Werk & Studie alle pijlers

Stage?

12-12-2010 11:27 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, ik studeer en moet stage gaan lopen.
anoniem_84220 wijzigde dit bericht op 12-12-2010 12:01
Reden: Naamgebruik
% gewijzigd
Google eens op CAO + stagevergoeding. Dan zul je al snel zien dat je met 300-400 euro echt 'goed betaald' wordt als stagiair.
Daar heeft je school toch wel ervaring mee? Heb je geen stagebegeleider aan wie je zulk soort vragen kunt stellen?

En ik denk dat de ene regio de andere niet is. Wellicht is het bij tekort in de regio wel mogelijk om wat betaald te krijgen. Ik denk wel dat je je eisen wat bij moet stellen want je praat nu net alsof jij het bedrijf alleen van dienst bent maar dat andersom natuurlijk net zo goed.
Ik vind dat je niet zoveel eisen moet stellen. Het levert jou namelijk heel veel ervaring op en de kans je studie af te ronden. Dat is al een hele grote beloning. Als je een stagevergoeding krijgt is het mooi meegenomen.

Waarom kan je trouwens niet 's avond of op zaterdag blijven werken?
Ga eens wat googlen.

Je hebt bijvoorbeeld stage.nl waar stages worden aangeboden waar je echt meer krijgt dan 50 euro per maand.
Ik zou in het weekend kunnen werken maar moet al gewoon 5 dagen inde week stage lopen. Natuurlijk heb ik ook wat aan het bedrijf maar ik vind dat gewoon dat je op HBO niveau niet voor een appel en een ei 40 uur in de weeknstage zou moeten lopen.
Waarom vind je dat Marloes?

En wat betreft het weekend werken, het is misschien wat zwaarder, maar het is voor een afzienbare periode. Er zijn massa's mensen die meer dan 40 uur per week werken, dus uitzonderlijk is het ook niet.
quote:MarloesVisscher schreef op 12 december 2010 @ 11:37:

Ik zou in het weekend kunnen werken maar moet al gewoon 5 dagen inde week stage lopen. Natuurlijk heb ik ook wat aan het bedrijf maar ik vind dat gewoon dat je op HBO niveau niet voor een appel en een ei 40 uur in de weeknstage zou moeten lopen.Joh, dan kun je zoeken tot je een ons weegt. Je bent natuurlijk van toegevoegde waarde voor een bedrijf, maar aan de andere kant: Je hebt (ook als HBO'er) gewoon begeleiding nodig, mensen steken energie en tijd en moeite in je en je mag nauwelijks verantwoordelijkheid hebben. Je voelt je heel wat geloof ik, dat je HBO doet en stage gaat lopen, maar de werkelijkheid is anders.
ik zou een beetje oppassen met het gebruiken van je echte naam als nickname...
Je doet een HBO opleiding. Je hebt nog niets! Tenminste ervan uitgaande dat je nog geen ervaring etc. hebt. Als je dat wel hebt dan is het een ander verhaal misschien.

En geloof mij, het UWV zal je (zeker in deze tijden) het minimale betalen.
Daarbij, je krijgt werkervaring, het staat leuk op je CV en je leert een hoop, dat is ook wat waard. Ik heb op het HBO onbetaald stage gelopen en ik ga (misschien) nu weer een jaar stage lopen omdat een baan vinden lastig is. Dan krijg ik ook niet meer dan 200/300 per maand voor een full-time stage, maar het levert me wél zoveel op dat ik er dan maar voor kies om daarnaast te gaan lenen bij de IBG.
Tsja, dit weet je van tevoren.Stages leveren weinig op, qua geld wel qua kennis. Kortom investeren in de toekomst heet zoiets toch?
This is not kosher!
En inderdaad, ik zou je echte naam hier niet gebruiken. Een bedrijf waar je gaat stagelopen zou zomaar eens kunnen googleen, en ik heb je facebook (volgens mij) ook al gevonden. Niet heel handig, dit is ook terug te vinden!
1. Dit had je eerder kunnen bedenken, studeren kost geld en tijd.

2. Stage is investeren in de toekomst.
Elise dit is niet mijn echte naam, daar heb ik over nagedacht maar toch bedankt. Solveigh met 200/300 in de maand zou ik heel blij zijn hoor. Ik verwacht absoluut geen vetpot ik denk dat jullie dat misschien een beetje verkeerdnbegrepen hebben
Dan vind ik nóg dat je je naam moet veranderen, want er bestaat dus wel een MarloesVisscher. En dit wordt nu aan haar gelinkt.
Ik denk dat wij je heel goed begrepen hebben hoor.

Kijk, stage loop je voor jezelf. Investering in de toekomst enzo. Als je een vergoeding krijgt is dat mooi meegenomen, maar dat mag je absoluut niet verwachten vind ik.
Maar dan nog zijn stage's waar je betaald krijgt best in de minderheid tegenwoordig. Er is een enorm aanbod van stagiaires doordat veel mensen wat langer gaan studeren of weer opnieuw beginnen en er is weinig mankracht voor begeleiding in de meeste bedrijven. En ze hebben het dus voor het uitkiezen.
Ik denk dat jij je ernstig vergist als jij verwacht dat je in je eentje het systeem van de stagevergoeding kunt veranderen.

Als ik als bedrijf mijn personeelsbudget uit kan geven aan een ervaren kracht, dan doe ik dat veel liever dan datzelfde geld uitgeven aan iemand die nog geen ervaring of diploma heeft, begeleiding nodig heeft en geen verantwoordelijkheid mag dragen.
Ik heb stage gelopen (HBO techniek) voor 300 in de maand, op basis van 40 uur in de week. Dit bedrag was net verhoogd.

Ik heb stage gelopen bij een leerbedrijf die subsidie krijgt voor het bgeleiden van studenten. Let daar eens op, dan is de kans op vergoeding al groter.
Dan zal ik dat doen solveigh. Kun je me vertellen hoe ik dat moet doen? Ik dacht dat ik een fictieve naam had gebruikt maar wil inderdaad niet dat dat aan iemand anders gelinkt wordt.
Als jij denkt dat je na twee maanden net zulk goed werk levert als een reguliere medewerker vind ik dat best een beetje overdreven overkomen.

Wanneer je stage loopt mag je totaal geen enkele verantwoordelijkheid dragen (en terecht) dus er zal altijd tijd en energie in je gestoken moeten worden.

Stage betaalt slecht, dat ben ik met je eens. Maar het systeem is momenteel zoals het is. Ik denk dat het belangrijker is op zoek te gaan naar een stageplek waar je veel kunt leren zodat het goed staat op je CV.
Mail de engeltjes dat je je nick wilt laten anonimiseren. Dat kan naar forum@viva.nl

Behoorlijk naief om te denken trouwens dat niemand zo heet
Het heet niet voor niks stage. Wees blij met wat je krijgt. Zorg ervoor dat je bij een bedrijf stage loopt waar jij dat wil. Onafhankelijk van de vergoeding.

En moet je echt 40uur per week werken? In mijn stageperiode werkte ik 3 dagen, 1 dag collega en 1 dag voor het uitwerken van de stageopdrachten, voorbereiden op colleges, leren van tentamens en het maken van een eindstudeeropdracht.
In de zorg zijn stagevergoedingen tegenwoordig verplicht *als ik me niet vergis, iedere CAO is natuurlijk anders maar dit is wat ik toen gehoord heb* (op MBO niveau krijgen stagiaires in de kinderopvang bijvoorbeeld 40¤ per maand voor 1 dag in de week zeg maar. Dus iedere maandag is 40¤ in de maand, iedere maandag en dinsdag is 80¤ in de maand, etc.)

Mijn vriend werkt in de bouw en daar is ook veel sprake van stage vergoedingen (hij kreeg voor fulltime stage toch 400/500¤ per maand). Dus, goed zoeken...

Ik begrijp wel waar je vandaan komt hoor... ik heb op het MBo ook 4 jaar lang, 3 dagen in de week stage gelopen... officieel mochten ze mij geen verantwoordelijkheden geven maar ondertussen werk je als stagiaire heel hard en zie je er niks voor terug. Tja, jij wil je diploma halen... zij hebben dat al! Soms frustrerend maar zo werkt het nou eenmaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven