8 dagen de pil vergeten :s
maandag 13 december 2010 om 21:58
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem, ik heb door omstandigheden de laatste week van mijn pil niet kunnen nemen. Vorige week zou mijn stopweek zijn (kreeg in die week een soort van menstruatie) en deze week zou mijn echte menstruatie eraan moeten komen.
Nu wil ik dus weer beginnen met de pil.....moet ik zoals ik soms op internet zie nu weer de strip afmaken en daarna direct aan de nieuwe beginnen of eerst mijn menstruatie afwachten en op die dag weer beginnen?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb neergezet, alvast bedankt!
Ik heb een probleem, ik heb door omstandigheden de laatste week van mijn pil niet kunnen nemen. Vorige week zou mijn stopweek zijn (kreeg in die week een soort van menstruatie) en deze week zou mijn echte menstruatie eraan moeten komen.
Nu wil ik dus weer beginnen met de pil.....moet ik zoals ik soms op internet zie nu weer de strip afmaken en daarna direct aan de nieuwe beginnen of eerst mijn menstruatie afwachten en op die dag weer beginnen?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb neergezet, alvast bedankt!
maandag 13 december 2010 om 22:13
quote:lalaviva schreef op 13 december 2010 @ 22:06:
Een stopweek inlassen, veilige sex hebben! aangezien je pil nu niet meer werkt. Nar die stopweek met een nieuwe strip beginnen, en ook dan nog minimaal een week gewoon een condoom gebruiken.
In die stopweek niet eerst mijn menstruatie afwachten dus?
Bedankt voor jullie reacties iig!
Een stopweek inlassen, veilige sex hebben! aangezien je pil nu niet meer werkt. Nar die stopweek met een nieuwe strip beginnen, en ook dan nog minimaal een week gewoon een condoom gebruiken.
In die stopweek niet eerst mijn menstruatie afwachten dus?
Bedankt voor jullie reacties iig!
maandag 13 december 2010 om 22:14
Maar als je hem 8 dagen niet ingenomen hebt, heb je een stopweek ingelast, en ben je dus "echt" ongesteld geweest. Eigenlijk had je op dag 8 moeten beginnen, maar dat hem je niet gedaan. Dus moet je handelen als of je de pil in week 1 vergeten bent, en uit mijn hoofd kan dat geen kwaad. Nu begin je dus weer met pil 1 uit de nieuwe strip en las je over 3 weken een stopweek in.
En ik zou voor de zekerheid de komende week een condoom gebruiken!
En ik zou voor de zekerheid de komende week een condoom gebruiken!
anoniem_105687 wijzigde dit bericht op 13-12-2010 22:14
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
maandag 13 december 2010 om 22:21
quote:MissVerstand schreef op 13 december 2010 @ 22:07:
[...]
8 dagen niet ingenomenen hoeveel 8 dagen had je wel een pil moeten slikken? Want als het je stopweek plus 1 dag is dan geldt het verhaal van hier boven. Als het je stopweek plus 8 dagen is moet je denk ik gewoon wachten tot je menstruatie weer komt en dan beginnen met slikken.
[...]
8 dagen niet ingenomenen hoeveel 8 dagen had je wel een pil moeten slikken? Want als het je stopweek plus 1 dag is dan geldt het verhaal van hier boven. Als het je stopweek plus 8 dagen is moet je denk ik gewoon wachten tot je menstruatie weer komt en dan beginnen met slikken.
maandag 13 december 2010 om 22:21
@Draakje: bijna goed.
Als je hem 8 dagen bent vergeten heb je inderdaad een stopweek ingelast. Je bent hem eenmaal in de eerste week vergeten. Juist in de eerste week is het belangrijk alle pillen op tijd te nemen, om zwangerschap te voorkomen.
TO moet dus NU beginnen met de pil en de komende 7 dagen een condoom gebruiken.
Ik neem aan dat al je pillen hetzelfde zijn TO en je niet per week een andere soort pil moet nemen?
Als je hem 8 dagen bent vergeten heb je inderdaad een stopweek ingelast. Je bent hem eenmaal in de eerste week vergeten. Juist in de eerste week is het belangrijk alle pillen op tijd te nemen, om zwangerschap te voorkomen.
TO moet dus NU beginnen met de pil en de komende 7 dagen een condoom gebruiken.
Ik neem aan dat al je pillen hetzelfde zijn TO en je niet per week een andere soort pil moet nemen?
Occam's razor

maandag 13 december 2010 om 22:27
maandag 13 december 2010 om 22:28