Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het topic wel vaker voorbij zien komen in de lijst, maar pas vandaag toch wat doorgelezen ... was misschien niet zo'n goed idee Er gaan er velen, elke dag, sommigen waren er al jaren klaar voor, anderen gaan veel te vroeg ... gelukkig heeft hij jouw nog ontmoet ... Heel veel sterkte gewenst.
Ibi,

Gecondoleerd. Heel veel sterkte gewenst.
Banba wat aangrijpend prachtig.
Nog even een aanvulling die ik vanochtend in mijn verwarring vergat.

zomaareenzus + gezin

tara + gezin

oom/tante

(hier noem ik jullie maar even zo)

ook jullie natuurlijk gecondoleerd met dit oneerlijke verlies van jullie zwager/oom/'neef'

Ik weet door jullie berichten hoeveel Patrick voor jullie heeft betekend en al ken ik hem niet persoonlijk irl, ik huil met jullie mee om deze oneerlijke strijd...

Ik weet dat jullie er voor elkaar zijn en daarom wens ik jullie samen alle kracht en sterkte toe zowel voor nu als later..

nogmaals lieve groet, thee
Lieve Ibi, jouw eerste nacht, echt alleen, zonder je lieve Patrick... hoe moeilijk moet dat zijn en hoe leeg. Ik wens je alle sterkte van de wereld. Er moet een nieuw sterretje aan de hemel staan vannacht.

Ik hoop dat je minstens een fractie kunt voelen van alle mensen, forummers die aan je denken. Zoveel mensen zijn nu verbonden met elkaar, met jou en Patrick, vanwege jouw verdriet. Als je een snoer van lichtjes maakt van iedereen die nu aan je denkt, dan is heel Nederland een bron van licht en warmte. Met lange uitlopers naar de rest van de wereld.

Ik hoop dat het jou en je lieve familie bereikt.

Lieve IBI, meis het is ook een vreselijke onwerkelijkheid, het zou ook geen werkelijkheid mogen zijn.

Leun op je familie, je bent zo'n pilaar geweest al die tijd, er komt ook een tijd om te leunen en dit kan en mag. Wou, ik denk net als zoveel anderen hier, dat ik meer kon doen.
Optimist tot in de kist!
quote:Splinter02 schreef op 12 december 2010 @ 01:14:

Lieve Ibi, jouw eerste nacht, echt alleen, zonder je lieve Patrick... hoe moeilijk moet dat zijn en hoe leeg. Ik wens je alle sterkte van de wereld. Er moet een nieuw sterretje aan de hemel staan vannacht.

Ik hoop dat je minstens een fractie kunt voelen van alle mensen, forummers die aan je denken. Zoveel mensen zijn nu verbonden met elkaar, met jou en Patrick, vanwege jouw verdriet. Als je een snoer van lichtjes maakt van iedereen die nu aan je denkt, dan is heel Nederland een bron van licht en warmte. Met lange uitlopers naar de rest van de wereld.

Ik hoop dat het jou en je lieve familie bereikt.

splinter, wat een mooi idee, ik verlicht met je mee!
Hier brandt ook een lichtje voor Ibi, Hih en allen die van hen houden.
Ga in therapie!
IBI, gecondoleerd met dit vreselijke verlies....

Het kaarsje voor jou en Patrick blijft hier branden.....

IBI, ik hoop dat het je lukt een paar uurtjes te slapen. Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe leeg en koud jouw nacht moet zijn.

Banba, wat een prachtig gedicht.

Splinter, wat een mooie post.

Ook mijn lichtje brandt mee
Prachtig Splinter...mijn kaarsjes branden ook..

Ibi en familie, gecondoleerd en heel heel veel kracht en sterkte toegewenst

Soms is deze wereld zo fucking oneerlijk en gemeen. Dit moest niet kunnen
Splinter, wat een mooie post en wat een mooie gedachte.

IBI, ik heb geen idee hoe jouw nacht geweest is. Ik hoop dat je een paar uurtjes hebt kunnen slapen
Lieve IBI,

de dagelijkse knuffels gaan gewoon nog even door!!!

Van mij ook weer een knuffel. We denken aan jullie.
Lieve IBI, wat vreselijk voor je. Heel veel sterkte voor de komende dagen en de tijd erna...
Lieve IBI,

Ik hoop dat je vannacht hebt kunnen slapen.
Splinter, wat een mooie posting en wat een mooie gedachte.

IBI, ik heb aan je gedacht vannacht. Je eerste nacht écht zonder Patrick... Ik hoop dat je toch een beetje geslapen hebt. Ben je alleen, of zijn er mensen om je heen? Ik hoop dat je ook deze dag een beetje doorkomt
Ik denk aan je IBI. Sterkte vandaag. Ik hoop dat het een beetje gaat.

(wat een loze woorden allemaal he...)
Ik ben al vier keer begonnen aan dit bericht, maar kan geen zinnige woorden vinden. Geen woorden kunnen dit immense verdriet bevatten. Ik kan alleen maar schrijven dat we aan jullie denken.
Thee, zou ik jou mogen mailen? Of jij mij op PopdeE at live punt nl ?
Lieve IBI, ik denk aan je
Ik weet niet wat ik moet schrijven -ben een meelezer- maar wil even laten weten dat ik aan jullie denk. Veel sterkte
Ik heb vannacht een ster uitgezocht,

voor jou Patrick die moest gaan

Een ster voor iemand zo bijzonder

dat hij eigenlijk alleen moet staan

Nu kijk naar de sterren

en huil ik naar de maan

Dan straalt daar weer die ene ster

dus jou Patrick eigenlijk nooit weggegaan.

een knuffel van een stille meelezer.
Puck

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven