Ook raar, of niet? ( marktplaats)
dinsdag 30 november 2010 om 11:43
Ik plaats t maar hier, omdat hier veel topics over marktplaats staan.
Was mailende met iemand over een skibroek voor mijn zoon. Ik was bang dat hij iets te klein was, zij zei dat ie groot uitviel. Dus ik stel voor om vanmiddag even te komen kijken met zoon. Het is in mn eigen woonplaats. Mailt die vrouw terug dat ze alleen per post verkoopt! Is dat niet raar? Nou, dan zie ik van de koop af. Weet niet eens of de broek past en ga geen 6,75 verzendkosten betalen als ik er op de fiets heen kan.
Ik verkoop juist alleen aan huis, dan kan je geen gedoe krijgen. Ze zien wat ze kopen en kunnen niet zeggen dat t niet is aangekomen ofzo.....
Was mailende met iemand over een skibroek voor mijn zoon. Ik was bang dat hij iets te klein was, zij zei dat ie groot uitviel. Dus ik stel voor om vanmiddag even te komen kijken met zoon. Het is in mn eigen woonplaats. Mailt die vrouw terug dat ze alleen per post verkoopt! Is dat niet raar? Nou, dan zie ik van de koop af. Weet niet eens of de broek past en ga geen 6,75 verzendkosten betalen als ik er op de fiets heen kan.
Ik verkoop juist alleen aan huis, dan kan je geen gedoe krijgen. Ze zien wat ze kopen en kunnen niet zeggen dat t niet is aangekomen ofzo.....
woensdag 8 december 2010 om 08:41
Tja. Toevallig heb ik vorig jaar ook een kinderskibroek verkocht via MP. De vrouw kwam hem ophalen en gelijk betalen, hoef ik tenminste geen pakje op de post te doen. Ook kreeg ze er nog een paar ongebruikte kinderwanten gratis bij...
Nadeel is wel dat je thuis moet blijven/ tijd af moet spreken en dat er vreemden in je huis komen. Ik verkoop heel incidenteel dingen op MP, liefst aan huis, maar als het via de brievenbus kan is het mij ook prima. Vaak zijn het ook wat grotere zaken die veel te zwaar zijn om met pakketpost te doen. Ook heb ik een keer afgesproken bij de Praxis in een andere plaats. Ik was die dag in de buurt en het was dichter bij de woonplaats van de koper. Was zo'n zitverhoger.
Nadeel is wel dat je thuis moet blijven/ tijd af moet spreken en dat er vreemden in je huis komen. Ik verkoop heel incidenteel dingen op MP, liefst aan huis, maar als het via de brievenbus kan is het mij ook prima. Vaak zijn het ook wat grotere zaken die veel te zwaar zijn om met pakketpost te doen. Ook heb ik een keer afgesproken bij de Praxis in een andere plaats. Ik was die dag in de buurt en het was dichter bij de woonplaats van de koper. Was zo'n zitverhoger.

vrijdag 10 december 2010 om 15:06
Even iets anders, maar ik erger me er zoooo aan erger: mensen die de categorie 'zo goed als nieuw' kiezen en dan vervolgens in de advertentietekst zetten dat het in een zeer goede staat is. Me dunkt! Hallo zeg, dat zou je er niet in hoeven zetten als je die categorie kiest.
Of: vaak gedragen, maar door de goede kwaliteit ziet het er als nieuw uit.
Of: mijn prinsesje stal hierin altijd de show (Wat nou, altijd, het was toch zo goed als nieuw?!)
Zo goed als nieuw was vroegah zo ongeveer de categorie: nieuw zonder kaartje.
Nog een laatste mooie: zo goed als nieuw, maar door de zware kwaliteit wol pilt het wél een beetje onder de armen.
(Ok, nog ééntje: mensen die iets 'Nieuw' noemen, geen kaartje er meer bij hebben en tóch meer dan 50% van de nieuwprijs vragen. Die mensen zijn ook grappig)
Of: vaak gedragen, maar door de goede kwaliteit ziet het er als nieuw uit.
Of: mijn prinsesje stal hierin altijd de show (Wat nou, altijd, het was toch zo goed als nieuw?!)
Zo goed als nieuw was vroegah zo ongeveer de categorie: nieuw zonder kaartje.
Nog een laatste mooie: zo goed als nieuw, maar door de zware kwaliteit wol pilt het wél een beetje onder de armen.
(Ok, nog ééntje: mensen die iets 'Nieuw' noemen, geen kaartje er meer bij hebben en tóch meer dan 50% van de nieuwprijs vragen. Die mensen zijn ook grappig)
vrijdag 10 december 2010 om 15:28
Ik vind het ook best raar als mensen niet willen dat je iets aan de deur komt ophalen. Maar goed, iedereen moet dat zelf weten.
Mijn ervaring is dat je best snel tot een afspraak komt om even iets op te halen, begin vd avond ofzo.. En mensen zijn zo weer weg. Ik heb zelf ook al van alles opgehaald bij anderen. Voetbalschoenen, paardrijlaarzen, jassen, kleding, en dan ook nog meubels en fietsen. En hier zijn ook al erg veel mensen langs geweest om iets op te halen. Meubels, speelgoed, kleding etc. Niemand heeft mij ooit gevraagd of ze even kleding mochten komen passen.
Ik vind wel dat wanneer je alleen verzendt, je bereid moet zijn om alles even op te meten als dat gevraagd wordt en om in ieder geval eerlijk de staat van de kleding te vermelden. Maar dat zal iedereen wel vinden
Mijn ervaring is dat je best snel tot een afspraak komt om even iets op te halen, begin vd avond ofzo.. En mensen zijn zo weer weg. Ik heb zelf ook al van alles opgehaald bij anderen. Voetbalschoenen, paardrijlaarzen, jassen, kleding, en dan ook nog meubels en fietsen. En hier zijn ook al erg veel mensen langs geweest om iets op te halen. Meubels, speelgoed, kleding etc. Niemand heeft mij ooit gevraagd of ze even kleding mochten komen passen.
Ik vind wel dat wanneer je alleen verzendt, je bereid moet zijn om alles even op te meten als dat gevraagd wordt en om in ieder geval eerlijk de staat van de kleding te vermelden. Maar dat zal iedereen wel vinden

vrijdag 10 december 2010 om 15:38
quote:lonbonton schreef op 10 december 2010 @ 15:28:
Eens, daarom zet ik alle maten altijd direct in de advertentie.
Maar over dat ophalen: al wordt er níet gepast, kun je je voorstellen dat ik met een erg drukke peuter en kleuter, drie hoog en intercom kapot, weinig zin heb in kopers aan de deur? Het is voor mij gewoon te onhandig.
Als het om meubels en erg dure dingen gaat, is het natuurlijk een ander verhaal, maar die dingen verkoop ik niet.
Eens, daarom zet ik alle maten altijd direct in de advertentie.
Maar over dat ophalen: al wordt er níet gepast, kun je je voorstellen dat ik met een erg drukke peuter en kleuter, drie hoog en intercom kapot, weinig zin heb in kopers aan de deur? Het is voor mij gewoon te onhandig.
Als het om meubels en erg dure dingen gaat, is het natuurlijk een ander verhaal, maar die dingen verkoop ik niet.

vrijdag 10 december 2010 om 19:51
Het is natuurlijk ieder zijn eigen keuze om iemand aan huis te laten komen of niet maar dat wil niet zeggen dat jij ermee akkoord moet gaan.
Toen ik in een huis woonde, heb ik ooit eens iemand aan de deur laten komen maar die liet ik niet binnen. Gewoon aan de deur afhandelen.
Daarna woonde ik in een appartement en heb ik weleens iemand binnen gehaald.
Ik heb ook ooit mijn auto verkocht via MP. Die man wilde ook thuis afspreken maar dat heb ik niet gedaan. Ik had niks te verbergen en die auto was prima maar met een auto weet je het nooit. Ik heb geen zin om straks jan en alleman aan de deur te hebben omdat er misschien naderhand iets mankeert.
Toen ik in een huis woonde, heb ik ooit eens iemand aan de deur laten komen maar die liet ik niet binnen. Gewoon aan de deur afhandelen.
Daarna woonde ik in een appartement en heb ik weleens iemand binnen gehaald.
Ik heb ook ooit mijn auto verkocht via MP. Die man wilde ook thuis afspreken maar dat heb ik niet gedaan. Ik had niks te verbergen en die auto was prima maar met een auto weet je het nooit. Ik heb geen zin om straks jan en alleman aan de deur te hebben omdat er misschien naderhand iets mankeert.

vrijdag 10 december 2010 om 21:55
vrijdag 10 december 2010 om 23:01
Ik vind het ook niks als mensen thuis komen om iets op te halen. Mijn man verkocht vroeger wel eens een computer op Marktplaats en ging alles dan heel uitgebreid demonstreren en duizend vragen beantwoorden, daar werd ik soms helemaal gek van. Meestal kwamen die mensen ook nog op een tijdstip waarop het heel rot uitkwam.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 10 december 2010 om 23:09
ik heb al veel aan de deur gekocht en verkocht.
nooit problemen me e gehad.
ik laat mensen niet binnen, alleen in de algemene hal.
maar kleding, dat valt altijd tegen via MP.
kocht eens een vest, daar zat een vlek in. en een jurk, daar was een knoop af, wat niet vermeld was.
maar verder geen problemen, ik vind MP geweldig!
nooit problemen me e gehad.
ik laat mensen niet binnen, alleen in de algemene hal.
maar kleding, dat valt altijd tegen via MP.
kocht eens een vest, daar zat een vlek in. en een jurk, daar was een knoop af, wat niet vermeld was.
maar verder geen problemen, ik vind MP geweldig!

zondag 12 december 2010 om 13:54
Ik verkoop alleen aan de deur als mensen indd in dezelfde woonplaats wonen, of ze kunnen het ook in mijn werkplaats komen ophalen. Maar dan is het alleen ophalen niet passen enzo.. En wil vooraf ook het geld op mijn rekening hebben zodat ik zeker weten dat ze het komen afhalen. Klinkt misschien streng maar ik heb wel wat beters te doen dan op iemand wachten die spullen af komt halen:)
Dus om even weer on toppic vind ik het vreemd dat je het als je indd indezelfde woonplaats woont gewoon niet even kan afhalen. Scheelt verzendkosten, de verkoper weer een ritje naar het postkantoor en het inpakken.
Dus om even weer on toppic vind ik het vreemd dat je het als je indd indezelfde woonplaats woont gewoon niet even kan afhalen. Scheelt verzendkosten, de verkoper weer een ritje naar het postkantoor en het inpakken.