zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Laika, welkom terug... helemaal uitgerust en op naar de volgende poging. Waar zit jij inmiddels in je cyclus?

Jusa, hoe gaat het met jou? Heb je al iets kunnen regelen met dat prikken?

Jeetje Nickiee, heftig verhaal van die miskraam. Maar dat is dan een poging geweest zonder IUI? Heb je nu nog steeds dat overtuigende gevoel dat het gelukt is?

Bij mij was het even spannend. Bij poging 1 ging het na 10 dagen fout omdat ik toen ongesteld werd, en dat was gisteren, maar nu gaat het goed. Heb wel vaak zeurende buikpijn onderin, maar dat is sinds vandaag ook minder. Voel af en toe wel kleine prikjes onderin, links in het midden.

En verder wachten we er rustig op los... voor mij is het op naar dinsdag (al zegt de gyn dat ik volgende week donderdag pas kan testen).
Ericaatje, dat klinkt goed! Aftellen naar dinsdag dus..spannend!

Ik zit op dit moment op (ff denken hoor) dag 20 van mijn cyclus. Deze maand geen iui dus en volgende maand weer beginnen.
Goedemorgen!

Ik zit op dit moment op dag 21 van mijn cyclus, normaal duurt die 28 dagen, dus niet aankomend weekend, maar het weekend erop weet ik meer. Nog even fingers crossed... Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niets voel, dus ik ga er niet vanuit dat het gelukt is.

Ericaatje, spannend!!! nog even wachten, het is zo dinsdag.

Ok tot schrijfs (ik merk dat ik best vaak even spiek of jullie gereageerd hebben, leuk!!)

Nickiee
Murning,

Nickiee, hier nog eentje hoor.

Ben paar dagen vrij om de zolder/dakkapelen te schilderen en zit regelmatig even te kijken of er weer wat nieuws is geschreven. Hihi, mag van mezelf als kleine break. Ik blijf ook voor jou duimen, maar hoe staat het gevoelsmatig? Nog steeds dat goede gevoel?

Bij mij niets nieuws te melden. Het wachten gaat me deze keer beter af dan na poging 1. Heb voldoende afleiding... Voel ook niets, dan af en toe wat gerommel, maar volgens mij zijn dat mijn darmen...

Tot schrijfs!
Saai werk dat schilderen, moet ik ook nog doen thuis, maar ik heb er absoluut geen zin in....

Dat goede gevoel mmm, nee niet echt denk ik. ik hou ook mijn temperatuur bij en dan zie je, heel grappig, dat vorige maand er een regelrechte dip in zaten in deze fase en nu niet, temp blijft lekker gelijk.

En volgens mij zeiden ze ook dat het vorige maand net niet gelukt was, dus neem ik gemakshalve aan dat dat toen dus een innestellingsdip was (en die heb ik dus nu totaal niet)...

afijn we zullen wel zien.

Hoeveel pogingen mag jij op deze manier doen? Dus zonder hormonen enzo?

Groetjes

Nick, die flink wat werk zit te verrichten achter een saai bureau... ik heb zin in weekenddddd...
Ericaatje en Nickiee, ik duim voor jullie hoor!
pfff, nu weet ik het zeker....

schilderen is niet mijn hobby! Maar ik moet wel, want ik heb nu op mijn voorkamer mijn bureau staan en die kamer heb ik ingepland als babykamer.

Heb nu alles naar zolder verplaatst, maar dat moet natuurlijk wel een lekker plekje worden om straks te kunnen werken. Maar het vordert aardig en je ziet absoluut resultaat. Morgen nog 1 dagje en dan moet mijn plekje op zolder klaar zijn!

Nickiee, dan heb je deze maand in ieder geval geen innestelingsdip. Misschien nu wel een echte innesteling? Ik duim voor je.

Jusa, hoe staat het met jou en het inplannen van de hormonen? Is het al gelukt?

Laika, dank je wel!

Ik hoop dat jullie leukere plannen hebben dit weekend?

Ik heb me in ieder geval nog kunnen beheersen met testen... het gaat nu wel hard hoor richting die dinsdag!
He meiden,

Even geen tijd om op jullie allemaal te reageren. Heb wel gezien dat het nog steeds erg spannend is. Ik heb gisteren weer een echo gehad en er lijkt nu een ei links te gaan groeien. Qua groei is dat vergelijkbaar met vorige keer. Nogmaals aangegeven dat ik wel heel graag vrijdag de inseminatie wil. As dinsdag moet ik terugkomen en dan gaan we hem inplannen (op vrijdag hoop ik). Als het op vrijdag is zal ik een prik moeten zetten op woensdag. Overigens was manlief zo slim om te vragen hoe dat nu zat met het gevoel dat alles er weet uit iep. Dat is waarschijnlijk slijm geweest dat rond de baarmoeder zat. Volgens de gyn is het bijna onmogelijk dat de zaadjes door de slijmprop terugzakken. Nou, dat geloven we dan maar.

Fijn weekend allemaal!
Jusa, wat spannend zeg, ik hoop voor je dat het vrijdag gaat lukken, want dan komt het precies goed uit met je weekendje Stockholm toch?

Ik ga voor jou ook heel hard duimen! Laat je dinsdag even weten of het vrijdag gaat worden? Dan is dinsdag een hele spannende dag deze week. Zou het onze lucky-day gaan worden? Hoe vaak moet jij eigenlijk echo's laten maken voor de eisprong?

Nickiee, ik heb eigenlijk geen idee hoe lang ik het zonder hormonen ga proberen. Ik heb hier ook nooit over nagedacht of het is ook niet besproken bij die kliniek. Als het deze keer mislukt, dan ga ik het wel bespreken bij de volgende inseminatie. Normaliter heb ik een ontzettende regelmatige cyclus, dus ik denk niet dat ze er snel aan gaan beginnen. Hebben ze bij jou een aantal genoemd?
Goedemorgen

Mijn poging is volgens mij mislukt. Ik begin nu al bruinig bloed te verliezen en moet aanstaande zaterdag ongesteld worden (officieel).

Helaas...

Ericaatje, er zal toch wel iemand van ons zwanger zijn deze ronde, hoe is t bij jou? (geen druk bedoeld hoor... )

Jusa, succes met je komende ronde, ik hoop dat het qua planning lukt.

Laika, wanneer start jij dan voor de volgende?

Groetjes

Nickiee
Murning,

Jeetje Nickiee, zou dat geen innestelingsbloeding kunnen zijn???? Zolang het bruinig blijft... de 1e keer begon het bij mij ook met bruinig bloed, de dag erna zette het flink door helaas. Ik zou de hoop niet meteen opgeven, want volgens het internet zou dat zo rond dag 10-11 kunnen gebeuren en volgens mij zit jij nu op dag 11.

Ik durfde vanmorgen nog niet te testen.... ben zo bang voor een teleurstelling. Vorige keer was ik er heel nuchter onder, maar deze keer doet het me toch heel veel. Het idee dat ik weer overnieuw moet gaan insemineren, ik word daar emotioneel onder. Normaal ben ik zo helemaal niet. Ben nog niet ongesteld, heb ook nog niet het zeurende gevoel dat ik ongesteld moet worden.... Mijn gyn had gezegd dat ik donderdag zeker weet of ik zwanger ben... dus ik denk dat ik tot donderdag ga wachten met testen zolang ik niet ongesteld ben. Op een of andere manier durf ik het nog ff niet... stom he?

Laika, is het al gelukt met de planning?

Fijne dag allemaal!

Grussels,

Erica
Ik lees hier ook regelmatig mee en merk dat ik ook samen met jullie in spanning zit voor Erica en Nickiee. Ik neem aan dat jullie mij wel kennen van andere topics die ook over iui/ivf gaan ...

Ik snap je helemaal Erica dat je nog niet durft te testen, zolang je nog niets zeker weet heb je nog hoop... Het ziet er wel goed uit voor je hoor, ik duim mee voor je en voor Nickiee uiterraad.
Hi Ericaatje,

Spannend, ik zou ook nog even wachten met testen denk ik..

hier nu weer geen bloedverlies meer, raar hoor.. Ach t houdt de spanning er lekker in.

Al ga ik er denk ik wel vanuit dat het mislukt is (dan loop ik de komende dagen minder te stressen ..)

Tibor, dank je wel voor je aardige mailtje. Leuk dat je meeleest, reageren is nog gezelliger

Nou meiskes ik ga weer bankhangen, dat ziek thuis zijn is echt niets voor mij..

Nickiee
Nickiee, bij jou is het ook spannend. Beterschap in ieder geval!

Tibor, dank je wel voor je lieve berichtje en leuk dat je gereageerd hebt. Ik hoop dat je gelijk gaat krijgen. Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet veel van je gelezen hebt.

De werkdag is bijna voorbij... en nog steeds niet ongesteld :-)

Ik heb nog steeds wel een prikkelend gevoel, kleine steekjes aan de onder-links in mijn buik..... Ik durf echt niet te hopen.... Denk als ik morgenochtend wakker word, ik heeeeel snel naar de wc ga, heel snel ga plassen, zodat ik niet de neiging krijg om te testen... als ik nog steeds niet ongesteld ben natuurlijk.

Ik hoop dat meer mensen die "regelmatig" meelezen reageren! Erg leuk die reacties! Gedeelde smart is halve smart.
Nickee, voor jou nog steeds de duimen op elkaar hoor. Het zou toch niet waar zijn dat het mislukt is. Hou de moed er nog even in.

Ericaatje, ook voor jou spannende dagen. Ik duim ook nog voor jou hoor! Nog even geduld!

Tibor, wat leuk dat je wat van je laat horen. Was je naam nog niet eerder tegengekomen (ook niet echt verder gezocht in de IVF/IUI hoek).

Vandaag heb ik weer een echo gehad. Een ei gezien van 16mm dus as vrijdag is de grote dag. Inderdaad nog net voordat ik met het vliegtuig naar Stockholm vertrek. Daarna weer 2 slopende weken wachten.....
Fijn jusa, dat de inseminatie nog plaats vindt voor je vertrekt naar Stockholm

en inderdaad die 2 weken wachten zijn zeer slopend.

Zo te lezen waren jullie me nog niet eerder tegengekomen behalve Laika dan want haar ken ik wel van een andere topic. Ik zal dan wat kort over mezelf vertellen ik ben 37 jaar, getrouwd en moeder van 1 dochter . Onze dochter wordt in februari al weer 8 jaar en zij is dus ruim 8 jaar geleden . Destijds ben ik ook door iui zwanger geworden, toen geheel op eigen cyclus en alleen gebruik van pregnyl vlak voor de iui. Heeeeeeel lang gehoopt op een spontane zwangerschap wat dus niet gebeurt is, verlangen werd weer intens en vandaar dat we in mei weer begonnen zijn met onze eerste iui behandeling. Inmiddels 4 pogingen gehad die niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Volgend jaar gaan we weer verder...

Het is niet echt een kort verhaal geworden....
Ha Tibor, gezellig om jou hier ook te treffen! Op 'ons' topic Geduld is een kruid...is het op dit moment echt kommer en kwel (wendy, peggysue), wat een vervelende berichten he?

Jusa, super dat het vrijdag doorgaat! Misschien dat Stockholm wel een beetje afleidt...

Ik begin al stiekem weer een kleine beetje bruin bloed te verliezen (deze maand hebben we geen iui gedaan) dus zodra het echt goed doorzet, dan ga ik weer een afspraak maken bij de gyn voor eventueel een uitgangsecho of direct clomid (afhankelijk van wat de gyn wil).

Ericaatje, klinkt goed allemaal, spannend hoor!
Jusa, top dat het gaat lukken! Kan je daarna echt ontspannen in Stockholm.

Nickiee, al weer een beetje opgeknapt? Heeft de bloeding nog doorgezet?

Tibor, heb je verhalen gelezen op de andere topics. Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat om zwanger te worden. Gelukkig heb je al een mooie dochter, maar kan me voorstellen dat je er toch weer voor wilt gaan. Hou ons op de hoogte wanneer de volgende poging is, dan kunnen we voor je duimen!

Laika, de volgende poging is in zicht... nu maar hopen dat het snel gaat gebeuren!

Hier nog steeds geen verandering. Op dit moment ook nog steeds niet ongesteld, maar ook nog steeds niet durven testen... Heb ook nog geen gevoel dat ik ongesteld moet gaan worden. Ga vrijdag weekendje naar La Palma. Ik hoop dat ik de moed heb om morgen te testen. Heb wel licht gevoel van misselijkheid, maar niet dat ik met mijn hoofd "in de pot hang".
Spannend Erica, ik blijf duimen!!! Ook voor jou Nickiee!
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag weer begonnen met werken, maar heb vette spijt... dat had ik niet moeten doen, maar ik had een afspraak die ik niet af wilde zeggen.

Afijn.. bloeding heeft niet doorgezet, maar ik voel aan alles dat ik ongesteld ga worden, dus dat zal vrijdag wel zijn dan. Dagje eerder dan verwacht. Verder ga ik dan toch volgende keer gokken, op de één of andere manier voelt het beter om op de 1e dag van een positieve ovulatietest te insemineren dan op de 2e. Herkennen jullie dat?

Goh wat gezellig dat er wat we zo geleidelijk aan met wat meer mensen gaan schrijven. Het is wel makkelijk dat we allemaal qua cyclus net na elkaar aan de beurt zijn om een weekje in spanning door te brengen, houdt het lekker overzichtelijk hahaha...

Jusa, mazzel dat het vrijdag gaat lukken, komt goed uit met je vakantie!! Gewoon super relaxen daar en dan gaat het helemaal lukken.

Ericaatje, testen!!!!!

Laika, wij gaan gelijk op dan denk ik.

Tibor, spannend, ik kan me de wens voor een 2e goed voorstellen, dan maakt het volgens mij niets uit of je al een kind hebt (want dat roepen mensen natuurlijk al snel, joh je hebt er al eentje, dus wees blij)

Goed, ik ga nog even verder ploegen....pfff geen zin en geen puf, kofffieeee (dat mag natuurlijk de komende 2 weken weer volop, elk nadeel...)

Nickiee
Jaaaaaa, ik heb getest!!! En ik ben ZWANGER!!!! Weliswaar nog heel lichtjes, maar er stond wel heeeeel duidelijk een tweede streepje!!!

De adrenaline giert door mijn lijf... kan het nog niet bevatten. Heb inmiddels wel 10 x op de test gekeken, maar er staan echt 2 streepjes!!!!

Ik ben zoooooooooooooooo blij!!!! Vandaag is het mijn feestje!!!

Jullie duimen heeft dus gewerkt! THANKS!! Nu hoop ik dat mijn positieve uitslag op jullie overslaat en dat we straks allemaal zwanger zijn!!!!
Ik wist het, geweldig helemaal leuk.

Feestjuhhhhhh

Wat spannend, krijg je ook via de kliniek een 7 weken echo strakjes (hier doen ze dat namelijk standaard)

Goh helemaal leuk, joepieeeeeee

Groetjes

Nickiee, die met een big smile achter haar pc zit!!
Ik zit hier met een nog grotere big smile... moet uitkijken dat ik niet uitscheur vandaag van het smilen...

Het eerste taartje zit er al in hoor!

En mijn tweede moeder wist het dinsdag al... had spontaan al een rompertje voor me gekocht (met konijntje erop - ben helemaal gek van konijnen nl) omdat ze wist dat ik vandaag ging bellen dat het goed was!

Het is zooooooooooooo onwerkelijk, heb mijn collega net mijn test laten zien en die ziet ook heel duidelijk het tweede streepje! Ik ben zoooooooooooooo blij, blij, blij, blij, blij, blij, blij, blij, blij.... Wordt een leuk feestje op La Palma dit weekend!

Ja, ik krijg ook de 7 weken echo.... over 3 weken weet ik meer. Hihi, ga dinsdag nog maar een keer testen, kijken of het streepje dan wat duidelijker is...

Ik hoop dat jij dit weekend straks met mij mee kan smilen... zou toch wel errug leuk zijn, met meerdere tegelijk smilen....
Hoi Ericaatje

nee we gaan niet samen smilen, ben net echt ongesteld geworden.

Maarre we doen er gewoon eentje per maand. Jij hebt het sinterklaas cadeautje en ik ga voor een kerstcadeau... Lijkt mij een goed plan.

Leuk joh, dan ben je eind juli uitgerekend zeker?

Hmm ik ga even lunch en verder met plaatsvervangend grijnzen!

Nickiee
Hoi Nickiee,

wat vreselijk balen! Op naar 3 x scheepsrecht dan....

Laten we het dan opbouwen, deze maand eentje, volgende maand twee, dan slaagt het ook bij Jusa die a.s. vrijdag haar inseminatie krijgt en jij erbij.

En dan drie, zijn we begin 2008 klaar met z'n allen die op dit topic schrijven.

ga nu mijn vader het grote nieuws brengen. Hij is op de hoogte van deze stap en hij belde gisteren al of het gelukt was....

Ik denk dat ik 23 juli ben uitgerekend op basis van mijn eerste dag van mijn laatste ongesteldheid, maar op basis van mijn inseminatie zou het 29 juli worden.

Ik loop al de hele dag te zuchten van blijdschap....

Tot maandag allemaal!

Fijn weekend alvast!

grussels,

Erica

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven