Het nieuwe schoon huis topic!
maandag 1 november 2010 om 15:38
Hoi Dames,
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
maandag 13 december 2010 om 15:56
Ik heb nog lang niet alles gedaan. Ik heb de rug van Kyra eindelijk af maar ze moet van onder nog in model worden geknipt (flanken, broek, borst). Ik knip haar een beetje volgens de show-regels (cocker spaniel) maar dan wel wat korter. Ze houdt nl. van heerlijk ravotten door de bossen dus het moet wel praktisch blijven. Dus mooi en praktisch.
De sollicitaties weet ik niet. Duurt altijd even voordat ik antwoord krijg. Morgen wil ik weer twee sollicitaties de deur uit doen.
Twee sollicitaties!!!!!!!
Hond in model knippen
Stofzuigen
Toilet schoonmaken
Boodschappen
Deuren schoonmaken
Eethoek afstoffen
Uurtje met de hond naar het park Ga ik nu doen!
Koelkast en keukenkastjes aan de bovenkant + afzuigkap schoonmaken.
De sollicitaties weet ik niet. Duurt altijd even voordat ik antwoord krijg. Morgen wil ik weer twee sollicitaties de deur uit doen.
Hond in model knippen
Stofzuigen
Toilet schoonmaken
Boodschappen
Deuren schoonmaken
Eethoek afstoffen
Uurtje met de hond naar het park Ga ik nu doen!
maandag 13 december 2010 om 18:02
dinsdag 14 december 2010 om 09:49
dinsdag 14 december 2010 om 12:32
En? Hoe is t afgelopen, DWJ??? Nieuwsgierig als ik ben
Vandaag heb ik lekker tot nu toe zitten luieren. Hasseman is een dagje vrij, dus die lag tot een half uurtje geleden nog te stinken in z'n bed... Zometeen ga ik:
- Afwassen
- Kattenbakken uitscheppen
- Kamer opruimen
- Kamer stoffen en zuigen
- Was ophangen
- Was opruimen
- Gang dweilen
Morgen ga ik een dagje met mijn schoonmoeder naar een museum, dus dan komt er niets van poetsen... Ach ja, een beetje spijbelen mag natuurlijk ook wel...
Vandaag heb ik lekker tot nu toe zitten luieren. Hasseman is een dagje vrij, dus die lag tot een half uurtje geleden nog te stinken in z'n bed... Zometeen ga ik:
- Afwassen
- Kattenbakken uitscheppen
- Kamer opruimen
- Kamer stoffen en zuigen
- Was ophangen
- Was opruimen
- Gang dweilen
Morgen ga ik een dagje met mijn schoonmoeder naar een museum, dus dan komt er niets van poetsen... Ach ja, een beetje spijbelen mag natuurlijk ook wel...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 14 december 2010 om 14:20
weer uitgewerkt gelukkig.
Blij weg te zijn uit de hektiek van het ambtenaren leven.
na een vergadering op mijn oude en gezellige stekkie richting huis gegaan.
Eerst maar even gegeten en daarna aan de slag:
Was opgevouwen en opgeruimd
Gezogen
Kattenbakken leeggemaakt
vuilniscontainer buiten gezet
opgeruimd
Straks alleen nog even eten koken en wat emails sturen en dan lekker op de bank onder een kleedje met een boek.
En DWJ hoe is het afgelopen?
groetjes en tot later.....
Blij weg te zijn uit de hektiek van het ambtenaren leven.
na een vergadering op mijn oude en gezellige stekkie richting huis gegaan.
Eerst maar even gegeten en daarna aan de slag:
Was opgevouwen en opgeruimd
Gezogen
Kattenbakken leeggemaakt
vuilniscontainer buiten gezet
opgeruimd
Straks alleen nog even eten koken en wat emails sturen en dan lekker op de bank onder een kleedje met een boek.
En DWJ hoe is het afgelopen?
groetjes en tot later.....
dinsdag 14 december 2010 om 15:26
dinsdag 14 december 2010 om 19:46
hoi!
Goed bezig allemaal!!
Leuk om te horen dat jullie zo hard doorgaan, terwijl ik een kantoor-achterwerk aan het kweken ben.
Ik moet nog wel wennen om de hele dag te zitten, dus elke mogelijkheid om een stukje te lopen of even te staan, maak ik mooi gebruik van.
Vanavond had man al heel wat voor het eten gedaan, heb er niet veel voor hoeven doen, was erg prettig. Verder samen even voor de was gezorgd en het bed verschoond.
Planning om vandaag en morgen de kerstkaarten te schrijven, zodat ze voor het weekend weg zijn. hebben jullie ze al geschreven??
Zaterdag gaan we shoppen voor de woonkamer (tafels en gordijnen). Leuk leuk!! (werd ook tijd na ruim een jaar!)
Ook moet dit weekend de badkamer dan even gedaan worden, evenals de wc. Afhankelijk van de sneeuw wel of niet dweilen (ik vertik het om te doen, als er sneeuw ligt).
@ DWJ, en en??? Ben aan het duimen voor je hoor!
@ Steph, zie het al voor me dat je de stront aan het weghakken bent geweest
@ Jet, lekker op de bank hangen is heeeeeerlijk (ga ik zo ook even doen).
@ Hasse, hoe was je dagje uit??
Liefs MDF
Goed bezig allemaal!!
Leuk om te horen dat jullie zo hard doorgaan, terwijl ik een kantoor-achterwerk aan het kweken ben.
Ik moet nog wel wennen om de hele dag te zitten, dus elke mogelijkheid om een stukje te lopen of even te staan, maak ik mooi gebruik van.
Vanavond had man al heel wat voor het eten gedaan, heb er niet veel voor hoeven doen, was erg prettig. Verder samen even voor de was gezorgd en het bed verschoond.
Planning om vandaag en morgen de kerstkaarten te schrijven, zodat ze voor het weekend weg zijn. hebben jullie ze al geschreven??
Zaterdag gaan we shoppen voor de woonkamer (tafels en gordijnen). Leuk leuk!! (werd ook tijd na ruim een jaar!)
Ook moet dit weekend de badkamer dan even gedaan worden, evenals de wc. Afhankelijk van de sneeuw wel of niet dweilen (ik vertik het om te doen, als er sneeuw ligt).
@ DWJ, en en??? Ben aan het duimen voor je hoor!
@ Steph, zie het al voor me dat je de stront aan het weghakken bent geweest
@ Jet, lekker op de bank hangen is heeeeeerlijk (ga ik zo ook even doen).
@ Hasse, hoe was je dagje uit??
Liefs MDF
dinsdag 14 december 2010 om 19:54
Hoi MDF (en de rest!)
Fijn dat je het naar je zin hebt op kantoor, en dat zitten, dat went vanzelf
Morgen is mijn dagje uit. Vandaag niets meer gedaan, had een enorme koppijn, dus ben weer wezen slapen... Zucht....
Fijn dat je het naar je zin hebt op kantoor, en dat zitten, dat went vanzelf
Morgen is mijn dagje uit. Vandaag niets meer gedaan, had een enorme koppijn, dus ben weer wezen slapen... Zucht....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 15 december 2010 om 09:27
Goeiemorgen dames!
Sorry dat ik gisteren niet heb gereageerd maar m'n moeder was hier en dan ga ik niet forummen, is niet zo gezellig voor haar toch?
Gisteren was een beetje vreemd sollicitatiegesprek. Het was net of ze me alleen maar wilde zien. Ik vertelde haar wat mijn wensen zijn en het enige wat ze zei is dat ze voor me zou kijken.
Als het gesprek zo gaat dan heb ik er al winig vertrouwen in. Het zou wel een wonder zijn dan de eerste hit meteen al raak zou zijn toch?
Vandaag weer verder kijken. Ik heb een website gevonden die veel info geeft over parttimers en solliciteren. Ik wil per se parttime werken ivm Kyra en dat maakt het nét even lastiger.
Lijstje van vandaag...gaan we weer:
Hardlopen
Hond in model knippen
Stofzuigen
Toilet schoonmaken
Boodschappen
Deuren schoonmaken
Eethoek afstoffen
Strijken
Uurtje met de hond naar het park!
Hele fijne dag dames!
Sorry dat ik gisteren niet heb gereageerd maar m'n moeder was hier en dan ga ik niet forummen, is niet zo gezellig voor haar toch?
Gisteren was een beetje vreemd sollicitatiegesprek. Het was net of ze me alleen maar wilde zien. Ik vertelde haar wat mijn wensen zijn en het enige wat ze zei is dat ze voor me zou kijken.
Als het gesprek zo gaat dan heb ik er al winig vertrouwen in. Het zou wel een wonder zijn dan de eerste hit meteen al raak zou zijn toch?
Vandaag weer verder kijken. Ik heb een website gevonden die veel info geeft over parttimers en solliciteren. Ik wil per se parttime werken ivm Kyra en dat maakt het nét even lastiger.
Lijstje van vandaag...gaan we weer:
Hardlopen
Hond in model knippen
Stofzuigen
Toilet schoonmaken
Boodschappen
Deuren schoonmaken
Eethoek afstoffen
Strijken
Hele fijne dag dames!
woensdag 15 december 2010 om 14:47
hallo het is alweer woensdagmiddag en zit lekker met mijn vriend op de bank met een bakkie en de kachel aan.
vanmorgen weer drie collega's ingewerkt voordat ik zelf straks weg ben en toch ook weer gelachen.
vanmiddag uit het werk eerst kaartjes gehaald voor de film van New Kids.
Daar gaan we morgen heen samen.
Thuis gekomen en aan de slag gegaan.
Was in de machine
Stofzuigen zoals elke dag.
Stoffen beneden
Grijze bak de tuin weer in.
Nu effe met de krant op de bank en straks was ophangen en eten koken.
heerlijk zo de middagen thuis.
uitrusten is goed voor me rug en thuis wat doen en de avonden lekker vrij zijn.
nu blijf ik echt even zitten want een been slaapt en mijn rug doet zeer.
Tot later.....
vanmorgen weer drie collega's ingewerkt voordat ik zelf straks weg ben en toch ook weer gelachen.
vanmiddag uit het werk eerst kaartjes gehaald voor de film van New Kids.
Daar gaan we morgen heen samen.
Thuis gekomen en aan de slag gegaan.
Was in de machine
Stofzuigen zoals elke dag.
Stoffen beneden
Grijze bak de tuin weer in.
Nu effe met de krant op de bank en straks was ophangen en eten koken.
heerlijk zo de middagen thuis.
uitrusten is goed voor me rug en thuis wat doen en de avonden lekker vrij zijn.
nu blijf ik echt even zitten want een been slaapt en mijn rug doet zeer.
Tot later.....
woensdag 15 december 2010 om 17:04
Hardlopen
Hond in model knippen (bijna klaar)
Stofzuigen (Na het knippen even)
Toilet schoonmaken
Boodschappen
Deuren schoonmaken
Eethoek afstoffen
Strijken
Ik ga morgen wel de eethoek afstoffen en de deuren schoonmaken. Als ik klaar ben met de hond dan heb ik het wel weer even gehad voor vandaag.
Ik vind wel dat ik al aardig wat gedaan heb!
Ik heb trouwens vandaag 3 sollicitaties gedaan en eentje hoop ik zo ontzettend dat ik een reactie krijg!
Hond in model knippen (bijna klaar)
Stofzuigen (Na het knippen even)
Toilet schoonmaken
Boodschappen
Deuren schoonmaken
Eethoek afstoffen
Strijken
Ik ga morgen wel de eethoek afstoffen en de deuren schoonmaken. Als ik klaar ben met de hond dan heb ik het wel weer even gehad voor vandaag.
Ik vind wel dat ik al aardig wat gedaan heb!
Ik heb trouwens vandaag 3 sollicitaties gedaan en eentje hoop ik zo ontzettend dat ik een reactie krijg!
woensdag 15 december 2010 om 19:25
Steph, ik heb een cocker spaniel en die moet worden geplukt. Waar een trimster 3 uur mee bezig is, daar doe ik 3 á 4 keer zo lang over. Ik ga niet als een bezetene aan die vacht plukken maar ik doe het met beleid en geduld omdat á de hond het niet prettig vindt, en b, ik kan het gewoon niet zo snel. Ik ben geen ervaren en gediplomeerde trimster. Gisteren heb ik niks aan haar gedaan, vanmiddag wilde ik het afmaken maar dat ging niet want ze was nat van het buiten spelen en nu heb ik het net afgemaakt
Ik ben blij dat dát gedaan is en ze ziet er weer top uit!
Ik ben blij dat dát gedaan is en ze ziet er weer top uit!
woensdag 15 december 2010 om 21:44
Hoi!
@ Hasse, ik had me in 1 dag vergist, dus nogmaals hoe was je dagje uit
@ DWJ, zo'n hond klinkt als veel werk!
@ Jet, lekker zo'n vrije middag!
Vandaag mocht ik iets eerder naar huis, was wel prettig. Ik had de kerstkaarten al geschreven voor het eten, toen samen gekookt, gegeten en afwas gedaan, ook even een wasje gedraaid.
Vanavond mezelf beloond met de zonnenbank te bezoeken, heeeeerlijk!!
Nu tijd voor bankhangen!
Liefs MDF
@ Hasse, ik had me in 1 dag vergist, dus nogmaals hoe was je dagje uit
@ DWJ, zo'n hond klinkt als veel werk!
@ Jet, lekker zo'n vrije middag!
Vandaag mocht ik iets eerder naar huis, was wel prettig. Ik had de kerstkaarten al geschreven voor het eten, toen samen gekookt, gegeten en afwas gedaan, ook even een wasje gedraaid.
Vanavond mezelf beloond met de zonnenbank te bezoeken, heeeeerlijk!!
Nu tijd voor bankhangen!
Liefs MDF
donderdag 16 december 2010 om 06:26
Goedemorgen allemaal!
@MDF: dagje uit was heerlijk! Mooi museum bezocht en lekker gekletst met mijn schoonmoeder,,,
Zometeen ga ik eens bedenken wat er allemaal moet gebeuren...
@MDF: dagje uit was heerlijk! Mooi museum bezocht en lekker gekletst met mijn schoonmoeder,,,
Zometeen ga ik eens bedenken wat er allemaal moet gebeuren...
donderdag 16 december 2010 om 09:06