icoontje weg

14-12-2010 17:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet eens zeker of het een icoontje heet maar als je je computer aan zet heb je allerlei verschillende "icoontjes"oa internet tekentje, nou is er één verdwenen maar weet niet welke,kom er ongetwijfeld ooit achter maar zou graag nu willen weten welke het is, en is het ergens terug te vinden? Zit ineens te denken heet het soms een pop-up?
bedoel je rechtsonder in die blauwe balk?
Je bedoelt de snelkoppelingen op je bureaublad.

Meestal staat daar:

- Deze computer

- Prullenbak

- Internet Explorer

- Netwerk

Ook kunnen er snelkoppelingen van andere programma's staan, zoals van je virusscanner / Adobe Acrobat Reader / Belastingdienst.

Als je met je muis op het bureaublad gaat staan en dan op je rechtermuisknop drukt, kun je naar eigenschappen. Daar kun je volgens mij kiezen welke snelkoppelingen je op je bureaublad wilt.
Nee echt helemaal in het begin, als je dat "ïcoontje" aanklikt ga je bv naar internet of naar je foto's of muziek enz.
Marian, jij bent de enige die die vraag kan beantwoorden. Iedereen heeft andere icoontjes behorende bij andere programma's op hun PC.

Je komt er met de tijd waarschijnlijk vanzelf wel achter.

If it works, don't try to fix it.
Welke versie van Windows heb je?
bedoel je vanaf de start knop?

Daar staan altijd je laatst gebruikte programma's op.

Bij mij is ie leeg want ik gebruik CCleaner heel regelmatig.
kijk even in je prullenbak, waarschijnlijk heb je een icoontje daarheen gesleept, per ongeluk.

als hij daar tussen staat, 1x aanklikken en dan links in beeld klikken op "item terugzetten".
en met de prullenbak bedoel ik het icoontje prullenbak, niet dat ding onder je bureau....
Danivo:zit niet in mijn prullebak niet van de computer en niet onder mijn bureau helaas. tegucigalpa: ik heb windows vista.
zijn er per ongeluk twee over elkaar heen geschoven?

als je ze een voor een verplaatst, zou je die kunnen vinden.
Kun je vertellen waar het stond? Op het eerste plaatje in het rode of blauwe rechthoek of zoals op het tweede plaatje in het startscherm?

Eerste plaatje linkerhoek.
Danivo zal even proberen of ze over elkaar zijn geschoven. Alhoewel vraag eht wel even aan mijn man ben er zelf niet zo handig in (maar dat hadden jullie vast al door)
Dat kan echt van alles zijn geweest.

Je zou kunnen kijken naar wat er nu nog staat en vervolgens even kijken naar je program files. Als je tussen je program files een programma ziet staan die je regelmatig gebruikt en nu niet meer als icoon op je bureaublad voorkomt is dat 'm waarschijnlijk.

Dat icoon kun je dan weer terug zetten door in je program files op het bewuste programma te gaan staan (op het icoon/de executable ) en vervolgens op rechts te klikken, dan zie je de optie vanzelf staan.
Plaatsen van andere systeempictogrammen op het bureaublad:

- klik met de rechtermuisknop op het bureaublad.

- Kies Aan persoonlijke voorkeur aanpassen

- klik vervolgens links in het venster op Bureaubladpictogrammen wijzigen.

- Het dialoogvenster Instellingen voor bureaubladpictogrammen bevat selectievakjes voor vijf systeemmappen: Computer, de rootmap van uw eigen profiel, Netwerk, Prullenbak en Configuratiescherm.

Dialoogvenster

Als je niet een van deze pictogrammen mist, was het waarschijnlijk van een programma dat geinstalleerd was op je pc. Maar om dat icoon terug te krijgen, moet je weten om welk programma het ging.
Yes gelukt inderdaad via program files terug gevonden heel erg bedankt!!!!
En welke was het nou??
Het was het icoontje van de Tom tom. Weer wat geleerd. nogmaals bedankt.
quote:Marian1960 schreef op 14 december 2010 @ 18:23:

Het was het icoontje van de Tom tom. Weer wat geleerd. nogmaals bedankt.Je was blijkbaar nogal de weg kwijt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven