zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Ja, volgens de officiele telling inderdaad dag twaalf vandaag maar zelf heb ik het gevoel dat het wel dag 13 of 14 is. Mijn vorige menstruatie zette namelijk niet echt door waardoor ze in het ziekenhuis vorige week maandag als dag drie hebben bestempeld terwijl ik donderdag al een kleine beetje ongesteld was geworden. Nou ja, maakt verder niet uit, de inseminatie is weer een feit. Ik heb er nu al geen vertrouwen meer in omdat ik het gevoel heb dat mijn eitjes gisteren alweer zijn gesprongen...zucht. Ik vind het echt irritant dat ze niet even voor de iui echoen om te kijken of er wat gebeurd is. Maar ja, als ze dan al gesprongen zijn dan kan het natuurlijk nog steeds zo zijn dat dat nét gebeurd is, waardoor de inseminatie nog wel zin heeft. Dus een echo biedt dan ook geen zekerheid....

Nou ja, ik kan niets anders doen dan weer afwachten!

Ik hoop dat je follikels lekker gegroeid zijn Carpe Diem, zodat je misschien van het weekend nog de inseminatie hebt!
Laika, bij mij hebben ze alleen de tweede keer een echo gemaakt. Bij de eerste keer kon ze aan de baarmoedermond zien dat de eisprong al geweest was, op zich is deze poging wel aangeslagen, maar heb ik een hele vroege miskraam gehad (innestelprobleem).

En de tweede keer hebben ze wel een echo gemaakt omdat ik toen opeens een hele onregelmatige cyclus had, maar toen moest de eisprong nog plaats vinden. Misschien is dat wel beter, maar volgens mij kan het allebei wel. Een ei kan toch 24-48 uur in leven blijven en met IUI wordt de weg van het zaad toch behoorlijk verkort. Ik ga toch voor je duimen dat het goed gaat!!

Carpe diem, hoe staat het met jouw follikels?

Nickiee, al een positieve test?

Jusa, hoe is het gegaan met de echo?

Hier gaat het nog steeds niet zo lekker. Heb wel medicijnen gehad, maar die halen de misselijkheid gedeeltelijk weg. Volgende week donderdag mijn 1e echo, gaan ze kijken of het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is en of het hartje klopt. Ik hoop nog steeds van harte dat ik die misselijkheid snel met jullie kan delen.
Hallo,

Ericaatje succes met de echo, spannend!

Jusa hoe is het met je nu?

Carpe Diem en Laika, we gaan idd aardig gelijk op.

Ik ga morgen insemineren, lekker hectische dag want ik heb al vanaf ´s ochtends vroeg tot ´s avonds laat afspraken, dus dat is wel apart.

We gaan gewoon voor de 3x is scheepsrecht theorie, leuk kerstkado.

Ik meld me wel weer na de inseminatie.

groetjes

Nickiee
Nickiee, heel veel succes morgen! 3 x scheepsrecht lijkt me top!
Succes Nickiee!
Laika, wat vervelend dat je nu al het gevoel hebt dat de IUI niet is aangeslagen, maar het zegt natuurlijk nog niets. Het kan nog alle kanten op, de wachtweken zijn weer begonnen....

Nickee, hoe is de inseminatie gegaan vandaag? Lijkt me heel gek in het weekend. Volgens mij gaat het dan toch een beetje anders, toch? Ook jij heel veel succes met de wachtweken!

Zelf had ik gisteren weer een echo en die zag er goed uit, baarmoederslijmvlied 8 mm en een ei van 14x16. Ik moest gisteren en vandaag nog puregon spuiten en dan zondag de pregnyl. Dinsdag is de iui gepland. We zitten dus allemaal vlak achter elkaar. Spannend!

Jusa, hoe is het met jou?
Dames, wat een spannende tijden allemaal. Als ik het goed zie zijn jullie allemaal binnen dezelfde week geinsemineerd. Behalve Ericaatje en ik dan. Straks een zwangerschaps en geboortegolf dus!

Zoals ik jullie al eerder schreef ben ik bloed verloren. Dat begon maandag al en sinds vrijdag/zaterdag lijkt het weer op een normale ongesteldheid. Alhoewel, het lijkt ook alweer bijna over te zijn. Afgelopen woensdag was ik bij de gyn en die heeft weer even met echo gekeken. Uitgaande van een 1e cyclusdag afgelopen maandag zou ik nog net voor de kerst geinsemineerd kunnen worden maar dat gaat nu natuurlijk niet meer door met die vreselijke bloeding van vrijdag/zaterdag. Ik ga ze morgen nog maar weer eens bellen of ze me nog op het echospreekuur willen hebben. Zo niet, dan is poging 3 in januari. Stiekem hoop ik dat we tussen kerst en oud&nieuw zo goed sexen met hele snelle zaadjes dat het gewoon spontaan lukt. We zullen zien....

Groetjes
Hallo meiden,

Even een update en een beetje klagen, mag wel hè?

Zaterdag heb ik mijn inseminatie gehad, allemaal prima verlopen. (ok het was een man, beide vorige keren een vrouw en dan merk je toch wel een beetje verschil in empathisch vermogen ;)) Maar echt hij was ontzettend vriendelijk, ik kan niet anders zeggen.

Wat wil het geval (en bij voorbaat al sorry voor de plastische letterlijke praat)

Al sinds zaterdag heb ik echt heel veel extra afscheiding en vandaag bloed ik gewoon al de hele dag door, zelfs kleine stolseltjes. Ik vind dat toch niet zo fijn, dus ik heb gebeld met de kliniek en wordt vanmiddag nog wel teruggebeld. Maar je gaat zo twijfelen aan jezelf.

Jusa was het bij jou ook al zo snel?

Groetjes

Nickiee

Ps hoe voelen jullie je verder??
Jusa, wat jammer dat het niet meer lijkt te lukken voor januari om verder te gaan met de volgende poging. Ik hoop dat het dan inderdaad gewoon sponaat lukt! Dat zou helemaal super zijn!

Nickee, dat vind ik wel heel snel dat je nu al zo aan het bloeden bent. Dat kan haast nog geen menstruatie zijn, maar bij een innesteling verlies je volgens mij ook niet veel bloed. Ik zou dus echt niet weten wat dit kan zijn. Hebben ze al gebeld vanuit het ziekenhuis?

Wij hebben morgen de 2e inseminatie. Ik vind het wel weer spannend. En dan moeten de 2 wachtweken nog beginnen, pffff....
Goedemorgen

Ik heb contact gehad met het ziekenhuis, ze willen morgenochtend vroeg een echo maken. Zwangerschapstest is nl negatief, dmv de echo willen ze een buitenbaarmoederlijke zwschap uitsluiten. Eventueel nemen ze ook bloed af.

Wordt vervolgd dus..

Carpe Diem succes met je inseminatie!

Doeg

Nickiee
Carpe diem, ik hoop dat het gelukt is! Ging alles goed?

Nickiee, klinkt allemaal erg bijzonder, hoop dat ze je wat meer zekerheid kunnen geven op de echo,

ben zelf ooit ook onderzocht op bbz maar toen zagen ze niks op de echo en uiteindelijk ook geen hcg in het bloed. was gewoon vreemde cyclus.

morgen ga ik toch maar naar het zkh voor de echo en om alles verder te bespreken.

groetjes
Hallo,

Net terug uit het ziekenhuis en ze houden alle opties nog open. Woensdag weer een echo en dan hopen we gewoon dat er gewoon een ei is die een groeispurt heeft doorgemaakt.

Nickiee, hoe was het bij jou?

Groetjes Jusa
Hallo,

Ik heb de echo gehad, mijn baarmoederslijmvlies is niet dunner ofzo, dus dat is goed, nog steeds opbouwend, niet afbrekend. Ze kon zien dat ik een eisprong heb gehad. Ik verlies nog wel steeds bloed, maar in ieder geval was er niets vreemds te zien aan mijn eileiders. Ze gaan eea intern overleggen en ik word morgen aan het eind van de dag gebeld.

Het kan zijn dat ik gewoon een heel rare cyclus heb deze keer, maar dat heb ik echt in mijn hele leven nog nooit gehad (voor alles is er een eerste keer denk ik dan maar)

Afwachten dus.

Groetjes Nickiee

Spannend Jusa!!
Nickee, wat gek dat er nog geen duidelijkheid is. Veel succes morgen!

Jusa, vervelend dat je nog niet weet waar je aan toe bent. Hopelijk woensdag goede berichten!

De inseminatie is weer gelukt. De opbrengst van het zaad was dit keer minder in aantal, maar wel weer veel beweeglijker. Hopelijk bewegen ze goed genoeg om een zwangerschap teweeg te brengen. Het spannende wachten is weer begonnen!
Hoi meiden, mag ik even inbreken? Wij gaan misschien in januari starten met IUI. Nu adviseerden ze in het ziekenhuis om bij de zorgverzekeraar te informeren of het vergoed wordt. Mijn zorgverzekeraar blijkt de behandeling te vergoeden maar de medicatie (Puregon, Pregnyl) niet. Dit zullen we dus zelf moeten betalen. Ik dacht altijd dat wij een zeer uitgebreide aanvullende verzekering hadden maar kennelijk toch niet. Hoe zit dat bij jullie zorgverzekering? Zijn er zorgverzekeraars die de bijbehorende medicatie wél vergoeden of zijn die er helemaal niet? En wat kosten de medicijnen eigenlijk voor één maand? Ik heb werkelijk geen idee, het kan 100 euro zijn maar ook veel meer. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

groetjes, Maria.
Pregnyl kost zo'n beetje 20 euro dat is niet duur. Puregon ken ik niet.

Als je hormonen gaat gebruiken bij de iui is dat wel erg prijzig... Ik gebruik gonal-f en dat kost 425 euro voor 900 ml. Het hangt er dan ook nog vanaf hoeveel je moet spuiten... Hoop dat je hier wat aan hebt maria
Pregnyl was bij onze apotheek 11 euro voor een ampul van 5000 ie. Puregon gebruik ik ook niet dus daar kan ik niks over zeggen. Vraag het eens bij de apotheek na. Die kunnen het zo opzoeken.

Ook mijn zorgverzekeraar vergoed geen medicijnen. Volgens mij moet je de alleruitgebreidste verzekering hebben om alles vergoed te krijgen. Maria, is het nog een idee om te switchen van verzekering voor 2008 of extra aanvulling te nemen? Het kan nu nog net voor het nieuwe jaar.

Hoe is het verder met Nickiee. Al meer nieuws? Hebben ze nog bloed geprikt? Andere geinsemineerde dames al misselijk
Hallo allemaal,

Tja inmiddels is sinds vanochtend het bloeden gestopt, ik snap er echt helemaal niks van. Raar lijf heb ik dus kennelijk

De kliniek heeft me nog gebeld, als ik volgende week nog bloed verlies, moet ik me melden, want dan geven ze een soort hormoonkuurtje om mijn lijf op orde te krijgen, ik ben daar niet echt een voorstander van. Eerst maar eens zien hoe het allemaal gaat.

Het kon geen innestelling zijn, het is ook geen menstruatie, geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus tja... geeeeeen idee. Ik ga gewoon lekker genieten van mijn weekend, de kerstboom optuigen etc etc.

Wel interessant die discussie over de medicijnen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik dat vergoed zou krijgen als het nodig zou zijn,maar daar moet ik dus eens induiken.

Jusa hoe gaat ie verder?

Ericaatje, al wat minder misselijk?

Carpe Diem, nu de vingers kruisen he, ik vind het zo wonderlijk dat je je gaat verdiepen idd in zaadopbrengst en al wat meer. Bij mij gingen er in de vorige inseminatie 24 miljoen van die zwemmers in, dat is dan toch een hele grappige gewaarwording....

Goed ik ga me weer storten op mijn administratieve werkzaamheden, brrrrrr

Groetjes

Nickiee
Nickiee, spannend. Mijn cyclus was ook opeens helemaal in de war toen ik met de inseminaties begon, maar het is toch gelukt, en dat maar met 1,7 miljoen zwemmers en een beweegelijkheid van 42 %. Dan heb jij bijna 11 x zoveel zwemmers gekregen....

Heb gisteren mijn eerste echo gehad, en het was zo emotioneel en bijzonder om een kloppend hart te zien. Het is nog maar 2 cm klein, maar het idee dat er een babytje gaat groeien in je buik. Het was wel een hele opluchting.

De misselijkheid is nog steeds niet over, al heb ik gisteren en vandaag wel een goede dag. Ik zit echt te wachten dat ik dit geklaag/gevoel snel met jullie kan delen.. dit weekend gaat het er weer om spannen he voor de eerste? Ik blijf hart duimen voor jullie!!!
Meiden, bedankt voor jullie reacties! Ik ga nog wat om me heen kijken naar een eventuele andere aanvullende verzekering. Inmiddels heb ik op internet een prijzenoverzicht gevonden en zo te zijn is de prijs van Puregon vergelijkbaar is met die van Gonal-F. Dat kan dus aardig oplopen.

Ik wens jullie allemaal veel succes en hopelijk voor jullie allemaal een bekroning met een mooie zwangerschap!
Maria, ik zou echt proberen om nog voor 2008 over te stappen naar een andere verzekering. Er zijn er zat die het wel vergoeden. Zelf zit ik bij Menzis en die vergoeden het al vanaf het 2e aanvullende pakket en ze hebben er 4. Valt dus nog best mee. En het is echt aan te raden hoor, want als je het zelf moet betalen ben je inderdaad zo 300-400 euro per cyclus kwijt.

Nog niemand met zwangerschapskwaaltjes hier? Ik zelf ook niet hoor, maar zou volgens mij ook wel vroeg zijn. Erica, het stelt me wel gerust dat bij jou ook maar 1,7 mijoen zwemmers ingebracht zijn met een beweeglijkheid van 42%. Bij mij zijn er nu namelijk 1 miljoen zwemmers ingebracht met een beweeglijkheid van 40%. Dus het moet mogelijk zijn!
Laika, en????????? Ik durf het bijna niet te vragen, ben je zwanger???

Jusa, hoe is het bij jou?

Nickiee, en hoe gaat het bij jou? Is het bloedverlies helemaal gestopt? Hoe voel je je? Je kan eerdaags toch gaan testen? Nog wat van het ziekenhuis gehoord?

Carpediem, de eerste keer had ik maar 900.000 zwemmers met een bewegingspercentage van 49 %, maar die poging is een miskraam geworden omdat ik veel te vroeg ongesteld werd en echt een vruchtje heb gezien. Bij het centrum waar ik onder behandeling is/was het minimum eigenlijk 500.000 bewegende zwemmers wil het een kans van slagen hebben, daaronder insemineren ze niet. Dus wat dat betreft zou het kunnen lukken. Ik had tot het moment supreme helemaal geen kwaaltjes. Toen ik 2 weken over tijd was begonnen ze pas in de vorm van misselijkheid. Ik had al wel snel gevoelige borsten. Hoe voel je je nu?

Maria, heel veel succes met de eerste poging.

Een kleine update van mij: hier gaat alles zijn gangetje. Ik ga mezelf vandaag trakteren op de eerste zwangerschapsbroek, krijg mijn eigen broeken nauwelijks nog dicht. Heb op mijn werk een bon van H&M gewonnen :-)

Misselijkheid is ook bijna weg, ben alleen heel erg moe. Ik ga 9/1 naar de verloskundige en 18/1 krijg ik de combinatietest.
Hallo allemaal,

Bij mij heeft het bloedverlies gewoon verder doorgezet, ik ben dus niet zwanger.

De bedoeling is dat ik deze cyclus gewoon netjes afwacht, dan midden januari voor een evaluatiegesprek langskom en dan weer verder ga met insemineren. Eigenlijk vind ik het wel ff prima zo, ik heb het zo druk gehad privé en zakelijk, dat ik wel toe ben aan eventjes niet hiermee bezig zijn. Waarschijnlijk dus begin februari weer een poging. Ben benieuwd, wordt vervolgd.

Leuk joh Ericaatje, dat je nu voor een broek gaat enzo. Dat lijkt mij dus echt heel grappig.

Trouwens over die zwemmers gesproken, zou ik het dan zo verkeerd hebben begrepen? Want het verschil met die van mij is wel enorrum groot. Toch eens vragen in januari als ik daar ben.

afijn... we zullen zien, ik duim met jullie mee hoor. Go Laika, Carpe Diem, Jusa en de rest, op voor tenminste één kerstcadeautje

Groetjes Nickiee
He jammer, Nickiee..gelukkig zit je niet helemaal in zak en as. Dat gevoel herken ik wel, het is ook wel lekker om er eventjes níet mee bezig te zijn.

Ik weet nog niet hoe deze poging is verlopen want ik moet eigenlijk vrijdag ongesteld worden. Ik heb er jammergenoeg absoluut geen goed gevoel bij. Totaal geen symptomen, echt helemaal niks. Ik heb wel wat gevoelige borsten maar dat heb ik elke cylsus vanaf de eisprong. Dat betekent bij mij dus juist dat ik níet zwanger ben...

Ik merk wel dat ik zo tegen het einde van het jaar het altijd weer wat zwaarder vind allemaal. Niet vanwege alle familiefeesten of zo, maar meer omdat ik weer zo met mijn neus op de feiten wordt gedrukt qua hoe lang we alweer bezig zijn. En ook word ik begin februari alweer een jaartje ouder. Toch kan ik niets anders doen dan afwachten, hopen en de moed niet opgeven, nietwaar?
Laika; Dat herken ik wel meis...weer een jaarwisseling met lege handen....maar kop op next year is ons jaar! Voor iedereen hier;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven