Gezondheid alle pijlers

keelpijn en -vooral- pijn in tong

14-12-2010 21:34 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik kan pas vrijdag naar de dokter, dus ik vraag eerst hier nog even om ervaringen/tips.

Sinds een dag of vijf heb ik behoorlijke pijn in m'n tong. Hij voelt ruw en branderig aan, eten smaakt niet meer, en soms heb ik er ook last van bij het spreken. Ik heb sinds een paar dagen ook pijn aan één kant van m'n keel, en aan die kant is de pijn aan de tong ook het ergst. En vandaag begin ik ook verkouden te worden.

Komt 't iemand bekend voor? Ik baal er behoorlijk van, want het belemmert me bij vlagen best in eten en spreken, en ik heb een heel drukke week op m'n werk.

O ja, mijn vriend en zoon hebben ook last van hun tong, maar wel in mindere mate dan ik, en zoon is ook verkouden geweest.
Dat virusje heb ik volgens mij ook met dank aan mijn dochter (en crèche).

Ik lees mee!
Hier is het hele gezin ook geveld door dit irritante virus
Is je tong ook erg rood? Zou het roodvonk kunnen zijn?

Hier in de buurt/provincie gaat roodvonk rond, vandaar dat ik daar als eerste aan moest denken. Slaat wellicht helemaal nergens op, maar toch......

In ieder geval beterschap gewenst...!
ja hier ook roodvonk dat heerst.... opletten dus!!
Dank voor jullie reacties. Roodvonk lijkt me niet, ik heb geen vlekken en ook de overige symptomen hebben we niet.
Heb je ook last van tintelingen/prikkelingen en/of rode vlekken op je vingers en tenen? Dat hoort ook bij roodvonk.

Vervelend is dat, ik heb er destijds wel antibiotica voor gekregen, maar dat was omdat ik perse een klus af moest maken. Het geneest ook vanzelf. Beterschap!
Pas maar op dat er niet een regel-moraal-ridder voorbij komt fladderen.. heb je zo een ban aan je broek..
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 14 december 2010 @ 22:31:

Pas maar op dat er niet een regel-moraal-ridder voorbij komt fladderen.. heb je zo een ban aan je broek..

??

verkeerde topic?
Ik heb geen idee, maar waar je iig niet dood aan gaat is doodgewone roosvicee of welk huismerk dan ook aanlengen met warm water. Dat verzacht keelpijn, en zo niet dan heb je iig wat warms gedronken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik had vorige week precies hetzelfde. Is nu gelukkig (bijna) weer over. Gewoon uitzieken, verder kan je er weinig aan doen.

Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven