Yasmin, Yaz, yasminelle, of Qlaira, waar kom je niet van aan
woensdag 15 december 2010 om 10:08
Welke pil is nou het fijnst? Ik ben erg gevoelig voor hormonen. Ik heb al tig pillen uitgeprobeerd en er was altijd wel wát. Het libido verlies en het aankomen waren de 2 grootste problemen. Het voordeel van de pil voor mij is dat ik minder last heb van pms, geen ovulatie-pijn en minder, en lichtere menstruatie. Maar dat weegt niet op tegen aankomen ( 3 cupmaten meer) en 15 kilo erbij, en als ik wisselde van pil idemdito. Ik ben nu alweer jaren van de pil af en heb een goed figuur nadat ik een aantal kinderen heb geworpen. Maar mijn huisarts wilde dat ik ivm myomen toch weer aan de pil ging. Het zou meteen mijn pms verminderen en mijn buikpijn en endometriose doen laten weggaan?
Maar ja, ik weiger weer opnieuw aan te komen. En op internet word ik er ook niet wijzer op. Als je zo gaat zitten lezen komt iedereen van elke variant van de pil wel aan.
Dus wie kent er een nieuwe pil die echt definitief en 100% niet zorgt voor gewichtstoename ( afvallen mág). Daarnaast zou het fijn zijn als ik nog zin heb in sex nadat ik de pil heb genomen.
Zou iemand me kunnen helpen en adviseren?
Maar ja, ik weiger weer opnieuw aan te komen. En op internet word ik er ook niet wijzer op. Als je zo gaat zitten lezen komt iedereen van elke variant van de pil wel aan.
Dus wie kent er een nieuwe pil die echt definitief en 100% niet zorgt voor gewichtstoename ( afvallen mág). Daarnaast zou het fijn zijn als ik nog zin heb in sex nadat ik de pil heb genomen.
Zou iemand me kunnen helpen en adviseren?
woensdag 15 december 2010 om 10:15
Nou het ding is, dat ik al tig pillen heb geprobeerd, allemaal langer dan 3 maanden, om er zeker van te zijn dat het geen opstart problemen waren en de pillen goed de tijd kregen om te wennen aan mijn lijf en andersom. Maar helaas. Elke keer weer kwam ik kilo's aan, die er echt met heeeeeel veel pijn en moeite pas na jaren weer af gingen en elke keer verdween mijn zin in sex als sneeuw voor de zon,
De enige pillen die ik nog niet ken ( voor zover ik weet dan) zijn de Yasmin, Yasminelle, Yaz, en de Qlaira.
En Cerazette heb ik al genomen toen ik borstvoeding gaf. Kwam ik 15 kilo van aan, wederom.
De enige pillen die ik nog niet ken ( voor zover ik weet dan) zijn de Yasmin, Yasminelle, Yaz, en de Qlaira.
En Cerazette heb ik al genomen toen ik borstvoeding gaf. Kwam ik 15 kilo van aan, wederom.
woensdag 15 december 2010 om 10:23
Ik ga na deze strip stoppen met de Yazmin. Ik heb 'm 3 maanden gebruikt en vind het helemaal niks. Ik ben er niets van aangekomen, maar ernstig libidoverlies, ontzettende moodswings, voortdurend pijnlijke borsten en een hoop puisten rijker hoeft van mij nu ook weer niet.
Ik ga terug naar de Tryginon. De echte, niet de merkloze variant. Had ik eerder nooit problemen mee tot ik de merkloze kreeg.
Ik ga terug naar de Tryginon. De echte, niet de merkloze variant. Had ik eerder nooit problemen mee tot ik de merkloze kreeg.
woensdag 15 december 2010 om 10:25
Hmmmmm dat hoor ik dus vaker over de Yazmin. Trygninon heb ik ook gebruikt. Kwam er wederom veel van aan...helaas...
Ik heb echt volgens mij alle mogelijke pillen al wel gebruikt. Mijn huisarts weet het ook niet meer. Ik ben 35 en slik al vanaf mijn 11-de de pil ( toen was ik al heel pijnlijk ongesteld vandaar, en bloede heel en heel lang, soms wel maanden achtereen. Dat is nu overigens allang niet meer het geval hoor)
Ik heb echt volgens mij alle mogelijke pillen al wel gebruikt. Mijn huisarts weet het ook niet meer. Ik ben 35 en slik al vanaf mijn 11-de de pil ( toen was ik al heel pijnlijk ongesteld vandaar, en bloede heel en heel lang, soms wel maanden achtereen. Dat is nu overigens allang niet meer het geval hoor)
woensdag 15 december 2010 om 10:28
Toevallig ben ik zeer recent begonnen met Yasmin ivm de naderende overgang en om de daarbij behorende klachten te voorkomen. Ook heb ik last van erge ovulatiepijn. De gewichtstoenames die je aangeeft vind ik wel heel erg extreem, heeft dit niet een andere oorzaak, is daar wel eens onderzoek naar gedaan?
Wat misschien een idee is, om bijvoorbeeld te gaan lijnen als je start met de pil. Volg de eerste drie maanden bijvoorbeeld de weightwatchers of een ander caloriebeperkt dieet en kijk dan wat de resultaten zijn. Van de Yasmin is bekend dat deze vochtafdrijvend kan werken, maar vocht is geen vet, dus dan gaat het wellicht om 2 a 3 kilo.
Wat misschien een idee is, om bijvoorbeeld te gaan lijnen als je start met de pil. Volg de eerste drie maanden bijvoorbeeld de weightwatchers of een ander caloriebeperkt dieet en kijk dan wat de resultaten zijn. Van de Yasmin is bekend dat deze vochtafdrijvend kan werken, maar vocht is geen vet, dus dan gaat het wellicht om 2 a 3 kilo.
woensdag 15 december 2010 om 10:57
Ik kwam aan in vocht én in vet. Ik kreeg een andere stofwsseling volgens mijn gyn en ik kreeg enorme bulk-honger!
Ik kwam wel degelijk direct en indirect aan van die pillen. Die hormonen doen mijn lijf geen goed zeg maar. Ik kreeg er ook enorme koppijn van altijd. Maar goed, als er een alternatief is, die deze bijwerkingen allemaal niet heeft, dan hoor ik het graag.
Iemand nog bekend hier met Qlaira?
Ik kwam wel degelijk direct en indirect aan van die pillen. Die hormonen doen mijn lijf geen goed zeg maar. Ik kreeg er ook enorme koppijn van altijd. Maar goed, als er een alternatief is, die deze bijwerkingen allemaal niet heeft, dan hoor ik het graag.
Iemand nog bekend hier met Qlaira?
woensdag 15 december 2010 om 11:24
Iedereen reageert anders op de hormonen in de pil. Jij bent er heel gevoelig voor, anderen minder. Je geeft ook aan dat je van Cerazette en de Prikpil (bevatten beide alleen progestogenen) heel veel aankomt, dus als ik jou was zou ik kiezen voor een pil met zo min mogelijk progestogeen. Overleg dit met je huisarts, dan kan hij jou de juiste pil voorschrijven
Hier onder een lijst met de verschillende anticonceptiva en welke hormonen zij bevatten. Misschien kun je aan de hand van deze lijst al anticonceptiva afstrepen, omdat je op de andere pillen met dezelfde hormonen slecht reageerde.
Ethinylestradiol/desogestrel
Marvelon '30'
Mercilon '20'
Ethinylestradiol/drospirenon
Yasmin '30'
Yaz 24+4 '20'
Ethinylestradiol/etonogestrol
Nuvaring
Ethinylestradiol/gestodeen
Femodeen
Minulet
Ethinylestradiol/levonorgestrel
Lovette
Microgynon '20' / '30' / '50'
Stediril '30'
Trigynon (3 fasepil)
Trinordiol (3 fase pil)
Ethinylestradiol/lynestrenol
Ministat
Ethinylestradiol/norelgestromine
Evra pleister
Ethinylestradiol/norethisteron
Modicon '500ug Norethisteron'
Neocon '1mg Norethisteron'
Trinovum (3 fase pil)
Ethinylestradiol/norgestimaat
Cilest
Estradiol/dienogest Natuurlijk oestrogeen
Qlaira
Desogestrel Alleen progestageen, net als de prikpil
Cerazette
Etonogestrel Alleen progestageen, net als de prikpil
Implanon
Hier onder een lijst met de verschillende anticonceptiva en welke hormonen zij bevatten. Misschien kun je aan de hand van deze lijst al anticonceptiva afstrepen, omdat je op de andere pillen met dezelfde hormonen slecht reageerde.
Ethinylestradiol/desogestrel
Marvelon '30'
Mercilon '20'
Ethinylestradiol/drospirenon
Yasmin '30'
Yaz 24+4 '20'
Ethinylestradiol/etonogestrol
Nuvaring
Ethinylestradiol/gestodeen
Femodeen
Minulet
Ethinylestradiol/levonorgestrel
Lovette
Microgynon '20' / '30' / '50'
Stediril '30'
Trigynon (3 fasepil)
Trinordiol (3 fase pil)
Ethinylestradiol/lynestrenol
Ministat
Ethinylestradiol/norelgestromine
Evra pleister
Ethinylestradiol/norethisteron
Modicon '500ug Norethisteron'
Neocon '1mg Norethisteron'
Trinovum (3 fase pil)
Ethinylestradiol/norgestimaat
Cilest
Estradiol/dienogest Natuurlijk oestrogeen
Qlaira
Desogestrel Alleen progestageen, net als de prikpil
Cerazette
Etonogestrel Alleen progestageen, net als de prikpil
Implanon
woensdag 15 december 2010 om 11:52
quote:Supersoulfighter schreef op 15 december 2010 @ 11:02:
Prikpil staat er wel om bekend dat gebruikster aankomen, van de andere pillen vind ik het wel shocking veel, 15 kilo! Is de nuvaring een optie of anders de implanon?Heb totaal geen last gehad van gewichtstoename door de prikpil. Vind het een godsgeschenk, ben al een jaar of 4 niet meer ongesteld
Prikpil staat er wel om bekend dat gebruikster aankomen, van de andere pillen vind ik het wel shocking veel, 15 kilo! Is de nuvaring een optie of anders de implanon?Heb totaal geen last gehad van gewichtstoename door de prikpil. Vind het een godsgeschenk, ben al een jaar of 4 niet meer ongesteld
woensdag 15 december 2010 om 12:32
Wat een verschil he?
Ik heb alle pillen en pleisters en staafjes al gebruikt. De ring ook, zakte steeds naar beneden en manlief voelde hem tijdens de sex. En ook daar kreeg ik koppijn van, doorbraakbloedingen en kwam ik aan.
Ik ben echt niet voor niets wanhopig. Ik ken alleen de Yasminelle en Yaz en Qlaira dus nog niet. De rest al wel.
Maar als je googelt krijg je van alles over deze pillen te lezen die ik niet fijn vindt. Dus wie heeft er hier ervaring met deze lichtere pillen?
Ik heb alle pillen en pleisters en staafjes al gebruikt. De ring ook, zakte steeds naar beneden en manlief voelde hem tijdens de sex. En ook daar kreeg ik koppijn van, doorbraakbloedingen en kwam ik aan.
Ik ben echt niet voor niets wanhopig. Ik ken alleen de Yasminelle en Yaz en Qlaira dus nog niet. De rest al wel.
Maar als je googelt krijg je van alles over deze pillen te lezen die ik niet fijn vindt. Dus wie heeft er hier ervaring met deze lichtere pillen?