aandacht en een vriend heeft ze ook nog nooit gehad. Bovendien is ze heel onzeker door haargewicht en vindt ze zichzelf onaantrekkelijk. Ik vraag me bij haar ook echt af waarom ze dan niet gaat lijnen. Ik neig ook naar het tekort aan discipline antwoord.
maartje,misschien heeft je vriendin psychische problemen of kan ze de knoop niet doorhakken om af te vallen?Misschien kan je haar eens tijdens een rustig moment gaan vragen wat er aan de hand is.Soms hebben mensen ook begeleiding nodig om af te vallen en dan bedoel ik een dietiste en een psycholog of een praatgroep.

Net als sarah2ndlife zou ik mijn lichaam met overgewicht ook niet accepteren.Nu heb ik geen smalle heupen en zal ik nooit in een broek van maat 36 passen.Onder maat 40 kom ik niet.Ik heb me tussendoor ook echt wel eens blindgestarrd op maat 36.Als ik zou proberen maat 36 te bereiken dan zou ik erg gedisciplineerd moeten eten en me niets meer kunnen gunnen.Ik eet normaal,2-3 ons groente per dag,2 stukken fruit,sport 6 uur per week en snoep met mate.Tijdens rotmomenten wil ik mezelf wel eens mollig vinden of niet slank genoeg.Soms ben ik ook echt bang om dik te worden-en soms niet.Ik heb me wel eens genoodzakt gevoeld om af te vallen omdat ik dacht dat maat 40/42 bij mijn lengte van 1.75 een grote maat zou zijn en dat terwijl ik altijd deze maat heb gehad behalve toen ik dikker was.Toen wilde ik eens naar de grote maten winkel gaan en aan de Slimfast gaan.Dat wilde mijn vriend niet en nu nog steeds niet.Maar goed,dit kwam slechts voort uit een rotmoment die allang voorbij is.Wat ik ermee probeer te zeggen dat vrouwen gevoeliger i.v.m. gewicht zijn dan mannen.Je bent zoveel meer dan een kledingmaat en een gewicht.
Ja daar heb je gelijk in, vrouwen zijn daar ook gevoeliger voor dan mannen, maar dat komt ook omdat vrouwen er meer op worden afgerekent dan mannen denk ik. Een man met een buik houdt gewoon van bier en vrouw met een buik is een slapjanus. Zo wordt dat toch vaak gezien.

In mijn bovenstaande bericht had ik het trouwens over slank, maar ik bedoel meer gewoon een gezond gewicht. Een beetje vet her er der kan wat mij betreft geen kwaad.

Over jou: ik vind maar 40 bij 1.75 m. echt heel redelijk hoor, ik denk inderdaad dat je je daar niet teveel op moet blind staren. Als je nou eenmaal brede heupen hebt, dan is dat gewoon niet anders. Bovendien ben je ook gewoon vrouw, en daar horen de rondingen nu eenmaal bij.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor en slank en mager is een groot verschil.Ik ben ook liever slank/gemiddeld dan dik.En je hebt ook weer gelijk in wat je zegt dat maat 40/42 bij mijn lengte en bouw normaal is.Een collega van mij is evenlang en heeft maat 36.Zij heeft smalle heupen en ik ken haar niet anders.Ze is erg slank,heeft een mooi figuur en ik stond in der daad soms wel eens te zuchten dat ik graag haar figuur zou willen hebben.Maar dat is voor mij niet haalbaar.Nu heb ik daar dus minder last van en ik gun iedereen van harte een mooi figuur te hebben.Ben verder ook niet jaloers aangelegd.Maar dat neemt niet weg dat ik soms een baalmoment heb.Maar dat heeft bijna iedere vrouw wel eens.Zolang het je leven niet beheerst,en dat doet het bij mij ook niet,is er niets aan de hand.
Geraldine, ik denk ook wel dat heel normaal dat je af en toe een baalmoment heeft , daar heeft iedereen wel eens last van. Ik heb dat zelf ook regelmatig, waar jij de vrouw met brede heupen, ben ik die met de hele smalle. Daarbij heb ik wel echt hele grote borsten, dus de verhoudingen in mijn lichaam kloppen gewoon niet, ze zijn niet in balans met elkaar. Heb ook wel een borstverkleining overwogen, maar daar toch maar vanaf gezien. Zelfacceptatie zeg maar.

Nog een ander vraagje over die vriendin van mij (studiegenootje eigenlijk). Vind jij dat ik het aan haar zou kunnen vragen vragen waarom ze zo dik is en niet gaat afvallen als ze er zo mee zit? Dat lijkt me namelijk heel moeilijk om te doen en wil haar ook op haar gevoelige punt raken zeg maar...moeilijk, weet niet of ik het zou durven.
maartje: Niet vragen.

Als jij het ziet, dan ziet zij zelf het ook vast en zeker. Je zal wel niet de enige zijn die haar op haar (over)gewicht wijst.

Is niet leuk om te horen!
Lepa_ana, ik weet wel zeker dat zij het zelf ook ziet, en dat je inderdaad gelijk hebt dat het voor het haar niet leuk is om te horen. Zou het zoals ik zei ook niet eens durven te vragen. Als ze nu echt een hele goede vriendin was, zou het nog een ander verhaal zijn. Ga haar er toch maar niet naar vragen Misschien als ze er weer een keer zelf over begint....maar ja, dan nog.

Ik vind eigenlijk dat ze zichzelkf echt iets aandoet door zo dik te zijn, en weet gewoon dat ze veel beter in haar vel zou zitten als ze slanker zou zijn. Alleen zal ze dat zelf ook wel weten.
Vrouwen zonder overgewicht en met een normaal slank figuur zitten meestal ook niet lekker in hun vel. Ik ken geen enkele vrouw, slank of volslank die 100% tevreden is met haar lichaam. Zelfs de petitste dames vinden zichzelf soms nog dik of vinden dat ze zadeltassen hebben.

Ik kamp al jaren met overgewicht, eigenlijk sinds de pubertijd. Ben nu 38 en ben in al die jaren maar 2x echt aan het lijnen geslagen. 1x met behulp van een dietiste, 1x zelf met behulp van heel veel laxeertabletten, heel veel uren sporten per week en heel weinig voedsel. Niet echt gezond maar het werkt wel

Natuurlijk kruipt het gewicht er onopgemerkt heel langzaam weer aan met als gevolg dat ik nu weer ongeveer hetzelfde weeg als voorheen.

Ondanks veel sporten en gezond eten blijft mijn gewicht stabiel en constant en vind ik het zelf nog onnodig om af te vallen. Ik ga steeds weer terug naar de 75/76 kilo, niets meer, niets minder.

Een stabiel gewicht is volgens mij hartstikke gezond en dus waag ik me niet meer aan allerlei crash dieten en eet ik gewoon gezond en beweeg ik veel.

En als ik ergens zin in heb, dan laat ik het niet staan omdat ik toevallig een bmi van 26,5 heb. Ik ga verantwoord om met mijn lijf en prop het niet vol met allerlei troep en dan is het helemaal niet zo heel ongezond om een paar kilo overgewicht te hebben.
Ik denk dat je er helemaal gelijk in hebt dat geen enkele vrouw voor de volle 100% tevreden me haar lichaam is. Iedereen heeft wel iets op zichzelf aan te merken, maar er komt toch een moment dat je je lichaam moet accepteren. En daarmee bedoel ik vooral de vorm zeg maar. Als je hele platte billen heb bijv, kun je daar wel eeuwig van balen, maar wat je ook doet, mooi rond worden ze toch niet.

Ik denk ook inderdaad dat het hebben van een stabiel gewicht het beste is, zeker als je gewoon gezond leeft. En dan maken een paar kilo's overgewicht echt net zo veel uit. Het is pas ongezond als je echt zwaar overgewicht hebt, een BMI boven de dertig ofzo
quote:maaartje schreef op 17 december 2007 @ 14:49:

Als je hele platte billen heb bijv, kun je daar wel eeuwig van balen, maar wat je ook doet, mooi rond worden ze toch nietHier ben ik het niet helemaal mee eens! Als je hele platte billen hebt en gaat een tijd lang flink sqatten en lunges doen zul je zien dat je billen toch een heel wat rondere vorm krijgen dan ze eerst hadden!
quote:Majo1979 schreef op 11 december 2007 @ 21:40:

[...]

Weten vrouwen inmiddels niet dat dik synomiem is voor ongezond? Want zo word het toch gebracht?

En als je dun bent kan je ook ongezond zijn. Sommige mensen worden niet dik, ook niet als ze héél vet en ongezond eten. Maar hun aderen kunnen wel dichtslibben, etc. Ik ken zelf een heel aantal mensen met een ongezond cholestorolgehalte, die helemaal niet te dik zijn.

Zelf hou ik net als boksertje van fitte lichamen (bij mannen en bij vrouwen). Maat zegt mij dan niet zoveel. Iemand kan een puddinglichaam hebben met maat 34 of 36 en iemand kan super in vorm zijn met maat 42.

Ikzelf voel me niet prettig als ik 'blubberig' ben, hoewel ik nooit te zwaar ben geweest merk ik 't wel als ik een tijd niet sport (ik ben bv. naar 't buitenland verhuisd en heb een maand of drie niets gedaan, en merk dan echt dat mijn lichaam slapper wordt). Ik vind dat niet mooi bij mezelf. Daarnaast voel ik mij ook veel lekkerder als ik veel in beweging ben. Niet qua uiterlijk dus, maar qua gezondheid. Ik heb dan geen rug of schouderpijntjes, raak niet buiten adem, etc. Toen ik verhuisde hier naartoe en alleen studeerde (in Nederland werkte ik in mijn vrije tijd in de zorg, sportte ik elke dag en deed bovendien 't meeste op de fiets) kon ik 's avonds helemaal niet meer slapen. Mijn lichaam was gewoon niet moe. Ik voelde me echt behoorlijk belabberd.

Ik kreeg na een tijdje rugpijn en ben toen naar een masseur gegaan. Deze masseerde op een gegeven moment mijn billen en dat deed een beetje pijn. Dat zei ik en ik zei erbij 'komt zeker doordat ik veel gelopen heb de afgelopen dagen'. Hij zei toen lekker in mijn gezicht 'nee, dat komt niet doordat je veel gelopen hebt, dat komt doordat je niet meer sport en je lichaam niet onderhoudt'. Als je gewend bent veel te sporten / bewegen en je kapt daar dan mee, dan is dat helemaal niet lekker voor je lichaam, krijg je dat soort stramme pijntjes etc. Ik voel mij helemaal niet lekker als ik niet sport. Fysiek voel ik mij dan niet prettig, mijn lichaam voelt dan niet fijn als ik 't gewoon gebruik (bij 't lopen, zitten, koken, boodschappen doen etc). Niet psychisch, maar echt fysiek.

Vandaar dat ik ook denk dat mensen die gewend zijn naar hun werk te gaan in de auto of trein, daar de hele dag op een stoel zitten en weer thuis op de bank hangen 's avonds zich nooit zo lekker kunnen voelen dan mensen die actief zijn. Als je echter nooit actief bent geweest, kan je dat natuurlijk niet vergelijken.
Dat een kokerrok mooier staat met maatje xs vind ik trouwens een onzinargument, Sarah.

Een kokerrok staat ook mooier met lange benen, een v-hals staat mooier met een vol decolletee, een lage spijkerbroek mooier met een platte buik, open schoenen mooier met rechte tenen, een riem in de taille mooier met brede heupen, een grote ketting mooier met een lange hals, etc.

Ikzelf probeer gewoon mijn lichaam zo goed mogelijk te onderhouden en in vorm te houden (want dat vind ik 't mooist) maar pieker er niet over 't aan te passen of proberen aan te passen aan kleding. Liever pas ik mijn kleding aan aan mijn lichaam en draag ik wat mij flatteert.

Beetje de omgekeerde wereld dat argument van jou.
quote:maaartje schreef op 16 december 2007 @ 20:46:

Ik ga ook om met een meisje van mijn leeftijd (24 jr), echt een vriendin is ze niet, die wel echt heel dik is. Aan haar zie ik ook hoezeer het dikzijn je in de weg kan zitten. Echt veel vrienden heeft ze niet, wellicht mede daardoor. Als we uitgaan, krijgt ze ook nooit mannelijke aandacht en een vriend heeft ze ook nog nooit gehad. Bovendien is ze heel onzeker door haargewicht en vindt ze zichzelf onaantrekkelijk. Ik vraag me bij haar ook echt af waarom ze dan niet gaat lijnen. Ik neig ook naar het tekort aan discipline antwoord.

Ik wil even op bovenstaande reageren. Ik heb zelf altijd overgewicht gehad en nog. Maar ik denk ook dat het heel erg uitmaakt hoe je zelf in het leven staat. Ik heb nooit gebrek gehad aan vriendinnen en vrienden. Ik ben al jaren getrouwd met een leuke vent die me heeft leren kennen zoals ik ben en me prachtig vindt. Ik krijg regelmatig complimentjes dat ik er zo leuk uitzie en daar doe ik ook echt moeite voor. Ik bedoel maar te zeggen, dat je volgens mij ook iets uitstraalt. Als je lekker in je vel zit en dat ook uitstraalt dan merk je dat aan hoe mensen met je omgaan.

Ik weet het niet zo goed uit te leggen maar ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.
Over die kokerrok gesproken:Ik draag hem met plezier en niemand die daar opmerkingen over maakt.Trouwens,zoals iemand al hier schreef,voel ik me het lekkerste als ik zoals nu keurig op gewicht blijf en strak in mijn vel zit.Ik streef niet naar perfectie,behalve tijdens baalmomenten wat op dit moment reuze meevalt.Verder nog iemand een verhaal kwijt?Ik blijf het topic volgen.
Ik wil me even aansluiten bij Bikkie

het is nogal makkelijk om het 'probleem' van die dikkere persoon aan haar gewicht te hangen. Ikzelf werk met voornamelijk mannen en die vinden me met een normaal bmi (24) te máger! Mannen vallen niet persé op slank, hoewel ik me zo voor kan stellen dat de jongere mannen van tegenwoordig, net als hun vrouwelijke leeftijdsgenoten, teveel ingepeperd wordt, dat slank mooier is dan volslank. Net zoals jonge mannen tegenwoodig best kunnen denken dat borsten rechtop moeten blijven staan, wanneer je op je rug ligt. Dat doen die borsten van vrouwen in erotische films namelijk ook

Het rare lichaamsbeeld komt dus niet alleen bij de vrouwen aan.

Maar toen ik met m'n overgewicht ooit (86 kg) tegen een man zei, dat ik écht geen strak rokje kon dragen met die benen van me, was zijn reactie "denk je écht dat mannen dat zo zien? die zien een kort rokje en zijn blij"
Later is nu
dreamer,ik herinner me aan iets wat een exklasgenot tegen me zei heel lang geleden.Ze zei dat ik geen minirok aankon omdat mijn benen te dik waren.En soms denk ik in der daad dat ik te dik ben als ik een baalmoment heb.Een paar dagen geleden stond ik mezelf kritisch te bekijken in de spiegel of er niet toch iets vanaf moet...tjeeee vrouwenproblemen!Maar toch draag ik korte rokken.Ik droeg er eentje van de zomer en een man in de 60 riep dat ik wel ''mooie,dikke benen'' had.Daar kon ik niets mee.Maar achteraf gezien bedoelde hij gewoon dat ik mooie sterke benen had...wel een onhandige manier van uitdrukken.Maar goed,een feit was dat de rok mooi stond.Ik heb nou eenmaal geen maat 34.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven