Migraine: Wat is er tegen te doen?
woensdag 15 september 2010 om 08:09
Sinds mijn 17e heb ik ongeveer last van migraine. Eerst was het alleen als ik ongesteld was, dus toen ben ik de pil/nuvaring blijven gebruiken en maar 2x per jaar ongesteld.
Later kreeg ik meerder aanvallen, hiervoor slik ik migrafin. Dit werkt op zich best goed, dat wil zeggen dat de aanval op zijn hoogst een uur of 6 a 8 duurt, ik moet echter wel in bed blijven en veel slapen.
Een half jaar geleden heb ik het hormoonstaafje gekregen en toen leek het of de aanvallen wegwaren. Echter sinds een maand heb ik 1 a 2 aanvallen in de week. Qua voedsel, stress etc kan ik niet bepaalde triggers vinden.
Nu heeft de huisarts proponal (betablokkers) voorgeschreven Ik heb echter geen zin om dagelijks pillen te gaan slikken.
Heeft iemand ervaring met alternatieve geneeswijzen?
Later kreeg ik meerder aanvallen, hiervoor slik ik migrafin. Dit werkt op zich best goed, dat wil zeggen dat de aanval op zijn hoogst een uur of 6 a 8 duurt, ik moet echter wel in bed blijven en veel slapen.
Een half jaar geleden heb ik het hormoonstaafje gekregen en toen leek het of de aanvallen wegwaren. Echter sinds een maand heb ik 1 a 2 aanvallen in de week. Qua voedsel, stress etc kan ik niet bepaalde triggers vinden.
Nu heeft de huisarts proponal (betablokkers) voorgeschreven Ik heb echter geen zin om dagelijks pillen te gaan slikken.
Heeft iemand ervaring met alternatieve geneeswijzen?
dinsdag 14 december 2010 om 17:06
Slikt iemand van jullie ook sandomigran? Ik heb dit sinds vandaag in een dosis van 1,5 mg. Hoop zo dat het werkt. Heb nu werkelijk al alles geprobeerd. Imigran werkt wel, maar omdat ik een kapotte rug heb kan ik dan ook niks meer doen die dag. Zelf heb ik 3 tot 4 aanvallen in de week. Ik heb eens een pil gehad(zonder pil is het nog erger) waarbij ik maar 1x per week migraine had. Helaas bloedde ik bij die pil nog de hele maand door. Geen succes, erg jammer.
Naja dit is het laatste wat ik kan proberen, en ik hoop zo dat het helpt. Het vergalt echt m'n leven. De dagen dat ik geen migraine heb, moet ik bijkomen van de aanvallen. Iedere avond vrees ik de volgende dag al. Het schijnt dat je van dit middel flink aan kan komen. Het kan me niks schelen, als het maar helpt...
Naja dit is het laatste wat ik kan proberen, en ik hoop zo dat het helpt. Het vergalt echt m'n leven. De dagen dat ik geen migraine heb, moet ik bijkomen van de aanvallen. Iedere avond vrees ik de volgende dag al. Het schijnt dat je van dit middel flink aan kan komen. Het kan me niks schelen, als het maar helpt...
donderdag 16 december 2010 om 20:38
vrijdag 17 december 2010 om 23:09
Vanaf mijn 8 jaar word ik ook geplaagd door migraine-aanvallen.
Soms vele malen achter elkaar en dan zitten er weer maanden tussen..
heb ook verschillende medicijnen geslikt. Waaronder eentje waarvan ik zo angstig werd dat ik die de volgende morgen heb terug gebracht naar de huisarts..
Sinds 2 jaar ga ik nu naar de voetreflexologe en ik heb sinds die tijd nog maar twee keer een aanval gehad..
Toeval? ik weet het niet,maar ik blijf voorlopig wel gaan...
Soms vele malen achter elkaar en dan zitten er weer maanden tussen..
heb ook verschillende medicijnen geslikt. Waaronder eentje waarvan ik zo angstig werd dat ik die de volgende morgen heb terug gebracht naar de huisarts..
Sinds 2 jaar ga ik nu naar de voetreflexologe en ik heb sinds die tijd nog maar twee keer een aanval gehad..
Toeval? ik weet het niet,maar ik blijf voorlopig wel gaan...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
zaterdag 18 december 2010 om 18:32
milobiyu,Hoop dat je aanvallen nu verminderen door de verhoging van de propanalol.
Caroline,
Ooit wel Sandomigran gehad in het verleden.
Sinds ik de topamax slik ik heb zelf een combinatie van epilepsie en migraine, heb de topamax naast de tegretol voor de epilepsie, maar de topamax schijnt ook goed te werken als onderhoudsdosering bij migraine heb ik sinds september 2009 niet mee heftige migraine aanvallen gehad. Dus de migraine is door de topamax wel verbeterd.
Caroline,
Ooit wel Sandomigran gehad in het verleden.
Sinds ik de topamax slik ik heb zelf een combinatie van epilepsie en migraine, heb de topamax naast de tegretol voor de epilepsie, maar de topamax schijnt ook goed te werken als onderhoudsdosering bij migraine heb ik sinds september 2009 niet mee heftige migraine aanvallen gehad. Dus de migraine is door de topamax wel verbeterd.