Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Manderley, ik was blij jou ook even te zien posten op het vaccinatie-topic. Ik kan me soms zó ergeren aan de kortzichtigheid van sommige mensen....

Enfin, ik kan niet in het keukentje van een ander kijken, maar was gewoon blij te lezen dat jij het hele vaccinatiegebeuren óók kritisch bekeken had.

Gaan jullie nu vanavond Sinterklaas vieren, en wat denk jij dat Rosa krijgt van de goeie sint....?

Liefs, Lab
Labyrint: ik zag dat je gepost had. Ik snap ook niet dat mensen niet nadenken, en het maar doen omdat het zo hoort of omdt iedereen het doet. Bij de hielprik ook, er stond bij ons een mevrouw aan de deur: ik kom voor de hielprik en de gehoortest. Er werd ons niet gevraagd of we dat wel wilden, we hebben haar er ook duidelijk op gewezen, dat het een keuze is en dat het wel zo fatsoenlijk is om mensen te vragen of ze het willen of niet. Zij en de kraamhulp vonden het maar vreemd zoals we reageerden, want iedereen doet het toch? Nou nee dus. Rosa heeft de hielprik en gehoortest wel gehad, maar wij hebben ons er vooraf wel in verdiept.

Er ligt sinds vanochtend een kadootje van Sinterklaas in haar box. Er is me ingefluisterd dat ze een besteksetje met haar naam en geboortedatum erin gegraveerd krijgt. Daarnaast ben ik de hele dag al pepernoten aan het eten, zodat ze die vanvond via de afgekolfde melk krijgt ;)

S. is ook om wbt de sint en de slaven. Hij wil niet tegen haar liegen, maar ach ze begrijpt het nu nog niet. We maken er waarschijnlijk een verhaal van, dat er ooit een Sint Nicolaas was, die mensen hielp en de kinderen kadootjes gaf. Maar daar hebben we nog een jaar voor om over na te denken.

Komt Sinterklaas ook bij de rest langs? Of is hij al geweest?
ach, pepernotenmelk! Geweldig! Jemig, meis, nog steeds aan het afkolven? Wat vreselijk veel werk zeg, maar wát knap van je!

Fiep heeft gisteren wel haar schoentje bij de kachel neergezet (althans haar oma heeft dat gedaan) en vanochtend had de hond het schoentje meegesleept in zijn mand. Ik geloof dat ze er beiden weinig van snappen....
'honden en schoenen...prima combinatie...onze hond is ook gek op schoenen.

Wat kolven betreft, ik ben wel aan het afbouwen, ik kolf nog maar 2x per dag.
Rosa is superwend door de sint. Ze heeft inderdaad een besteksetje gekregen, maar ook nog speeltjes voor in bad en pepernoten van de buurtpieten. En vanochtend lag er nog een banketstaaf in haar box en een doos bonbons in mijn schoenen...wie zou dat nu gedaan hebben?

En Rosa heeft haar eerste tandje...of nou ja hij komt door. Ze ligt soms te miauwen als een krolse kat, wat erg grappig klint, maar voor haar is het wel een beetje zielig natuurlijk.
wow, die sint!

Hier niets... misschien had ik een adreswijziging naar Sint moeten sturen?

Oh ja, toch wel: gisteren bij mijn ouders geweest en Sint had daar een cadeautje achtergelaten voor Fiep: een mobiele telefoon van Nijntje.......
Zoon heeft van Sint een spaarpot gekregen (Sint wist zeker niet dat hij er al vier had, haha...) en een boekje. Ik heb een familie-kalender van Sint gekregen, om dubbelboekingen in de toekomst te voorkomen. Ben benieuwd of het werkt (met mijn chaotische aard)
Ik ben vanochtend weer ongesteld geworden :( het was te verwachten nu ik het kolven afbouw.
pfffffff zo.. weekend!

Morgen naar de schoonfamilie en zondag golfen.

Ik spreek jullie snel, nu wil ik eerst bnakhangen met een Sambuca en japanse mix!

Zo lekker ego.....

Daaaaaaag

Belle
bnak=bank
moe!
Hoi,

Even iets wat ik mt jullie wil delen, misschien hebben anderen er nog iets aan: wij hadden een beetje een 'probleem' (beetje een groot woord, maarja) met Zoon. Hij eiste namelijk de HELE DAG aandacht op. Je kon echt niets voor jezelf doen. Als je achter de computer zit, gaat hij er aan staan plukken, tegen de printer staan duwen, etc. Je kon de afwasmachine niet inruimen, want dan zat hij er in. Even op de bank een tijdschrift lezen terwijl hij speelt, forget it, hij breekt de tent af. Ik had me er al bij neergelegd. In de box zetten had geen zin, dan ging hij echt de hele tijd zoooo hard huilen (en hij is een volhouder en houdt dat dus gerust een uur of meer vol). De afgelopen dagen samen afgesproken om toch meer streng te zijn en af en toe toch maar te laten 'loeien' in de box, want we kwamen gewoon niet meer aan zoiets simpels als opruimen ofzo toe. En nu heeft Man een ontdekking gedaan die echt de simpel voor woorden is... als we Zoon meteen als hij uit bed of de wandelwagen komt in de box zetten, ga hij - na kort protest - wél lief spelen... We zetten hem eigenlijk altijd pas in de box als hij de tent gaat afbreken, en dan pikt hij het niet meer. Nu dus wel, als je hem niet eerst los laat rondkruipen/lopen, maar meteen in de box zet. Hij heeft vandaag meer dan een uur in de box gespeeld. Toch wel fijn, dan kunnen we toch af en toe even iets anders doen dan aan de hand van zoon ons leven leiden (hij slaapt nl nog maar 1x per dag)... ik dacht, zet het toch maar op de site... het is zo logisch, maar het kostte ons wel een paar maanden om er achter te komen...

grtz E.
anoniem_54091 wijzigde dit bericht op 08-12-2007 17:31
Reden: stukje vergeten, toegevoegd
% gewijzigd
hallo??
ben er hoor Eef! Alleen beetje moe, heb werk aangenomen voor een aantal weken. Misschien is 30 uur toch wel veel per week......
Wat is het hier ongelooflijk stil....zijn we allemaal forummoe?

Nijn en millie hoe gaat het met verhuizen?

Joeppie: hoe gaat het met jou? Je meisje? Je schilderijen? Joepman?

Belle: hoe was het bij je schoonfamilie? Lekker gegolft gister?

Eef: Bedankt voor je tip. Soms vind ik het wel fijn dat julie kindjes al wat ouder zijn, dan heb ik zeer veel aan jullie tips, adviezen en ervaringen. Hoe voel je je nu? wordt de misselijkheid al wat minder? Voel je je ook anders dan bij je eerste zwangerschap?

Lab: wat voor werk doe je? Denk je om jezelf?

Hier alles oke. Ons meisje ligt te miauwen als een krolse kat. Ze lacht en jammert tegelijk. Ze heeft gister haar voeten 'ondekt' ze zat er echt heel erg naar te kijken en te bewegen.

De keuken is nu af, in zoverre dat ales is aangesloten en ingericht. Over 2 weken heeft S. vakantie en dan willen we de rest aanpakken. Dan gaan de vloer en het plafond eruit, en nieuwe erin, 1 kozijn wordt een deur en het andere kozijn vervangen. veel werk dus.

Groetjes Manderley
Nee hoor ik ben niet forum-moe! Het komt er gewoon niet van.

drukdrukdruk

zaterdag naar schoonfam geweest. Was gezellig! Zondag golfles gehad en later nog visite die bleef eten.

Ik ben net terug van de condoleance van de moeder van mijn vriendin/collega.

froukje mee want ik kon geen opppas vinden. Ze was gelukkig erg lief..

Daarna weer snel verder op de fiets naar mijn werk. Ik moest nog 1 ding afmaken. En hup weer verder naar huis. Frouk natuurlijk hartstikke moe dus snel hond uitlaten en 2 boterhammen smeren voor de frouk.

Nu ligt ze lekker in bed.

Straks komt mijn moeder om samen boodschappen te doen. En dan gaan we gelijk even huizen kijken want ze heeft eindelijk haar huis verkocht per 1 mei. Maar nu moet ze nog iets anders zien te vinden.

Morgen komt mijn schoonvader uit frankrijk over en hij logeert hier dan een week.

Is wel erg leuk want dan is hij hier ook met de verjaardag van frouk.

Ik zo dus even het logeerbed verschonen enzo.

Als ik straks even tijd heb zal ik reageren op jullie berichtjes....

tot later meisjes!!

Belle
ik ook niet forummoe, maar kom niet verder dan meelezen, en toen ik gisteren even wilde posten, slikte viva mijn bericht in.

Evan; wat rot dat je daar zo lang mee getobt hebt! Wij doen het hier vanaf het begin zo en het werkt inderdaad het beste. Jammer dat je soms het wiel zelf opnieuw moet uitvinden he? Wat dat betreft snap ik je wel Manderley, dat je het wel lekker vind dat je een beetje kunt meeliften op onze kennis.

Vorige week was erg druk. 4 daagjes school ipv 2, cadeuatjes kopen, inpakken en van gedichten voorzien. En van het wekend 2 keer sinterklaas gevierd.

Morgen hoeft lekker even helemaal niets, ga ik lekker naar de intratuin kerstspulletjes kopen en de boom optuigen.

Vanavond lekker banken, mannetjeis weer eens weg naar een een of ander etentje met duitsers.

Verder heb ik niet zo veel te melden;

Hoe gaat het trouwens met onze verhuizers Millie en Nijn, die zijn er vast druk mee.

Belle; heftig hoor zoveel sterfgevallen ineens dichtbij. Stertke.

liefs Joep

Oh Labje; wat voor werkt heb je aangenomen, ben wel benieuwd, hoe doe je het nu met fiepchen, of kun je het thuis doen.
Hola!

GIster een heel erg lang bericht getypt en op één of andere mysterieuze manier was ie niet geplaatst...en ik wist ook niet meer zeker of dat nu aan mij lag of aan Viva, maarja toen had ik geen zin meer...

Hier druk met verbouwing, vooral Nijn-vriend dan..

in de weekende probeer ik er ook zoveel mogelijk te zijn of iig bezig te zijn voor het huis...

AFgelopen weekend heb ik dan ook de hele dag geklust en dat was eigenlijk heel erg leuk.

Eerst boodschapjes gedaan en toen rond half 11 was ik in het huis, We zijn zo lekker opgeschoten! Geweldig!

We hadden 3 man hulp en de 4e had op Yara gepast en gekookt. Hebben we met z'n allen gegeten en toen lekker gezellig geborreld....nouja eigenlijk hebben de mannen gewoon aso gezopen en wij meiden hebben wat alc. versnaperingetjes gehad..:-) was wel leuk, maar ik was echt kapot om 00 uur en heb ze er toen ook uit gegooid. Yara was de volgende ochtend echt mega lief..ze heeft ons laten uitslapen tot 8.30!!

NOu en verder heb ik regelmaat gevonden in mijn cyclus tot nu toe...al twee keer zat er 33 dagen tussen...zou het dit keer zo blijven?? Zou mooi zijn met het oog op een broertje of zusje voor Yara natuurlijk..

Ik denk dat ik Nijnvriend voorstel om er na de volgende ongesteldheids-periode weer voor te gaan....

Ben benieuwd hoehij erop reageert....We hebben het er wel vaak over hoor, maar dan meer zo voor de gein...Ben echt benieuwd...

Eef: Fijn dat mannetje het meteen in d ebox prima vindt! Hoe gaat het met de laatste loodjes?? MOeten snel maar weer eens bellen..

Manderley: Heb je foto van de keuken?? Ben erg benieuwd, vooral als je er zelf mee bezig bent is het EXTRA leuk!

Belle: Trek je het extra werken een beetje of is dat nu voorbij??

Joep: Geld binnen? Ja toch neem ik aan? Ik heb ze nog steeds niet gegeven, gewoon geen tijd voor gehad...maar ik weet zeker dat ze heel mooi zullen staan!

Lab: Wat voor werk heb je aangenomen?? EN 30 uur is best heel veel hoor...ik vind 24 uur al meer dan genoeg en dan heb ik nog wel een gezond lijf...Doe je een beetje voorzichtig en denk je een beetje aan jezelf??

Joan: Gewoon even een hallo!! STerkte!

Tja en verder geen nieuws geloof ik......

Tot snel

Liefs Nijn
Haha die Nijn, er meteen weer voor gaan.... ben benieuwd hoor!

Hier wel oke, ben even hondsmoe maar heb gisterenavond gestept (met zo'n stepje in de sportschool, dat verhaal) en ik denk dat ik vooral daarvan moe ben :-)

Ben nu echt echt echt bezig met de laatste loodjes van mijn scriptie en mèn... WAT EEN POKKEWERK.... het is stiekem ineens toch nog wel veel, allemaal kleine dingetjes en ook wel leuk om te doen... maar kijk nu al uit naar vrijdag... laatste resultaten collecteren van collega's, uitwerken, uitprinten, inbinden, op de post en dan TAART ETEN!!!
Hello girls

Even een teken van leven van mij.

Moet het kort houden, wnat moet over 10 minuten in d eauto zittemn om naar mijn werk te gaan.

maar wilde even laten weten hoe het met me was.

Het gaat gelukkig sinds anderhalve week weer wat beter met me. Op mijn vrije dag vind ik hte soms nog wel eens moeilijk en ging het de laatste weken ook altijd helemaal mis, nu heeft Joanvriend bedacht om wat eerder naar huis te komen op die dag en dan gaat het helemaal goed!!!

Verder heb ik helemaal zin om voor poging 2 te gaan, moet nu mijn volgende menstruatie afwachten (ben nu nog ongi, dus duurt nog even) en dan beginnen we met de pil en na 2 weken gaan we dan weer spuiten.

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje forum moe ben, soms heb ik gewoon het gevoel dat ik nog zo ver achter loop, jullie hebben allemaal je kindje en gaat er dan ook veel over, wat begrijpelijk is, maar daar past mijn wereldje dan niet echt in.

Hoop dat jullie allemaal lekker veel cadeautjes van de sint hebben gehad, ik wel, ben erg tevreden, zag er erg tegen op om het zonder ouders te vieren voor het eerst, maar het is niet anders.

He ik kom snel weer een keer buurten, dan ga ik weer op alles en iedereen reageren, maar nu wachten de kindjes op mij.

Tot gauw

Dikke knuffel van een wat blijere Joan
Joan: Fijn dat het wat beter met je gaat!

Lief dat je mannetje wat eerder thuiskomt en fijn dat jij daar dus blijkbaar goed op reageert!

GIster heeeel even met Nijnvriend gehad over 'klussen voor een tweede'. Vriend vindt het nog even te snel en moet er nog even niet aan denken, maar dat komt natuurlijk door de verbouwing (zei hij zelf ook) hij wil het liefst ook even kijken hoe het financieel gaat uitpakken enz.

Hij zei wel (en daardoor kwamen we erop) oh dna moeten we in maart goed mikken...als geintje natuurlijk, maar we hadden het over zijn ouderschapsverlof.

Nouja we zien wel hoor...

Ik heb vandaag veel opgeruimd en kerstkaarten geschreven en ben bij nichtje/vriendinnetje wezen lunchen.

EN vanmiddag spulletjes brengen naar de oppas van morgen(ik heb BHV)...

Yara ligt nog in bedje, maar dat duurt niet lang meer denk ik.

Ik ga weer verder!
Hello,

Joan, fijn dat het wat beter gaat!

Nijn, zozo, klusplannen... ben benieuwd hoor...

Hier niet veel nieuws. Oja, nog een heel verhaal over een KOE van het cb, maar dat houden jullie tegoed.

Vanmorgen naar de vk geweest. Hartje klopt, dus dat is mooi. Ben stiekem toch wel opgelucht!

Verder is huis wat aan kant, heb eindelijk weer wat energie dus eerst die rommel maar eens aangepakt. Pfff drie maanden in je eigen troep zitten is gewoon niet echt mijn ding :-)

grtz E
Hallo,

Joan: wat leuk om weer wat van je te horen. En fijn dat je je wat beter voelt. Ik vind het erg fijn dat je toch nog geregeld iets van je laat horen.

Nijn: dus ook aan het nadenken vor een tweede....ben benieuwd wanneer jullie de knoop doorhakken.

Eef: ik ben benieuwd naar je verhaal over koeien op het cb Ik vond het ook altijd fijn om het hartje weer even te horen.

Wij moesten gisteren ook weer naar het CB. Voor de tweede inentingen. Rosa heeft ook nu maar weer heel even gehuild. Toen we thuis kwamen begon ze ook weer even, toen heb ik haar een zetpil gegeven en de laatste fles en om 8 uur heb ik haar wakker gemaakt, toen had ze al 11 uur geslapen, dat heeft ze nog nooit eerder gedaan. Nu ligt ze ook weer lekker te slapen.

Ik heb vanochtend de kerstspullen tevoorschijn gehaald. We hebben dit jaar geen boom, geen ruimte in de voorkamer staat het vol met de box, commode en ledikantje en de achterkamer gaan we volgende week bij de keuken trekken. Dan is het ook niet handig om daar een kerstboom neer te planten.

S. en ik zijn vandaag 10 jaar samen.

Liefs Manderley
hallo,

even snel bericht.

We zijn nu aan t verhuizen. t gaat goed. al is het wel hectisch. Kasper logeert bij oma en dat gaat prima.

Ik ga de komende weken geen internet hebben, dus tot later!

Kus

Fien

PS: Labje, dank dank dank!!! het was heel vertrouwd om hem bij jou achter te laten. ik was echt helemaal niet zenuwachtig daarvoor. je bent een schat, en joep ook!

Kus van Kasper voor Fiep...
Lieve Fien, geen flauw idee Of en Wanneer je dit leest, maar het was zalig om op Kasper te mogen passen! Is prompt toen jullie vertrokken waren, op mijn schouder in slaap gevallen (' je bent niet MIJN mammie, maar wel een mammie, dus okee' ), hij heeft heerlijk geslapen in de wandelwagen (en Fiep ook knock out, in de wieg), hij heeft na twee uur slaap verrukt een flesje Fienmelk naar binnen geklokt, heeft gespeeld met Fiep, gekletst met ons, geknuffeld, een grote volle luier gemaakt en heeft daarna Nienke begroet.

Geen enkel probleem dus! Het vreemde was dat toen wij weggingen, we allebei het gevoel hadden dat we Kasper ' vergaten'. Zo snel sluit je een hummel in je armen en je hart.

Ook nogmaals dank dat ik hier nu vers ' gebehaad' zit te wezen, de ' jongens' zitten weer helemaal op de juiste hoogte! En Fiepchen heeft vanochtend al rondgeslingerd in Kaspers wieg, helemaal gelukkig (nu zag ik alleen dat Joepchen de dekentjes ook heeft meegenomen.... sorry! Die krijg je ook terug, gewassen, gestreken en gesteven).

Nogmaals gefeliciteerd voor Sander et toi (' Jahaa, Kapsers pappie is nu wel mooi Doctor Pappie), veel succes en sterkte met de verhuizing en oh ja, ik hoop dat het feest leuk was!

Fiep was vaochtend 65 centimeter bij het CB, dus Kasper zal wel over de 68 zijn denk ik!

Ze hebben trouwens - uberschattig- een hele tijd hand in hand gelegen in de box. Zitten allebei in hetzelfde -grijp en hou vast- stadium.... Dus: kus van Fiep voor Kasper (en weeeer doet ze haar rokje omhoog. Ahum).

Liefs, Lab

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven