barst in voorruit

13-12-2010 21:56 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ga zo op vakantie en kom er net achter dat er in de autoruit van me vriend een barst zit. 20 cm onder de ruitenwisser! En ik weet opzich wel dat een ruit 2 lagen heeft ( of meer) en er folie tussen zit en het niet super kwaad kan ( je kan hem niet voelen, die barst) wie kan me geruststellen? Of adviseren?

Liefs weekend
Ik rijd al meer dan een jaar rond in een auto met een barst in de voorruit. Geen probleem.

Alleen erom denken dat je niet de ruitenwisser hard laat klappen op het ruit als je hem bijvoorbeeld optilt oid.

Waar ben je bang voor?
Me vriend?

Of m'n?

liefs?

Ik zou het maar donderssnel laten maken, kan je niet carglass bellen? Die claimen zo'n goede service te hebben. Dan vullen ze de scheur (tijdelijk?) op met hars. Succes!!
Ik weet niet of ze een scheur kunnen vullen met hars. Een ster wel.
Waar zit de barst? Als die aan de bestuurders kant zit mag je volgens mij niet rijden.

En ga je op wintersport dan weet ik niet wat er gaat gebeuren met de kou.
Das toch Paul met zijn HPX2
quote:roos1987 schreef op 13 december 2010 @ 22:01:

Das toch Paul met zijn HPX2

Ja!
Die monteur komt zo even langs en spuit zijn speciale HPX2 gel in je voorruit.
Als het groter is dan een centimeter of twee (geloof ik) kunnen ze het niet maken. Dan heb je een nieuwe ruit nodig.
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 13 december 2010 @ 22:04:

Die monteur komt zo even langs en spuit zijn speciale HPX2 gel in je voorruit. In je sterretje of in je scheur?
Gadver ik begin al net zo'n vieze teksten uit te slaan als boer Richard!!!
Ah mosterd. Maar daar gaat die scheur niet van dicht.
Je hebt helemaal gelijk dat een ruit meerdere lagen heeft met folie er tussen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je na 'n verkeersdrempel je voorruit op je schoot hebt liggen.

Onder de ruitenwisser is op zich een gunstige plek voor een barst. Maar er zitten wel wat mitsen en maren aan. Als de ruitenwisser over de barst veegt, kan het rubberdeel sneller slijten en zelfs scheuren. Op zich geen fysiek gevaar voor jou, maar een ruitenwisser waar zo'n sliert rubber aan hangt rijdt niet echt lekker als die steeds in je gezichtsveld fladdert. Om maar niet te spreken over het slechter schoon worden van de ruit.

Daarnaast kan de barst natuurlijk nog wel uitlopen of zich vertakken. Als die barst dan uiteindelijk toch door je gezichtsveld loopt, zul je sneller vermoeid raken achter het stuur. Dat wordt je overigens ook door zo'n fladderende sliert rubber en een vieze ruit.

Mijn advies is gewoon gaan maar extra rustpauzes inlassen en eventueel bij 'n tankstation 'n extra set ruitenwissers aanschaffen zodat je die kunt vervangen als dat nodig mocht zijn.

Als je verzekerd bent voor de ruitschade, dan zou je vanaf je vakantie-adres contact op kunnen nemen met je verzekeraar. Veel verzekeraars doen voor hun ruiten zaken met Carglass en die hebben in veel landen in Europa een vestiging. Dan zou je op je vakantie-adres de ruit kunnen laten vervangen. Wellicht dat je e.e.a. dan wel voor moet schieten, maar dat is aan je verzekeraar.

Fijne vakantie!
Aan de bijrijders kant dus totaal niet zichbaar. Oke van die hars is wel een goed idee! Hou het nummer van de carglass wel even stand by... O echt hee, we zouden nu allang moeten slapen omdat we zo willen rijden :s pff mannen he.. Die regelen altyd alles zo goed
quote:Rozigst schreef op 13 december 2010 @ 21:59:

Ik weet niet of ze een scheur kunnen vullen met hars. Een ster wel.Ja en dan komt Martin met z'n HPX2 hars en zegt ie: "oh oh... dit gaat niet goed" en heb je ineens ipv een ster een enorme scheur in je ruit. (overkwam ons afgelopen zomer)
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
@septembergirl hij draait zijn spuit nergens voor om. Sterretjes en scheuren worden vakkundig geïnjecteerd.
Maar hars doen ze dus niet bij scheuren!
Klopt dat zingen ze ook Carglass repareert ( en daar komt ie) Carglass vervangt!
quote:Rozigst schreef op 13 december 2010 @ 21:59:

Ik weet niet of ze een scheur kunnen vullen met hars. Een ster wel.

Scheur? Ster? Vullen?

Waar gaat dit over?
quote:willem1959 schreef op 13 december 2010 @ 22:14:

[...]

Scheur? Ster? Vullen?

Waar gaat dit over?Dat wil je niet weten Willem, echt niet.
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 13 december 2010 @ 22:08:

@septembergirl hij draait zijn spuit nergens voor om. Sterretjes en scheuren worden vakkundig geïnjecteerd.
Ik weet niet waar je heen moet, maar verschillende Europese landen schrijven hier flinke boetes voor uit. En de kans dat het uit de hand loopt, wordt groter naarmate de temperatuur snel wijzigt (bijv als het buiten friest en binnen opwarmt door de kachel of eventueel zelfs ruitverwarming.

Mocht je door Duitsland moeten: ik hoop wel dat je aan de verplichte winterbanden en sneeuwkettingen hebt gedacht?
quote:Weekend schreef op 13 december 2010 @ 21:56:

Hallo dames,

Ik ga zo op vakantie en kom er net achter dat er in de autoruit van me vriend een barst zit. 20 cm onder de ruitenwisser! En ik weet opzich wel dat een ruit 2 lagen heeft ( of meer) en er folie tussen zit en het niet super kwaad kan ( je kan hem niet voelen, die barst) wie kan me geruststellen? Of adviseren?

Liefs weekend

Een barst in je voorruit 20 centimeter ONDER de ruitenwisser?

Da's in de motorkap zo ongeveer....
Carglass heeft in een half uur een nieuw raam erin
En hars kan alleen als het een ster is die onder een 2 euromunt past

Alle andere gevallen = nieuwe voorruit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven