welke combimagentron is goed?

16-12-2010 15:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sharp combi magnetron en was daar erg tevreden over maar hij doet al een tijdje raar op de ovenstand (veel herrie enzo). Mijn vorige Sharp is ook vrij vroeg overleden dus ik wil wel eens een ander merk proberen. Ik heb wel wat eisen: grote inhoud, ronddraaiend plateau, oven en grill boven én onder, apart en samen in te schakelen. Natuurlijk moeten magnetron en oven en magnetron en grill gecombineerd kunnen worden.

Wie heeft zo'n magnetron en is er tevreden over (betrouwbare oventemperatuur en gelijkmatig opwarmen/bakken) ?

Het is een vrijstaande trouwens.

Als je een afrader hebt, hoor ik dat ook graag.
.
ik heb deze: samsung combimagnetron. Bevalt goed, ik weet even niet of hij een afzonderlijk in te stellen onder en boven grill heeft, maar verder voldoet hij volgens mij aan al jouw eisen

Sinds kort heb ik ook de beschikking over een heteluchtoven en je merkt wel dat die met (af)bakken beter is dan de combi: sneller bruin en gaar. maar de combi levert ook goed werk!
Hmm, ik heb een Siemens, maar da's inbouw. In mijn vorige huis een Miele inbouw en die beviel een stuk beter.
quote:twijfelmeid schreef op 16 december 2010 @ 16:02:

ik heb deze: samsung combimagnetron. Bevalt goed, ik weet even niet of hij een afzonderlijk in te stellen onder en boven grill heeft, maar verder voldoet hij volgens mij aan al jouw eisen

Sinds kort heb ik ook de beschikking over een heteluchtoven en je merkt wel dat die met (af)bakken beter is dan de combi: sneller bruin en gaar. maar de combi levert ook goed werk!Zie ik goed dat die van jou ook kan stomen?
.
Ow, dan heb ik een verkeerd plaatje geplakt nou ja, je hebt van deze combimagnetron een variant die kan stomen en eentje die precies hetzelfde is, behalve dan dat die niet de stoomfunctie heeft.
Wij hebben ook een Sharp (de R 969) en ik ben er na 2 jaar nog steeds erg tevreden over.

Maar volgende keer kies ik toch voor een combi-oven ipv een combimagnetron, omdat ik merk dat de ovenfunctie in de combimagnetron toch minder is.
Kijk eens op kieskeurig.nl. Je kan daar al je wensen invullen waar het apparaat aan moet voldoen, en per apparaat staan er vaak ook gebruikerservaringen bij.
quote:Tegucigalpa schreef op 16 december 2010 @ 16:20:

Wij hebben ook een Sharp (de R 969) en ik ben er na 2 jaar nog steeds erg tevreden over.

Maar volgende keer kies ik toch voor een combi-oven ipv een combimagnetron, omdat ik merk dat de ovenfunctie in de combimagnetron toch minder is.Voor het échte bakwerk heb ik ook nog een gewone, grote oven. Maar een diepvriespizza of een broodje doe ik liever even snel in de combi. Of bv lasagna uit de diepvries, dat gaat een stuk sneller in de combi.
.
dubbel
.
Die combimagnetron die twijfelmeid postte, die heb ik ook, en hij kan ook stomen idd.

Ik vind het echt een ideaal ding, grillen of stomen heb ik er nog niet mee gedaan, maar ik ben wel heel tevreden over. Ook zit er een hele handige reinigingsfunctie op, dan doe je wat water in een bijgeleverd 'ding' en druk je op de reinigingstoets, en na een kwartier is ie klaar, moet je alleen nog even met een schone theedoek de wanden navegen, maar dan is ie ook schoon. Moet je natuurlijk niet de aangekoekte spetters 3 maanden laten inbranden en daarna dat pas doen, dan gaat het iets minder, maar het werkt wel als je het een beetje bijhoudt.

Ook schijn je het grillelement ervan, wat nu aan het plafond zit, tegen de achterwand te kunnen plaatsen. Heb ik nog nooit gedaan, maar is wel weer leuk als je veel opties op zo'n apparaat wilt.
ik zou even advies vragen bij een keukeboer, die kan aanhoren welke eisen je hebt.

Wij waren er bij de keukenboer achter gekomen dat er een groot verschil zit in combimagnetrons. Dan nadruk kan namelijk of op oven of op magnetron liggen. Dus wij hebben gekozen voor een apparaat dat voornmalijk een oven is, omdat we de magnetron alleen gebruiken om te ontdooien.

Het was voor ons echt een eye opener, was echt blij dat ik om advies gevraagd had.
No offence maar een keukenboer is wel de laatste die ik om advies zou vragen. Mijn ervaringen met witgoed en keukenverkopers zijn niet zo best qua deskundigheid en ze adviseren alleen apparaten die ze zelf verkopen. Jij hebt hoogswaarschijnlijk een inbouwmodel, daar heb je idd verschil in combi-oven en combi-magnetron. Daar had Tegucigalpa het ook al over. Ik zoek een vrijstaande combi-magnetron.

Op kieskeurig, al eerder genoemd, kijk ik wel vaak maar ik wilde de vraag nu eerst even hier droppen en kijken waar julie goeie ervaringen mee hebben. Ik ga die Samsung ff door Kieskeurig halen ;)
.
Ik heb een whirlpool, en die heb ik bijna een jaar, en die doet het goed & is heel fijn. Maar misschien wel wat groot als je m 'erbij' hebt, ipv als echte oven.

Deze
Ik lees nu dat er bij de Samsung rekjes zitten die niet in de magnetron mogen (die van de Sharp kunnen wel in de magnetron). Moet je dan alles op de plaat leggen als je de magnetronstand gebruikt? Ik warm nog wel eens een voorgegrild kippeboutje op de magnetron/grill stand en dan wil ik wel dat-ie op een rekje ligt zodat het vet weg kan druipen. Hoe zit dat bij die Samsung?

En heeft-ie ook zijsteuntje die je er steeds uit moet halen als je de magnetron gebruikt?
.
Ja die whirpool is idd wel een beetje groot. Dieper en hoger dan mijn huidige.
.
Wij hebben een samsung zonder stomen. Volgens schoonpa (ultieme consumentenbond-lid) kwam deze er erg goed uit. Het is mijn enige oven dus ik mis een braadslede maar jij hebt ook nog een gewone oven. Werkt prima!
Ik heb een goeie, en ook nog te koop (heb een inbouw gekocht) een samsung, voldoet aan al jouw eisen. Toen ik op zoek was naar een inbouw heb ik heel veel gezocht op internet en vergeleken, en kwam ik veel negatieve reviews tegen over Whirlpool. Ik had een samsung, deze doet het nog steeds prima, dus heb nu weer voor een samsung gekozen.
Ik heb twee roosters bij de samsung, een hoge en een lage, en deze doe ik er gewoon in als ik de magnetron gebruik, niets aan de hand.
Welke samsung heb je in de aanbieding Maris? En in welke provincie woon je?
.
quote:_maris_ schreef op 16 december 2010 @ 19:15:

Toen ik op zoek was naar een inbouw heb ik heel veel gezocht op internet en vergeleken, en kwam ik veel negatieve reviews tegen over Whirlpool.

oh echt? En ik ben al jaaren tevreden over mijn Whirlpool inbouw combi.

Ik heb zelfs geen frituurpan meer, omdat de mijne een "crisp" functie heeft voor knapperige kipnuggets, patat etc.

Maar ook diepvriespizza in no-time klaar en krokant.

En tuurlijk gewoon ontdooien, verwarmen, grillen, bakken.
Impala, ik woon in het noorden des lands

Als je meer info wilt dan mail maar even naar marrissie @ live. com

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven