Ik vind het zó jammer!
maandag 13 december 2010 om 23:48
Ik vind het zo jammer dat dit forum gewoon compleet dood gemaakt wordt door de acties/non-acties (doorhalen naar voorkeur) van de mods, communitymanagers, redacteurs, chef Twitter, koffiemiep, ánybody binnen Sanoma.
Alle kritische geluiden worden doodgemaakt door een permaban of lukraak verwijderen van posts. Ik zeg niet dat alles altijd pais en vree is geweest, en dat een forum helemaal geen mod nodig heeft. Maar ik vind er onderhand als meelezer geen bal meer aan. Die mooie, bijzondere, unieke forummers van weleer, waar zijn ze?
Bedankt Annerieke en consorten voor de janboel hier. Je hebt het aan jezelf te danken.
Alle kritische geluiden worden doodgemaakt door een permaban of lukraak verwijderen van posts. Ik zeg niet dat alles altijd pais en vree is geweest, en dat een forum helemaal geen mod nodig heeft. Maar ik vind er onderhand als meelezer geen bal meer aan. Die mooie, bijzondere, unieke forummers van weleer, waar zijn ze?
Bedankt Annerieke en consorten voor de janboel hier. Je hebt het aan jezelf te danken.
dinsdag 14 december 2010 om 01:42
dinsdag 14 december 2010 om 01:43
quote:Jaschenca schreef op 14 december 2010 @ 01:25:
[...]
Oh, gaat het om een beetje kijken? Tja, ik ben bang dat het forum daar niet beter van wordt. Meedoen, het forum bevolken en niet in je kletsgroepje blijven zitten, daar gaat het om in een forum. Nee, dat beetje kijken gaat 'm niet worden hoor! Reëel is dat de mensen die het forum gemaakt hebben nu uitgekotst worden. En denken dat je met het kletsgroepjes-gros dit forum verder kan blijven invullen is niet alleen naïef, maar ook tergend dom!
Nou Jas, niet zo negatief hoor! We hebben ook de spammers en de trollen nog. Het is niet alleen maar kletsgroepjes!
Stelletje zwartkijkers.
[...]
Oh, gaat het om een beetje kijken? Tja, ik ben bang dat het forum daar niet beter van wordt. Meedoen, het forum bevolken en niet in je kletsgroepje blijven zitten, daar gaat het om in een forum. Nee, dat beetje kijken gaat 'm niet worden hoor! Reëel is dat de mensen die het forum gemaakt hebben nu uitgekotst worden. En denken dat je met het kletsgroepjes-gros dit forum verder kan blijven invullen is niet alleen naïef, maar ook tergend dom!
Nou Jas, niet zo negatief hoor! We hebben ook de spammers en de trollen nog. Het is niet alleen maar kletsgroepjes!
Stelletje zwartkijkers.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 14 december 2010 om 01:45
quote:Poezewoes schreef op 14 december 2010 @ 01:43:
[...]
Stelletje zwartkijkers.Jamaar, jamaar.....die spammers en die trollen...die...die...die...spammen en trollen alleen maar hoor!
[...]
Stelletje zwartkijkers.Jamaar, jamaar.....die spammers en die trollen...die...die...die...spammen en trollen alleen maar hoor!
dinsdag 14 december 2010 om 01:49
quote:yette schreef op 14 december 2010 @ 01:42:
Het is gewoon saai. De humor is inderdaad ver te zoeken, het niveau van de discussies op actueel is al twee jaar niet meer wat het was, de rest en als het bezoekers- en topicaantal al is gestegen, komt dat vast door de spam en onderzoekjes.
Als er op Actueel geen moslims gebashd kunnen worden is het er opvallend rustig.
Humor is persoonlijk, en als ik goed kijk zie af en toe nog wel echt iets heel errugs humorvols!
Zelfs sommige oproepjes hebben me in een deuk laten liggen (maar dat is dus helemaal niet goed he?)
Het is gewoon saai. De humor is inderdaad ver te zoeken, het niveau van de discussies op actueel is al twee jaar niet meer wat het was, de rest en als het bezoekers- en topicaantal al is gestegen, komt dat vast door de spam en onderzoekjes.
Als er op Actueel geen moslims gebashd kunnen worden is het er opvallend rustig.
Humor is persoonlijk, en als ik goed kijk zie af en toe nog wel echt iets heel errugs humorvols!
Zelfs sommige oproepjes hebben me in een deuk laten liggen (maar dat is dus helemaal niet goed he?)
dinsdag 14 december 2010 om 07:34
Ik als forumfossiel begrijp er anders ook geen moer van dat er mensen zijn die zich hier fulltime lopen te ergeren aan/ buigen over/ bijten in het (wan-)beleid. Nee, ik zeg het verkeerd, ik kan het me niet voorstellen dat mensen hier naast hun huishouden, administratie, kinderen, hobby's, werk, sociale leven en andere verplichtingen nog zin c.q. fut voor hebben. Zeker wanneer al LANG duidelijk is dat het niks helpt. Steek je energie in godsnaam in andere dingen, of kom hier gewoon doen wat je altijd al deed namelijk gezellig een beetje lullen, of, inderdaad, houd het voor gezien. Ik ben daar ook vrij nuchter in.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 14 december 2010 om 08:10
Wie betaald bepaald, en Sanoma betaald voor dit forum dus kan er mee doen en laten wat ze willen. En blijkbaar is dit wat ze willen.
Wil je het anders, knutsel een eigen forum en ga daar verder. Alleen dan heb je zeggenschap over het beleid van het forum.
Naar ik begrijp zijn er al mensen die dat gedaan hebben.
Viva Forum was een mooie plek, helaas is het niet meer wat het geweest is. En zijn markante forummers verdwenen om uiteenlopende redenen.
Of ik ben het ondertussen ontgroeid. Dat dan ook.
Wil je het anders, knutsel een eigen forum en ga daar verder. Alleen dan heb je zeggenschap over het beleid van het forum.
Naar ik begrijp zijn er al mensen die dat gedaan hebben.
Viva Forum was een mooie plek, helaas is het niet meer wat het geweest is. En zijn markante forummers verdwenen om uiteenlopende redenen.
Of ik ben het ondertussen ontgroeid. Dat dan ook.
dinsdag 14 december 2010 om 08:11
Ik vind het forum nog steeds leuk, zeker wanneer het me lukt om alle klaag/zeur topics over de boze moderators te vermijden.
Sluit me helemaal aan bij Very Cherry. Je kunt je energie beter steken in zaken waar je blij van wordt.
Het is 'maar' een forum; get a life! Wanneer je het hier zo saai vind, wat doe je hier dan?
Sluit me helemaal aan bij Very Cherry. Je kunt je energie beter steken in zaken waar je blij van wordt.
Het is 'maar' een forum; get a life! Wanneer je het hier zo saai vind, wat doe je hier dan?
dinsdag 14 december 2010 om 08:29
Het is inderdaad wat rustiger lijkt wel, maar ik denk dat dat van tijdelijke aard is. Ik ben zelf blij dat de moderators het over een andere boeg hebben gegooid, de manier waarop ze voorheen met het oeverloze gezeur over het beleid omgingen werkte namelijk niet.
Op heel normale vragen in de modtopics wordt overigens ook heel normaal door de mods gereageerd.
De moderators hebben geen andere keuze dan gezeur over het beleid te negeren, als zij namelijk wel telkens feedback geven dan escaleert de boel nog veel meer. In die zin hebben de zeurders dit wat mij betreft helemaal aan zichzelf te danken.
En als je het hier saai vindt, dan open je zelf toch een leuk topic?
Op heel normale vragen in de modtopics wordt overigens ook heel normaal door de mods gereageerd.
De moderators hebben geen andere keuze dan gezeur over het beleid te negeren, als zij namelijk wel telkens feedback geven dan escaleert de boel nog veel meer. In die zin hebben de zeurders dit wat mij betreft helemaal aan zichzelf te danken.
En als je het hier saai vindt, dan open je zelf toch een leuk topic?
dinsdag 14 december 2010 om 08:31
dinsdag 14 december 2010 om 08:34
dinsdag 14 december 2010 om 08:45
quote:bommi schreef op 13 december 2010 @ 23:52:
Hoe kinderachtig is het om als forummer te blijven zeuren als een kind.
Hoe gênant ook. Het gaat hier om een forum.
Als je het niets vindt, dan kom je er toch niet meer. Heel simpel lijkt me.
Of is het forum het enige leven dat je hebt?
Mee eens!
De zeurtopics van de laatste tijd hangen me ondertussen meer de keel uit dan het wanbeleid van de moderators.
Hoe kinderachtig is het om als forummer te blijven zeuren als een kind.
Hoe gênant ook. Het gaat hier om een forum.
Als je het niets vindt, dan kom je er toch niet meer. Heel simpel lijkt me.
Of is het forum het enige leven dat je hebt?
Mee eens!
De zeurtopics van de laatste tijd hangen me ondertussen meer de keel uit dan het wanbeleid van de moderators.
dinsdag 14 december 2010 om 08:51
Ik denk dat iemand die pas een paar weekjes meeschrijft zich best een mening kan vormen over dit gedoe. Zou best kunnen dat hij/zij eea herkent van andere forums. Dit soort gedoe komt bij de meeste forums/buurthuizen/kroegen/etc. eens in de zoveel tijd voor, het vivaforum is hier echt niet uniek in. En je hoeft echt niet alle ins en outs te kennen om te weten hoe dit soort dingen doorgaans verloopt.
dinsdag 14 december 2010 om 09:00
Ja saaaaiiiii, dus wat doe ik hier nog? Hopen dat het weer leuker wordt?
Maar wordt teleurgesteld. Ga maar weer naar mijn kletstopic want het is tegenwoordig een stuk leuker daar.
En zeuren over het beleid heeft geen zin, dat snappen we allemaal ondertussen wel, alleen alles maar pikken wat er gebeurd en nooit tegengas geven is de wereld ook niet beter van geworden. Er moet alleen ergens een balans worden gevonden. Zowel van de "zeurders" als net zo goed van de moderators.
Sanoma mag dan wel betalen (trouwens die betalen niks, het levert ze alleen maar op anders was dit Forum allang ter ziele) maar de forummers zorgen ervoor dat Sanoma er geld aan verdiend. Werkt dus twee kanten op en aan die twee! kanten mag wel eens wat meer aandacht aan worden besteed. Daar geef ik ze wel groot gelijk in. Van alleen maar tamme schapen wordt het niet veel beter hier.
Maar wordt teleurgesteld. Ga maar weer naar mijn kletstopic want het is tegenwoordig een stuk leuker daar.
En zeuren over het beleid heeft geen zin, dat snappen we allemaal ondertussen wel, alleen alles maar pikken wat er gebeurd en nooit tegengas geven is de wereld ook niet beter van geworden. Er moet alleen ergens een balans worden gevonden. Zowel van de "zeurders" als net zo goed van de moderators.
Sanoma mag dan wel betalen (trouwens die betalen niks, het levert ze alleen maar op anders was dit Forum allang ter ziele) maar de forummers zorgen ervoor dat Sanoma er geld aan verdiend. Werkt dus twee kanten op en aan die twee! kanten mag wel eens wat meer aandacht aan worden besteed. Daar geef ik ze wel groot gelijk in. Van alleen maar tamme schapen wordt het niet veel beter hier.
dinsdag 14 december 2010 om 09:07
quote:Scuba schreef op 14 december 2010 @ 09:00:
Er moet alleen ergens een balans worden gevonden. Zowel van de "zeurders" als net zo goed van de moderators.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En ik denk dat de stilte van de moderators daar momenteel meer aan bijdraagt dan het alternatief zou doen.
Ze zullen gerust wel weer wat losser worden hoor, net als dat het hier ook wel weer gezelliger wordt. Dit soort topics helpt daar dan weer niet bij. Ben ik zelf natuurlijk ook schuldig aan.
Er moet alleen ergens een balans worden gevonden. Zowel van de "zeurders" als net zo goed van de moderators.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En ik denk dat de stilte van de moderators daar momenteel meer aan bijdraagt dan het alternatief zou doen.
Ze zullen gerust wel weer wat losser worden hoor, net als dat het hier ook wel weer gezelliger wordt. Dit soort topics helpt daar dan weer niet bij. Ben ik zelf natuurlijk ook schuldig aan.
dinsdag 14 december 2010 om 09:19
quote:Maleficent schreef op 14 december 2010 @ 08:47:
Ik ben het ergens wel wat meer eens met VC. Het is trekken aan een dood paard.
Dat niet alleen, maar wat ik serieus niet begrijp is dat mensen er nog zin en energie voor hebben. Man ik ben al blij als ik mijn eigen agenda, werk, leven georganiseerd krijg, ik snap serieus niet dat mensen zich fulltime nu al maanden met het beleid van een forum kunnen bezighouden. Ik kan daar niet bij, echt, ik begrijp het serieus niet. Dat is niet eens cynisch of aanmatigend bedoeld.
Ik heb al amper tijd om hier af en toe gezellig te komen doen.
Ik ben het ergens wel wat meer eens met VC. Het is trekken aan een dood paard.
Dat niet alleen, maar wat ik serieus niet begrijp is dat mensen er nog zin en energie voor hebben. Man ik ben al blij als ik mijn eigen agenda, werk, leven georganiseerd krijg, ik snap serieus niet dat mensen zich fulltime nu al maanden met het beleid van een forum kunnen bezighouden. Ik kan daar niet bij, echt, ik begrijp het serieus niet. Dat is niet eens cynisch of aanmatigend bedoeld.
Ik heb al amper tijd om hier af en toe gezellig te komen doen.
dinsdag 14 december 2010 om 09:23
Ga in godsnaam vrijwilligerswerk doen, als je zoveel tijd over hebt, je ouwe eenzame buurvrouw eens blij maken met een bloemetje, een hond uitlaten uit het asiel die al maanden niet buiten is geweest, die ene vriendin die je verwaarloosd hebt opbellen,, ga eens kijken of je wérkelijk niks beters, positievers en fijners met je tijd zou kunnen doen. Sommigen hier zouden zich moeten schamen, door hier al sinds de zomer zo harstochtelijk en continue in te blijven duiken. Dat meen ik echt. Waar zijn we mee bezig.
dinsdag 14 december 2010 om 09:24