Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken.

23-08-2010 18:10 1031 berichten
Iedereen die rookt, of ooit gerookt heeft, weet hoe moeilijk het is om van de sigaretjes af te blijven. Naar aanleiding van een topic vanmiddag, leek het me een goed idee om hier een topic te openen waar iedereen die wil stoppen met roken terecht kan voor wat steun , zowel om te geven als te krijgen.

De tijd komt er weer aan dat het toch te koud wordt om buiten met een sigaretje te bibberen, dus dat is al één voordeel.

We worden fitter, de huid wordt mooier, zijn s'morgens beter uitgerust, stralend witte tanden zonder kunstgrepen. etc. etc. etc.

Wie doet er mee? Wie durft het aan? Wie heeft tips om het vol te houden?
Alle reacties Link kopieren
Dames!! Hoe is het met iedereen? Nog steeds gestopt met roken? Laten we weer eens bijbeppen!
Hi Soul,

Hoe gaat het nu met je? Voel je je alweer wat beter?

Bijna drie weken gestopt hier. Ik merk dat het einde van de werkdag voor mij het moeilijkste moment is. Dat is de eerste sigaret na een halve of ganse dag werken en ik merk dat dat nog niet helemaal uit mijn systeem is. Voor de rest gaat het eigenlijk prima.

Mijn man vroeg afgelopen weekend of ik nu gelukkiger was. Hij had dat ergens gelezen. Ik kan dat nu niet meteen beamen. Hij zei wel dat ik deze keer minder chagrijnig ben als de vorige keer en dat merk ik zelf ook, maar gelukkiger? Geen idee...Blij dat ik gestopt ben, dat wel...maar meestal sta ik er niet zo bij stil...

Dat mijn conditie naar de zak is, heb ik gisteren bij het dansen nog maar eens ondervonden..pffoeh...het vage plan om te gaan lopen ligt klaar...(maar nog niet voor meteen)

Hoe gaat het met de andere stoppers?
Hallo allemaal,

Ik merk dat ik de afgelopen tijd wat emotioneler ben dan normaal, denk dat dit te maken heeft met het stoppen met roken maar ook al denk ik soms: Ik ga weer roken, kan ik zeggen dat ik nog steeds geheel rookvrij ben!!

Ik kan ook nog niet volmondig zeggen dat ik nu gelukkiger ben ofzo en ik denk dat wij echt wel trotser mogen zijn dat we nog steeds gestopt zijn!!!!

Ik merk ook aan mezelf dat mijn stofwisseling trager gaat werken en dat ik twee kilo ben aangekomen. Ik ben ook maar begonnen met sporten, grote kans dat ik me daardoor emotioneel ook beter ga voelen.
Hallo,

Ben al een aantal dagen niet geweest. Maar inmiddels dus al ruim vier weken gestopt. Het gaat goed, ik ben er niet meer elk half uur (of vaker) mee bezig.

Toch word ik nog wel regelmatig overvallen met de gedachte: 'zo nu eerst even één roken" raar is dat!

En na een wijntje (of wat) merk ik ook dat ik denk: ach 1 kan geen kwaad...

Maar dat kan het wel, het is alles of niets. En ik weet me dan in te houden.

De reden dat ik hier minder kom is denk ik ook dat het wat normaler word dat ik niet meer rook.

Het aankomen ken ik, maar ik kan het snaaien niet laten... En anders compenseerde ik nog wat met hardlopen, maar met de gladheid heb ik dat ook al een week niet gedaan. Jammer!

Nou stopse allemaal en tot snel!
tsja.....
Famke, ik ben supertrots op je!! Je moet maar zo denken, alles is beter dan roken. Dan maar snaaien. Wat het hardlopen betreft, ik ben ook bijna 2 weken niet geweest ivm de gladheid maar vanmorgen ben ik wel geweest.

Ik heb een hoop aan m'n hoofd, ouders liggen in scheiding, ik zit overspannen thuis omdat ik geouwehoer heb met m'n baas maar ik ga lekker niet roken. Ik benut m'n tijd om nog meer aan mijzelf te gaan werken (zometeen even naar de psycholoog), goed voor mezelf te gaan zorgen en extra aandacht schenken aan m'n hond, vriend en huis. Ik moet even tot rust komen.
Mag ik heel even klagen....

Ik ben nu bijna zo'n 2 maanden gestopt met roken.

En ik kan niet echt zeggen dat ik me lichamelijk (veel) beter voel nu ik niet meer rook.

Het enige wat ik merk, is dat ik anderen die roken vind stinken.

Wat doe ik verkeerd?
Moeilijk SeptemberGirl! Ik kan je helaas geen advies geven, alleen zeggen dat ik het heel erg knap van je vind dat je toch volhoudt!

Mijn motivatie toen ik stopte, 5(!) jaar geleden was inderdaad dat ik me iedere dag beter ging voelen en dat het sporten echt ZO veel beter ging.

Verder las ik dat er veel mensen een beetje down zijn of problemen hebben en denken; dan kan ik net zo goed weer gaan roken. In het boek dat mij geindoctrineerd heeft, stond dat je er dan alleen maar een probleem bij hebt! En zo heb ik het ook steeds geprobeerd te zien.

En de beste hulp was voor mij; ik MAG wel roken maar ik WIL het niet.

Heel veel succes allemaal met het stoppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SeptemberGirl,

Heb je nog veel last van behoeftes dan? Of is het dat je lichamelijk geen verschil voelt met nu en toen je nog wel rookte?

DeWareJacoba, je bent een topwijf! Je woorden: tijd aan mezelf besteden en goed voor jezelf zorgen raken me. Ik maak niet precies hetzelfde mee als jij maar ik probeer ook maar de extra aandacht om te buigen naar aandacht voor mezelf.

Dames: ik vraag het me oprecht af, is het dan echt zo- dat pas als je geestelijk de juiste denkwijze hebt, je geestelijk en lichamelijk dus bijna geen afkickverschijnselen hebt?

Ik ga zo sporten, even die stofwisseling en aanmaak fijne hersenstofjes een handje helpen

Lieve groet
Wow Soulsearch, dat zijn nog eens woorden waar een mens vrolijk van wordt! Dank je wel Ik vind jou ook een topwijf want je doet het allemaal maar even. Velen zullen in jouw plaats allang hebben opgegeven. Ik schrijf hier misschien niet veel (ik rook nu meer dan 3 maanden niet meer) maar ik lees wel iedere keer wat er is geschreven.

Die aandacht aan jezelf die je nodig hebt kunnen hele kleine dingen zijn. Gewoon effe nét iets meer aandacht voor jezelf onder de douche, lekker scrubben, daarna haren lekker wassen, voedende creme of serum erin en mooi droogfohnen/stylen zodat je er weer prachtig uit ziet. Zo ging het vanmorgen bij mij in ieder geval nadat ik lekker met de hond was gaan hardlopen. Dat voelt zo lekker Ik had dit echt even nodig. Maandenlang stond ik op, rende ik onder de douche en er weer onder vandaan om me vervolgens snel aan te kleden, een uur met de hond wandelen en snel naar m'n werk te sjeezen, waar ik alleen maar overspannen van raak. Vandaag ben ik naar een psycholoog geweest voor een intake (met dank aan mijn baas en op advies van de dokter) Ik pak dit met beide handen aan. Ik zou wel een assertiviteitstraining willen doen dus wie weet.

En ik ga lekker lekker niet roken! lekker puh!

Jullie ook nie hè, niemandnie hè?!
quote:DeWareJacoba schreef op 08 december 2010 @ 11:25:

Famke, ik ben supertrots op je!!

Ontzettend leuk om dit van jou te lezen. Ik heb veel bewondering voor je, hoe je je verslavingen hebt overwonnen en hoe je nu in het leven staat.

Blijf goed op jezelf passen. Je verdient het.

liefs
tsja.....
Dank je wel, wat zijn jullie schatjes, echt dat meen ik!

En Famke, De reden waarom ik het zo supergoed van je vind dat je niet meer rookt is omdat jij één van de weinige bent die in het begin van dit topic hier was om te stoppen met roken, daarna helaas de mist in bent gegaan en toch weer terug bent gekomen, nadat je dat op mijn tandartstopic had beloofd. Een vrouw van haar woord En nu een maand rookvrij!!!!! Dat vind ik zo top!
Hoi Dames....

Ik lees nog veel hier maar kon op de een of andere manier niet meer inloggen....grrrrrrrrrrrrr

Annyway ik rook ook niet nu bijna 3 weken...

het bevalt nog steeds super, alleen ...........net als Soul vraag ik me soms ook stiekem wel even af......sjeetje is dit ut??

mijn lijf doet soms ongeloofelijk veel pijn, het hoesten wil niet stoppen, en veel vrolijker wordt ik ook niet, nee....ik vind mezelf niet echt leuk...

Maar goed we houden dapper vol....

het scheeld al heel veel denkwerk als je niet rookt....*grijns*

op naar week 4
Vandaag is mijn 25e niet rokende dag!! Blij blij blij!! Gisteren ook een mega grrrr op het werk gehad maar ook toen niet gerookt! En trots dat ik was!!!

Voor jezelf zorgen is oh zo belangrijk, geestelijk en lichamelijk. Goed eten, sporten, in contact staan met jezelf, luisteren naar jezelf! Lief zijn voor jezelf..Dat is wel mijn nieuwe project geworden maar soms vind ik het enorm lastig hoor. Ik kan soms enorm streng zijn voor mezelf.
.
Ik wil ook stoppen. Ben 23 en rook nu al 8 jaar. 30 sigaretten per dag.

Heb al meer dan tien stoppogingen achter de rug en het is me nooit langer gelukt dan een dag.

Hoe moet ik het aanpakken dat het dit keer niet weer mis gaat?
Ik meld me weer.

Het valt me op dat door mijn halfbakken stoppogingen het me steeds makkelijker valt om een halve dag of hele dag gewoon niet te roken.

Mijn rookvrije leven staat voor de deur, ik weet het heel zeker :-)
.
Hai Vilma,

Ik heb me hier ook een aantal keer gemeld na mislukte pogingen, maar je bent er zo mee bezig dat het moet gaan lukken, weet het zeker!

Opnieuw een datum plannen en ervoor gaan. Roken is geen optie! (is nog steeds mijn motto). Hoe lastig ook, hoe chagerijnig ook, het is geen optie. En néé, het leven was niet leuker dan toen ik nog gewoon mocht roken... (dat dacht ik wel eens). Want nu denk je waarschijnlijk ook bij heel veel sigaretten: 'eigenlijk zou ik moeten stoppen.'

@ lala en minnesang: succes! Het werkte voor mij heel motiverend om dit topic te lezen en me van tijd tot tijd hier te melden.

groet famke
tsja.....
@Minnesang; met behulp van de elektrische sigaret, zo ging ik uiteindelijk minder roken en als ik dan toch hunkerde naar nicotine dan nam ik daar een trekje van zo nam die hunkering naar nicotine af.

Maar nu is helaas die E-sigaret een beetje stuk

@Famke, je hebt helemaal gelijk, steeds als ik er dan toch eentje opsteek baal ik enorm van mezelf.

En dank je voor je support
Ik kom ook weer terug. Wil perse dit jaar nog stoppen. Laatst weer 3 dagen niet gerookt. Fysiek valt dat best mee.
Kom op allemaal!

Ik ben er wel achter, dat de knop echt om moet, anders is het dikke nep, ik ben zelf het levende bewijs ervan :-)

Morgen al 3 weken gestopt, ongelooflijk!

Ik vlucht wel in schoonmaakgedrag, spelletjestijd met kinderen enz...

Heel veel succes hoor, en het heeft geen zin als je zelf niet écht wilt.
Ook hoi taha! Goed dat jullie steeds weer terugkomen... In mijn geval was/is het afkicken ook vooral een verstandelijke aangelegenheid. Lichamelijk weinig last (voel me juist beter lichamelijk).

Herfstrood 3 weken! super!
tsja.....
quote:SoulSearch schreef op 08 december 2010 @ 16:58:

SeptemberGirl,

Heb je nog veel last van behoeftes dan? Of is het dat je lichamelijk geen verschil voelt met nu en toen je nog wel rookte?

Vooral dat laatste. Ik heb inderdaad nog maar weinig behoefte aan roken (eigenlijk alleen na het avondeten, vind ik lastig). Voor de rest, fluitje van een cent. Maar behalve aan de centen merk ik vooralsnog weinig positieve dingen aan stoppen. Ik eet alleen meer, en dat vind ik behoorlijk negatief. Ik heb niet meer lucht, niet een mooiere huid, etc. Valt me stiekem best tegen, dus.
Ik heb vanaf 23 augustus 2230 sigaretten niet gerookt. Mijn god, wat een enorme hoeveelheid! Kun je nagaan hoeveel een roker in z'n leven wegpaft. Ik was niet eens een hele zware roker.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven