Geld & Recht alle pijlers

wholesale/retail prijzen

15-12-2010 12:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een poster gaan verkopen en heb de verkoopprijs voor winkels op 25 euro (incl. BTW) vastgesteld. Ik heb van een aantal winkels positieve feedback ontvangen, maar voordat ik daadwerkelijk met hen afspreek, wil ik even polsen of ik een beetje realisitisch ben wat betreft de wholesale/retail prijs..

Nou ben ik, na een beetje onderzoek gedaant hebben, op een prijds van 12,50 (incl. BTW) uitgekomen voor de detailhandel. Ik stel dan wel de eis dat de minimum afname 25 stuks is, op afnames van meer dan 100 stuks zou ik korting (kunnen) geven. Nou vraag ik me af of dit een realistisch bedrag is en wat ik zal vragen als men bijvoorbeeld maar 5 posters afneemt?

Het gaat om een kunstposter gedrukt op 170 gr/m2 papier met witgoud metallic effect. De posters zullen in een koker geleverd worden.
quote:viennas schreef op 15 december 2010 @ 14:42:

[...]

Dat zou echt heel mooi zijn als ik dat in mijn branche kan doen. Maar ik vrees dat wij dan gauw de deuren kunnen sluiten....

Dus dat is per branche heel erg verschillend!Welke branche zit jij en welke marge hanteren jullie ongeveer?
quote:heleen1234 schreef op 15 december 2010 @ 14:49:

[...]

Dat snap ik, ik reageerde op iemand die 35% marge op een kunstposter al heel goed vond. Dat lijkt mij dus niet.Oh, nou eh...ik bedoelde dat wij al heel blij zijn met 30% marge. En als wij de formule hanteren die jij gebruikt, dat we dan veel te duur zijn. Dus geen klanten, dus de deur sluiten. Ik was niet helemaal duidelijk.
quote:heleen1234 schreef op 15 december 2010 @ 14:47:

ik ben geen bv dus daar weet ik idd niks over, behalve wat ik tig jaar geleden op de middelbare school kreeg.Nee maar daarvoor had je het over IB. Niet vervelend bedoeld overigens, maar dit is in mijn optiek wel een beetje "basis-kennis". Vandaar mijn vraag of je alles uitbesteed aan accountant.
quote:viennas schreef op 15 december 2010 @ 17:03:

[...]

Oh, nou eh...ik bedoelde dat wij al heel blij zijn met 30% marge. En als wij de formule hanteren die jij gebruikt, dat we dan veel te duur zijn. Dus geen klanten, dus de deur sluiten. Ik was niet helemaal duidelijk.Ik snapte hem wel maar was wel benieuwd naar jouw branche en marge (ongeveer dan).
quote:GiB schreef op 15 december 2010 @ 17:06:

[...]

Ik snapte hem wel maar was wel benieuwd naar jouw branche en marge (ongeveer dan).

Branche zeg ik liever niet ivm herkenbaarheid.

En wat betreft de marges: veel consumenten hebben een vertekend beeld op wat een ondernemer verdiend aan zijn produkten. Zij nemen bijvoorbeeld de kledingbranche als voorbeeld, waar heel andere marges gemaakt worden als bijv. elektronica. Ik kan me dan ook heel erg druk maken over sommige uitzendingen van kassa, waarin gezegd word dat er altijd korting gegeven kan worden. Op alles.
komt mijn vriend aan met een marge van 400% :D

Maar ja, die verkoopt koffie geen posters....
Nou, vanmiddag 3 afspraken gehad bij 3 heel verschillende winkels met verschillende marges en 'voorwaarden'.

Ga er eens een nachtje over slapen.. Bedankt voor alle info hier! @Vienans, ja klopt, iemand die bij dit project betrokken is was helemaal verbolgen dat een winkel zoveel verdient aan producten. Nou, dat is dus waar een winkel zn geld mee verdient he Heb gezegd dat ze van mij best op de hoek van de straat mag gaan staan met de posters als ze wil, haha, maar goed..
quote:87_slagroomsnoes schreef op 15 december 2010 @ 18:03:

komt mijn vriend aan met een marge van 400% :D

Maar ja, die verkoopt koffie geen posters....Ja, de marges in de horeca zijn weer andere koek. Als je puur en alleen naar de inkoopprijs-verkoopprijs kijkt, is het moeilijk voor te stellen dat het slecht zou gaan in de horeca...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven