Vruchtensap over toetsenbord, tips??

12-12-2010 12:44 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heb ik per ongeluk een glas vruchtensap omgestoten.

Een deel hiervan kwam op het toetsenbord van mijn laptop terecht. Heb het apparaat meteen op zijn kop gehouden zodat de meeste vloeistof er direct weer uit kon lopen.

Mijn laptop werkt gelukkig nog. Maar een aantal toetsen werken nu moeilijker. Mijn backspace bijvoorbeeld is ´traag´ (moeilijker in te drukken en traag weer omhoog).

Het zit duidelijk vastgekleefd en ik weet niet wat ik kan doen om de toetsen weer optimaal te laten werken.

Uit elkaar halen is voor mij geen optie, want in elkaar zetten gaat me nooit meer lukken. Las wel op internet dat je het een en ander schoon kunt maken met een wattenstaafje met alcohol, maar de toetsen staan zo dicht op elkaar dat ik daar niet tussen kan komen en al helemaal dus niet onder de toetsen kan komen.

Wie heeft voor mij een geniale tip??

Anders dan een nieuwe laptop kopen of geen schrijffouten meer maken waardoor ik de backspace niet meer hoef te gebruiken
Ik ga toch weer even één van de tips inzetten. Het probleem leek opgelost, maar kennelijk toch niet helemaal.

Backspace doet nu wel hele vreemde dingen. Zit ik een mail te typen, wordt ineens spontaan alles gebackspaced en weg is de tekst! Of ik zit rustig te lezen hier op het forum en ineens zit ik weer op google.nl

Voel toch echt niet de aanwezigheid van één of andere geest

Hebben er nog meer mensen ervaring met de W40 van Valentinamaria? Ik durf gewoon haast niets meer te doen hahaha!

Of zou het kunnen zijn dat het veertje onder de toets nu iets te strak staat ingesteld.
Tja, ik weet het niet. Maar w40 is een soort kruipolie, lijkt mij niet zo goed voor je laptop. En op een warme verwarming leggen al helemaal niet.

Misschien toch beter naar een reparateur brengen?
Om tussen toetsen te komen die heel dicht op elkaar zitten gebruik ik altijd een houten platte tandenstoker (Johnson&Johnson) met een heel dun stukje stof of papier, gedrenkt in de alcohol, eromheen.

Werkt bij mij vaak heel goed, alleen die keer dat ik een halve fles Cola in mijn toetsenbord goot niet
w40 is een siliconenspray, geen olie. gebruik het al jaren voor dit soort problemen. maar als het appelsap was wat er over je toetsenbord ging heb je n groot probleem.
wij slapen nooit.
schoonmaken met spiritus... vervliegt snel. Doek niet te nat maken natuurlijk
Vruchtensap is volgens mij inmiddels ingedroogd. Kraakt nu met intypen maar de toets komt weer direct normaal omhoog, dus denkt dat de vruchtensap er nu aan het afbrokkelen is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven