Stoppen met roken.
maandag 23 augustus 2010 om 18:10
Iedereen die rookt, of ooit gerookt heeft, weet hoe moeilijk het is om van de sigaretjes af te blijven. Naar aanleiding van een topic vanmiddag, leek het me een goed idee om hier een topic te openen waar iedereen die wil stoppen met roken terecht kan voor wat steun , zowel om te geven als te krijgen.
De tijd komt er weer aan dat het toch te koud wordt om buiten met een sigaretje te bibberen, dus dat is al één voordeel.
We worden fitter, de huid wordt mooier, zijn s'morgens beter uitgerust, stralend witte tanden zonder kunstgrepen. etc. etc. etc.
Wie doet er mee? Wie durft het aan? Wie heeft tips om het vol te houden?
De tijd komt er weer aan dat het toch te koud wordt om buiten met een sigaretje te bibberen, dus dat is al één voordeel.
We worden fitter, de huid wordt mooier, zijn s'morgens beter uitgerust, stralend witte tanden zonder kunstgrepen. etc. etc. etc.
Wie doet er mee? Wie durft het aan? Wie heeft tips om het vol te houden?
maandag 16 mei 2011 om 16:40
maandag 16 mei 2011 om 16:52
ik wil ook heel graag stoppen met roken. Een paar maanden terug ook een poging gedaan met pleisters, maar ikw erd echt ziek van die pleisters, gelijk na een paar uur al, dat in tegen stelling toen ik stopte omdat ik zwanger was. Ik had er toen geen enkel probleem mee om te stoppen en heb toen ook geen enkel afkick verschijnsel gehad. Waarom nu dan wel? ik rook niet meer als voor mijn zwangerschap dus hoe kan het dat ik er nu zoveel last van heb!! Ik wil echt zo ontzettend graag stoppen..................
dinsdag 17 mei 2011 om 18:36
Oooooooh wat erg! Gisteren belde mijn schoonzus naar mijn vriend, ze is weer begonnen met roken! Ze vond het verschikkelijk dat ze zo aan kwam en nu is ze weer begonnen met roken! Ze is ook begonnen met sporten. Dat laatste had ze beter kunnen doen toen ze was gestopt met roken en niet pas nu. Echt zo zo vreselijk zonde! Ik vind het zo jammer voor haar! Ik had zo gehoopt dat ze net zo blij had geweest met haar leven zonder sigaret, net als ik.
woensdag 18 mei 2011 om 23:15
Ik ben vandaag een maand gestopt!! Gebruik wel nicotine pleisters. Volgende week ga ik de pleisters afbouwen.
En het boek gelezen Nederland Stopt! Met Roken. Daar heb ik veel aan, lees nu nog weleens een stukje als ik het moeilijk heb.
Vorige week heb ik op de EO een item gezien over COPD en toen was ik helemaal blij dat ik was gestopt.
Ik beloon mezelf in de vorm van kado'tjes bijv. mooie bloemen, een boek enz.
En het boek gelezen Nederland Stopt! Met Roken. Daar heb ik veel aan, lees nu nog weleens een stukje als ik het moeilijk heb.
Vorige week heb ik op de EO een item gezien over COPD en toen was ik helemaal blij dat ik was gestopt.
Ik beloon mezelf in de vorm van kado'tjes bijv. mooie bloemen, een boek enz.
zondag 14 oktober 2012 om 11:47
Na 28 jaar lang roken ben ik eindelijk ook gestopt, wel met vallen en opstaan maar het lukt me best wel goed nu, vind ik.
Wat ik zo raar vind is dat ik nu af en toe flashbacks krijg van vervelende dingetjes uit mijn verleden. Maf is dat. Verder ben ik een aantal ochtenden 'badend" in het zweet wakker geworden en eet ik nu erg veel drop
Ik vind het een prettige ervaring om niet meer te roken, meer energie te hebben en lekker te ruiken (vooral zeep, wat ik zo lekker vind, ruik ik weer goed)
Als ik nu met de hond een stukje wandel ruik ik dat het herfst is , héérlijk.
Wanneer ik het een beetje te kwaad krijg neem ik een zuigtablet, maar dat is maar één of twee keer per dag, ze zijn ook niet erg lekker en geven een vervelend gevoel in mijn keel.
Verder heb ik een Stop met rokengame voor de Nintendo gekocht en dat is ook wel geinig.
En mocht ik weer zwichten dan stop ik gewoon weer, want die ervaring heb ik. Een paar weken geleden na een week totaal niet te hebben gerookt had ik zomaar weer een pakje sigaretten in huis. Baalde daar zo van en voor het eerst in mijn leven was ik opgelucht toen het pakje leeg was. Toen ik nog rookte raakte ik juist in paniek wanneer een pakje sigaretten leeg was.
Een hele vooruitgang dus.
Mede-stoppers, zet 'm op
Wat ik zo raar vind is dat ik nu af en toe flashbacks krijg van vervelende dingetjes uit mijn verleden. Maf is dat. Verder ben ik een aantal ochtenden 'badend" in het zweet wakker geworden en eet ik nu erg veel drop
Ik vind het een prettige ervaring om niet meer te roken, meer energie te hebben en lekker te ruiken (vooral zeep, wat ik zo lekker vind, ruik ik weer goed)
Als ik nu met de hond een stukje wandel ruik ik dat het herfst is , héérlijk.
Wanneer ik het een beetje te kwaad krijg neem ik een zuigtablet, maar dat is maar één of twee keer per dag, ze zijn ook niet erg lekker en geven een vervelend gevoel in mijn keel.
Verder heb ik een Stop met rokengame voor de Nintendo gekocht en dat is ook wel geinig.
En mocht ik weer zwichten dan stop ik gewoon weer, want die ervaring heb ik. Een paar weken geleden na een week totaal niet te hebben gerookt had ik zomaar weer een pakje sigaretten in huis. Baalde daar zo van en voor het eerst in mijn leven was ik opgelucht toen het pakje leeg was. Toen ik nog rookte raakte ik juist in paniek wanneer een pakje sigaretten leeg was.
Een hele vooruitgang dus.
Mede-stoppers, zet 'm op